Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 883
ХуЛитери: 3
Всичко: 886

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: pinkmousy
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКрасотата в природата и в изобразителното изкуство
раздел: Есета, пътеписи
автор: thundergoddess

Нощта се движеше бавно в своята колесница. Тя беше заметнала със своето покривало земята. Мрак е обвил всичко наоколо, ала на небето звездите леят трепкаща и несигурна светлина. Колко многобройни са те!
Обичам да ги гледам – те са така свободни и необятни. Когато погледна към тъмния небосвод, разбирам че съм една малка частица от цялата тази огромна вселена. Това не ме кара да се чувствам нищожна или смазана от великите сили, които ни направляват. Често легнала под звездите, шепнейки вълшебните истории, които древните хора са измислили за тях, за пореден път разбирам, че няма по-велик творец от природата. Тя, природата! От хилядолетия насам е един неизчерпателен източник на възхита, който е вдъхновил и успява да вдъхновява хората да творят поколения наред.
Минало е много време откак лежа навън в топлата юлска вечер и все пак не съм могла да се наситя на красотата на небето. Едва ли някога ще успея, защото във фигурите на небето, където древните са виждали митични същества и легендарни ловци аз виждам сбъднатите си мечти. Често там съзирам също картини от моето въображение – коя от коя по-красиви. Често обичам да се разхождам из градината и да гледам падащите сенки на заспалите дървета, цветя, дори и на стръкчетата трева. Природата през нощта е толкова спокойна в своя сън.
Все по-близо е утрото. Изтокът е едва заруменял. Лекото сияние се разгаря все по-силно. Небето сякаш бива боядисано от невидима четка в различни нюанси на розово, оранжево, червено и какви ли не още цветове! Роса обсипва земята и събужда треви и цветя от лекия им сън. Земята дава тих привет на лъчезарното Слънце. Настъпва най-красивата част на деня. Излиза лек ветрец и листата на дърветата започват да шумолят. Ех, да можех поне за един момент да прегърна всичката тази красота, да прегърна целия свят! Бих дала всичко, за да изпълня този свой копнеж. Устните ми се опитват да изрекат “Благодаря” на незнайния творец, който не е оставил подпис под творбата си, ала вместо това аз само поемам дълбоко въздух и замлъквам пред величието на пейзажа. Тогава се досещам, че дори да можеше да прегърна света или да можеше да изрека своето “благодаря” на странния творец пак нямаше да е достатъчно, за да опиша колко щастлива се чувствам от факта, че имам възможността да видя тази красотата на настъпващия ден.
Юлските дни са горещи и улиците са огласени от много глъч и хора. Тогава не мога да се концентрирам и търся подслон в някое тихо и спокойно място на прохлада и чакам лятото да свърши. Настъпва величествената есен и листата на дърветата се понасят в чуден танц. Глъчката замлъква и ето, че отново е тихо. Аз отново съм във форма и се наслаждавам на красотата на природата. Тук багрите на червеното, кафявото, оранжевото и зеленото се преплитат в едно и трябва да отбележа, че есента е много пъстър сезон и затова много го харесвам.
Природата вдъхновява и мен. Глътката свеж въздух далеч от хорската суета, прекарана на някоя полянка или под някое дърво ме кара да се отпусна и ме зарежда с нови сили да продължа напред. Обичам да вали през нощта. Дъжда сякаш тихо ми говори някакви приказки за незнайни страни и ми казва “Шшшшт, тихо, спи спокойно”. Тогава в съзнанието ми нахлуват спомени от моето детство, когато всяка вечер преди сън сестра ми четеше приказка. После двете заспивахме. Тя беше на горното легло, а аз на долното. Когато навън гърми се чувствам като самия бог-гръмовержец. След всяка мълния чувствам прилив на нова енергия.
Докато гледам картините, окачени по стените на дома ми и извиквам спомените от видените пейзажи в галерията, мисля, мога да напиша няколко реда и за изкуството и любовта към природата, която то може да изразява. Картината или кое да е произведение на изкуството е като огледало за душата на твореца и този образ го виждат много хора. Някои го харесват, други не … но винаги хората харесват това, което е по-близко до тяхната собствена душа. Аз обичам пейзажите, които ме връщат към любимите ми мигове, прекарани сред природата. Изкуството ни предоставя прекрасната възможност да погледнем света през чуждите очи поне за момент. Когато гледаме произведението на твореца, ние разбираме кои са неговите любими творения на природата и какво харесва той в нея. Интерпретацията и истинското творение ми въздействат по различен начин. Обичам да се вглеждам в картините и за момент да забравя за всичко, което е около мен, да извлека всеки цвят, всяка форма и да почувствам вълненията и емоциите на автора, докато е изобразявал с тънката четка всеки детайл от начина, по който той вижда реалния свят и твори своя собствен. Харесвам да се крия в булото на нощта, незабелязана от никого и да споделям тайни с нейните деца – звездите, също така да слушам шепота на вятъра и дъжда, допадат ми тъжните сезони като есента и зимата, но меланхоличната ми същност не е пълна, защото харесвам картини с ярки и весели цветове, които изобразяват синьото море, напъпилите и разцъфнали цветя и усмивката, която те носят на много хора. Предполагам това е, защото се стремя да разбера хората около мен и да видя защо техните предпочитания са по-различни от моите. Освен това добре нарисуваните свежи картини ми носят голяма естетическа радост. И те ми говорят: Напомнят ми, че юлското слънце, което често пече силно на небосвода просто се опитва да дари с целувка всеки един човек и да го направи щастлив. Затова няма смисъл да се крия от него. Въпреки, че от изкуството може да получим много знания за заобикалящия ни свят, ако някога някой ме попита кое предпочитам: Изкуството или природата, ще отговоря “природата”, защото каквото и да прави човека, природата винаги ще си остане най-великия творец.


Публикувано от aurora на 26.09.2007 @ 10:03:21 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   thundergoddess

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 21:59:57 часа

добави твой текст
"Красотата в природата и в изобразителното изкуство" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Красотата в природата и в изобразителното изкуство
от aureliano (velitod@abv.bg) на 26.09.2007 @ 11:27:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.lib.ru
дано хората най- сетне осъзнаят последното
:))