Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 792
ÕóËèòåðè: 2
Âñè÷êî: 794

Îíëàéí ñåãà:
:: LATINKA-ZLATNA
:: LeoBedrosian

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÌèêà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: ten

Âèçèòàöèÿòà ïðèêëþ÷è. Ïî÷òè âåäíàãà ñëåä òîâà ïðèñòèãíàõà äâàìà ëåêàðè è ñåñòðà è ñå íàäâåñèõà íàä íîâîïðèñòèãíàëèÿ áîëåí. Åäèíèÿ äîêòîð ïîâäèãíà êúðïàòà, êîÿòî ïîêðèâàøå ïîäíîñà â ðúöåòå íà ñåñòðàòà è èçâàäè îãðîìíà ñïðèíöîâêà ñ ïî÷òè 10 ñàíòèìåòðîâà äåáåëà èãëà.  òîâà âðåìå äðóãèÿò âíèìàòåëíî îáúðíà áîëíèÿ ïî î÷è è îòêðè êðúñòà ìó. ×îâåêúò, êúì êîãîòî ñå îáðúùàõà ñ èìåòî Öàíêî áåøå àáñîëþòíî áåçïîìîùåí. Âïðî÷åì îòêàêòî ãî âíåñîõà â ñòàÿòà, òîé íå ðåàãèðàøå íà íèùî. Ñàìî î÷èòå ìó èçðàçÿâàõà òðåâîãà.
Ëåêàðÿò êàçà íåùî íà êîëåãàòà ñè, îïèïà ãðúáíàêà ìó è çàáè äåáåëàòà èãëà ìåæäó ïðåøëåíèòå. Ñëåä òîâà áàâíî èçòåãëè áóòàëîòî è ðåçåðâîàðúò ñå èçïúëíè ñ íÿêàêâà áåëåçíèêàâà òå÷íîñò.
- Îòëè÷íî! - ïðîìúëâè êàòî ÷å ëè íà ñåáå ñè äîêòîðúò. Èçâàäè âíèìàòåëíî èãëàòà, à ñåñòðàòà ïîñòàâè òàìïîí ñúñ ñïèðò íà ìÿñòîòî. Ïîñëå îáúðíàõà ïàê òàêà âíèìàòåëíî Öàíêî ïî ãðúá è èçëÿçîõà.
Íà äðóãèÿ äåí ñòàíà ÿñíî, ÷å äèàãíîçàòà íà íîâîäîøëèÿ áåøå îêîí÷àòåëíî óñòàíîâåíà - ìîçú÷åí èíñóëò. Çàïî÷íàõà èíòåíçèâíî ëå÷åíèå. Áèåõà ìó èíæåêöèè. Íî çàïîâÿäàõà Öàíêî äà ëåæè àáñîëþòíî íåïîäâèæåí.
Íà òðåòèÿ äåí, ñëåä âèçèòàöèÿòà, õàï÷åòàòà è èíæåêöèèòå â ñòàÿòà äîéäå ìëàäà æåíà â áÿëà ïðåñòèëêà, êîÿòî äîñåãà íå áåøå ïîñåùàâàëà. Ñòàÿòà. Îãëåäàõà ÿ ñ íåïðèêðèòî ëþáîïèòñòâî. Ïðîïîðöèèòå è áÿõà ñúâñåì õàðìîíè÷íè - êðàêà, ðúöå, ãúðäè - âñè÷êî é áåøå ïî ìÿðêà, ñàìî ÷å â åäíà òðåòà óìàëåí ðàçìåð. Àêî ÿ ïîãëåäíåø â ãðúá åäâà ëè áè ïðåäïîëîæèë ÷å òîâà å çðÿëà æåíà, à íå òðèíàéñåòãîäèøíî äåòå. Òúìíîðóñàòà £ êîñà áåøå ãëàäêî â÷åñàíà è ïðèáðàíà â ãðèæëèâî îôîðìåí êîê. Ëèöåòî é áåøå ëåêî èçäúëæåíî, ñ ìúíè÷êî íîñëå. Âúçïúëíèòå óñòíè îòêðèâàõà ðàâíè ñèòíè çúáè. Òúìíî ñèíèòå é î÷è õâúðëèõà áúðç îãëåä íà ëåæàùèòå ìúæå è ïîñëå ñå íàñî÷èõà èçöÿëî êúì Öàíêî. Ñúáëå÷å âíèìàòåëíî ïèæàìàòà ìó, êàòî îòêðè ëÿâàòà ìó ñòðàíà. Ñëåä òîâà èçâàäè îò äæîáà íà ïðåñòèëêàòà ñè íÿêàêâà òóáà, íàìàçà ðúöåòå ñè è ñ òîïúë àëòîâ ãëàñ ìó êàçà:
- Ñåãà ùå íàïðàâèì ëåê ìàñàæ è ñëåä íÿêîëêî äíè ùå ìîæåø âå÷å äà äâèæèø ðúêàòà è êðàêà ñè. Ñòèãà ëåêàðèòå äà òè ðàçðåøàò. Íî òðÿáâà äà ïðàâèø è ãèìíàñòèêà. Àç ùå òè ïîêàæà êàêâà.
Ñ ëåêè, íî ëîâêè äâèæåíèÿ òÿ ìàñàæèðàøå Öàíêî, à òîé ñëåäåøå ñ øèðîêî îòâîðåíè î÷è, íå ðúöåòå, à ëèöåòî é. Òîâà ïðàâåõà è îñòàíàëèòå áîëíè. Áåç äà áëåñòè ñ íÿêàêâà îñîáåíà êðàñîòà, òàçè ìèíèàòþðíà æåíà èçëú÷âàøå íÿêàêâî íåîáÿñíèìî îáàÿíèå, ñ êîåòî ïðèâëè÷àøå ìàãíåòè÷íî ïîãëåäèòå íà ìúæåòå.  ñòàÿ ¹ 2 íà âòîðî íåðâíî îòäåëåíèå áÿõà îáùî ïåò äóøè. Íàé-ìëàä, íà 38 ãîäèíè áåøå äîêàðàíèÿò ïîñëåäåí - Öàíêî, à íàé-âúçðàñòåí - äÿäî Ñòîèìåí îò Âåòîâî, êîéòî ñëåä ìåñåö ùåøå äà íàâúðøè 78 ãîäèíè, àêî óñïåå äà íàäâèå áîëåæêèòå, êîèòî ãî áÿõà äîâåëè â îòäåëåíèåòî. Íà òðåòî ëåãëî ëåæåøå Àíãåëèí. Áåøå ÷îâåê íà çðÿëà âúçðàñò, ñúñ çàïî÷âàùà äà îðåäÿâà ïðîøàðåíà êîñà.
Ñëåä êàòî ïðèêëþ÷è ïðîöåäóðàòà, ìàñàæèñòêàòà ñè èçìè ðúöåòå, èçáúðñà ãè â êúðïà, êîÿòî íîñåøå â äðóãèÿ ñè äæîá è êàòî ñå óñìèõíà íåïðèíóäåíî èçëåçå ñ äóìèòå:
- Äî óòðå, ìîì÷åòà!
Èçìèíàõà íÿêîëêî ìèíóòè, äîêàòî âñè÷êèòå òèÿ, âðåëè è êèïåëè ìúæå, êîèòî èìàõà âå÷å âíóöè ñå îêîïèòÿò. Ïî÷òè åäíîâðåìåííî âúçäúõíàõà, ñïîãëåäàõà ñå, íî íèêîé íå ïðîìúëâè äóìà. Ñÿêàø áÿõà çàãóáèëè äàð-ñëîâî. À âñúùíîñò íå ñå áåøå ñëó÷èëî íèùî, êîåòî äà îáÿñíè ïðè÷èíàòà çà ñìóùåíèåòî èì. Áåøå äîøëà íÿêàêâà ìàñàæèñòêà, áåøå ñè ñâúðøèëà ðàáîòàòà è ñè áåøå îòèøëà - íîðìàëíà ìåäèöèíñêà ïðàêòèêà. Ïðåç öåëèÿ äåí â ñòàÿòà âëèçàõà è èçëèçàõà ëåêàðè, ñåñòðè è ëàáîðàíòè. Ïðàâåõà íàáëþäåíèÿ, èçñëåäâàíèÿ; áèåõà èíæåêöèè è äàâàõà õàï÷åòà, ïîìàãàõà íà Öàíêî è íà íÿêîè îò îñòàíàëèòå - ñ äâå äóìè îáè÷àéíèòå ïðîöåäóðè âúâ âñÿêî áîëíè÷íî îòäåëåíèå.Íî äðåáíè÷êàòà ìàñàæèñòêà áåøå íåùî íåîáè÷àéíî. À êîå áåøå òî - íå ìîæåõà äà ñè îáÿñíÿò. Ñàìî íåâîëíàòà âúçäèøêà áåøå ñïîíòàíåí èçðàç íà ñìóùåíèåòî, êîåòî òÿ áå âíåñëà â äóøèòå íà òåçè ñîëèäíè, íî áîëíè ìúæå, íà êîèòî ñåãà õè÷ íå èì áåøå äî æåíè.
Ñëåä âèçèòêàòà, êîÿòî âñåêè ïðàâåøå ëàêîíè÷íî çà ñåáå ñè è ñå îñâåäîìÿâàøå çà èìåíàòà íà äðóãèòå, íîâîäîøëèÿò ñå íàñòàíÿâàøå (èëè ãî íàñòàíÿâàõà) íà îïðåäåëåíîòî ìó ëåãëî, ñáîãóâàøå ñå ñ áëèçêèòå, êîèòî ãî áÿõà äîâåëè è ÷àêàøå ñ òðåâîãà è íàäåæäà ïîÿâÿâàíåòî íà äîêòîðèòå. Íà äðóãèÿ äåí êðàòêèòå, èëè ïî-ïîäðîáíè áèîãðàôèè áÿõà äîñòîÿíèå íà öÿëàòà ñòàÿ. Êîé êúäå å ðàáîòèë, æåíà, äåöà, æèëèùå, íà÷àëíèöè, âêóñîâå è äðóãè îñîáåíîñòè íà ÷îâåøêèÿ õàðàêòåð ñå èçïîâÿäâàõà ïðåä îñòàíàëèòå îáèòàòåëè íà ñòàÿòà. Îòêðîâåíîñòòà, ñ êîÿòî âñåêè ñïîäåëÿøå ïðåäèìíî ãðèæèòå è áîëêèòå ñè ìîæå áè ïðîäèêòóâàíà îò åäíàêâàòà èì îðèñ. Âñè÷êèòå èìàõà ñðîäíè çàáîëÿâàíèÿ, çà êîèòî âñåêè çíàåøå ìàëêî, èëè ìíîãî. Âñè÷êè áÿõà íà åäíàêâè ëåãëà, ñ èçòúðáóøåíè äþøåöè, ñ íåðàáîòåùè ñòåííè ëàìïè, ñ îëþùåíè, ñ íå çàòâàðÿùè ñå âðàòè÷êè íîùíè øêàô÷åòà è ìèâêà, ÷èéòî êðàí íàòðàï÷èâî êàïåøå. Òðóäíî ìîæåøå äà áúäàò èçíåíàäàíè ñ íåùî òåçè ìúæå ñ ÿêè äóøè. Òå áÿõà âèäåëè è ïðåæèâåëè è ðàæäàíèÿ è ïîãðåáåíèÿ. Ïðåç ãëàâèòå èì áÿõà ïðåìèíàëè ìíîãî æèòåéñêè áóðè, êîèòî áÿõà çàêàëèëè ñúðöàòà èì è âå÷å ïðåòðúïíàëè, òå ïîñðåùàõà ñ ôèëîñîôñêî ñïîêîéñòâèå äîðè íåáëàãîïðèÿòíèòå ïðîãíîçè íà ëåêàðèòå. Íî ñåãà ìúæåòå ñå ñïîãëåäàõà ñ ïèòàù, áëóæäàåù ïîãëåä, ñÿêàø òúðñåõà îòãîâîð íà íå çàäàäåíèÿ âúïðîñ ó äðóãèòå. Ïðè÷èíàòà áå ÿñíà - äðåáíè÷êàòà ìàñàæèñòêà, íî ñëåäñòâèåòî ïðîäúëæàâàøå äà ãè ìú÷è. Ñ êàêâî ìèíèàòþðíàòà æåíà áåøå âíåñëà òàçè ñìåñèöà îò íåÿñíà òðåâîãà, ñìúòíà ðàäîñò, âúçõèùåíèå è îùå íåùî? Ïðåä î÷èòå èì ïðåìèíàâàõà ôèãóðèòå è ëèöàòà íà ìíîãî æåíè, êîèòî áÿõà ïîçíàâàëè ïðåç äúëãèÿ ñè æèâîò, íî íå ìîæåõà äà íàìåðÿò ñðàâíåíèå ñ íåùî ïîäîáíî, çà äà êëàñèôèöèðàò è ñëîæàò â ïîäõîäÿùàòà êëåòêà íà èíà÷å ïîäðåäåíèÿ èì æèâîò òîâà ÿâëåíèå.
Ïî íÿêîå âðåìå ñå îáàäè êàòî íà ñåáå ñè áàé Àëåêñè:
- Êàêâî áåøå òîâà ÷óäî, áå!
