Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 751
ХуЛитери: 4
Всичко: 755

Онлайн сега:
:: pc_indi
:: Marisiema
:: LATINKA-ZLATNA
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПръстен за Ана
раздел: Разкази
автор: jonkata

Това беше най-прекият път към дома й, но тя много рядко минаваше по него. Пресичаше се един квартал с твърде съмнителна репутация и основанията за това не бяха малко. "Но, сега е едва два следобед, пък и сме три – мислеше си тя." Другите две имаха достатъчно сериозни причини да бързат. Ана тръгна с тях за компания. Останеше ли сама я нападаха тягостни мисли, а и в деня, и нощта пред нея скоро щеше да се ширне самотата й. Имаше кога да тъгува.
По прашната улица две момиченца драскат, с гранитен отломък, асфалта и се опитват да нарисуват гизия. Mомченце подръпва рокличката на по-голямото момиче и нарежда:

– Давам ти тоя пръстен за обич! Давам ти тоя пръстен за обич!
– Маани се с твоа пръстен, бе, тъпак! – като му перва ръката, да си освободи роклята, изкрещява момиченцето.
– Може ли да видя пръстена ти? – питам аз, сама изненадана от инициативата си.
– Дай пет лева! – казва момченцето и се усмихва дяволито.
Без да се замислям, изваждам портмонето си и като не намирам петолевка, вадя десет и му ги подавам. Малкият грабва парите и потъва измежду схлупените къщурки, хвърляйки пръстена в краката ми. Вдигам го и го разглеждам не вярвайки. Истински е! "Ще го предам в полицията – мисля си."
– Загуби ли нещо, какво стана, Ана? – попита едно от приятелките, с които вървеше.
– А, нищо! – отвръщам. – Докато си играех с пръстена, той падна и… – не довършва изречението, решава да минe с по-малко лъжи.
"Дали ме видяха момиченцата?" За пръв път се сещам за тях, поглеждам ги и с облекчение установявам, че те са още по-захласнати в рисуването, от преди. Оглеждам се за "малкия продавач" и, като не го виждам наоколо, с бързи крачки настигам приятелките си. Те, увлечени в разговор, регистрират с поглед моето присъединяване, но не ме заговарят. Аз стискам пръстена в ръка и не мога да се реша да им кажа.
– Мълча през целия път! – отбелязаха те, когато стигнахме моя блок, и с по едно кратко "Чао" се разделихме.
Прибра се вкъщи, пусна музикалния канал, с надеждата да се разсее, седна и се отпусна тежко във фотьойла. Музиката я отвлече и тя затвори очи. Усети дълбока, непреодолима тъга. Седеше и се опитваше да не мисли за нищо, доколкото мислите й позволяваха това. "Ти се контролираш, дори когато се контролираш! И това ако не е свръх контрол? – отекнаха в главата й думите на нейния психиатър." Хвана я яд, задето не можеше да контролира самосъжалението си. Но нито един от познатите й механизми не беше валиден за този ден. Нямаше идея как да се справи със ситуацията. Колко хубаво би било, ако сега той беше до нея, за да потъне в обятията му и да забрави за малко света, който и без нея си съществуваше добре, но тя се чувстваше зле. Странна топлина се разля по раменете й и затворените й очи се усмихнаха.
Изкачва се по един не стръмен, скалист хълм с рядка растителност от предимно ниски, широко разклонени дървета и дървовидни храсти. Тревата й се струва странна. Изглежда като нарочно разхвърляна на големи туфи и неестествено висока. Слънцето й се пада в гръб и когато пред него минава облак, намалялата светлина й създава усещането, че времето спира. Попада в свят на задрямала тишина, във който тъгата се оказва напълно поносима. Знае, че е съвсем близо до билото, но все още не може да го види. Пред погледа й се е изпружила една редица трътлести кипариси, който мило загърлят малка пейка. В следващия момент красивия каньон сякаш изчезва и пред погледа и се плъзва синева – широки разлели се над коритата си сини полета с разбухнали бели облаци, пускат магнетични огнени езици, и мамят с човешка топлина.
В обятията му й е уютно (определение твърде неестествено за безтелесно общуване). Навремени зъберите пробиват пелената на сините полета, за да й припомнят, че мекото не е непременно добро и не бива да приспива сетивата си. Още по-малко за мъжа до себе си, пък бил той единственият човек на земята, на когото може да се вярва. Самият той винаги се е плашел от нейната откритост и доверчивост и повече от година се опитва да го набие в малката й главица, и отново: "Не отваряй очи! Опитай да почувстваш мястото! Рискуваш всеки момент да попаднеш под нечие владение, ако не свиеш тази порта за безпрепятствен достъп – казва й."
Насред думите му чува крясък и пред полуотворените й клепачи преминава силует на голяма птица. Усеща приятен полъх в лицето си и отваря очи. На половин метър от нея, като в забавен каданс, минава черно-бяла птица, за миг погледите им се срещат и ужасен писък раздира простора, нейното тяло се сгърчва, а в ръцете й тупва нещо студено и тежко. Когато се съвзема вижда пръстен. Има голям бял нефрит, с жълти жилки и неправилна форма, в сребърен обков, който прилича на крило на птица.
Тя стисна здраво юмрука си и разтърси енергично глава. Беше задрямала пред телевизора, а дясната ръка я болеше от стискане. Отвори я и се взря в пръстена. Беше същият!
Звъни телефон. Стряска я. Звъненето продължава и тя машинално посяга към него.
– Ало, Ани, къде си? – чу гласът му.
– У дома – отговори кратко. Гласът й звучеше така, сякаш идваше от преизподнята.
– Идвам веднага! Всъщност не попитах, може ли?
– Да, да, може – каза глухо и затвори.
Това беше единственият човек, когото искаше да види и на когото да разкаже преживяванията си, но като че повече й се искаше да се върне обратно на хълма със спрялото време.

