Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 493
ХуЛитери: 3
Всичко: 496

Онлайн сега:
:: malovo3
:: Marisiema
:: Teoman

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДа ви поканя на рожден ден?
раздел: Разкази
автор: miela

      Работя в офис. По цял ден. Отговарям на телефонни обаждания. Джиткам в интернет. Често ми е самотно. Защото седя сама в офиса и няма с кого да общувам.

      Днес реших да изляза в обедната си почивка. Отидох до Плиска. Да ям пица. Вкусно е. А слънцето грее. И във въздуха се носи ухание на щастие. Дори не ми е толкова самотно. Въпреки че няма с кого да разговарям. Понякога мълчанието е за предпочитане.
      Хората бързат за някъде. И те дори не знаят за къде. Ям си пицата на връщане към офиса. Гледам наоколо все едно минавам това разстояние за първи път. Свежо е. Началото на септември. Топлината сгрява очите ми. Пътят ми минава през градинка. Пейките сякаш ме викат. Избрах си една и седнах. Преди миг покрай мен мина странно момче. Високо. С вързана коса, но в същност отдолу на вързаното бе късо подстригано. Очите ни се срещнаха и отминах.
      Седя си. А то минава покрай мен отново. И ме поздрави. “Добър ден!” – отговорих му и се усмихнах. Той продължи по пътя си. Аз останах на пейката. Вдишах чистият въздух, загледана в люлка, където баба люлееше внучето си. Мила картинка.
      Нещо ме притесни. Дори не осъзнах какво и станах. Забързах се към офиса. Казвах си наум молитва. Да ме пази. Можех да мина по дългия път, но се забързах по пряката пътека. Вдясно от мен изникна момчето.
      - Да ви поканя на рождения си ден? – попита ме то.
      - Кога е той? – отговорих с въпрос.
      - На 13.9. Зодия Дева.
      - Зная това.
Крачехме заедно. Той бе набрал цветя. И отнякъде бе откъснал чепка тъмносиньо грозде. Имаше плодни дръвчета наоколо, на които никой не обръщаше внимание. И плодовете им тъжно падаха по земята и гниеха, без да са изпълнили предназначението си.
      - Уча за богослов. – прекъсна мислите ми той.
      - А често ли каните непознати на рожден ден?
      - Да.
      - Къде ще се празнува? – питам отново.
      Защо ли задавам тези въпроси като знам, че няма да отида?
      - На различни места. – отговаря ми той. – За различните хора.
      - Аз от кои хора съм? Мен къде ще ме поканите?
      - В колко часа сте свободна?
      - Това кой ден се пада?
      - Вторник.
      - Вторник е работен ден. Аз съм на работа до 18 часа. Така че след шест и половина мога.
      Казва име на заведение. Не го разбирам и не зная къде се намира.
      - Там купонът ще бъде до зори. – усмихва се.
      - Не зная къде е.
      - До църквата св. Параскева.
      - Затруднихте ме. Къде е тя?
      - На Симеон и Раковски. На ъгъла. Заведението е отсреща.
      /Сега се сещам къде се намира, но докато разговаряме се чувствам като невежа в страната на буквите./
      - Някоя голяма църква наоколо? – за ориентир питам аз.
      - Голяма църква? – той изглежда по – объркан от мен. – Това е на сточна гара.
      Трябва да пресичаме улицата, а той очаква отговор. И не внимава.
      - Пази се от колата. – чувствам се длъжна да го предпазя. Пресичаме.
      - Ще намеря къде е това заведение. – обещавам. И отново сама се скарвам на себе си.
      Той повтаря името на заведението. И аз отново не го разбирам. Не че не говори правилно. Просто аз съм разсеяна.
      Птичките сякаш пеят по – силно. Въздухът е чист.
      - Аз съм надолу. – соча стълбичките. – Към офиса.
      - И аз съм натам. – не изглежда учуден. Сякаш има нещо общо между нас. В погледите навярно. – Как се казваш?
      - Цвети. А ти? – когато си казваш името се разкриваш пред другия. И вече може да си говорите не във вежлива форма на Вие.
      - Александър.
      - Хубаво име.- сещам се за Александър Македонски. Защо ли?
Минавам пред него, но той бързо ме настига.
      - Често ли разговаряш с непознати? – питам го аз. Този разговор ми харесва. И той явно го усеща.
      - Често. Аз съм си такъв. Разговорлив.
      - И как реагират хората?
      - Различно. Някои бързат, други са сърдити.
      - Защото аз съм дружелюбна по начало, но не зная как е с останалите хора. – осъзнавам, че избягвам погледа му.
      - Някои са дружелюбни и говорят. Други бързат много.
      - И те не знаят на къде. – констатирам.
      - Да.
      Наближаваме крайната цел.

      - А животът е прекрасен. – казва той.
      - Да. – отговарям му. – Дори когато не е.
      - Да. – явно и той знае нещата, до които съм се докосвала в съзнанието си.
      - Ти къде работиш? – пита ме той.
      - В тази сграда. – соча с пръст.
      - Е, аз лежа в болницата. – офиса ни е до психиатричната клиника “Св. Наум”. – Ама ме изписват на дванайсти и ще си празнувам рождения ден на тринайсти.
      - Добре. – усмихвам се аз. Той някак си ми се струва далечен.
      - Беше ми приятно. – казва той.
      - И на мен. – отговарям му. И зная, че е истина.
      Пътищата ни се разделят. Той наляво по мостчето. Аз надясно към тишината на звънящия телефон.
      - Искаш ли грозде? – отдалеч ме пита Александър. Поглеждам гроздето в ръката му. То говори, но не на мен.
      - Не, благодаря! – вече съм заета с мисли за работата си.
      Разделяме се. Аз се усмихвам. А зад гърба си чувам как той заговаря някого.
      - Да ви поканя на рождения си ден?


Публикувано от Administrator на 23.10.2007 @ 17:40:31 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   miela

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 10:51:50 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Да ви поканя на рожден ден?" | Вход | 4 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Да ви поканя на рожден ден?
от Ljastoviza на 23.10.2007 @ 18:44:19
(Профил | Изпрати бележка)
Според мен много,много добър разказ! Стегнат изказ,кратки,силни изречения.С малко думи казано много,още повече между редовете.Жив диалог,история,извадена директно от живота и като всички истински неща,звучи убедително и внушително. Няма маниерни измислици,всичко си е на мястото.Поздравления!


Re: Да ви поканя на рожден ден?
от torbalan на 23.10.2007 @ 18:57:30
(Профил | Изпрати бележка)
Някой ден ще намина до Плиска да хапнем по пица. Такъв непринуден и приятен разказ отдавна не бях чел. Браво на богослова.


Re: Да ви поканя на рожден ден?
от haide на 23.10.2007 @ 23:34:05
(Профил | Изпрати бележка)
kolko tujno ... nima vqrvate che neshtata naistina stoqt taka , molq , neka vi pokanq na rojdeniq si den ... ... pishe liubov , ima se predvid nenavist i omraza , guvkav ezik , molq neka vi pokanq - zapovqdaite - utre ...


Re: Да ви поканя на рожден ден?
от rosy88 на 25.10.2007 @ 18:30:49
(Профил | Изпрати бележка)
Много якоооо:)

...и да...тъжно, но все пак повече якоо!