Îñòàíàëèòå ñå ñïîãëåäàõà îùå âåäíúæ, ïîðàçìúðäàõà ñå è íàñî÷èõà î÷è êúì Öàíêî. Òîé ëåæåøå áåçìúëâåí, íî â î÷èòå ìó ñúùî ñå ÷åòåøå ðàäîñòíà íàäåæäà, êàêâàòî íå áÿõà çàáåëÿçàëè äîðè ñëåä íàé-óòåøèòåëíèòå ïðîãíîçè íà ëåêàðèòå.
Äÿäî Ñòîèìåí ñå ïî÷åñà ïî ïëåøèâîòî òåìå è ñúñ çàðåÿí â òàâàíà ïîãëåä äîäàäå: - Ãëåé òè! Íà êîëêî ãîäèíè ÷îâåê ñúì, à ñå çàñðàìèõ êàòî õëàïàê, íàëè! È çàùî? Ñÿêàø çà ïðúâ ïúò âèæäàì æåíà. Íà âðåìåòî, êàòî ðàáîòåõ â Äåâíÿ èìàøå åäíà ãîòâà÷êà â ñòîëà - Ìàðèÿ, íî é âèêàõà Ìèêà. Âñè÷êè ìúæå áÿõà ëàïíàëè ïî íåÿ.  òàçè Ìèêà, áðàòëåòà âñè÷êî áåøå æåíà - è ñíàãà è ëèöå - íàäàðèë ÿ áåøå Ãîñïîä ñ âñè÷êî íàé-ùåäðî. À êàêâè î÷è âúðòåøå - óì äà òè çàéäå! Íî Ìèêàòà áåøå åäðà, êàòî çðÿëà ïðàñêîâà. Ñ äâå äóìè - æåíà è ïîëîâèíà. À òàçè, êàê êàçàõà ÷å ñå êàçâà, íå ìîæå äà ñå ïðåìåðè è íà ïðúñòà íà îíàçè. Íàëè ÿ âèäÿõòå - ìîæåø äà ñè ÿ íîñèø ïîä ìèøíèöà. Äÿäî Ñòîèìåí âúçäúõíà îòíîâî è ïðîäúëæè äà ãëåäà â òàâàíà, ñÿêàø òàì áåøå èçïèñàí îòãîâîðúò íà âúïðîñà, êîéòî ìú÷åøå âñè÷êè.
Îáñúæäàíèÿ íÿìàøå. Âñåêè ñå çàðîâè â ñïîìåíèòå ñè. Äî îáåä, ñ èçêëþ÷åíèå íà íÿêîé íåèçáåæåí âúïðîñ, êàòî "Êîëêî ñòàíà ÷àñúò", èëè "Äíåñ íå äîéäîõà äà ìè âçåìàò êðúâ" íèêîé íå îáåëè äóìà çà ñëó÷èëîòî ñå ñóòðèíòà. À ïðåäèøíèòå äíè â ñòàÿòà öàðåøå ïîñòîÿííî îæèâëåíèå. Ñëåä ïðåîäîëÿâàíåòî íà ïúðâèÿ ñòðåñ îò íîâàòà îáñòàíîâêà è äèàãíîçàòà íà ëåêàðèòå, ñëåä ïúðâèòå àíàëèçè è íàçíà÷åíèÿ íåùàòà ïðèåìàõà îáè÷àéíîòî ñè áîëíè÷íî ðóñëî. Ñ èçêëþ÷åíèå íà Öàíêî, äðóãèòå áÿõà ñ ïî-ëåêè ôîðìè íà çàáîëÿâàíèÿ. Ìîæåõà äà ñòàâàò, äà ñå õðàíÿò, âå÷åð õîäåõà äî ôîàéåòî äà ãëåäàò íîâèíèòå ïî òåëåâèçèÿòà. Ïðåç äåíÿ ðåøàâàõà êðúñòîñëîâèöè, ðàçïúâàõà íà êðúñò ïîëèòèöèòå, ñïîäåëÿõà ñåìåéíèòå ñè ãðèæè, êàòî èçâîäúò ñòèãàøå âñå äî åäíà òî÷êà - ïàðèòå! È ïîíåæå íèêîé íå áå óñïÿë äà çàáîãàòåå, ïðèåìàõà íàêðàÿ ñúäáàòà ñè êàòî äàäåíîñò, áåç çàâèñò, áåç ñúæàëåíèÿ è îïëàêâàíèÿ. Çàêîðàâåëèòå èì îò íåñãîäèòå äóøè áÿõà ñâèêíàëè ñ ìàëêîòî, êîåòî áÿõà óñïåëè äà ïîñòèãíàò ñ öåíàòà íà äúëãîãîäèøåí óïîðèò òðóä. È ñåãà äàæå ñå ïîõâàëâàõà: "Àç ñå êàíÿ êàòî ïîñúáåðà îùå íÿêîé ëåâ, äà ñè êóïÿ êëèìàòèê. Õîäèõ ó åäèí ïðèÿòåë - òîé èìà - ãîëÿìà ðàáîòà å êëèìàòèêúò. Õåì òîïëè ïðåç çèìàòà, õåì òè ïðàâè õëàä ïðåç ëÿòîòî. È å ìíîãî èêîíîìè÷åí".
"Àç ïúê ìèíàëàòà ãîäèíà ñìåíèõ Òðàáàíòà. Áÿõìå ñè îìðúçíàëè åäèí íà äðóã - àç íà íåãî è òîé íà ìåíå. Ïúê è íå âèæäàõ âå÷å ñìèñúë äà ãî ïîïðàâÿì. Êîëêîòî ïàðè ñúì èçäàâàë çà ðåìîíòè, äîñåãà Ìåðöåäåñ äà ñúì ñè êóïèë! Òà, íàìåðèõ íà ñãîäà åäíî Ôèàò÷å. Å, ñòàðè÷êî å, íî çà òîëêîâà ïàðè êîé òè äàâà íîâà êîëà. À èíà÷å å ôóðèÿ - íå äàâà äà ìó äàäåø ãàç!"
Íà äðóãèÿ äåí, ñëåä âèçèòàöèÿòà äðåáíàòà ìàñàæèñòêà îòíîâî äîéäå è ïàê ðàçòðèâà ðúêàòà è êðàêà íà Öàíêî. Ãëåäàõà êàê ìúíè÷êèòå é ðúöå ëîâêî è íåæíî ãàëåõà îáåçäâèæåíèòå êðàéíèöè íà Öàíêî. Áåç äà ðàçáèðàõà íèùî îò çàíàÿòà é, ïîðàçÿâàøå ñèãóðíîñòòà, ñ êîÿòî æåíàòà ðàáîòåøå. Âñÿêî äâèæåíèå áåøå êàòî ÷å ëè ñïåöèàëíî îòòðåíèðàíî. Îñòàâàøå ÷óâñòâîòî ÷å ïðàâè íÿêàêúâ ôîêóñ, ñ êîéòî ïðèêîâàâà âíèìàíèåòî íà äðóãèòå èçöÿëî â ðúöåòå ñè. Âúïðåêè òîâà, òå óñïÿõà äà çàáåëåæàò ãúâêàâàòà ôèãóðêà, ïîä áÿëàòà ïðåñòèëêà, îñîáåíî êàòî êàðàøå Öàíêî äà ïîâòàðÿ óïðàæíåíèÿòà, êîèòî òÿ ìó ïîêàçâàøå. Íå, ìàëêî å äà ñå êàæå ÷å áÿõà çàïëåíåíè îò òàçè ìèíèàòþðíà æåíà. Îáèòàòåëèòå íà ñòàÿ ¹ 2, áÿõà îìàãüîñàíè îò òàçè æåíà, â êîÿòî íÿìàøå íèùî íåîáèêíîâåíî è íå ïðàâåøå íèùî íåîáè÷àéíî, à êîé çíàå êàê âúçäåéñòâàøå ïî òàêúâ ñòðàíåí íà÷èí íà õîðàòà, êîèòî áÿõà îêîëî íåÿ.
Êîãàòî ñè îòèäå ñ îáè÷àéíîòî: "Äî óòðå!" ÿ èçãëåæäàõà êàòî ñèðàöè. Èëè êàòî äåöà, íà êîèòî ñà îòíåëè ëþáèìàòà èãðà÷êà.
Ïîñåùåíèÿòà íà ìàñàæèñòêàòà ñå îòðàçè è âúðõó îáñëóæâàùèÿ ãè åêèï. Ñåñòðèòå è ëåêàðèòå íåäîóìÿâàõà êàê íà äÿäî Ñòîèìåí êðúâíîòî çà äâà äíè ñïàäíà îò 220 íà 180. Äîêòîð Ïàíàéîòîâ ñïîäåëè ÷å íå ìîæå äà ñå î÷àêâà òîëêîâà áúðç åôåêò îò ëåêàðñòâàòà. Íî òàêèâà ïîëîæèòåëíè ïðîìåíè áÿõà êîíñòàòèðàíè è ó äðóãèòå áîëíè. Åäèíñòâåíî íà ÷îâåêà îò òðåòî ëåãëî áîëêèòå îò øèïîâåòå âúâ âðàòà è â êðúñòà íå ñå ïðîìåíèõà. Âÿðíî, ïîóòèõíàõà, íî òîé ãî îòäàâàøå íà òîâà, ÷å ïî÷òè ïðåç öÿëîòî âðåìå ëåæåøå, à è ìó áèåõà èíæåêöèè…
Ñëåä îùå äâà äíè, Àíãåëèí òúêìî èçëèçàøå îò ñòàÿòà, êîãàòî çàáåëÿçà â äúíîòî íà êîðèäîðà ôèãóðêàòà íà Ìèêà (âå÷å ÿ áÿõà êðúñòèëè òàêà), êîÿòî ñèòíåøå êúì íåãî. Èç÷àêà ÿ è êîãàòî ñå ïðèáëèæè, ÿ ïîçäðàâè è ïîïèòà:
- À íå ìîæå ëè è ìåí äà ðàçòðèåòå ìàëêî? Ìíîãî ìå áîëÿò âðàòà è êðúñòà.
- Ìîæå, ðàçáèðà ñå - óñìèõíàòî îòãîâîðè æåíàòà - íî òðÿáâà ïðåäïèñàíèå îò ëåêàðÿ. Íî íàé-äîáðå å êàòî ïðèêëþ÷èòå òóê, äà äîéäåòå ïðè íàñ äîëó, â ðåõàáèëèòàöèîííîòî. Äà âè ïðåãëåäà íàøèÿ ëåêàð è äà âè íàçíà÷è êàêâîòî òðÿáâà. À îòòóê ñúñ ñèãóðíîñò ùå âè ïðàòÿò ïðè íàñ êàòî âè èçïèøàò.
Ñåòíå âëåçå è çàïî÷íà îáè÷àéíèòå ìàñàæè íà Öàíêî.
"Ìèêà" èçëåçå ïðàâà. Êàòî ãî èçïèñàõà îò îòäåëåíèåòî, âïðî÷åì áåç îñîáåí ðåçóëòàò, ìó ïðåäïèñàõà ïðîöåäóðè è ãî îòïðàòèõà âúâ ôèçèîòåðàïèÿòà. Òàì ãî ïîñðåùíà íàìóñåíà äåáåëà äîêòîðêà ñ ìíîãîäèîïòðîâè î÷èëà, ïèñà íåùî â êàðòîíà è ãî ïðàòè ïðè åäíà äðóãà æåíà, êîÿòî ïðàâåøå íàãðåâêè ñ óëòðàçâóê. Äîêàòî ñëàãàøå åëåêòðîäèòå íà âðàòà è íà êðúñòà ìó, òÿ îáÿñíè ÷å ñëåä òîâà òðÿáâà äà îòèäå â êàáèíåò ¹ 9, êúäåòî ùå ìó íàïðàâÿò äðóãà ïðîöåäóðà. - Òî îò òîâà êîé çíàå êàêâà ïîëçà íÿìà äà èìàòå, íî ùîì å íàïèñàëà äîêòîðêàòà…" - íå çàâúðøè æåíàòà.
Ñëåä êàòî çâúííà ÷àñîâíèêúò, ìàõíàõà êàáåëèòå îò ãúðáà ìó, îáëå÷å ñå è îòèäå â êàáèíåò ¹ 9. Ïî÷óêà è îòâúòðå ìó îòãîâîðèõà:
- Âëåçòå!
 äúíîòî íà òÿñíàòà ïðîäúëãîâàòà ñòàÿ èìàøå áþðî çàä êîåòî ñåäåøå ñëàáè÷êà âúçðàñòíà æåíà. Âëÿâî èìàøå íÿêàêâà çàâåñà, à âäÿñíî ñå âèæäàõà òðè âðàòè. Æåíàòà ïðåãëåäà êàðòîíà è çàïîâÿäà:
- Åëàòå ñ ìåí.