– Какъв е този пръстен? – попита ужасен той.
– Кой пръстен? – мъчейки се да фокусира погледа си, попита тя.
– Как, кой? Този върху масичката ти – каза троснато, взе пръстена и го заразглежда нервно. – Той е мой! – продължи без да дочака отговора, който и тя не бързаше да даде.
Ана беше достатъчно объркана и новият факт, без съпротиви, се нареди до предшествениците си.
– Онази вечер – започна да разказва той – в ресторанта, исках да ти предложа брак и да ти го дам, като годежен пръстен, но отново ме обзе страх. Онзи необясним страх, който колкото пъти се опитвах да прогоня, толкова пъти се връщаше да ми напомни за себе си и то в най-неудобния, за мене, момент. Принадлежал е на баба ми и вече три поколения се подарява, на първата жена на големия син в семейството, като годежен пръстен. След като започнахме вечерта със скандал, не бях сигурен, че ти си тази, на която трябва да го дам. Изпратих те до тук и се отказах от идеята за такси. Вървях с мислите и угризенията си и се надявах ситния дъжд да ме ободри, но те се загнездиха още по-дълбоко в мен. Някакви момчетии ми дръпнаха рязко чантата и избягаха. Останах да вися стъписан насред улицата, не знам колко дълго. Усетих как водата се просмуква от костите ми, почувствах неописуем студ, и забързах към вкъщи. Вече втори ден вървя в несвяст. Всичко загубено с малко нерви и пари ще възстановя, но пръстена - не. А той си е дошъл при стопанката.
Ана стоеше в един ъгъл с отпуснати рамене, а по страните й, на жълтата светлина на абажура, две вадички разпръскваха златисти отблясъци.
– Аз го знам, но дали ти разбираш това? – попита тя.
– Няма какво да разбирам, той сам те намери!
– Купих го за десет лева от едно момченце на улицата в съседния квартал, а след това…
"Тази история ще разкажа на първородния си син, когато реши да поиска ръката на любимата си – отвръщайки на целувката му, си обеща тя"


Публикувано от hixxtam на 05.08.2007 @ 16:41:58 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   jonkata

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 13:46:10 часа

добави твой текст
"Пръстен за Ана" | Вход | 4 коментара (15 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Пръстен за Ана
от rimoza на 05.08.2007 @ 21:47:57
(Профил | Изпрати бележка)
Животът крие всякакви изненади, понякога дори надминава
очакванията ни... :))
Поздрави за талантливата авторка !
БЪДИ !


