Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 613
ХуЛитери: 3
Всичко: 616

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pastirka
:: ivliter

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКучето
раздел: Разкази
автор: krasavitsa

Мъжът й много обичаше котки. Изобщо животни обичаше всякакви, но котките бяха голямата му слабост. Възхищаваше се на тяхната грациозност, на лапичките, муцунките им. На тяхната независимост, на егоизма им. На тяхната непотребност, защото в града котката е непотребно животно.
Радваха го дори закърнелите им вече инстинкти да ловят мишки. Къде да ги поддържат, тези инстинкти? В града котката е луксозен аксесоар. Абсолютно ненужен, като всяка луксозна стока. Израз на благополучие и каприз. Радваше се много, когато види излегнала се на слънце и доволно протягаща се котка. Нахранена, мъркаща. Символ на безгрижие и задоволство от живота. Колкото и да бързаше, не пропускаше да се спре, за да погали котка. Сякаш те имаха някаква странна власт над него. Обсебваха го, подчиняваха го на собствените си желания, и сякаш точно това му харесваше.
Жените го обичаха заради тази му слабост. Толкова трогателен изглеждаше, така грейваше лицето му, когато съзреше някоя пухкава муцунка да се подава иззад ъгъла. Гледката на мъж, галещ котенце, размекваше сърцата им, изглежда тайничко на всяка й се искаше да е на мястото на котката. Компютърът му беше пълен със снимки на котки, колежките му изпращаха всички котки, намерени в интернет, и колкото и да имаше, радваше се на всяка нова и беше готов да я обсъжда така, както мъжете обсъждат жени.
Винаги беше готов да разговаря за котки, не му омръзваше. Слушаше с интерес историите за котките на колежките си, колкото и да се повтаряха. Кротко сърце, нежна душа, погледът му в такива моменти беше разбиращ, усмивката – сладка. Изслушваше търпеливо и всичките им тревоги, причинени от котешките болести. Не че можеше да даде съвет, това не, защото жена му се грижеше за техния котарак, но пак му беше приятно. Инак за човешки болести не обичаше да слуша, веднага прекъсваше разговора.
И у жена си търсеше непрекъснато котката. Но тя съвсем не беше жена-котка. Беше куче, и по китайския зодиак, и по характер. Беше пряма, честна, вярна. Създаде му дом и го опази през годините. Лаеше, когато трябва. Всеки път, когато крадци наближаваха дома им, или чужди котки се въртяха с навирени опашки наоколо.
Отначало тя категорично отказваше да имат котка. Той не настояваше, просто ги носеше у дома. Първото коте беше много малко и тя каза, че едва ли ще оцелее, много рано е отделено от майка си. Излезе права. За второто каза, че след млякото трябва да му се масажира коремчето. Той се изсмя. Какво разбира тя от котки, нали не ги обича? И това коте си отиде. При третото тя не каза вече нищо, просто се хвана да го масажира. Стана голям и пухкав котарак. Чувстваше се много добре в този дом и много добре разбираше кой го обича. Беше нахален, лаком и самодоволен. Мъжът й му се възхищаваше искрено. Прибере ли се от работа, още преди да се съблече и да целуне жена си, котаракът беше вече в ръцете му, блажено даващ коремче за галене.
Макар и стопанката да беше куче, между тях нямаше проблеми. Котаракът разбираше, че кучето пази и него. Търпеше я със зле прикривано пренебрежение. Кучето беше полезно, то се грижеше и пазеше, но котаракът беше украсата на дома. Чарът и ароматът, символът на престижа и благополучието.
Така минаваха годините. Кучето си лаеше, а котаракът се излежаваше блажено и благосклонно приемаше грижи и любов, горд със своята непотребност. Понякога погледите им се срещаха. В очите на кучето имаше учудване, а в неговите – надменност. И как да не се гордее – всички обичаха него – непотребния. Култът към непотребността в това семейство осмисляше съществуването му.
И тогава дойде нещастието. Почина. Не че беше толкова остарял, не. Умря, както и живя – ненужно и глупаво, защото умря от преяждане. От много любов му бяха дали прекалено много храна и той, напълно лишен вече от природните си инстинкти за самосъхранение, беше изял лакомо всичко.
Погребаха го със сълзи и печал и не можаха и да си помислят да го заменят с друг. Предпочетоха той да е единственият в живота им – така, както всеки човек е единствен. Дължаха му го за радостта, която им беше давал, макар и несъзнателно.
Сякаш между другото, но кучето беше започнало да боледува. Току се налагаше да влезе в болница, но тъй като не занимаваше никого дълго с проблемите си и веднага се залавяше за работа като се върне у дома, никой не се тревожеше за него. Да се говори за болести не беше нито прилично, нито естетично в този дом.
Затова толкова изненадващо беше за всички, когато почина. На погребението се стекоха доста хора. Май се оказа, че и за други бе лаяла, и други бе пазила. Мъжът й нямаше толкова много приятели, колкото се оказаха нейните. Имаше и негови познати, разбира се. Предимно жени, все приятелки по котешка линия. Жена му почти не познаваха, нали не беше от кръга на котешките майки. Много се тревожеха за него. Такова нещастие го сполетя, как ще го понесе нежната му душа... Наблюдаваха го, но видяха, че се държи, и се поуспокоиха.
Когато дойде моментът за последна шепа пръст, се оказа, че него го няма. Оглеждаха се, изплашиха се да не е припаднал, а те да не са забелязали. Не се виждаше никъде. Разтичаха се да го търсят,
Намериха го клекнал зад един надгробен паметник.
Галеше котенце.


Публикувано от Amphibia на 24.11.2007 @ 18:11:27 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   krasavitsa

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 07:47:03 часа

добави твой текст
"Кучето" | Вход | 0 коментара (1 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.