Ñåòíå îòâîðè åäíà îò âðàòèòå è âëÿçîõà â íåãîëÿìà ñòàÿ, â êîÿòî èìàøå òðè êóøåòêè è ìåäèöèíñêè øêàô ñ ðàçíè ëåêàðñòâà â äúíîòî. Çàä âðàòàòà èìàøå çàêà÷àëêà, íà êîÿòî îêà÷è äðåõèòå ñè. Áåøå òîïëî îò êîåòî ìèðèçìàòà íà ìåäèêàìåíòèòå ñå ÷óâñòâàøå ïî-îñòðî. Æåíàòà ìó íàðåäè äà ëåãíå íà åäíà îò êóøåòêèòå è êàòî êàçà "Ìîìåíò" èç÷åçíà çàä íÿêàêâà äðóãà âðàòà, êîÿòî íå áåøå çàáåëÿçàë.
Ëåæåøå ïî î÷è, áåç äà çíàå êàêâî ùå ïîñëåäâà ñëåä òîâà "Ìîìåíò". Íå ñëåä äúëãî äî÷ó òèõè ñèòíè ñòúïêè. Ïîñëå øóìîëåíå íà õàðòèÿ, îòâàðÿíå è çàòâàðÿíå íà øêàôà è ïîçíàò ãëàñ, êîéòî ïîïèòà:
- Êúäå òî÷íî âè áîëè?
Èçâúðíà ñå ëåêî è âèäÿ ñàìî êðàêàòà íà íàäâåñèëàòà ñå íàä íåãî æåíà. Ïîçíà ÿ âåäíàãà - áåøå "òÿõíàòà Ìèêà". Òÿ ñå íàâåäå ìàëêî è ñúùî ãî ïîçíà:
- À, ÷îâåêúò îò âòîðà ñòàÿ, íàëè!.
- Äà. - ñìóòîëåâè òîé.
- Íàëè âè êàçàõ, ÷å ùå âè ïðàòÿò ïðè íàñ. Òàêàâà å ïðàêòèêàòà. Ëåêóâàò òå êîëêîòî ìîãàò è ïîñëå ñå îòúðâàò îò âàñ êàòî âè ïðåïðàùàò ïðè íàñ. Å, è íèå ïîìàãàìå, íî íàøàòà ðàáîòà å ñëåäâàùèÿ åòàï. Îñíîâíîòî å ïðè òÿõ - ãîðå. - áúáðåøå ñ ìåêèÿ ñè òîïúë ãëàñ Ìèêà. - Íî ùå âèäèì êàêâî ìîæå äà íàïðàâèì. Àêî íå âè ïîìîãíåì êîé çíàå êîëêî, ïîíå íÿìà äà âè íàâðåäèì. À ÷å ùå èìàòå îáëåê÷åíèå å ñèãóðíî - çàêëþ÷è àâòîðèòåòíî òÿ. - Ñåãà ñå îòïóñíåòå è ñòîéòå ñïîêîéíî. Àç ñè çíàì óðîêà. Íî íåêà ïðîâåðèì íàé-íàïðåä êúäå âè áîëè.
Òúíêèòå é ïðúñòè íåæíî îïèïàõà âðàòà è êðúñòà ìó è òÿ ñàìî ïèòàøå: - Òóê áîëè ëè? À òóê?
Íàêðàÿ çàêëþ÷è:
- ßñíî! Äà äåéñòâàìå!
Êîãàòî çàïî÷íà äà ìàñàæèðà, óñåòè êàê ïî æèëèòå ìó ñå ðàçëèâà íÿêàêâî íåïîçíàòî áëàæåíñòâî. Ðúöåòå é ñå äâèæåõà ïëàâíî, ëåêî, íî íàñòîé÷èâî. Òÿ îáÿñíÿâàøå ñ ìåêèÿ ñè ïëúòåí ãëàñ êúäå ñà íåâðàëãè÷íèòå òî÷êè, êîèòî òðÿáâà äà ñå ìàñàæèðàò è íåéíèÿ òîïúë ãëàñ, íåæíèòå é ìúíè÷êè ðúöå ãî óíåñîõà.  ïðîñúíèöà äî÷óâàøå ñàìî ãëàñà é è ìó ñå ùåøå òîâà äà ïðîäúëæàâà, äà ïðîäúëæàâà…
Êàòî ñâúðøè Ìèêà îòèäå äî ìèâêàòà è êàòî ñå èçâúðíà ëåêî êàçà:
- Ìîæå äà ñå îáëå÷åòå è óòðå â 10.15 ïàê òóê. Äåñåò äíè ïîäðåä.
Áåøå èçëÿçúë â êîðèäîðà, êîãàòî äî÷ó ãëàñà £:
- Àëî, ãîñïîäèíå, çàáðàâèõòå ñè êàðòîíà. Òîé òðÿáâà äà å ó âàñ.
Ñïðÿ, èç÷àêà ÿ äà ãî íàñòèãíå è ïîå êíèæàòà.
- Èçâèíåòå - ïîïèòà - êúäå èìàøå òóê êàôåíå? - Åòî òóêà, ïî êîðèäîðà âëÿâî. Òå ãî íàïðàâèõà ñêîðî, íî å äîáðî. È ïðàâÿò õóáàâî êàôå. Àêî èñêàòå ùå âè çàâåäà, è áåç äðóãî ñåãà èìàìå ïî÷èâêà.
Âúðâÿõà ïî ïîëóòúìíèÿ êîðèäîð, êàòî ïðàâåõà ïúò íà ìèíàâàùèòå. Ïîñëå òÿ îòâîðè åäíà âðàòà è âëÿçîõà â ïðîñòîðíî ïîìåùåíèå, îáîðóäâàíî êàòî áàð. Êàòî ãè âèäÿ ñåðâè òüîðêàòà óñìèõíàòî ïîïèòà:
- Ìè÷å, êàêòî îáèêíîâåíî, íàëè?
Ñïúòíèöàòÿ ìó ãî ïîãëåäíà:
Àç ïèÿ âèåíñêî êàôå. À çà âàñ?
Çà ìåí - íåñ - îòãîâîðè Àíãåëèí.
- Ñåäíåòå. Åé ñåãà èäâàì - âñå òàêà, êàòî íà ñòàðè ïîçíàòè óñìèõíàòî ïðèå ïîðú÷êàòà ñåðâèòüîðêàòà.
 áàðà áåøå ïîëóïðàçíî. Íî ñêîðî çàïðèèæäàõà îñíîâíî æåíè â áåëè ïðåñòèëêè. Òå ðàçãîâàðÿõà øóìíî è çàãëóøàâàõà ëååùàòà ñå îò ãîâîðèòåëèòå ÷àëãà.
Íàñòàíèõà ñå íà åäíà îò ìàñèòå äî ïðîçîðåöà. Àíãåëèí îñòàâè ñàêà ñ íåùàòà ñè íà ñúñåäíèÿ ñòîë è ñå ïðåäñòàâè.
Æåíàòà ãî ïîãëåäíà ñ äúëáîêèòå ñè î÷è, êîèòî ñåãà èçãëåæäàõà ïî-òúìíè è êàòî ìó ïîäàäå ìúíè÷êàòà ñè ðú÷è÷êà ñúùî ñå ïðåäñòàâè:
- Ãàòåâà, Ìàðèÿ. Íî ìè âèêàò Ìèêà.
Ìúæúò ñå ñìóòè çà ìèã. Äúðæåøå òîïëàòà é äëàí, ïðåãëúùàøå íà ñóõî îò èçíåíàäà, íå ìîæåøå äà ïðîóìåå êàê òàêà áÿõìå óëó÷èëè èìåòî é. Íå å ëè òîâà íÿêàêâî ïðåäçíàìåíîâàíèå - âñè÷êè èçêëþ÷èòåëíè æåíè äà ñå íàðè÷àò Ìèêà?
- Àç çíàì êàê âè å èìåòî, áåç äà ñúì ïèòàë íÿêîãî.
Òÿ ãî ïîãëåäíà ó÷óäåíî.
Êîãàòî ñåðâèòüîðêàòà äîíåñå äèìÿùîòî óõàåùî êàôå, òîé é ðàçêàçà êàê áåç äà èñêàò áÿõà ÿ êðúñòèëè òàêà ñïîðåä ðàçêàçà íà äÿäî Ñòîèìåí. Òÿ äúëãî ñå ñìÿ è íå èñêàøå äà ïîâÿðâà:
- Íå å âúçìîæíî òàêîâà ñúâïàäåíèå! Âèå íåùî ìå ïðåìÿòàòå!
- ×åñòåí êðúñò! Àêî èñêàòå, êàòî ñå êà÷èòå ïðè Öàíêî ïîïèòàéòå äðóãèòå êàê âè íàðåêîõìå.
- À äà, äà! Âèå ñòå ñå íàãîâîðèëè. Çíàì àç - ìúæêè íîìåðà.
- À âèå êúäå ñòå ó÷èëè òîçè çàíàÿò? - ïîïèòà Àíãåëèí.
Çàâúðøèëà ñúì êèíåçèòåðàïèÿ. Ñïåöèàëíîñò "Ìàíóàëíà òåðàïèÿ". Òàêà ñå íàðè÷à ìàñàæèðàíåòî. Òîâà å äîñòà ñëîæíà íàóêà. Òóê ñå ïðåïëèòàò ìíîãîâåêîâíèòå òðàäèöèè íà èçòî÷íàòà ìåäèöèíà ñúñ ñúâðåìåííèòå ìåòîäè íà ëå÷åíèå è â íÿêîè ñëó÷àè å åäèíñòâåíèÿ àëòåðíàòèâåí ìåòîä çà ëå÷åíèå íà ðåäèöà óïîðèòè çàáîëÿâàíèÿ îò íåðâíàòà ñèñòåìà è íà îïîðíî-äâèãàòåëíèÿ àïàðàò - îñâåäîìè ãî Ìèêà.
Ïðîäúëæèõà äà áúáðÿò çà âúçìîæíîñòèòå íà ìàñàæèðàíåòî, çà êîåòî òÿ ãîâîðåøå ñ óâëå÷åíèå. Ïî íÿêîå âðåìå ïîãëåäíà ÷àñîâíèêà ñè è ñ íåóäîâîëñòâèå îòáåëÿçà: - Òðÿáâà äà îòèâàì. ×àêàò ìå äðóãè ïàöèåíòè.
- À êîãà ìîæåì äà ïðîäúëæèì ðàçãîâîðà? Âèå ìå çàèíòðèãóâàõòå ìíîãî. Áèõ èñêàë äà íàó÷à ïîâå÷å çà âàøàòà ìåòîäèêà è …çà âàñ.
- Ùå âè êàæà óòðå, êàòî äîéäåòå â 10 è 15. Íàëè òîãàâà âè êàçàõ? - çàêà÷ëèâî òÿ. Ïîñëå ñòàíà, îïðàâè ñ ïðèâè÷åí æåñò ïðåñòèëêàòà ñè è ñ ïúðãàâè ñèòíè ñòúïêè íàïóñíà çàëàòà.
Ïðîöåäóðèòå ïðîäúëæèõà ñïîðåä ïðåäïèñàíèåòî íà äîêòîðèòå. Èçïèõà îùå äâå-òðè êàôåòà è ñåàíñèòå ïðèêëþ÷èõà. Äåáåëàòà äîêòîðêà ìó êàçà äà ìèíå ñëåä äâå ñåäìèöè çà ïðîâåðêà íà ñúñòîÿíèåòî è àêî ñå íàëîæè äà ïîâòîðÿò ïðîöåäóðèòå. Íî äà ïðîäúëæàâà äà ïðàâè óïðàæíåíèÿòà.
Àíãåëèí ïîòúðñè Ìèêà, çà äà ñáîãóâà ïî-îôèöèàëíî, çàùîòî ñëåä ïðèêëþ÷âàíå íà ìàñàæà òîé é áåøå áëàãîäàðèë. Íî ïîâå÷å íå ìîæà äà ãîâîðè, çàùîòî íÿêàêâà ñåñòðà ÿ èçâèêà è êàòî ìó ïîæåëà ñàìî: "Ïðèÿòíî îçäðàâÿâàíå?" èçëåçå.
Íî òÿ áåøå íÿêúäå èç îòäåëåíèÿòà. Àíãåëèí ñå ïîâúðòÿ, ïîâúðòÿ è ñ áàâíè, òåæêè ñòúïêè íàïóñíà áîëíèöàòà.
Áÿõà ìó äàëè áîëíè÷íè. Ñóòðèí, êàòî ñâúðøåøå íÿêîÿ è äðóãà äîìàøíà ðàáîòà íå ãî ñâúðòàøå âêúùè. Õîäåøå èç ãðàäà, ñðåùàøå ñå ñ êîëåãè è ïîçíàòè, ïèåõà êàôå, îáñúæäàõà ñâåòîâíèòå ïðîáëåìè, íî ìèñúëòà ìó áÿãàøå âñå êúì áîëíèöàòà. Âåäíúæ äîðè íå ñå ñòúðïÿ è îòèäå äî òàì. Íå ïîñìÿ äà âëåçå. Îáèêàëÿ èç êîðèäîðèòå, èçïè åäíî êàôå â áàðà, íî íå óñïÿ äà âèäè Ìèêà.
