Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 803
ХуЛитери: 3
Всичко: 806

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Albatros
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПлясък на криле
раздел: Разкази
автор: den

Сълзата се промъкваше плахо
през рехавата завеса на ресниците. Стори ми се, че е много театрална и я размазах с показалец по бузата. Показалецът бе оцветен в червено и на бузата се появи червена линия - разкривена и смешна, като прогнил конец от мартеница. Боята върху пръста бе обикновен темперов цинобър, но точно преди една година боята върху него се наричаше по-другояче - кръв!
Пътят криволичеше между едри къпини и храсти. Тук-там избухваха, като антени на богомолка, куполите на млади тополи, акации и диви круши. Предстоеше изкачването на малък хълм и аз засилих уморената кадетка. Странното бе, че опелът набра скорост и полетя нагоре. Изведнъж, зад куповете от къпини и повет, разбрах, че съм сгрешил - завоят беше по-голям от 90 градуса и при тази скорост нямаше да го взема. Отпуснах газта и започнах да помпя на секунда-две спирачките, по съвет на Ники Лауда. Винаги, когато помпам спирачките, се сещам тази статийка в някакво авто-списание, където славният пилот Лауда обясняваше как се оправя в сняг и дъжд. Съветите са едно, изпълнението друго нещо, а резултата - съвсем различен. Загубила контрол, колата се плъзна по мокрия асфалт, забравих да спомена, че ръмеше прекрасен дъждец, и странично напусна пътя. Единственото, което правех в този миг бе да стискам здраво волана, опрял крака в пода и да ... чакам.
Очакването ми бе възнаградено скоро. Опелът отряза с огледалото си няколко клона и се спря във въздуха, опрял тяло в три крехки акации. Най-тъничката беше колкото два мои показалеца, а най-здравата - не по-дебела от китката. Тази последната укроти колата, но загуби почти цялата си кора. Чу се странен вик или писък, дали бях аз, по-скоро не, защото бях онемял-пребледнял, и нещо като плясък, сякаш се късаше ремък. Колата висеше и скърцаше. Аз бавно се преместих към вратата на пътника и се измъкнах с бързината на балерина, толкова много внимавах да не килна висящата машина. Десните колела бяха опрели в земя, а левите висяха над петметрова пропаст, в дъното на която кротко хрупаше тревица бяло магаре.
Поокопитих се и потърсих помощ. Измъкна ме един усмихнат тракторист:
- Не си първият на този завой, брат, за този месец си третият!
Не ми подейства много утешително. Подадох му една леко омачкана двадесетолевка, последната:
- Пий едно за мое здраве!
- Многооо!
- Много малко е - отроних като си сепнах за преживяното - прекалено малко.
Не минах дълго време оттам. Страхувах се, а имаше и още нещо. Същата вечер ми казаха, че това е бил специален ден - Възнесение Господне. Като повечето българи и аз бях по-скоро ритуално-религиозен, отколкото истински вярващ, но нещо се скъса у мен, започна да ме човърка някаква мисъл без име и един ден пристигнах с опела там.
Следите и раните, оставени от мен, личаха още - акациите бяха одрани и с изпочупени ниски клони. Но под върха на най-силната фиданка съзрях гнездо. Приближих се и от него уплашено излетя синкава гугутка. Чу се плясък на криле, сякаш се късаше ремък. Гугутката се рееше над мен, следвана от две по-млади птици.
Като дете съм рисувал много. След това оставих това занимание, замаян от други по-глупави и важни дела. Но сега, прибирайки се вкъщи, претършувах детската и открих тези тубички темпера. И тази четка - с червена дръжка и черен косъм. Като моят опел - червената прогнила метална птица с черни брони. Днес завърших творбата си - нещо като икона, по-скоро - портрет. Няколко месеца ми отне, но днес вече съм готов. Какво съм нарисувал ли - ами един синкав гълъб, може би гугутка, а сред разперените И криле един призрачен образ на леко брадясал и с цигара в уста мъж - аз така си представям нашия млад бог.
Жена ми я погледна мимоходом и каза:
- Я, откога полетя, художнико, иска ти се да си на 20, но вече ти одъртя задника!
Беше Денят на второто ми Възнесение Господне. Бях си създал нов календар. Топнах показалец в цинобъра и се опитах да върна спомена. Помнех силния плясък на криле, сякаш се късаше ремък.
Някой беше полетял.


Публикувано от Angela на 07.10.2007 @ 21:55:51 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   den

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 15:45:31 часа

добави твой текст
"Плясък на криле" | Вход | 2 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Плясък на криле
от nedelya на 09.10.2007 @ 05:31:03
(Профил | Изпрати бележка)
Според статистиката, наука млада но точна, всеки четвърти на тази планета страда от някаква фобия. Огледах се за трима от моите приятели. Те бяха нормални. И не ми отговаряй, че нощта ми е дълга още.


Re: Плясък на криле
от sinyo_dihanie (sinyo_dihanie@abv.bg) на 12.10.2007 @ 00:03:31
(Профил | Изпрати бележка)
Интересен разказ. Започва със сълза и .... стига до полет във висините.
Омайващо рисуваш, художнико!
Желая ти непрекъснат полет!
Поздрави! :)