Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 861
ХуЛитери: 3
Всичко: 864

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: Lombardi
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПриказка от дете 3
раздел: Други ...
автор: dandan

И не мога все още да отговоря...
Играе Малкият,подскача на Италианския двор,озарен от слънцето и добросърдечието на людете,събиращи се всеки ден за раздумки от сърце.
В този мирен открай време оазис размахва пръчка/нинджа е/ и пита:
-По какво си приличат доброто и злото?
Отговаря си сам и продължава да тича на воля.


Публикувано от BlackCat на 10.11.2007 @ 13:04:32 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   dandan

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 13:25:56 часа

добави твой текст
"Приказка от дете 3" | Вход | 8 коментара (31 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Приказка от дете 3
от sineva на 10.11.2007 @ 15:27:55
(Профил | Изпрати бележка)
Dani,nakara me seriozno da se zamislq?Koe e dobroto i koe e zlotoi i po kakvo si prilichat?Ako kajem na deteto istinata...to srashno mnogo shte naranim krehkata mu dusha?A ako go izlajem...ne trqbva da go ostavqme da si jivee s himeri?I taka go ostavqme samo da si otgovori....A to vijda samo dobrotata..
I neka da si e shtastlivo,neka da si ticha na volq, neka vqrva samo v DOBROTATA?
Ima vreme da se sblaska s istinskiq jivot!
Pozdrav.I neka da se opitame da bademe pone malko kato decata,chisti i dobri!!


Re: Приказка от дете 3
от dandan на 10.11.2007 @ 16:02:34
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей,Синева,благодаря ти за коментара.
Озадачи ме въпросът-не по какво се различават,а по какво си приличат.
Може би има нещо общо...

]


Re: Приказка от дете 3
от dandan на 10.11.2007 @ 16:02:43
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей,Синева,благодаря ти за коментара.
Озадачи ме въпросът-не по какво се различават,а по какво си приличат.
Може би има нещо общо...

]


Re: Приказка от дете 3
от valo на 05.12.2007 @ 07:13:52
(Профил | Изпрати бележка)
Има относително добро и относително зло. Приличат си по това, че се пораждат от причини, променят се през цялото време и изчезват. Преходни са.

От абсолютна гледна точка - зло няма. Малко сме невежи по отношение на същността ни. Същността ни, която е абсолютно съвършенство.
Безстрашна мъдрост, спонтанна радост и безгранична действена любов.
Това е.
:-)))))

пп
Поздрави на нинджата.

]


Re: Приказка от дете 3
от dandan на 05.12.2007 @ 13:40:13
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за коментара,Вало!
Ще помисля.

]


Re: Приказка от дете 3
от valo на 09.12.2007 @ 14:35:48
(Профил | Изпрати бележка)
Истинската ни същност е като Слънцето. Винаги свети.
Това, което бихме нарекли зло са облаци, които скриват за момент слънцето. Облаци породени от "смущаващи" емоции като гняв, гордост, завист, ревност, алчност...

Тези емоции и резултатите им са нетрайни. Породени са от причини, променят се през цялото време и изчезват. Някои хора може на пръв поглед да изглеждат лоши или зли, но просто имат повече "облаци".

Облаците сами си ги създаваме. Като позволяваме на преходните "смущаващи" емоции да управляват думите и действията ни. Създаваме страдания за другите, които рано или късно се връщат обратно. Причини и следствия.

Това, което гледа през очите ни и слуша през ушите ни точно сега, това което мисли мислите ни и е между тях, това което може да наречем ум - винаги е. Като огледало на повърхността на което се случват външните и вътрешните светове. Безкрайно, безначално, сияйно и ясно.
Слънцето на истинската природа на всяко чувстващо същество.
Винаги е.

пп
Надявам се да не е твърде философски този коментар.
Децата са много по неусложнени от нас.