Ñëåä íÿêîëêî äíè ñå ñ÷óïè êëþ÷àëêàòà íà ïåðàëíÿòà. Îòèäå äî ìàãàçèíà çà ðåçåðâíè ÷àñòè. Áåøå õóáàâ åñåíåí äåí.  êúñíèÿ ñëåäîáåä óëèöèòå áÿõà ïúëíè ñ ïðèáèðàùè ñå îò ðàáîòà õîðà. Ìàñè÷êèòå ïîä óëè÷íèòå ëèïè áÿõà ïúëíè ñúñ ñâîáîäíè õîðà, êîèòî ïèåõà áèðà è ãîâîðåõà øóìíî. Êàòî òðúãíà, Àíãåëèí ðåøè ÷å ìîíòèðàíåòî íà êëþ÷àëêàòà å äðåáíà ðàáîòà è ìîæå äà ñè ïîçâîëè åäíà-äâå áèðè. Çàòîâà ñå âìåñòè íà åäíà ìàñà, êúäåòî äâàìà ìúæå íà íåãîâèòå ãîäèíè ïèéâàõà "Çàãîðêà". Òîé ñúùî ñè ïîðú÷à áèðà è ïúðæåíè êàðòîôè. Îòïè îò èçïîòåíàòà ÷àøà è ñå çàãëåäà â ïîòîêà îò õîðà, êîéòî òå÷åøå ïðåä î÷èòå ìó. Âíåçàïíî êàòî ÷å ëè íÿêîé ãî íàêàðà äà ïîãëåäíå íàëÿâî. Îò êúì ãèìíàçèÿòà ñå çàäàâàøå ãðóïè÷êà îò ïåò-øåñò æåíè, êîèòî âåñåëî ðàçãîâàðÿõà. Òîé íå çàáåëÿçà êàêâè áÿõà äðóãèòå, çàùîòî ïîãëåäúò ìó áåøå ïðèêîâàí îò äðåáíàòà ôèãóðêà íà Ìèêà. Çà ìèã ñå ñìóòè. Ïîèñêà äà ñòàíå è äà òðúãíå êúì íåÿ, íî íå ïîñìÿ. Çàòîâà ñàìî ñòàíà è ñå èçïðàâè íåðåøèòåëíî. Ìúæåòå, êîèòî áÿõà íà ìàñàòà íå ìó îáúðíàõà âíèìàíèå, óëèñàíè â ðàçãîâîðà ñè. Æåíèòå, ñ êîèòî âúðâåøå Ìèêà íàáëèæèõà áèðàðèÿòà. Åäíàòà îáÿñíÿâàøå íåùî, êàòî ðúêîìàõàøå è ñî÷åøå íÿêúäå çàä íåãî. Íåâîëíî ïîãëåäèòå íà îñòàíàëèòå ïðîñëåäèõà ïðúñòà é. Ìèêà ñúùî ñå îáúðíà è ãî âèäÿ. Ñïðÿ çà ìèã, êàçà íåùî íà îñòàíàëèòå è òðúãíà êúì íåãî. Òîãàâà Àíãåëèí èçëåçå îò âöåïåíåíèåòî ñè è ÿ ïðåñðåùíà.
- Èìàø ëè ìàëêî âðåìå, äà ïèéíåø íåùî? - ïîïèòà òîé, ñëåä êàòî ñòèñíà ìúíè÷êàòà £, òîïëà ðúêà.
- Çàùî íå. Òúêìî ñå ÷óäåõ êàêâî äà ïðàâÿ òàçè âå÷åð. Ìúæúò ìè ãî íÿìà, íà ñïåöèàëèçàöèÿ å âå÷å âòîðè ìåñåö è íå ìè ñå ïðèáèðà ñàìà â êúùè.
- Àìè òîãàâà çàïîâÿäàé. Íî òóê å ìíîãî íàêú÷êàíî. Íÿìà êúäå äà ñåäíåø è â òàçè âðÿâà íå ìîæåø äà ñè ÷óåø ïðèêàçêàòà.
- Êàêâî ïðåäëàãàø?
- Äà îòèäåì äðóãàäå. Äî íàñ èìà åäíî çàâåäåíèå, â êîåòî âèíàãè èìà ñâîáîäíè ìåñòà.
- Äîáðå. Åäèí ìîìåíò, äà ñè ïëàòÿ.
Òÿ ãî èç÷àêà è òðúãíàõà. Çàâèõà êúì êåÿ è ñòèãíàõà äî íîâ æèëèùåí áëîê, ïðåä êîéòî íà òðîòîàðà èìàøå òðè ìàñè÷êè. Íî è òå áÿõà çàåòè.
Ìèêà ñáúð÷è íåäîâîëíî íîñ è ÿäîñàíî ïðîìúðìîðè:
È òóê òàêîâà. Òåçè õîðà íÿìàò ëè ñè äîì, ÷å âèñÿò ïî óëèöèòå! - Ïîñëå ñå óñìèõíà è ïðåäëîæè - Âìåñòî äà ñòîèì òóê è äà íè îäóìâàò íå å ëè ïî-äîáðå äà ñè âçåìåì áèðà è äà îòèäåì ó äîìà. Ùå ñè ïóñíåì ìóçè÷êà è ùå ñè ïèéíåì áèðè÷êà. Ìåçå èìàì. Îáè÷àø ëè êðåíâèðøè? - èçðåäè òÿ íà åäèí äúõ. Àíãåëèí ñàìî êèìíà ñ ãëàâà. Òÿ ãî õâàíà çà ðúêà è ãî ïîâåäå. Çàîáèêîëèõà áëîêà è îò äðóãàòà ñòðàíà èìàøå ìàëêî ìàãàçèí÷å ñ ãðúìêîòî èìå "Ñóïåðìàðêåò".
Âúòðå ãè ïîñðåùíà óñìèõíàòà âúçðàñòíà æåíà:
- Êàæè Ìè÷å?
- Êàêî Öåöå, äàì ìè øåñò ñòóäåíè áèðè è åäèí õëÿá.
- Ãîòîâî, ìîéòî ìîìè÷å. - ïúðãàâî èçâàäè çàïîòåíèòå áóòèëêè è ãè ñëîæè â íàéëîíîâ ïëèê.
Àíãåëèí ãè âçå, èç÷àêà Ìèêà äà ïëàòè è ñå âúðíàõà îáðàòíî.
Òÿ èçâàäè îò ÷àíòàòà ñè âðúçêà êëþ÷îâå îòâîðè âõîäíàòà âðàòà è ãî ïîêàíè:
- Çàïîâÿäàé. Íèå æèâååì òóê.
Äîêàòî ñå êà÷âàõà ñ àñàíñüîðà òÿ ìó îáÿñíè ÷å äî ïðåäè äâå ãîäèíè æèâååëè â êúùàòà íà áàùàòà íà ä-ð Ãàòåâ äî Àìåðèêàíñêîòî ïàçàð÷å. Íî òÿ áèëà ñòàðà, íåóäîáíà è èìàëà íóæäà îò îñíîâåí ðåìîíò. Ïúê è íÿìàëè ãàðàæ çà êîëàòà. Òà, íåãîâè ïðèÿòåëè ãî âðåäèëè â òàçè êîîïåðàöèÿ è ñåãà æèâåÿò â íîâî, ïðîñòîðíî è óäîáíî æèëèùå. È êîëàòà å íà ñèãóðíî - íàëè âèäÿ - îòäîëó èìàìå ãàðàæè.
Êàòî âëÿçîõà, òÿ ãî ïîêàíè â øèðîê õîë, îò ÷èéòî øèðîêè ïðîçîðöè ñå âèæäàøå Äóíàâà. Òÿ ïóñíà óðåäáàòà è îòèäå â êóõíÿòà. Ñëåä ìàëêî ñå âúðíà ñ ÷èíèÿ êðåíâèðøè. Èçâàäè îò âèòðèíàòà ÷àøè è ñàëôåòêè. Àíãåëèí íàëÿ áèðà, ïîãëåäíàõà ñå è ñå ÷óêíàõà. Ñëåä òîâà òÿ ïðèñåäíà, ïî-òî÷íî ïîòúíà â êðåñëîòî îòñðåùà.
Ïî íÿêîå âðåìå ñêî÷è:
- Õåé, ñåãà ïî Íîâà òåëåâèçèÿ èìà õóáàâ êîíöåðò!
Ïóñíà òåëåâèçîðà è ñå ïðåìåñòè íà äèâàíà äî íåãî.
Îò åêðàíà ñå ïîíåñîõà íÿêàêâè øëàãåðè. Íî Àíãåëèí íå ñëóøàøå. Äàæå íå ÷óâàøå êàêâî ìó ãîâîðè æåíàòà äî íåãî. Ãëàâàòà ìó áó÷åøå, ñÿêàø áå èçïèë íå ïîëîâèí áèðà, à ëèòúð âîäêà. Âúïðåêè ÷å Ìèêà áåøå ñåäíàëà äîñòà äàëå÷ îò íåãî, òîé óñåùàøå ñ öÿëîòî ñè òÿëî èçëú÷âàíèòå îò íåÿ ôëóèäè. Ïîñëå ïðåä î÷èòå ìó ñå ñïóñíà íÿêàêâà ìúãëà, òîé ñå îáúðíà, ïðîòåãíà ñå è ïðåãúðíà æåíàòà. Òÿ ãî ïîãëåäíà ó÷óäåíî, íî áúðçî ñå îòïóñíà. Òîé ÿ ïðèòåãëè êúì ñåáå ñè è óñòíèòå èì ñå ñëÿõà.
Âðåìåòî ïðåñòàíà äà òå÷å. Ñëåä ïúðâàòà öåëóâêà ïîñëåäâà âòîðà. Òîçè ïúò òÿ ïîòúðñè óñòíèòå ìó. Äèøàøå ÷åñòî, çàäúõàíî. Ãëåäàøå ãî ñ ïðåìðåæåí àë÷åí ïîãëåä, ñÿêàø èñêàøå äà ãî ïîãúëíå.
Èçâåäíúæ òÿ ñå ñãóøè íà ãúðäèòå ìó è çàïëàêà. Òåñíèòå é ðàìåíå ñàìî ïîòðåïâàõà êîíâóëñèâíî. À ðúöåòå è ñå âïèâàõà âúâ âðàòà ìó ñ íÿêàêâà íåèñòîâà ñèëà. Àíãåëèí ñå ñìóòè. Ãëàâàòà ìó ñå çàìàÿ îùå ïîâå÷å. Ñëåä ïúðâèÿ øîê îò âíåçàïíîòî ñòðàñòíî ïðèâëè÷àíå, òîé íå ìîæåøå äà ðàçáåðå çàùî ïëà÷å. Îòêîï÷è ðúöåòå é îò âðàòà ñè, õâàíà ëèöåòî é è ãî ïîâäèãíà êúì ñåáå ñè. Ãîëåìèòå é òúìíè î÷è áÿõà ïúëíè ñúñ ñúëçè. Òîé ñå ïðåñåãíà, âçå åäíà ñàëôåòêà è íåæíî èçáúðñà î÷èòå é êàòî íà ìàëêî äåòå. Òÿ ãî ïîãëåäíà è òèõî ïðîìúëâè:
- Íå ñå ïëàøè. Òîâà ñà îáèêíîâåíè æåíñêè ñúëçè - îò ðàäîñò. Ìúæúò ìè âå÷å äâà ìåñåöà ãî íÿìà. À è êàòî áåøå òóê ðÿäêî ñå ñåùàøå, ÷å èìà æåíà, êîÿòî èìà íóæäà îò ëþáîâ. Âñå â áîëíèöàòà, â áîëíèöàòà…. - î÷èòå é îòíîâî ñå íàïúëíèõà ñúñ ñúëçè.
Òîçè ïúò Àíãåëèí ÿ öåëóíà ïî î÷èòå è òå çàáëåñòÿõà óñìèõíàòè è ñïîêîéíè.
Ñðåùèòå èì ïðîäúëæèõà öÿë ìåñåö. Ëþáåõà ñå êàòî ïåòíàéñåòãîäèøíè õëàïàöè, æàäíî, íàñòúðâåíî, êàòî ÷å èäâàøå ñâúðøåêà íà ñâåòà. Àíãåëèí õîäè îùå âåäíúæ íà ïðîöåäóðè â áîëíèöàòà, ìàêàð ÷å íÿìàøå îñîáåíà ïîëçà îò òÿõ. Íî òîâà íå ãî âúëíóâàøå êîé çíàå êîëêî. Ðàäâàøå ñå, ÷å èìà âúçìîæíîñò äà âèäè ñâîÿòà Ìèêà, äà óñåùà íåéíèòå ôèíè, òîïëè ðúöå.
Áåøå ñðÿäà, êîãàòî ïîçâúíè äà ÿ ïîïèòà êîãà ùå âúðíå îò ðàáîòà, çà äà ÿ ÷àêà äîëó, â êàôåíåòî. Îòñðåùà ñòóäåí, ñóõ ãëàñ ãî îñâåäîìè:
- Ãàòåâà, íàïóñíà! Íå çíàì êúäå ñà ðàçïðåäåëèëè ìúæà é è òÿ îòèäå ïðè íåãî. - ñëåä êîåòî ñå ÷ó ïðîòÿæíèÿ ñèãíàë "Ñâîáîäíî".

