Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 808
ХуЛитери: 3
Всичко: 811

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Albatros
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСъдията
раздел: Разкази
автор: Slovesna

Той с облекчение затвори папката и, усетил гърба си изтръпнал, се опита по котешки да се поизтегне. Беше уморен, но умората му беше сладка, като след добре свършена работа. Успя не само да приключи с изчитането на делото, но и да подреди мислите си, решението беше готово в главата му.
Ищецът искаше да докаже, че ответникът не е собственик на къщата с дворно място. Къщата, в която човекът, както обясни, са родени дядо му, баща му и самият той. Тази къща му е единствена, в нея живеят той и жена му, малкият син със снахата Малка къща, стара, неголям двор, от няколко години вече в границите на града. Човекът нямаше явно пари за адвокат и сам се беше явил, но успя да представи истината много добре. Необезпокояван си живее човекът с двете фамилии, както се изрази, и изведнъж получава тази призовка и разбира за проблема. „Ако ми вземат къщичката, оставаме на улицата. Не виждам изход, то се е видяло в тая държава...” – така завърши пледоарията си човекът. Ищецът се беше снабдил с констативен нотариален акт и адвокатът искаше и нотариалният акт на ответника да бъде отменен. Нотариусът беше съставил акта преди една година. Нотариусът! Изведнъж му просветна нещо. През цялото време по време на заседанието му се струваше страшно познато името на адвоката на ищцовата страна, но не можеше да свърже името с физиономията. Сега изведнъж се сети, че и името на нотариуса му е познато. Не само това. Той се сети, че познава и двамата. Адвокатът и нотариусът бяха Мишока и Коцето от неговата група. Как не успя да се сети по-рано? Двамата през следването бяха приятели, нищо чудно и досега да са останали такива. Не беше ходил на срещите с колегите си, защото с приятелите от следването се виждаха доста често. Всъщност, все по-рядко... „Какво нещо е животът”, помисли си той и телефонът прекъсна мисълта му. Разговорът беше кратък. „Сигурно не ме помниш, но така или иначе, това не е важно. Звъня ти като стар познат, за да те предпазя от някоя грешка, която да ти струва доста скъпо. Обаждам се със знанието на моя клиент, ищец по едно твое дело. Та той няма да се примири, ако не спечели делото. Не искам да те плаша, но с човек като него не ти е работа да имаш проблеми. В крайна сметка имаш всички основания да решиш в негова полза това скапано дело. Иначе ще ти се стъжни животът, ако имаш такъв...”, помълча накрая, не продължи и затвори.
Бавно постави слушалката и усети как светът се стовари с цялата си тежест върху него. Почувства се уморен, отпаднал, не знаеше дали ще има сили да се прибере. Не мислеше, нищо не виждаше, само искаше да се прибере. Ще заспи и утре сутринта въпросът ще му се изясни, сега не е време да мисли. Отпъждайки всяка мисъл, той се опита да събере сили и да си тръгне. Изправи се. Усети се смален и прегърбен. Облече палтото, остави ръкавиците и шапката и напусна кабинета си.


Публикувано от hixxtam на 03.12.2007 @ 20:08:54 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Slovesna

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 15:57:51 часа

добави твой текст
"Съдията" | Вход | 3 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Съдията
от LATINKA-ZLATNA на 03.12.2007 @ 20:37:43
(Профил | Изпрати бележка)
Цялата ни държава е корумпирана, а съдът е третят кръг на ада!
Нещата вече се уреждат по телефони - де с пари, де със заплахи.

Поздрави, Словесна!


Re: Съдията
от Slovesna на 05.12.2007 @ 19:02:08
(Профил | Изпрати бележка)
Много сили и кураж са необходими, за да се изправи отделен човек срещу корупцията, но няма да е така, ако го направим всички. Благодаря ти, винаги намираш време за всички приятели, страхотна си. Поздрави, Латинка-Златна!

]


Re: Съдията
от La_ik на 04.12.2007 @ 16:28:11
(Профил | Изпрати бележка)
Предположения :))))


Re: Съдията
от Slovesna на 05.12.2007 @ 19:02:49
(Профил | Изпрати бележка)
Дали :-))))) лагодаря ти, че прочете.

]


Re: Съдията
от dandan на 04.12.2007 @ 19:09:34
(Профил | Изпрати бележка)
Много интересно разказваш, а финалът е отворен,Словесна...
От сутринта се питам защо оставя ръкавиците и шапката..


Re: Съдията
от Slovesna на 05.12.2007 @ 19:04:33
(Профил | Изпрати бележка)
Финалът е отворен. И аз не зная как ще завърши. Усмихна ме, не се бях запитала - сигурно, защото и аз, след много тежки дни, дори да е много студено, оставям шапката и ръкавиците си в работата, да ме лъхне вятърът... Много се радвам да те видя, Дани, много.

]


Re: Съдията
от dandan на 05.12.2007 @ 19:08:59
(Профил | Изпрати бележка)
И аз,радост си за очите ми!

]