Re: Пръстен за Ана
от jonkata на 05.08.2007 @ 21:57:02
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
За криене, крие. Човек ще рече, че това му е единствената работа, а за хорските очаквания и пет пари не дава. Надминава, подминава, задминава, а ние се заблуждаваме дори с мисълта, че можем да ги разкажем. Е, понякога ги сънуваме, но само сънуващият знае...защо...
;)))

Радвам се да те видя отново, Римоза1 :)))

Поздравиии! :)))

]


Re: Пръстен за Ана
от illusion на 05.08.2007 @ 22:46:08
(Профил | Изпрати бележка)
Успяла си, Джей! Сънувачката ми тя...:) Хем увлича, хем по-някакъв начин държи четящия настрана. :)
Поздравявам те! :))


Re: Пръстен за Ана
от jonkata на 05.08.2007 @ 22:54:51
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
Благодаря, Ай! :) Надявам се най-сетне да споделиш опит, само тайнствени забележки пускаш! ;)))
Абе, аз май се сещам кое теб те държи настрана...;))))
Поздравявам те и аз! :)

]


Re: Пръстен за Ана
от illusion на 05.08.2007 @ 23:01:44
(Профил | Изпрати бележка)
1.Не ме занасяй, какъв опит очакваш да споделя, а и точно тук???:)))

2.Ти пишеш, аз чета. Докъде искам да стигна си е моя работа, а като не ме пускаш - ще протестирам.;)))

3. Усмивка

]


Re: Пръстен за Ана
от jonkata на 05.08.2007 @ 23:05:18
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
1.Точно тук??? :))) Никакъв!!! :)))

2. Ти протестираш, аз чета! :))) Нямам претенции да стигна далече. :)))

3. Букет усмивки

]


Re: Пръстен за Ана
от illusion на 08.08.2007 @ 17:12:29
(Профил | Изпрати бележка)
Получих букета, но мисля, че забравих да ти кажа, че разказът ми хареса много, а и ексцентричния си словоред овладяваш.
:))

]


Re: Пръстен за Ана
от jonkata на 08.08.2007 @ 22:55:21
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
Драго ми е да го чуя! :)

Поздравиии! :))

]


Re: Пръстен за Ана
от Jiva на 05.08.2007 @ 23:32:41
(Профил | Изпрати бележка)
нареченото за някого все някога го намира...
харесва ми съчетанието между простичкото, почти ежедневно непринуденото и приказното в сюжетите ти. а това смесване между аз и тя си е една вплетена усмивка към читателя (повече към читателката в случая:) ) в уподобяването-разграничаване

("каданс" означава забавено движение и в тоя смисъл "забавен каданс" си е тавтология, но по някакъв незнаен начин се е наложила и я употребяваме, без да се замисляме)

дано е син, че да прочетем и неговата история:)

усмивка-пръстен (безначална-безкрайна), джо! ((:))





Re: Пръстен за Ана
от jonkata на 05.08.2007 @ 23:44:44
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
Наистина нареченото за някого все някога го намира, и макар че това изглежда идеята, аз се целя другаде и го търся в дребните неща, които не от поради "размерите" си ни убягват.
А ако знаеш колко ме стопли с онова, което ти е харесало...;)) Защото от там произтичаха основните ми притеснения.

За кадас и значението му - благодаря! Не знаех буквалния превод на думата и съм се пуснала инерционно по добилата гражданственост фраза, но занапред специално ще внимавам и с други, несъвсем ясни ми думи.

Струва си да измисля един син заради теб! :))

Усмивка - пръстен и от мен, Жива! :)))

]


Re: Пръстен за Ана
от kristi на 06.08.2007 @ 22:03:18
(Профил | Изпрати бележка)
Всичко, което трябва да се случи, се случва.

Като погалване с ръкавица ти е този разказ...

Много мокра от изсипалия се при нас дъжд, прегръдка:))


Re: Пръстен за Ана
от kristi на 06.08.2007 @ 22:04:08
(Профил | Изпрати бележка)
:)))) Мекичка ръкавица

]


Re: Пръстен за Ана
от jonkata на 06.08.2007 @ 22:20:50
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
Ще си я взема в окопа, да ми пази меко и топло! :)))))

]


Re: Пръстен за Ана
от jonkata на 06.08.2007 @ 22:19:29
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
Дано да е като погалване с ръкавица. В момента чета един японец и съм в пълната власт на галещия му изказ. Всичките му герои правят най-доброто на което са способни без напъни да се харесат, а единствено и само за себе си. Мисля си същото и за него. Пиша тези неща тук и на теб, за да ти кажа да ме перкаш през ръцете за всяко натруфено и безцелно помпозно изречение, което хванеш. Ще свърши работа и простичкото - я си спомни за Харуки Мураками!

Всичко, което трябва да се случи, се случва, Крисицее! :)

]