***

Àíãåëèí íå ñå îòêàçà äà ÿ òúðñè. Îòèäå íàé-íàïðåä â áàêàëíè÷êàòà, ñ íàäåæäàòà, ÷å "êàêà Öåöà", ïðîäàâà÷êàòà ùå çíàå íåùî. Íî æåíàòà íÿêàê òúæíî, êàòî íà ñåáå ñè êàçà:
- Êàêâî íàïðàâè òîâà ìîìè÷å, íå çíàì… Èç÷åçíà áåç äà ñå ñáîãóâà. Äàæå íå ðàçáðàõ êîãà ñå å èçíåñëà. Ñèãóðíî å áèëî âå÷åðòà, çàùîòî èíà÷å ùåøå äà ñå îòáèå ïðè ìåíå. Íî îíÿ äèâèÿ äîêòîð - Öâåòàí, ìúæà é, íàâÿðíî å äîøúë âíåçàïíî è ÿ å ïîâëÿêúë áåç äà é äàäå âúçìîæíîñò äà ñå ñáîãóâà ñúñ ñúñåäèòå ñè. À òóê òÿ íÿìàøå äðóãè áëèçêè õîðà, - óíåñåíî ïðîäúëæè æåíàòà. - Òÿ íå å îò íàøèÿ êðàé, íÿêúäå îò Âèäííñêî ëè, îò ×åðâåí áðÿã ëè, íå ïîìíÿ òî÷íî, íî íÿêúäå îòòàì áåøå… À èíà÷å áåøå çëàòî ÷îâåê, íî êàêòî êàçâàò õîðàòà õóáàâèòå ÿáúëêè ïðàñåòàòà ãè ÿäàò. Äîêòîðúò å ÷îâåê àë÷åí çà âëàñò, çà êàðèåðà è íå ïðèçíàâà íèùî äà ñå äîáåðå äî íÿêîé ïîñò. À èíà÷å, êàòî äîêòîð ñè å "ãîëà âîäà" - åäíà íàñòèíêà íå ìîæå äà òè èçëåêóâà…
Æåíàòà âäèãíà î÷è, ïîãëåäíà ñúñ ñú÷óâñòâåí ïîãëåä Àíãåëèí è êàòî âèäÿ ïîñúðíàëîòî ìó èçðàæåíèå, ñÿêàø äà ãî óñïîêîè äîäàäå:
- À òè íàìèíàâàé. Àêî íàó÷à íåùî ùå òè êàæà. Òè ñè äîáðî ìîì÷å. À è òÿ òå õàðåñâàøå. Ïúê âñå íÿêîãà ùå ñå ïîÿâè. Íå ìîæå äà íå äîéäå - íàëè èìà äîì òóêà. È áàãàæ ñèãóðíî èìà. Íå ìîæå äà ñà èçíåñëè âñè÷êî…

***
Õîäè îùå íÿêîëêî ïúòè â áîëíèöàòà íà êîíòðîëíè ïðåãëåäè. Ïîäïèòâàøå äåëèêàòíî çà Ìèêà, íî âñè÷êè îòãîâàðÿõà åäíîçíà÷íî: "Íå ñå å îáàæäàëà. Íå çíàåì êúäå å".
Ñâúðçà ñå ñ ïîçíàòè ëåêàðè, êîèòî ñàìî ïîòâúðäèõà ìíåíèåòî íà "êàêà Öåöà" çà äîêòîð Ãàòåâ. Ñàìî äîïúëíèõà ÷å ñå âêëþ÷èë â ðúêîâîäñòâîòî íà íÿêàêâà ïàðòèÿ è ÷ðåç íåÿ ñè óðåäèë ñïåöèàëèçàöèÿ â Ìåäèöèíñêàòà àêàäåìèÿ è ÷å ìàé ãîòâåë äîêòîðàò. Íî ïîâå÷å íèùî íå ìîæàõà äà ìó êàæàò.
***

Ñ íàñòúïâàíåòî íà åñåíòà ïîëîæåíèåòî íà Àíãåëèí ñå âëîøè.  ãëàâàòà ìó ïîñòîÿííî ïèùåøå ñâèðêàòà íà íåâèäèì âëàê. Âðàòúò ìó ñå ñõâàíà è îáðúùàøå ãëàâà êàòî âúëê. Îòíîâî ìó íàïðàâèõà ñíèìêè íà âðàòà è íà ãðúáíàêà, êîèòî ñàìî ïîòâúðäèõà ïðåäèøíàòà äèàãíîçà: "Ñïîíäèëèò", ò.å âúçïàëåíèå íà îêîí÷àíèÿòà íà ìåæäóïðåøëåííèòå íåðâíè ñíîïîâå. Õåìîðàãè÷íèÿò èíñóëò, çàðàäè êîéòî ãî áÿõà ïðèåëè â áîëíèöàòà îòøóìÿ. È ïîíåæå ä-ð Òèõîìèðîâ è ä-ð Êàðàêàøåâà ìå ìîæåõà äà ìó ïîìîãíàò ñ íèùî, îñâåí äà ìó ïðåäïèñâàò óñïîêîèòåëíè ìó äàäîõà íàïðàâëåíèå çà Ìåäèöèíñêàòà àêàäåìèÿ, êúäåòî èìàëè ïî-ñúâúðøåíà àïàðàòóðà è äîöåíò Ìàäæàðîâ èìàë îïèò èìåííî â òàçè îáëàñò.
Íå ïîñìÿ äà îòèäå ñàì ñ êîëàòà, âåäíúæ ÷å ïî ïúòèùàòà ñå áÿõà ïîÿâèëè îáè÷àéíèòå ìúãëè è ïîëåäèöè. È îñâåí òîâà òîé íå ìîæåøå äà ñåäè ïîâå÷å îò ïîëîâèí ÷àñ íåïîäâèæíî íà ñåäàëêàòà. À è íå çíàåøå äàëè íÿìà äà ãî îñòàâÿò íà ëå÷åíèå òàì. Çàòîâà ïîìîëè ñèíà íà ñåñòðà ñè. Ìîì÷åòî îáè÷àøå âóé÷î ñè è âåäíàãà ñè óðåäè äâà äíè îòïóñê.

***
Âúïðåêè ÷å ñå áåøå âúîðúæèë ñ òúðïåíèå Àíãåëèí ñå ïðèòåñíè, êîãàòî ìó êàçàõà ÷å ìàêàð äà èìà çàïèñàí ÷àñ, äîêòîð Ìàäæàðîâ íå ìîæå äà ãî ïðèåìå äíåñ, çàùîòî áèë ÷ëåí íà íÿêàêâà êîìèñèÿ êúì çäðàâíàòà êàñà è èìàëè çàñåäàíèå, êîåòî åäâà ëè ùå ñâúðøè ñêîðî.
Îòñåäíàõà ó íåãîâ ïðèÿòåë-çåìëÿê, íà êîãîòî ãîñòóâàõà ïî çà òðè-÷åòèðè äíè ïðåç ëÿòîòî. Òîé ïúê ìó èäâàøå îò âðåìå-íàâðåìå ïî Êîëåäà. Æèëèùåòî íà Èâàí áåøå ïðîñòîðíî, ñ ïàðíî, íî ñåãà ïðè íåãî æèâååõà ñèíúò ìó è ñíàõà ìó, êîèòî èìàõà áåáå, à â òåõíèÿ ïàíåëåí àïàðòàìåíò íÿìàøå ïàðíî. Âúïðåêè òîâà ìó íàìåðèõà ìÿñòî, íàëè áåøå çà äåí-äâà. Ïëåìåííèêúò ìó îñòàâè ñàêà ñ ïèæàìàòà è òîàëåòíèòå ïðèíàäëåæíîñòè è ñè òðúãíà.
Íà äðóãèÿ äåí ñëåä äâó÷àñîâî ÷àêàíå íàé-ñåòíå âëåçå â êàáèíåòà íà èçâåñòíèÿ íåâðîëîã. Ïîñðåùíà ãî äåáåëà, íàìóñåíà ñåñòðà è äàæå íå ãî ïîêàíè äà ñåäíå. Äúëãî ñå âçèðà â ñíèìêèòå è èçñëåäâàíèÿòà è áåç êàæå íèùî âëåçå â ñúñåäíàòà ñòàÿ. Ñëåä ìàëêî âðàòàòà ñå îòâîðè è íåîáè÷àéíî ìëàä, óñìèõíàò ìúæ ãî ïîêàíè:
- Çàïîâÿäàéòå. Ñåãà ùå âèäèì êàêâî ìîæå äà íàïðàâè ãîëÿìàòà ìåäèöèíà. Íÿìà äà îñòàâèì íåùàòà òàêà. Âñå íåùî ìîæå äà ñå íàïðàâè. - óñìèõíàòî áúáðåøå ÷îâåêúò.
Òîé ñúùî òàêà âíèìàòåëíî ðàçãëåäà ñíèìêèòå è ðåçóëòàòèòå îò èçñëåäâàíèÿòà, êàòî íå ñïèðàøå äà ìúðìîðè íåîäîáðèòåëíî:
- Ëîøî, ëîøî... Îõî,î,î! Òî è òóê èìà ïîðàæåíèÿ âå÷å. Íî íå å ìíîãî ÿñíî. - êàòî íà ñåáå ñè ïðèêàçâàøå äîêòîðúò. - À çà äà ñå óâåðèì, ùå òðÿáâà äà âèäèì òèÿ ðàáîòè íà ñêåíåðà, çà äà ìîæåì äà âçåìåì àäåêâàòíè ìåðêè. Åòî ñåãà ñåñòðàòà ùå âè íàïèøå íàïðàâëåíèå è ùå îòèäåòå íà ñêåíåðà.
- Äà, àìà ãðàôèêúò å çàïúëíåí äî êðàÿ íà ñåäìèöàòà. - êàòî ðàçëèñòâàøå íÿêàêâè êíèæà îòñå÷å äåáåëàòà ñåñòðà.
- Õåé, âÿðíî áå. Òî òàì å èñòèíñêî ñòúëïîòâîðåíèå.
Óñìèâêàòà ïî ëèöåòî íà äîêòîðà ïîìðúêíà. Òîé ïîòúðêà çàìèñëåíî ÷åëî è âåäíàãà íàðåäè:
- ß ìå ñâúðæè ñ ä-ð Ãàòåâ. Âñå ïàê ÷îâåêúò å äîøúë ÷àê îò Ðóñå, íå ìîæåì äà ãî ðàçêàðâàìå äà ñè õîäè è äà èäâà ïàê â òîâà ñúñòîÿíèå è â òîâà âðåìå. Ïúê è íàëè ñà çåìëÿöè… Ìàêàð ÷å òîé íå å òâúðäå ïî óñëóãèòå. Íî äà îïèòàìå.
Âñå òàêà íàìóñåíî ñåñòðàòà íàáðà íÿêàêúâ íîìåð è áåç äà êàæå íèòî äóìà ïîäàäå ñëóøàëêàòà íà ä-ð Ìàäæàðîâ.
- Àëî, Ãàòåâ, Ìàäæàðîâ ñúì. Ìîëÿ òå íàìåðè åäíà ïðîëóêà äíåñ, èëè óòðå äà âèäèì íà ñêåíåðà åäèí òâîé çåìëÿê îò Ðóñå.
Îòñðåùà ñå ÷ó ãëóõî áîáîòåíå.
- Õàéäå ñåãà! ×àê ïúê òîëêîâà íå ñòå çàåòè, çíàì àç. - È áåç äà èç÷àêà îòâåòíèÿ îòãîâîð ïðîäúëæè - õàéäå, ïðàùàì òè ãî ÷îâåêà. Çà êîëêî íÿìà äà ãî ùðàêíåòå. - è çàòâîðè òåëåôîíà.
Îòèâàø â äúíîòî íà êîðèäîðà, àñàíñüîðúò å îòñðåùà è ñå êà÷âàø ãîðå ïðè ñêåíåðà. Òàì ùå òå ÷àêà íÿêîé îò õîðàòà íà äîö. Ãàòåâ. Àêî èìà íà÷èí íåäåé ìó ñå îáàæäà. Òîé å ìàëêî ÷åïàò, íî õîðàòà ìó ñà ñúâåñòíè.
Àíãåëèí âçåìà êíèæàòà, êîèòî ìó ïîäàäå äåáåëàòà ñåñòðà è èçëåçå èçïðàòåí îò óñìèõíàòèÿ áúðáîðåù ëåêàð, êîéòî ìó íàïîìíè:
- È ìè ñå îáàäè, íåçàâèñèìî äàëè ñà òå ñíèìàëè, èëè íå. Àêî òðÿáâà ùå òè íàìåðèì åäíî ìÿñòî â êëèíèêàòà, çàùîòî òúé èëè èíà÷å ùå òðÿáâà äà òå ïîëåêóâàìå. Íàëè!
Èçêà÷è ñå ñ íà ïåòèÿ åòàæ è ïî÷óêà íà âðàòàòà, íà êîÿòî ïèøåøå "Ëàçåðåí òîìîãðàô" Ðàáîòíî âðåìå ñ ïàöèåíòè îò 8 äî 13 ÷. È îòäîëó: Äîö. ä-ð Öâ. Ãàòåâ, ä.ì.í. Ìåä ñåñòðà Éîíêà Êåð÷åâà". Îòâúòðå ñå ÷óâàõà íÿêàêâè ãëàñîâå, íî íèêîé íå ìó îòâîðè. Ñúðäèò áàñ õîêàøå íÿêîãî. Ãëàñúò ìó ñå ñëèâàøå ñ ìóçèêà îò ðàäèî.
