Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 455
ХуЛитери: 5
Всичко: 460

Онлайн сега:
:: rhymefan
:: hunterszone
:: haboob
:: ivliter
:: Mitko19

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПриказка в приказка
раздел: Приказки
автор: casper

Като дете обичах много приказките. Не, че сега не ги обичам ... но вече те са други. Някои от тях се превръщаха в мои приятели. Когато пораснах започнах да виждам героите от приказките и в самия живот.
Част от хората се вписваха идеално в образа на добрия Мечо Пух, който винаги намираше начин за всичко, а други – лукави, като хитрата лисица, която престорила се на умряла, изхвърлила всичката риба не само от каруцата на бедния старец. Имаше и принцове, които търсят своята принцеса с повече от една обувка в ръцете си, както и добри феи и духчета, които се борят с лошите неща по пътя в приказката на моя живот.

В детството си боледувах често от уши. Болката беше неописуема. Засилваше се в късните часове на отиващия си ден и ставаше неистова в средата на нощта. Единственото нещо, което я прогонваше, бяха те – приказките, които баща ми четеше, седнал на стол до креватчето ми. Те галеха ушите ми, влизаха в съзнанието ми и се заиграваха с мислите ми, така че за момент болката изчезваше и аз се потапях в непознати за мен светове и пространства, които бяха много интересни. Милият ми баща, уморен от ежедневните си задължения, понякога се унасяше в лека дрямка и спираше. Точно тогава аз се измъквах от този приказен свят и връщайки се в действителността, попадах отново под ударите й, които разбиваха като с чук главата ми. Тогава отварях очи и тихо прошепвах в нощта, почти стенейки:

- И ... и ... ииии ... – понякога, дръпвах татко за пижамата, той се сепваше, но винаги продължаваше точно там, от където бе спрял и аз се отнасях отново в приказните светове.

Когато пораснах, разбрах че има още много приказки – приказки за големи, които слушайки ги понякога засилваха болката, вместо да я отстраняват и в тях участваха доста сполучливо всички герои от миналото, когато бях дете. Научих се, освен да ги виждам/“чета”, понякога и да пиша такива. Ето една от тях. Приликите с действителни лица или събития е случайна.

Имало едно време едно царство. То се управлявало от един цар. Негова царица била Властта. Тя бавно го опиянявала със своя чар, а той успешно се оплитал в коварните й мрежи. Царството си имало поданници, командвани от един Съвет. Дълги години животът в него привидно вървял „по мед и масло”. Но дошли нови времена. Една част от поданниците, уморени от бездушието, което царяло, объркани от преливането на житейските им проблеми „от пусто в празно” и виждайки как техния труд се обезценявал, решили да го напуснат и да търсят “светлина в тунела” извън царството. Тръгнали те по света, опитвали късмета си тук и там, немили-недраги. Малка част успели. Те не забравили родната си Земя и разказвали за нея на останалите. Имало и такива, които хулели всичко по пътя си, отричайки се от род и всичко свое, дори и от самите себе си. Останалите в царството се задушавали от безвремието на скуката. Навикът постепенно ги мачкал и те като роботи без мисъл вегетирали ден след ден. Колелата на колесницата на царя започнали да буксуват на едно място. Но за да си мисли той, че нещата вървят, приближените до него я поставили върху въртящ се кръг, който те един след друг се опитвали да въртят и да имитират някакво движение. Много се страхували и знаели, че счупи ли се колесницата, царят ще падне, а след него и те ... там в калта, където било много мръсно и хлъзгаво, и откъдето не можели да се измъкнат, както и никой не би ги забелязал повече. Сред тях имало и един, който бил много различен. Той бил много мъдър и почти винаги сам, заобиколен от завист и лицемерие. Това не му попречило да се усмихва. Осъзнавайки много добре всичко и заради доброто на царството той се борил до край със сетни сили. Опитите му да извади истината и да докаже правдата пред останалите били напразни. Искал да им покаже верния път, но те не го виждали. Поради късогледство си, къде по рождение, къде придобито в последствие и подвластни на собствените си интереси, те дори не разбирали какво става около тях, отминавали в забрава дните. А най-лесно се забравят нещата, които не си знаел или не си разбирал никога. Бездушието им се захранвало с една единствена емоция. Любовта. Любовта към Царицата, която била много коварна. Тя тайно се явявала при всеки и го изкушавала. Единственото средство да я победат било пълното им отдаване и падане в нейн плен. Много малка част успяла да се запази от това изкушение, повечето скочили с двата си крака в него. И започнала една игра, най-опасната – игра на Царицата с душите им. А те не осъзнавайки, че продават душата си, започнали да наддават безразборно и да измислят какви ли не начини да й се харесат. Царицата се опитвала да ухажва и Мъдреца, но той добре знаел, че любовта не може да се материализира само и единствено в един образ, защото тя свободно влиза в и излиза от ... сърцето, като усещане. Ден след ден в царството настъпвал хаос, то се превръщало бавно в блато и поданниците му един по един потъвали в лепкавата кал безвъзвратно. Тогава мъдрият човек решил да се оттегли. Разбрал, че няма кой вече да го чуе, няма кой да го разбере. Самият той бил много уморен да отговоря и да се грижи сам за царството, което се разрушавало пред очите му. Но обществото понякога нанася обиди и стъпвайки на раменете на някой друг не значи, че си по-висок. Той добре знаел, че в живота има въпроси, на които е по-добре да не знаеш отговорите, както, че има и отговори, за които е по-добре да не задаваш въпроси.

Когато си тръгнал, всички били шокирани от неговото поведение, както тези, които го обичали, така и тези, които много му завиждали. Той бил разбран единствено от хората, които не продали душите си на изкусително красивата Царица. Техните души били като неговата, а сродните души можели да общуват и без телата да се виждат. Останали единствено усмивките.

:-)))))))))))) К Р А Й


Публикувано от BlackCat на 05.11.2007 @ 20:17:49 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   casper

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 22:23:08 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Приказка в приказка" | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Приказка в приказка
от emona на 14.11.2007 @ 10:44:40
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти...
Това е същата приказка , за която стана дума на рождения ден на Софи...


Re: Приказка в приказка
от Casper на 14.11.2007 @ 21:35:31
(Профил | Изпрати бележка)
;-))))

]


Re: Приказка в приказка
от Ufff на 30.04.2008 @ 03:35:15
(Профил | Изпрати бележка)
Никакво такова "Край!" Искам още приказки!


Re: Приказка в приказка
от Casper на 30.04.2008 @ 22:27:45
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че и ти като мен обичаш приказките :-))) Животът е невероятна дълга приказка, в която има от всички герои ...

]