]


Re: Приказка от дете 3
от dandan на 09.12.2007 @ 14:57:47
(Профил | Изпрати бележка)
Да, коментарът ти е философски, но не ме смущава.Разбирам те.
И злото е в нас,породено от тези, емоции, които изброяваш.
И ако някои не успяват да го потушат, тогава идва не относително, а
явно действие,носещо нещастие.
Не мога да приема за относително зло това-да убиеш дете, възрастен или беззащитен,невинен човек.
Да започнеш война,която отнема живота на хиляди.
Не знам дали е в сонанс с твоите виждания това, което казвам.
Но това мисля.

]


Re: Приказка от дете 3
от valo на 09.12.2007 @ 15:21:10
(Профил | Изпрати бележка)
Както казва един учител:
Цялото щастие на света произлиза от желанието за щастие на другите,
а цялото страдание произлиза от желанието за лично щастие.

Злото или лошото в нас са преходни. Това което всъщност сме е абсолютно и съвършено.
Абсолютната гледна точка не вижда смъртта като край, не вижда и живота и целия свят като абсолютно истински. Смъртта е преход, а живота е като сън. Убиеца не убива истинската същност на жертвата. Картинките не променят огледалото. Убиеца създава страдания за другите и причини за страдание за него самия. Причини и следствия.
Убийството, войната, лъжата, насилието, грубата реч, неподходящото сексуално поведение, клеветата, кражбата .... всички тези са лоши или даже зли, но не са абсолютни. В смисъл, че са преходни. Няма абсолютно зло. Само облаци, които пораждат злините по света.

Единственото абсолютно е това, което сме. Истинската ни природа. Тя е която винаги е. Всичко друго идва и си отива. Това което е истинската ни природа може да се преживее. Безстрашие, мъдрост, спонтанна радост и любов. Това сме. Всичко останало е преходно.

Което не означава или/или. Не означава пасивност.
Напротив, човек може да бъде добър и полезен за другите и на абсолютно и на относително ниво. Според мен щастието идва от даването. Когато човек може да направи нещо хубаво за другите.

Не съм съвсем сигурен че този начин на комуникация е достатъчно ясен. Понякога ползваме едни и същи понятия, но смисъла не е един.

]


Re: Приказка от дете 3
от dandan на 09.12.2007 @ 15:34:57
(Профил | Изпрати бележка)
Съгласна съм,че са преходни.
И добре,че е така.
А това,което е казал учителят е ли и твое кредо?

]


Re: Приказка от дете 3
от valo на 09.12.2007 @ 15:44:25
(Профил | Изпрати бележка)
Опитвам се мислите, думите и делата ми да не създават причини за страдание и болка, а да носят радост и щастие. Максимум полза, за максимум същества, за възможно най-дълъг период от време. Така искам.
Не винаги успявам. :-)

Хубава и усмихната вечер.

]


Re: Приказка от дете 3
от dandan на 09.12.2007 @ 15:54:15
(Профил | Изпрати бележка)
И аз мисля ,че се опитвам да правя това ,Вало.
Благодаря ти,топла вечер и много усмивки за теб.

]


Re: Приказка от дете 3
от LATINKA-ZLATNA на 10.11.2007 @ 15:48:09
(Профил | Изпрати бележка)
"Отговаря си сам и продължава да тича на воля."

Де да можеха всички да чуят отговорите му
и да се съобразяват с тях
светът щеше да свети от доброта и блясък.



Re: Приказка от дете 3
от dandan на 10.11.2007 @ 16:09:55
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти,Златна,и ти раздаваш доброта,на воля!

]


Re: Приказка от дете 3
от vanya777 на 10.11.2007 @ 23:17:52
(Профил | Изпрати бележка)
мамо...мамо, виж пак нашият добрият де победи :) обаче знаеш ли мен пък ми е жал за злият...

Даничка дано живеят в оазис и дните им да са изпълнени с радост!


Re: Приказка от дете 3
от dandan на 10.11.2007 @ 23:28:55
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей,Ваня,може би си мисля именно това-че доброто и злото са част от нас и по това си приличат,в човека са.
Благодаря ти за пожеланията,добра вечер!