Àíãåëèí ïî÷àêà äà óòèõíå êàðàíèöàòà è îòíîâî ïî÷óêà. Îòâúòðå ñå ÷ó òúíúê òðåïåðëèâ ãëàñåö:
- Âëåçòå!
Òîé îòêðåõíà íåðåøèòåëíî âðàòàòà è âèäÿ çàä áþðîòî æåíà ñ ïîäàâàùè ñå ïîä êàñèíêàòà áåëè êîñè. Çàä î÷èëàòà î÷èòå é áÿõà ïîäïóõíàëè è çà÷åðâåíè.
Æåíàòà ïðåãëúòíà è ïîå ïîäàäåíèòå îò Àíãåëèí êíèæà. Â ñúùîòî âðåìå çàä îòêðåõíàòàòà âðàòà à ñúñåäíàòà ñòàÿ ðÿçúê, ñòúðæåù áàñ ïðîäúëæàâàøå äà ðóãàå:
- È ñè ãî èçáèé îò òúïàòà ãëàâà âåäíúæ çàâèíàãè òîâà! ×ó ëè?
Àíãåëèí ñå çàêàøëÿ îò íåóäîáñòâî. Ãëàñúò îòâúòðå ãî ÷ó è ïîïèòà:
- Êîé å òàì?
- Åäèí ïàöèåíò. Ïðàùà ãî äîêòîð Ìàäæàðîâ.
- Äà âëåçå!
Æåíàòà âçå ïàïêàòà ñ äîñèåòî îò Àíãåëèí, çàïèñà èìåòî ìó â äåáåë òåôòåð è êàòî ïðîäúëæàâàøå äà òðèå çà÷åðâåíèòå ñè îò ñúëçèòå î÷è ìó ïîñî÷è îòâîðåíàòà âðàòà.
Àíãåëèí ñìóòåíî ïðèñòúïè. Èçïèòâàøå íåïðèÿçúí êúì ÷îâåêà, êîéòî õîêàøå ñåñòðàòà áåç äà ãî å âèæäàë. Íî áåøå ñòèãíàë âå÷å äî âðàòàòà è íÿìàøå íà÷èí äà ñå âúðíå. Òîé îáëèçà ïðåñúõíàëèòå ñè óñòíè è âëåçå â ñòàÿòà. Çàä îãðîìíî áþðî ñåäåøå ñúùî òàêúâ åäúð øèðîêîïëåùåñò ìúæ, ñ íèñêî îñòðèãàíà ãëàâà è îãðîìíè ìóñòàöè. Òîé ñàìî ïðîòåãíà ðúêà è Àíãåëèí ìó ïîäàäå ïàïêàòà ñ äîêóìåíòèòå. Êàòî ñóìòåøå è ïîñòåïåííî ñå óñïîêîÿâàøå äîêòîð Ãàòåâ ïðåãëåäà êíèæàòà è íàé-ñåòíå èçáîáîòè:
- Çíà÷è çåìëÿê, à? Îò êîÿ ìàõàëà ñè?
- Îò Áîæêîâàòà. Íî äåòñòâîòî ñè ñúì ïðåêàðàë â Äîáðóäæàíñêàòà ìàõàëà. Êúùàòà íè áåøå íà óëèöà "Ñèëèñòðà". Ñåãàÿ òàì èìà ãîëÿì áëîê, íî íå óñïÿõìå äà ñå âêëþ÷èì êàòî ñîáñòâåíèöè, çàùîòî ñìå ìíîãî, à äàâàõà ñàìî åäèí àïàðòàìåíò.
- Çíàì. Òàêà áåøå. È àç ñå íàëîæè íà ñòàðè ãîäèíè äà ñè êóïóâàì æèëèùå íà áåçáîæíè öåíè. À åòî ÷å ñåãà äàæå íå ìîãà äà æèâåÿ â íåãî, çàùîòî â íàøèÿ ãðàä íÿìà ðàáîòà çà òàêèâà êàòî ìåíå. Äàæå àïàðàò íÿìà êàòî òîçè. - Äîêòîðúò ñ íåñêðèòà ãîðäîñò ïîñî÷è ñ ðúêà çàä ñåáå ñè ñâîäà íà òîìîãðàôà, ñ êîéòî òîé ñâåùåíîäåéñòâàøå.
- Òðÿáâà äà íàïðàâèì íÿêîÿ è äðóãà ñíèìêà, çà äà å ÿñíà êàðòèíêàòà.  ìåäèöèíàòà íàé-âàæíîòî å äèàãíîçàòà. Áåç ïðàâèëíà äèàÿãíîçà íå ìîæå äà ñå ïðîâåäå íèêàêâî ðåçóëòàòíî ëå÷åíèå. Çàùîòî òî å âñå åäíî äà òúðñèø íåùî â òúìíîòî. - áîáîòåøå äîêòîðúò, êàòî îáèêàëÿøå îêîëî àïàðàòà è ùðàêàøå íÿêàêâè êîï÷åòà.
Èçâåäíúæ òîé èçâèêà òàêà, ÷å Àíãåëèí ÷àê ïîäñêî÷è:
- Êåð÷åâà, åëà äà ïîäãîòâèì àïàðàòà. Âåäíàãà!
Ñåñòðàòà ñ íåïîäîçèðàíà ïúðãàâèíà è ðóòèííè äâèæåíèÿ çàîáèêàëè Àíãåëèí è ãîëÿìîòî áþðî è âëåçå â àïàðàòíàòà. Òÿ èçòåãëè ïðèëè÷àùàòà íà íîñèëêà êîëè÷êà, ñ ïðèâè÷åí æåñò îïðàâè ÷àðøàôà è ñëåä òîâà ñå ïúõíà ïîä àðêàòà íà òîìîãðàôà. Îòâîðè íÿêàêâà êóòèÿ, ïðîâåðè íåùî è çàñòàíà äî êîëè÷êàòà.
- Êà÷åòå ñå è ëåãíåòå ïî ãðúá. Íî ïúðâî ñå ñúáëå÷åòå äî êðúñòà.
Àíãåëèí áåçðîïîòíî èçïúëíè êàêâîòî ìó íàðåäèõà è ëåãíà âúðõó íîñèëêàòà. Ñåñòðàòà ïðèòèêà êîëè÷êàòà ïîä àðêîâèäíèÿ ñâîä, à äîêòîðúò ñåäíà ïðåä íÿêàêúâ ìîíèòîð ñ áëåäîçåëåíèêàâ åêðàí. Ñåñòðàòà ñå îòäàëå÷è è äîêòîðúò âêëþ÷è ñêåíåðà. ×ó ñå ñàìî ëåêî ñâèñòåíå è íà åêðàíà ñå ïîÿâè èçîáðàæåíèå íà ìîçúêà.
- Òàêà, òàêà! Àõà, åòî êúäå å çàðèíàò êëþ÷à íà áàðàêàòà! - ñúñ çàäîâîëñòâî íàáëþäàâàøå åêðàíà äîêòîðúò, êàòî íå ñïèðàøå äà áîáîòè:
- Íå å ìíîãî ñòðàøåí êðúâîèçëèâúò, íî òðÿáâà äà ñå èç÷èñòè, çàùîòî ïîñëå ìîæå äà ñòàíå íåîáðàòèìî ëîøî. Íî Ìàäæàðîâ çíàå êàêâî òðÿáâà äà íàïðàâè. Àç ùå ìó íàïèøà ïîäðîáíî, ïúê è íà ñíèìêàòà ñå âèæäà äîñòàòú÷íî ÿñíî.
- Äîáðå. Èçêëþ÷âàìå! Ãîòîâî! Íà ñúðöåòî ìó íÿìà íèùî è íÿìà çàùî äà ãî ñíèìàìå. - ïðîäúëæè äà ñè êîìàíäâà òîé è ñëåä òîâà ñåñòðàòà èçòåãëè êîëè÷êàòà è ìó êàçà äà ñòàíå è äà ñå îáëå÷å.
* * *

Äîöåíò Ìàäæàðîâ ðàçãëåäà âñå òàêà óñìèõíàò ñíèìêàòà, êîÿòî Àíãåëèí äîíåñå è çàêëþ÷è:
- Òîâà òðÿáâà äà ñå èç÷èñòè. Íå å íåùî êîé çíàå êàêâî, òðÿáâà ñàìî äà ñå âíèìàâà. Çà äåí-äâà ùå îïðàâèì ïîëîæåíèåòî. Ïîñëå ìàëêî ðåõàáèëèòàöèÿ è ãîòîâî. À ñåãà - áåãîì â îòäåëåíèåòî. Ñåñòðà íàïèøè ìó íàïðàâëåíèå è ñå îáàäè íà äîöåíò Ïàðàøêåâîâ äà ïëàíèðà ÷îâåêà çà óòðå. - Ïàðàøêåâîâ å íàé-äîáðèÿò íè íåâðîõèðóðã. - îáÿñíè íà Àíãåëèí Ìàäæàðîâ è ïðîäúëæè äà íàðåæäà íà ñåñòðàòà: - Àç ùå ñúì íà ðàçïîëîæåíèå â … ì…ì… - òîé ðàçãúðíà íÿêàêâè êíèæà è äîïúëíè - îò 9 äî 11 ÷àñà. Íàïúëíî äîñòàòú÷íî!


* * *
Êîãàòî èçëåçå îò óïîéêàòà Àíãåëèí íå ÷óâñòâàøå íèùî îñâåí ëåê ñúðáåæ çàä óõîòî. Ïîïèïà âíèìàòåëíî ãëàâàòà ñè è óñòàíîâè, ÷å íà òîâà ìÿñòî èìà ïðåâðúçêà. Îïèòà ñå äà ñå íàäèãíå, íî ñúñåäúò îòñðåùà - âúçðàñòåí ìúæ ñ íàáðú÷êàòî îò ãîäèíèòå ëèöå è èçáåëåëè ñèíè î÷è çàïëàøèòåëíî ãî ñïðÿ:
- Äîêòîðèòå êàçàõà äíåñ äà íå ñòàâàø. Àêî èìàø íóæäà îò íåùî îáàäè ñå êàòî íàòèñíåø êîï÷åòî íà ñòåíàòà. À àêî íå ìîæåø, êàæè ìè àç ùå ïîâèêàì ñåñòðàòà.
Àíãåëèí ïîñëóøíî ñå èçòåãíà è ñå îïèòà äà âúçñòàíîâè êàðòèíàòà îò îïåðàöèîííàòà. Íî êàòî èçêëþ÷è òðèìàòà ëåêàðè è äâåòå ñåñòðè íå ñè ñïîìíè íèùî äðóãî îñâåí èçáëåäíÿâàùèòå ëèöà íà ëåêàðèòå ñëåä êàòî àíåñòåçèîëîãúò ìó ñëîæè óïîéêàòà.
Íà äðóãèÿ äåí â ñòàÿòà äîéäîõà íà âèçèòàöèÿ äâàìà ëåêàðè, ïðèäðóæàâàíè îò äâå ñåñòðè. Íå ïîçíàâàøå íèêîãî îò òÿõ. Ïî-ìëàäèÿò ïðåãëåäà ïàïêàòà, ðàçãëåäà ñðåùó ïðîçîðåöà ñíèìêàòà îò ñêåíåðà è ñàìî íàðåäè:
- Íîâà êîíòðîëíà öåðåáðîãðàôèÿ è åõîåíöåôàëîãðàìà. È ìîæåòå äà ñòàâàòå ïî ìàëêî.
Êîãàòî Àíãåëèí ñå îïèòà äà ñòàíå ïî÷óâñòâà ÷å ëÿâàòà ñòðàíà íå ìó ñå ïîä÷èíÿâà äîáðå. Îïèòà ñå äà âäèãíå ðúêà. Èçïúíà ÿ íà íèâîòî íà ðåìåíåòå, íî ïî-íàãîðå ìó áåøå òðóäíî. Ïîñëå êàòî òðúãíà êúì âðàòàòà çàáåëÿçà ÷å ïðîâëà÷âà ëåâèÿ ñè êðàê. ×óâñòâàøå íÿêàêâà ñêîâàíîñò â öÿëàòà ëÿâà ñòðàíà. Òîâà ñå îòíàñÿøå íå ñàìî çà ðúêàòà è êðàêà, à è çà âñè÷êè ìóñêóëè îò âðàòà, êðàé ðåáðàòà è íàäîëó äî ïåòàòà.
Àíãåëèí ñå ðàçòðåâîæè. Ïðåäè, ñëåä èíñóëòà íå ìó îñòàíàõà íèêàêâè ïîðàæåíèÿ, îñâåí îòïàäíàëîñòòà è ïèùåíåòî â ãëàâàòà. À ñåãà òå îòøóìÿõà, íî ïúê ñå ïàðàëèçèðà.
Êîãàòî äîéäîõà äà ãî îòâåäàò çà ñíèìêà íÿìàøå íà êîãî äà êàæå, çàùîòî ñàíèòàðèòå è ñåñòðàòà, êîÿòî ãè âîäåøå åäâà ëè ìîæåõà äà ìó ïîìîãíàò. - Êàòî ñå êà÷èì ãîðå, ùå êàæà íà çåìëÿêà. - ïîìèñëè ñè Àíãåëèí è òîâà ãî ïîóñïîêîè äîíÿêúäå.
