Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 509
ХуЛитери: 4
Всичко: 513

Онлайн сега:
:: VladKo
:: pastirka
:: rajsun
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПриказка за тухличката
раздел: Приказки
автор: Ju

Тухличката, за която се разказва в тази приказка, не е с нищо по-различна от всички останали тухлички по света. Казвам ви това още в началото, за да не си мислите, че след като за нея има написана приказка, то тя е по-особена.
Тя заслужава за нея да се пишат приказки, колкото и всяка друга тухличка, защото няма нищо по-трудно и тъжно от това да си тухличка.
Тухличката, за която вече ви споменах, била съвсем нова, чистичка и гладка, и послужила за удължаването на една стена. Тази стена, която би могла да бъде и всяка друга стена, някъде по света, си стояла от незапомнени времена и разделяла. Тухличката била зазидана съвсем в края на стената, защото колкото и дълга да била стената, тя все си имала край. На това място тя се чувствала добре и прекарвала времето си в разглеждане на дърветата, облаците, птиците и хората, които рядко минавали наоколо.
Другите тухли я мразели, тъй като била млада и здрава, а те стари и изпочупени. Те не си говорели често и само въздишали дълбоко. Тухличката не искала да прилича на тях. На нея започнало да й омръзва да стои все на същото място и да наблюдава повтарящите се картини. Но дните си минавали и с нищо не се отличавали един от друг. Една нощ тухличката въздъхнала и от нея се отронили малки парченца мазилка. Тогава една от по-старите й разказала нещо, което съвсем я натъжило. За пръв път младата тухличка научила, че ще трябва да прекара целия си живот в стената, заедно с другите тухли, с които била здраво свързана. „Освен ако от небето не започнат да падат бомби.” – така й казала старата, а тя знаела много от дългите години живот в стената, която разделяла.
Но един ден малко момче минало край стената с тебешир в ръка и написало името на момичето, което обичало, върху познатата ни тухличка. След това то често идвало и гледало написаното. Веднъж даже целунало хладната повърхност на тухличката. А тя, тухличката, била много щастлива и всеки път, когато момчето се приближало, каменното й сърце забивало по-силно. Другите тухли я намразили още повече, заради неповторимостта й, а и от страх, че биенето на нейното сърце ще срути стената.
Минало още време, момчето престанало да идва, а тухличката продължавала да го чака, защото друго не умеела да прави. Тъгата й се предавала и на другите тухли, тъй като те всички били здраво свързани в едно цяло. Другите забравили предишната си ненавист и започнали да й съчувстват. Те осъзнали, че им липсва туптенето на нейното сърце, което преди топлело студените камъни. И тъй като тухлите никога не забравяли, имало опасност тази скръб да продължи вечно. Затова всички отправяли погледи към небето в очакване на падащи бомби и промяна.
Вместо бомби обаче дошла група младежи с бои и четки. Те яростно се нахвърлили върху стената, която за никакво разделение не била виновна, и я изписали и изрисували в ярки цветове. В едно от момчетата тухличката разпознала своя някогашен приятел. Той се приближил с тъжна усмивка и нацапал тухличката с черна боя.
Изтекло още много време. Боята започнала да пада и чак тогава тухличката разбрала, че не е вече същата. Тя била остаряла. Донесли нови тухли и удължили стената, а вече поостарялата тухличка усещала, че се задушава и все по-често въздишала. Тогава се чуло бръмченето на приближаващи самолети. Млади мъже, строени в редици, марширували срещу стената. Те носели пушки, метални прътове и железа и под нечия команда с викове нападнали стената. Започнали да я блъскат и рушат, а след тях идвали други и продължавали. В един от мъжете тухличката познала порастналото момче. Той се спрял за миг със замечтан поглед и също се хвърлил срещу стената.
След това от небето полетели бомби. Останали само развалини и прах.
Един възрастен побелял мъж обикалял мястото, където едно време била стената и търсел спомени. Изведнъж се спрял и вдигнал от земята парченце от своята тухличка. Нежно я подържал в ръцете си и я прибрал в джоба на палтото си. Тя също го познала.
Тук свършва тази история за тухличката, за стената и за момчето, което станало мъж. Но приказката за тухличката продължава някъде по света, по други стени.


Публикувано от aurora на 12.09.2007 @ 14:58:36 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   Ju

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 09:56:53 часа

добави твой текст
"Приказка за тухличката" | Вход | 2 коментара (2 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Приказка за тухличката
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 13.09.2007 @ 00:26:15
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Много хубава приказка!
Поздрави от мен, Ju !


Re: Приказка за тухличката
от dandan на 13.09.2007 @ 10:15:19
(Профил | Изпрати бележка)
Много, много хубаво разказваш...