Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: 98wincomcity
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14184

Онлайн са:
Анонимни: 190
ХуЛитери: 2
Всичко: 192

Онлайн сега:
:: pastirka
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Януари 2025 »»

П В С Ч П С Н
    12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031   

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБърза помощ
раздел: Поезия
автор: pord

Защо вие линейката така стръвно,
щом животът ни даже
и грош не струва?
Знам, че последните стават мъртви,
а живите ни виждат,
ни чуват.

Просякът край ъгъла цял е измръзнал.
Клошарят в подлеза спи
на завет.
Хей, доктора! Закъде си се разбързал?
Някой ден
ще си изгубиш здравето.

Линейката минава и на червено.
В насрeщното платно ще се вреже.
Може да кривне в улица забранена.
Може да катастрофира небрежно.

След нея целият град притихва.
Но в мен сирена писва на гладно:
щом човеците
нямат нужда от стихове,
защо декламирам бойки тиради?

Ето, свивам от бедния лист фуния
и зарязвам безсилното
свободно слово.
Толкова хубаво е да се вие!
Хей, подемайте воя:
готооооови!


Публикувано от BlackCat на 10.10.2007 @ 11:46:07 



Сродни връзки

» Повече за
   Поезия

» Материали от
   pord

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

Потъпкване на национални ценности
автор: LeoBedrosian
1270 четения | оценка 4

показвания 40447
от 50000 заявени

[ виж текста ]
"Бърза помощ" | Вход | 7 коментара (24 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Бърза помощ
от marteniza на 10.10.2007 @ 12:02:42
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
Забелязал ли си, че обратното на бърза помощ е "Щом опаз ръб".

Щом опазиш стиха на ръба
/леко смачкан/
на човечността,
може ръб да станеш за смъртта
и да спреш във себе си вълка.

Идеята за викането ми напомня за "Кабаре" - вой под моста, по който с оглушителен шум се движи влак. Дали ще се чуе звукът на вътрешните ни линейки?





Re: Бърза помощ
от Pord на 10.10.2007 @ 12:05:37
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Не, сега го откривам! Бе в думите има неподозирана мощ - не знаеш откъде ще изскочи... влакът.
В "Кабаре" те крещят, но за да се освободят от напрежението. Тук само дето не вием, макар и да ни се вие.
Вътрешни линейки е добър образ!
:-)))

]


Re: Бърза помощ
от marteniza на 10.10.2007 @ 12:16:55
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
А нима ти е малко напрежението? Вярно, че не се е задал кафявия влак /а не се ли е?/, ама чак до високото напрежение ли трябва да я докараме, та да завием? :)

]


Re: Бърза помощ
от Pord на 10.10.2007 @ 12:25:04
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Анджък де - нали вия и подканям другите...
:-)))
А героите от "Кабаре" си вият под моста, защото влакът ги заглушава...

]


Re: Бърза помощ
от marteniza на 10.10.2007 @ 12:50:10
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
Не помня добре филма. Сигурно си прав. На мен ми е останало в главата, че те крещяха, защото всичко се срутваше, защото светът не отиваше на добре, защото имаше много неща, с които не можеха да се справят, не зависеха от тях, а се скофтваха наоколо. Вярно, че трябва да са били конформисти, щом са отишли да вият под моста, та да не ги чуят - заради влака. А не са зави/ка/ли на площада. То май затова и Германия облече кафява риза. Това е другият силен момент от филма, който съм запомнила - когато младото хитлерюгендче пееше /на английски, хм/ "The future belongs to me", всички ставаха с римски поздрав в бирарията, а героите се измъкнаха.Нали бяха евреи. Не знам защо, епизодът под моста в мойто съзнание се нарежда непосредствено след току-що разказания. Така съм го запомнила. Явно гледаме случката в различна перспектива, но съм гледала твърде отдавна филма, та може и да греша. Затова не споря. Написах горното, за да разбереш защо смятам, че викът под моста не е толкова за психоаналитик, колкото за социален психолог. :)

]


Re: Бърза помощ
от Pord на 10.10.2007 @ 14:56:48
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Филмът е екранизация по новелата "Кабаре" (оригинално заглавие: Goodbye to Berlin), има го на български, можеш да го потърсиш, макар че Боб Фос не е буквалист и доста свободно борави с текста. Лайза Минели играе ролята на кабаретна певица; тя се запознава с пристигналия в Берлин англичанин (прототип е самият автор); той отсяда в същата квартира, всъщност.
Тя го научава на това крещене под моста, когато преминава влак, защото го е правила много пъти преди това.
Такава е сцената.
Асоциацията ти е вярна, щом те е осенила.
Така или иначе, говорим за бездушно-равнодушно време. Няма значение дали е Берлин през 1933-та, или София 2007-ма...
:-)))



]


Re: Бърза помощ
от marteniza на 11.10.2007 @ 07:53:38
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
Вярно, че тя ги заведе и че го беше правила често преди това. /Ох, как прозвуча извън контекста!:)/ Сега си спомних, като го каза. Резруши ми една ментална схема. :) Асоциацията ми е била такава, защото съм предположила едностранчиво какъв може да бъде изворът на напреженията й. До книгата така и не можах да стигна години наред. Трябва да я прочета най-после.
За 2007 итн. така си е. Особено за тия с чувствителните антенки, които помним "жертва и съучастник" на Хавел. Сърбалите попарата и слагалите дръвца в огъня, ако не друго, с оцеляване, мълчание, балтавене, езопстване, речено с много думи. :)

]


Re: Бърза помощ
от Pord на 11.10.2007 @ 14:56:48
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Имам книгата, мога да ти я дам, няма проблеми.
:-)))

]


Re: Бърза помощ
от trichocephalus на 10.10.2007 @ 12:33:03
(Профил | Изпрати бележка)
"Защо вие линейката така стръвно,
щом животът ни даже
и грош не струва?"