]


Re: Приказка от дете 3
от snowking на 12.11.2007 @ 07:59:11
(Профил | Изпрати бележка)
Не сварих първата и втората приказка по обясними причини.
Приличат си по взаимното побеждаване в търсенето на победител и в постоянното намиране на нямането му.
Поздрави за теб и за Малкия. :) :)


Re: Приказка от дете 3
от dandan на 12.11.2007 @ 15:52:47
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей,snowking,благодаря ти за различния,интересен коментар,размисляш ме.
Всъщност,малките деца са много свежи в мислите и думите,които са едно,за разлика от възрастните.
А колкото до победител-има една приказка на Борис Димовски:"Младите са прави дори когато грешат".

]


Re: Приказка от дете 3
от Slovesna на 12.11.2007 @ 18:58:57
(Профил | Изпрати бележка)
Щом пита, той знае. Поздрави за Малкият и за всички около него! Прекрасни сте!


Re: Приказка от дете 3
от dandan на 12.11.2007 @ 21:19:50
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти от сърце,мила Словесна,до скоро.

]


Re: Приказка от дете 3
от miglena на 12.11.2007 @ 21:49:58
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
Хаааа, ето това е гениален въпрос!!!

От както съществуват философи и мислители, все търсят разликите им, макар и често да определят едното като не-другото ....

ще се опитам да дам някои насоки за размисъл:

приличат си примерно по това, че едното не може без другото, просто би престанало да съществува като такова, и живеят в постоянно противоречие, но и в хармония

приличат си и по това, че едното се превръща в другото, в зависимост от гледната точка, времето, мястото, перспективата, хоризонта, галактиката ....

те са визуално нещо като слънце и луна - все небесни светила ... като лято и зима - все сезони ... като бебе и старица - все човещина ...

от личен опит знам, че наистина както казва дядо: всяко зло е за добро, а също така в известна степен съм склонна да приема и постулата: злото е нееволюирало добро ...

та какво всъщност означаваше: зло?!?! или добро ...

нещата да се случват, фантазиите да стават истина, това е за мен важното :)


Re: Приказка от дете 3
от dandan на 12.11.2007 @ 23:10:56
(Профил | Изпрати бележка)
Да, по какво си приличат,а не различават...
Ей това ме озадачава.
Казах на Ваня по-горе-живеят в нас и доброто и злото,светлата ни и тъмна страна,но това не ми стига за отговор на самата мен.
Интересни насоки за размисъл даваш...
Но не може ежечасно да мислим за важни неща...нощ е,топла е,жива е топлината. Благодаря ти,Миглена.

]


Re: Приказка от дете 3
от pavli на 15.11.2007 @ 08:46:24
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/pavlinapetrova
Ех, тоя палавник как накара "големите" да се размислят. върна ме назад и се сетих, че съм писала и аз за доброто и лошото... Ако искаш, прочети: Избери отговор, доста надолу в страничката ми... Оставям ти връзката:
http://hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=62716&mode=&order=0&thold=0


Re: Приказка от дете 3
от dandan на 15.11.2007 @ 08:58:27
(Профил | Изпрати бележка)
Чета го,Павли,ти пишеш за разликите, а той говори за приликата...
Намерих го ,Павли,интересно и шеговито.А аз обичам да се шегуват с мен.

]


Re: Приказка от дете 3
от pavli на 15.11.2007 @ 09:11:58
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/pavlinapetrova
Ясно, понякога в разликите откриваме приликата, която търсим...

]


Re: Приказка от дете 3
от dandan на 15.11.2007 @ 09:20:42
(Профил | Изпрати бележка)
Точно,хареса ми думата ти.

]


Re: Приказка от дете 3
от Hulia на 15.11.2007 @ 09:14:19
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Мило, чисто и едновременно философско:))


Re: Приказка от дете 3
от dandan на 15.11.2007 @ 09:19:53
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти,Уляна,хубав ден,по детски радостен!

]