- Òàêà, òàêà. Äîáðà ðàáîòà ñà ñâúðøèëè êîëåãèòå! - êîíñòàòèðà Ãàòåâ. À òîâà ÷å ñå äâèæèø ìàëêî òðóäíî å âðåìåííî. Êàòî çàðàñòíå èíòåðâåíöèÿòà è ïîëåêà-ëåêà ñ ìàëêî óïðàæíåíèÿ âñè÷êî ùå ñè äîéäå íà ìÿñòîòî. Õàéäå, îòèâàé. Ïúê êàòî ñå âúðíà ìîæå äà ïî÷åðïèø.  "Îñòàíêèíî" ñåðâèðàò âèíàãè ïðÿñíî "Øóìåíñêî" ñ ïúðæåí îáëåñ - ôàíòàñòè÷íî ìåçå!. Íàëè çíàåø áèðàðèÿòà "Îñòàíêèíî", ñðåùó õàëèòå.
Àíãåëèí ñàìî êèìíà â çíàê íà ñúãëàñèå è èçëåçå êàòî òúòðåøå êðàê.
Åäâà áåøå ëåãíàë è â ñòàÿòà äîôòàñàõà òðèìà äîêòîðè. Âäèãàõà è ìó ñïóñêàõà ðúêàòà è êðàêà, êàðàõà ãî äà ïðàâè íÿêàêâè êðúãîâè äâèæåíèÿ è ñàìî öàêàõà ñ åçèê, ÷å å âÿðíà äèàãíîçàòà èì: "Ëîêàëíà ÷àñòè÷íà ïàðåçà". Íàðåäèõà íà ñåñòðèòå è ñëåä ìàëêî òå äîéäîõà, êàòî íîñåõà ñúñ ñåáå ñè ìàëêè âúçãëàâíè÷êè. Íàêàðàõà ãî äà ñãúíå ðúêàòà ñè â ðàìîòî è ëàêåòà è ìó ïîäëîæèõà ïî åäíà âúçãëàâíè÷êà. Ñúùîòî íàïðàâèõà è ñ áîëíèÿ êðàê. Ïîäëîæèõà ìó äðóãè âúçãëàâíè÷êè ïîä êðúñòà è ïîä êîëÿíîòî. Äî âå÷åðòà íà äâà-òðè ïúòè ïðåìåñòâàõà âúçãëàâíè÷êèòå ïîä ðàçëè÷åí úãúë. Àíãåëèí ëåæåøå êðîòêî è ïîñëóøíî êàòî ìàëêî äåòå.
Îáàäåòå ñå íà ìàñàæèñòèòå äà ãî çàïî÷âàò îùå óòðå. - ðàçïîðåäè ñå åäèíèÿò äîêòîð, êîéòî ñå îêàçà çàâåæäàù îòäåëåíèåòî.
Íà äðóãèÿ äåí ñëåä çàêóñêà ìèíàõà äà îïðàâÿò îòíîâî ëåãëàòà çà âèçèòàöèÿòà. Äîíåñîõà ëåêàðñòâàòà è êúì 9 ÷àñà ñå èçñèïàõà öÿëà ãðóïà ìåäèöè.
Êàòî ñòèãíàõà äî íåãî íå ñïðÿõà, ñàìî ìèìîõîäîì îòáåëÿçàõà: - Äà ñå äåéñòâà ïî ïðåäïèñàíèåòî!
Ïîëîâèí ÷àñ ïî-êúñíî â ñòàÿòà ñå ñëó÷è íåùî íåîáè÷àéíî. Àíãåëèí ïîãëåäíà êúì âðàòàòà, íî ìàêàð ÷å ñå áåøå íàäÿâàë ñêðèøîì íå ìîæåøå äà ïîâÿðâà íà î÷èòå ñè: êúì íåãî èäâàøå ñ ïëàâàùàòà ñè ïîõîäêà Ìèêà! Åäíàòà é ðúêà áå ïúõíàòà â äæîáà íà ïðåñòèëêàòà, à â äðóãàòà íîñåøå îáè÷àéíèÿ ïîäíîñ ñ íåéíèòå ñè ìàçèëà.
Òÿ ñúùî ñå ñòúïèñà çà ìèã, íî ñå îâëàäÿ è êàòî ñå óñìèõíà ïðèñòúïè êúì ëåãëîòî ìó:
- Âèå ñòå Àíãåëèí, íàëè? - ïîïèòà êàòî ìó ñìèãíà áúðçî è ñå óñìèõíà ñúñ çàãàäú÷íà óñìèâêà.
- Ì… äà! - çàåêâàéêè ñìîòîëåâè òîé.
- Ñúáëå÷åòå ñå! - çàïîâÿäà æåíàòà. Ïîìîãíà ìó äà èçñóëè ãîðíèùåòî íà ïèæàìàòà è ñëåä òîâà èçäðïà êðà÷îëèòå íà ïàíòàëîíà. - Òàêà, äîáðå. À ñåãà ñå îáúðíåòå íà åäíà ñòðàíà. Õà òàêà! - Òÿ íàìàçà ñ íÿêàêúâ êðåì ðúöåòå ñè è çàïî÷íà äà ãî ðàçòðèâà òîëêîâà íåæíî, êàêòî íèêîãà äîñåãà íèêîé íå áåøå ñå äîêîñâàë òàêà äî íåãî. Òîâà íå áåøå ìàñàæ, à ëàñêà íà âëþáåíà æåíà. Ïî-íÿêîå âðåìå Àíãåëèí óñåòè ÷å ìó ñå äîñïèâà. Òîãàâà Ìèêà ïðèñåäíà äî íåãî è òîé óñåòè ïàðåùîòî é òÿëî. Ãëàâàòà ìó ñå çàâúðòÿ, òîé ëåêî âúçäúõíà è çàãóáè ñúçíàíèå. Òÿ ãî ïîãëåäíà è ñàìî âúçêëèêíà òðåâîæíî:
- Õà òàêà! Áðàâî áå!
Ïîñëå ñòàíà, êà÷è ñå íà ëåãëîòî, êàòî êîëåíè÷è è ñå ïðèñåãíà êúì áóòîíà çà ïîâèêâàíå. Ñëåä ìèíóòà-äâå íà âðàòàòà ñå ïîêàçà äåæóðíàòà ñåñòðà.
- Âèå ëè çâúíèòå? Êàêâî èìà?
- Äîíåñè äà ñëîæèì íà òîçè åäíà ìàñêà. - È äîäàäå óñìèõíàòî:
- Ìúæå! Áàáè!
Ñåñòðàòà èçëåçå è ñëåä ìàëêî äîíåñå ìàñêàòà. Íàíèçàõà ìó ÿ è îòâúðòÿõà âåíòèëà. ×ó ñå ñëàáî øóøêàíå. Àíãåëèí ñå ðàçìúðäà è îòâîðè î÷è.
- À ñåãà äà ïðîäúëæèì. Íÿìà îòúðâàíå îò ìåí, òàêà äà çíàåø.
Íî òîé è íÿìàøå íàìåðåíèå äà ñå "îòúðâà" îò íåÿ. Íàïðîòèâ, èñêàøå ìó ñå òàçè ïðîöåäóðà äà ïðîäúëæè âå÷íî. Äà íå îòäåëÿ ôèíèòå ñè ìúíè÷êè ðúöå îò íåãî. Äà óñåùà íåïðåêúñíàòî îãúíÿ íà òÿëîòî é äî ñâîåòî. È àêî èìà êàê äà âïèå óñòíè â íåéíèòå. Êàêòî, êàòî áÿõà ó òÿõ, â êúùàòà íà êåÿ.
***
Ñåàíñèòå ïðîäúëæèõà îùå äâà äíè. Êîãàòî ñíèìêèòå ïîêàçàõà ÷å îïåðàöèÿòà å áèëà óñïåøíà, êàçàõà íà Àíãåëèí äà ñå ãîòâè äà ñè îòèâà. Íà äðóãèÿ äåí Ìèêà äîéäå çà ïîñëåäíî. Òîé óñïÿ äà ïðîìúëâè:
- Ñëåä ìàëêî ìå èçïèñâàò.
Òÿ ñàìî êèìíà ñ ãëàâà: - Çíàì. - È ïîñëå ìó ïúõíà â ïàçâàòà íÿêàêâî ëèñò÷å.
Òîé ãî ïðî÷åòå ÷àê êàòî ñè ïðèáðà âåùèòå è èçëåçå îò îòäåëåíèåòî.  íåãî ïèøåøå: "Îáàäè ìè ñå â ñòàÿ 214".
Àíãåëèí ñëåçå ñ ààñíñüîðà è ïî÷óêà íà âðàòàòà ñ óêàçàíèÿ ìó íîìåð. Îòâúòðå ñå ÷ó ãëàñúò íà Ìèêà:
- Âëåçòå!
Òîé îòêðåõíà âðàòàòà è ïðåäè äà ÿ çàòâîðè Ìèêà óâèñíà íà âðàòà ìó. Öåëóíà ãî äúëãî, ñÿêàø èñêàøå äà èçñìó÷å âñè÷êèòå ìó æèçíåíè ñîêîâå. Íàêðàÿ îòëåïè óñòíèòå ñè îò íåãîâèòå è âúçäúõíà îáëåê÷åíî: - Íàé-ñåòíå!
Óãîâîðèõà ñå òîé äà îòèäå ó òÿõ ñëåä îáåä. Òÿ íàïóñêàøå â äâà, à æèâååøå íà äåñåò ìèíóòè ïúò îò áîëíèöàòà. Àíãåëèí èìàøå âðåìå äà ñå îáàäè íà ïðèÿòåëÿ ñè, äà ñè îñòàâè âåùèòå è äà ïîçâúíè íà ïëåìåííèêà ñè äà äîéäå äà ãî âçåìå. Ïîñëå ñå èçâèíè êàòî êàçà ÷å ùå èçëåçå äà ñå ïîðàçõîäè è äà ïîäèøà ÷èñò, à íå ìèðèøåù íà áîëíèöà âúçäóõ. Íàïðàâè ñè ñìåòêàòà òàêà, ÷å â äâà è ïîëîâèíà áåøå âå÷å ïðåä âõîäà íà ïîçàíåìàðåíà, ìàñèâíà ñãðàäà. Äîêàòî îòâúí òÿ ñå ñëèâàøå ñ îñòàíàëèòå ñúùî òàêèâà îâåõòåëè, íî âñå îùå ïàçåùè äîñòîëåïèåòî ñè êúùè, îòâúòðå èíòåðèîðúò áåøå èçíåíàäâàùî ìîäåðåí. Àñàíñüîð ñúñ ñåíçîðíî èçáèðàíå ãî îòâåäå äî óêàçàíèÿ ìó â áåëåæêàòà åòàæ. Ïðåä ñâåæî áîÿäèñàíèòå â ñâåòëî áåæîâî ñòåíè, âðàòèòå, èìèòèðàùè ìàñèâåí äúá êîíòðàñòèðàõà ïðèÿòíî. Îò îãðîìåí, ïðèëè÷åí íà âèòðèíà ïðîçîðåö ñ àëóìèíèåâà äîãðàìà â äúíîòî íà êîðèäîðà ñòðóåøå ÿðêà ñâåòëèíà.  úãúëà ÷èííî ñòîåøå â îãðîìíà äúðâåíà ñàêñèÿ ãðàìàäåí ôèêóñ.
Æèëèùåòî, â êîåòî ãî ïîñðåùíà Ìèêà ñúùî áåøå ñåìïëî, íî ìîäåëíî îáçàâåäåíî. Ñëåä êàòî ñå íàñèòèõà, Ìèêà ãî óñïîêîè ÷å ñëåä äåñåòèíà äíè ùå ñè èäâà è òîãàâà… Òÿ ñàìî ãî öåëóíà ñ áëåñíàëè î÷è.
* * *
Êîãàòî òåëåôîíúò çâúííà, Àíãåëèí ïðèïðÿíî ïðåñåãíà êúì ñëóøàëêàòà.
- Àç ñúì òóêà. Åëà, êîãàòî èñêàø. - È çàòâîðè.
Òîé ñå îáëå÷å íàáúðçî è õóêíà êúì êåÿ.
Íà òðåòèÿ äåí Ìèêà ãî ïîãëåäíà íÿêàê ïðèòåñíåíî.
- Êàêâî èìà? - ïîïèòà òîé. - Ñëó÷èëî ëè ñå å íåùî?
- Íå å. Íî ìîæå äà ñëó÷è. - îòâúðíà æåíàòà. - Îíÿ, ìîÿò, ìîæå äà äîéäå. Äîøëî ìó íà óìà ÷å èìà äîì è æåíà! - êàòî ñâè íàöóïåíî óñòíè, ñúîáøè òÿ.
- Êîãà?
- Äå äà ãî çíàì. Êîé çíàå êàêâî ìîæå äà ìó ùóêíå â øàíòàâàòà ãëàâà. Íî äà èäâà! Êàêâî êàòî äîéäå. Àç äà íå ñúì ìó ðîáèíÿ. È àç èìàì ïðàâî äà æèâåÿ êàêòî ñè èñêàì. - êàòî íà ñåáå ñè ðå÷å Ìèêà.