Традиция, всичко е традиция, чийто смисъл живите днес не помнят....

Поздрави за стиха.Хареса ми :)


Re: Бърза помощ
от Pord на 10.10.2007 @ 12:33:52
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Добре забравено старо...
:-)))

]


Re: Бърза помощ
от dimension на 10.10.2007 @ 12:50:40
(Профил | Изпрати бележка)
Вия с теб!
Стихът ти е потресаващ!
Само... не казвай, че човеците нямат нужда от стихове.
ЧОВЕЦИТЕ имат нужда.


Re: Бърза помощ
от Pord на 10.10.2007 @ 14:29:44
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Човеците, да... Но какво всеобщо увълчване е настанало. Не винаги имам сили да съм оптимист.
:-)))

]


Re: Бърза помощ
от ESEN (esen_zm@abv.bg) на 10.10.2007 @ 12:55:43
(Профил | Изпрати бележка) http://esen.blog.bg/
Животът си е представление без репетиция, а воят на линейката е част от озвучението...
Всъщност, разбирам какво искаш да кажеш и си го казал по най-добрия начин, както винаги! И все пак мисля, че това се чува по-добре, но трябва малко време да се осмисли. И нека вие само този, който не може да прави друго.
Поздрави!


Re: Бърза помощ
от Pord на 10.10.2007 @ 14:31:29
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Което не може да направи един, не можем и всички, за съжаление.


]


Re: Бърза помощ
от estela41 (metafora@abv.bg) на 10.10.2007 @ 13:52:33
(Профил | Изпрати бележка)
И на мен ми е хрумвало, че абсурдите са атмосферата, в която живеем. Не ти ли сеструва, че се извиняваме за някои наши слабости и грешки, като сме беупречни другаде?

В разказа на Йовков "През чумавото" двама влюбени са готови на саможертва, за да спасят вярата в смисъла на живота и във вездесъщата сила на любовта. Достатъчно е една сирена на ден да извие глас, за да си спомним, че животът е най-ценното, което имаме.

Аз понякога изтрезнявам от дребнавостта, минавайки покрай некролог...

Поздравявам те за окото към частния, общ случай.


Re: Бърза помощ
от Pord на 10.10.2007 @ 14:32:22
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Така е, с едната ръка правим добро, а с другата - зло.

]


Re: Бърза помощ
от Krasy на 10.10.2007 @ 14:08:09
(Профил | Изпрати бележка)
На този ледено-студен сарказъм му липсва малко топлина. Дори само защото, на всички ни липсва, Pord. А иначе, моите уважения за стихотворението ти.
Животът ни е капчица роса.
Дори да не е капчица роса,
животът ни все пак...
Любимото ми хайку, Pord. И понеже ми е любимо, не помня, дали беше от Бусон или от Исса. Но ти ще ме разбереш, Pord...



Re: Бърза помощ
от Pord на 10.10.2007 @ 14:20:39
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Да, студен е. Малко хиперболизирам, нарочно е. Но това ужасно лицемерие - линейката сякаш е готова да сгази някого, за да спаси някого, докато други съвсем очевидно уй така си мрат. Не е сиромахомилство, а ненавист към лицемерието, в което всички, разбира се, участваме по някакъв начин...
Но не мога да обвиня всички и всичко, без да всключа себе си; и аз съм вътре.
Разбирам те

]


Re: Бърза помощ
от Krasy на 10.10.2007 @ 15:13:09
(Профил | Изпрати бележка)
И аз тебе. Ние сме разбирачи, Pord. Лек ден и дано мине за теб без сирени.

]


Re: Бърза помощ
от Pord на 10.10.2007 @ 15:18:33
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Надявам се, пожелавам ти същото!
:-)))

]


Re: Бърза помощ
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 12.10.2007 @ 01:00:08
(Профил | Изпрати бележка)
Човекът и светът имат нужда от слово, защото с него и в него се оглеждат, и ако словото не съществува, тогава как ще имат те представа за реалния си образ и за измеренията си? Сигурно денят, в който необходимостта от него изчезне, ще бъде Първият от Последните дни - недай си боже това да се случи. Щом като Словото е било Начало, логично е да бъде и Край, но край със Слово. Или?
Замислих се за това, което ни събира в тоя сайт... и се стреснах! :)


Re: Бърза помощ
от Pord на 15.10.2007 @ 17:11:39
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Сещам се какво казал Айнщайн, когато го попитали с какви оръжия ще се води Третата световна война. Той отвърнал, че за Третата не знае, но че Четвъртата ще се води с лъкове и стрели...
Може и в края да е Слово, подобно на вой...
Воят е вид знак, значи - език...
:-)))

]