Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 803
ХуЛитери: 2
Всичко: 805

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЕтюд с бегония и магистрала
раздел: Разкази
автор: des

Връщаше се.
Пътуваше по магистралата, която нямаше край.
Имаше.
Но в главата й този край беше далечна и недостижима точка. Натискаше педала на газта.
Сто и четиридесет, сто и шейсет, малко повече. Мислите й излитаха. Скоростта ги мяташе някъде в небесното. Автомобилът поемаше скоростта, но стрелката на оборотомера също подскачаше. Не искаше да тормози двигателя колкото себе си и отпускаше педала. Мятащата се лента на асфалта, профучаващите дървета и децибелите на усилената докрай уредба потушаваха, макар и донякъде, всички брутално искащи да изскочат навън недоволства, бяс, съмнения и ярост. Всичката мътилка от бълбукащи мисли искаше да стреля навън, навън, нагоре и пак нагоре, но и навътре. Че каквото събере душата за стреляне, толкова е страшно, че стреля само към себе си.
Караше в лявото платно. Ако имаше повече платна, щеше да кара в още по-лявото. Не се интересуваше, че всичко може да изчезне за миг – и пътят, и животът й, и знаеше, че дори няма да изпита съжаление.
Нещо й светна в огледалото - мигащи фарове - някой отзад искаше да му направи път. Имало и по-луди. Прибра се вдясно. Мина сребристо Ауди. Но преди да избяга Рая видя усмивката на мъжа в колата, махна й. Глупак, помисли си, поредният фукльо с лъскава кола и черни очила. Не се впечатляваше. Напротив, побесняваше, че си позволяват арогантността да се държат на пътя като недостижими. Ей сега ще те стигна! Знам си кончето. Натисна педала. Като всяко предизвикателство, това й беше добре дошло. Мислите й се притаиха някъде на задната седалка. Сега виждаше само приближаващата се задница на Аудито. За секунда погледна скоростомера – малко се стресна. Представи си подутото от плач лице на майка си пред затворения си ковчег.
Помисли си, че никой друг не я чака.
После видя светещите стопове на Аудито пред нея и също натисна спирачките. Маневрата беше внезапна, но успя да го подмине навреме.
После загуби интерес и спря до следващото крайпътно кафене. Сребристото Ауди я беше изпреварило отново, а шофьорът упорито й махаше. Рая обърна глава настрани и усили още музиката.
В кафенето шофьорите на камиони си говореха за дупките по пътищата, за неспирните дъждове и за поскъпналите цигари, кафето беше ужасно и горчиво, минералната вода – топла, а тоалетната вмирисана. Но на перваза на прозореца една бегония се переше и се напъваше да цъфне, а котката – бяла и охранена, се отърка в краката на Рая и това й беше достатъчно, за да се усмихне на барманката, която се беше захлупила тъжно в цигарен дим. Едва ли само аз имам проблеми със света и със себе си, констатира Рая, угаси цигарата си припряно и тръгна към колата.
Искаше да се върне към пътя.
Пътят.
Пътят към дома, към някое онова място, към някой, който те чака някъде – важно нещо е пътят. Ей така, само защото е път - изпълва широко отвореното ти сърце с посока, с надежда, че някакво си там нещо ще ти се случи, непорочно като най-хубавите ти сънища. Дори не е чак толкова специално къде точно отиваш.
Има и обратни пътища. Винаги има обратни пътища.
Рая се връщаше. Но дори и обратният път беше по-добре от блатото на минали невъзможности.
Някъде, след няколко километра, полицаи отбиваха пътя в другото платно. Имаше линейка.
Катастрофа, помисли си Рая. Имаше колона от коли, придвижваше се бавно.
На следващия завой едно някога лъскаво сребристо Ауди пушеше размазано в крайпътните скали.
Магистралата стана тъмносиво-черна. Като мислите и. Можеше да му се усмихне. Дори можеше да изпие едно кафе с него. Може би не беше от ония, които не можеше да понася. Може би беше нормален млад мъж, който пътува в своята посока, към своето важно място. Всичко можеше.
Вече не.


Публикувано от Angela на 08.10.2007 @ 22:07:28 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   des

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
389 четения | оценка 5

показвания 40663
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Етюд с бегония и магистрала" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Етюд с бегония и магистрала
от Marta на 09.10.2007 @ 09:19:02
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
" Ей така, само защото е път - изпълва широко отвореното ти сърце с посока, с надежда, че някакво си там нещо ще ти се случи, непорочно като най-хубавите ти сънища"

Много хубав разказ! Ходя да карам на полигон по малко, голяма съм паника и ужасно ме е страх да поема тази отговорност - аз да шофирам, но човек трябва да се преодолява някак.

поздрави, Дес!