- Å, íå ìîæå òàêà. Íå èñêàì àç äà ñúì ïðè÷èíà çà ñåìåéíè ñêàíäàëè.
- Òè ïúê êàêâî ñå çàñÿãàø. - òðîñíàòî ìó îòâúðíà òÿ. - Àç îòãîâàðÿì çà ïîñòúïêèòå ñè è òåá íå òå çàñÿãàò ìîèòå ñåìåéíè îòíîøåíèÿ. ßñíî ëè òè å?! À êàòî òå å ñòðàõ - ìîëÿ! - è ìó ïîñî÷è âðàòàòà.
- Âñå ïàê… - èçìúíêà Àíãåëèí, êîëêîòî äà êàæå íåùî.
Ìèêà ñòàíà è îòèäå â êóõíÿòà, îòêúäåòî ñêîðî ñå ÷ó òðàêàíå íà ñúäîâå è øóìà íà êàôåâàðêàòà. Ñëåä ìàëêî òÿ ñå âúðíà ñ äèìÿùè ÷àøè êàôå âúðõó ïîäíîñà. Ñëîæè êàôåòî íà ìàñè÷êàòà ïðåä äèâàíà è ñåäíà â ïîëàòà ìó. Ïðåãúðíà ãî íåæíî, öåëóíà ãî ëåêî ïî áóçàòà è ñúâñåì ñïîêîéíî êàçà:
- Íÿìà íèùî ñòðàøíî. Àêî òðÿáâà ùå òå ïðåäñòàâÿ: - Çàïîçíàé ñå! Íîâèÿò ìè ëþáîâíèê! - è ñå çàñìÿ ìàëêî íååñòåñòâåíî. Ïîñëå âäèãíà ÷àøêàòà è çàñúðáà ïðåêàëåíî ñòàðàòåëíî ãîðåùîòî êàôå.
Èçìèíàõà îùå äâà äíè. Òå áÿõà ïî÷òè íåðàçäåëíè. Âêúùè íèêîé íå ìó çàäàâàøå âúïðîñè. È íèêîé íå ìó îáðúùàøå âíèìàíèå. À êîãàòî õîäåøå ïðè Ìèêà, òÿ ïðîäúëæè äà ìó ïðàâè ìàñàæèòå è ñåãà ïî÷òè íå óñåùàøå ñõâàùàíåòî, êîåòî áå ïîëó÷èë â áîëíèöàòà. - Âñè÷êî ùå ìèíå îêîí÷àòåëíî - øåïíåøå ìó óñïîêîèòåëíî.
Áåøå êúñåí ñëåäîáåä. Àíãåëèí ëåæåøå áëàæåíî èçòåãíàò. Ìèêà áå ëåãíàëà âúðõó ðúêàòà ìó è ãî ãàëåøå ìåõàíè÷íî çàä óõîòî, êîãàòî â àíòðåòî ñå ñ÷ó øóì íà îòâàðÿùà ñå è çàòâàðÿùà âðàòà.
- Àëî, ìàäàì, íÿìà ëè äà ìå ïîñðåùíåø? - èçáîáîòè ðàäîñòíî ãëàñúò íà äîêòîð Ãàòåâ.
Òå ñå ñïîãëåäàõà ñìóòåíî. Íå áÿõà óïëàøåíè. Ñàìî ÷å óæ î÷àêâàõà èäâàíåòî ìó à ñå îêàçàõà ñúâñåì íåïîäãîòâåíè. Íå ãè ïðèòåñíÿâàøå òîâà, ÷å áÿõà ãîëè â ëåãëîòî, à ÷å íå çíàåõà êàê äà ðåàãèðàò, êîãàòî â ñëåäâàùèÿ ìîìåíò â ñòàÿòà ñå ïîÿâåøå îãðîìíîòî òóëîâèùå íà çàêîííèÿ ñúïðóã. Æåíàòà ñàìî ñå ïðèòèñíà èíñèíêòèâíî äî ëåæàùèÿ äî íåÿ ìúæ, à òîé íå íàïðàâè îïèò äà ïðåäïðèåìå íèùî. Íî è òðåñêàâî ìèñëåøå, ÷å å èçïàäíàë â ìàòîâà ñèòóàöèÿ. Äà áÿãà íÿìàøå íèòî âðåìå, íèòî íàêúäå. Äà îñòàâè ñàìà æåíàòà ìó èçãëåæäàøå íåëåïî, íåïðîñòèìî, ñëåä êàòî òÿ ãî áåøå äàðèëà ñ òîëêîâà ìíîãî ëþáîâ. ×óâàøå ñå êàê Ãàòåâ íàäíè÷à â êóõíÿòà è íè ñëåä äúëãî âèäÿõà èçïúëâàùîòî ðàìêàòà íà âðàòàòà òÿëî íà ñòîïàíèíà íà àïàðòàìåíòà. Êàòî ãè âèäÿ, òîé îñòàíà çàìðúçíàë, âöåïåíåí äî âðàòàòà. Íî ñå âèæäàøå êàê âðàòíèòå ìó æèëè èçïúêíàõà, ëèöåòî ìó ïî÷åðâåíÿ, â î÷èòå ìó çàèñêðè íÿêàêúâ íåèñòîâ áëÿñúê.
- Òàêà, òàêà! Åòî ãè ãúëúá÷åòàòà, êàê ñà ñå ãóøíàëè, êàòî áðàò÷å è ñåñòðè÷å. À àç ñå áúõòÿ äà ñïàñÿâàì æèâîòà íà òîçè…- òóê òîé ñàìî èçñóìòÿ â ñòðåìåæà ñè äà íàìåðè íÿêîÿ ìíîãî òî÷íà è ìíîãî îáèäíà äóìà - íåáëàãîäàðíèê. È íå ñàìî àç, àìè è Ìàäæàðîâ è òàçè òóê äî íåãî. Êàòî ÷å ëè å íÿêàêâà ÂÈÏ ïåðñîíà òà òðÿáâà öåëèÿ ñâÿò äà ñå çàíèìàâà ñ íåãî. Ñåãà, ñåãà, ùå âèäèø ïðèÿòåë êàê ùå ïðèêëþ÷èì âåäíúæ çàâèíàãè ïðîöåäóðèòå ñ òåáå. Äà, äà! - êàòî çà ñâîå óñïîêîåíèå íàðåæäàøå äîêòîðà è êàòî ñå îáëèçà ïðèñòúïè êúì òÿõ.  ìîìåíòà, â êîéòî ñå íàâåäå äà ñãðàá÷è Àíãåëèí çà âðàòà, óñåòè îñòðà áîëêà ìåæäó òðåòîòî è ÷åòâúðòî ìåæäóðåáðèå. Çàâè ìó ñå ñâÿò. Èçõúðêà è íà óñòàòà ìó ñå ïîÿâè êúðâàâà ïÿíà. Ïîñëå ñå èçâúðòÿ íåïîõâàòíî è ñå ñòðîïîëè íà ïîäà. Ãëàâàòà ìó êëþìíà âúðõó êðàêàòà èì, à òÿëîòî îñòàíà îáëåãíàòî íà ëåãëîòî.  ïúðâèÿ ìîìåíò Àíãåëèí íå ðàçáðà êàêâî ñå ñëó÷è. Íî êîãàòî èçâúðíà ïèòàù ïîãëåä êúì Ìèêà âèäÿ â ðúêàòà é îêúðâàâåíèÿ íîæ, ñ êîéòî áåøå áåëèëà ïîðòîêàë.
Æåíàòà ïðîòåãíà êðàê è ñ îòâðàùåíèå è ïîãíóñà èçðèòà ëåæàùàòà âúðõó ëåãëîòî ãëàâà. Òÿ ñå ñâëå÷å íà ïîäà. Âúðõó ìîêåòà ïîä ãúðäèòå è óñòàòà ìó ñå îáðàçóâàõà êúðâàâè ïåòíà. Ïîñëå òÿ ñêî÷è, çàîáèêîëè òÿëîòî è îòèäå â áàíÿòà. Ñëåä ìàëêî ñå âúðíà îáëå÷åíà â ñèíÿ áëóçà è ìàëêî ïî-òúìíè äúíêè. Êàòî ðåøåøå âëàæíàòà ñè êîñà ñå îáúðíà êúì Àíãåëèí:
- Õàéäå, ñòàâàé! Íå âèäÿ ëè êàêâî ñòàíà. Òðÿáâà äà èçìèñëèì íåùî, çà äà ìàõíåì òàçè ìúðøà îòòóê. Èìàø ëè íÿêàêâà èäåÿ? Çàùîòî àç â ìîìåíòà ñúì êàòî çàäðúñòåíà è íå ìîãà äà èçìèñëÿ íèùî ñâÿñòíî.
Àíãåëèí ñàìî èçñóìòÿ è êàòî ÷å ÷àê ñåãà çàïî÷íà äà ðàçáèðà êàêâî áå íàïðàâèëà òàçè ìúíè÷êà æåíà. Êàê ñ åäèí òî÷íî ïðåìåðåí óäàð áå óñïÿëà äà ñïðå è äà óáèå ñ åäèí óäàð òîçè îãðîìåí ìúæ - íåéíèÿò çàêîíåí ñúïðóã. È ñåãà ïèòàøå íåãî - ëþáîâíèêà, êîéòî âñúùíîñò áåøå ïðè÷èíàòà çà òàçè ñìúðò - êàêàâî äà ïðàâÿò ñ òðóïà.
Àíãåëèí ñå îáëå÷å áàâíî è çàñòàíà ñ ëèöå êúì ïðîçîðåöà. Îòäîëó ñå âèæäàøå íÿêàêâî êàòåð÷å, êîåòî ñúñ ñèëà åäâàì ìúêíåøå îãðîìåí øëåï ñðåùó òå÷åíèåòî.
- Àìè… â Äóíàâà… - êàêâî äðóãî… - ïðîìúëâè íåñèãóðíî ìúæúò.
- Äà áå, à êàê ùå çàìúêíåì òàçè ìàñà äî ðåêàòà?
- Ùå èçìèñëèì. Íî òðÿáâà äà ìðúêíå. Ñåãà íèùî íå ìîæåì äà ïðàâèì.

* * *
Àêî íÿêîé áåøå ìèíàë ïî êåÿ êúì åäèí ÷àñà ñëåä ïîëóíîù ùåøå äà çàáåëåæè äâå ôèãóðè - íà ìúæ è äåòå, èëè äðåáíà æåíà, êîèòî âëà÷åõà ðú÷íà êîëè÷êà ñ íÿêàêúâ äúëúã ÷óâàë âúðõó íåÿ. Îòêúì Êàðïàòèòå äóõàøå íå ìíîãî ñèëåí, íî ñòóäåí, âëåäåíÿâàù âÿòúð. Êàòî ñòèãíàõà äî áðåãà, ñ ìúêà ïðåõâúðëèõà òîâàðà â çàâúðçàíàòà çà çàáèò âúâ âîäàòà êîë ëîäêà. Ïîñëå ìúæúò ñåäíà çàä ãðåáëàòà è íàâëÿçîõà êúì äúëáîêîòî. Êàòî ñå îïèòàõà äà ïðåõâúðëÿò ïðåç áîðäà îïàêîâàíèÿ â ïîäîáíà íà ÷óâàë òîðáà áàãàæ, åäâà íå ïàäíàõà âúâ âîäàòà, çàùîòî áîðäà íà ëîäêàòà ñå íàêëîíè çàñòðàøèòåëíî. Ïîñëå ìúæàò ïðåõâúðëè âúâ âîäàòà çàâúðçàíîòî çà òîâàðà ñ âåðèãà ïàð÷å ðåëñà è ñ ïîìîùòà íà âåñëîòî è íà æåíàòà íàé-ñåòíå óñïÿõà äà ãî ïðåõâúðëÿò. Òî òåæêî öîïíà è èç÷åçíà âúâ âîäàòà. Ñêîðî ïîÿâèëèòå ñå ìåõóð÷åòà èç÷åçíàõà îò ìÿñòîòî. Òå÷åíèåòî ñâàëè ëîäêàòà äåñåòèíà ìåòðà ïî-íàäîëó, äîêàòî ìúæúò îòíîâî ñå çàå ñ ãðèáëàòà è ñå îòïðàâè êúì áðåãà. Æåíàòà ñå íàâåäå ïðåç áîðäà è íàïëèñêà ëèöåòî ñè ñúñ ñòóäåíà âîäà. Ïîñëå ñå ñâè íà ïåéêàòà, êàòî çèìîðíè÷àâî ïúõíà ðúöå ïîä ïåøà íà âèíòÿãàòà.
24 ìàé 2004 ã.
12.14 ÷.


Ïóáëèêóâàíî îò aurora íà 21.06.2004 @ 10:20:05 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   ten

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 17:42:55 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ìèêà" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Ìèêà
îò Emaka (emaiv@abv.bg) íà 05.01.2005 @ 11:11:57
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áðàâî, ìèñëÿ ÷å âå÷å ñúì ôåí. Æàëêî ñàìî, ÷å òðÿáâà ïîâå÷å âðåìå çà ÷åòåíå, à àç ãî íÿìàì. Íî ùå ïðî÷åòà âñè÷êèòå, îáåùàâàì è ùå òè ïèøà êîìåíòàðè îòäîëó, çà äà çíàåø.