Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 464
ХуЛитери: 4
Всичко: 468

Онлайн сега:
:: malovo3
:: Icy
:: Heel
:: Teoman

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНашийник
раздел: Поезия
автор: regulus

(Писмо в отговор на едно запитване)

Поставиш ли нашийник на някое животно,
било домашно, диво, в стада или самотно,
заключваш свободата зад кожената гривна
с каишка към ръката. Природата пасивна
вменяваш му законно. Процеси направляваш –
за нещо го наказваш, за нещо му прощаваш!..
И аз, съвсем неволно, отнемащ свободата
на някого, безкрайно виня се за нещата,
допуснал да отидат, изтичайки далече,
в морета от надежди, добили образ течен,
изпълващ долините на всякакви представи,
макар и невъзможни! Какво да се направи –
участвайки в нещата, за всекиго е трудно
света да контролира! И вечно да е будно
окото му за всичко, растящо по земята...
Но друго е, когато очакваш, че нещата
са ясни по начало! Дори и не допускаш,
че може да е друго! И ето, че пропускаш
сигналите издайни!.. И както не разбираш
през границите бродиш, дори не подозираш,
че може би възможна е нечия заблуда!..
Нали е ясно всичко? И малко си учуден
(и поласкан навярно!) от думите насрещни.
Сърцето уморено, каишките ти днешни
на някого до тебе отдавна са дарени,
и чувства, и тревоги – отдавна споделени!..
За всеки благороден е гнет да определя
условия, които да може да споделя
и с други! Щом отдавна, на чувствата в морето,
за други заживяват умът му и сърцето!..
Макар да ненавижда каишките и тия,
които ги поставят на тъничките шии,
човекът уважава свободните животни!
И с тях да коментира проблемите страхотно
се чувства! Да опазва правата им признати,
така че да се чувстват накрая по-богати!


Публикувано от BlackCat на 13.06.2007 @ 21:27:31 



Сродни връзки

» Повече за
   Поезия

» Материали от
   regulus

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.33
Оценки: 12


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 11:10:22 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Нашийник" | Вход | 8 коментара (42 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Нашийник
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 13.06.2007 @ 21:40:12
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Ох, сложен ми дойде този стих. Капитане, обърка ме.


Re: Конфузия.
от regulus на 13.06.2007 @ 21:47:40
(Профил | Изпрати бележка)
Мога да ти пратя и "запитването", но боя се, че тогава ще ти дойде прекалено прост! :) По-добре сложен, все пак! :))
И благодаря за "стих"!

]


Re: Нашийник
от esperanca (medina@dir.bg) на 13.06.2007 @ 21:55:49
(Профил | Изпрати бележка)
човекът уважава свободните животни, но пред свободата своя предпочита си хомота...иначе си прав за всичко, хубаво си го написал и е житейски вярно:)


Re: Хомот.
от regulus на 13.06.2007 @ 22:11:41
(Профил | Изпрати бележка)
Хомот, да!.. Излиза, че свободата е опасно нещо! Трудна за постигане, изискваща много усилия и отговолности!.. По-лесно е да си зависим, макар и автономен! Една тънка каишчица... :)

]


Re: Хомот.
от esperanca (medina@dir.bg) на 13.06.2007 @ 22:29:15
(Профил | Изпрати бележка)
някои дори златна я правят,колкото повече карата, толкова по- не ти се къса с нея:)оригинално си кръстил отговорите на коментарите си, това ме впечатли...

]


Re: Интерес.
от regulus на 13.06.2007 @ 22:40:45
(Профил | Изпрати бележка)
Отговорите? Ммм, правя се на интересен! Като няма с какво... :)))
Да, златна! Че и след време горд си, че я имаш даже!!! Да я хвърлиш?? Абсурд!

]


Re: Интерес.
от esperanca (medina@dir.bg) на 14.06.2007 @ 08:14:54
(Профил | Изпрати бележка)
и друг парадокс има, дори да е от кожа-кайшката, понякога се случва така ,че човек си я заобичва и дори да има възможност да я свали от вратлето си, не го прави, защото нямак си ще му липсва, без нея няма да е същия ,няма да е той, човекът се индетифицирал с кайшката си, не тя на него , а той и принадлежи...
интересна тема отвори...да видим как ще кръстиш този отговор :)))

]


Re: Отворко.
от regulus на 15.06.2007 @ 01:23:32
(Профил | Изпрати бележка)
Ммм, голяма тема, няма що!.. От снощи ги говорим едни и същи с всички! :) Свикнал с каишката!? Като с дрехите - без тях ти е по-добре, ама смееш ли?.. :)

]


Re: Отворко.
от esperanca (medina@dir.bg) на 16.06.2007 @ 17:01:37
(Профил | Изпрати бележка)
Ти си Отворко, защото не е въпросът в това , да посмееш да тръгнеш гол, а в това, че никой няма да те последва, затова хората си уважават кайшките, защото им дават сигурност и принадлежност:)))
ти не си ли на 18, шегичка , сега да не се засегнеш!!!

]


Re: 20 +.
от regulus на 19.06.2007 @ 21:53:01
(Профил | Изпрати бележка)
Че какво като не ме последва? Аз да се чувствам правилно, пък ако някой друг...
Ммм, ще трябва да си призная, че... минах 20-те! :( Не се засягам!

]


Re: Нашийник
от Dimi на 13.06.2007 @ 21:57:33
(Профил | Изпрати бележка)
Хубава ода за домашния любимец, почвам да се замислям дали да не си взема един, за да да му защитавам правата, а и той моите!))


Re: Функции.
от regulus на 13.06.2007 @ 22:16:43
(Профил | Изпрати бележка)
Ами така си е! Задачата на любимеца (да кажем ли и "любимия"?), освен да възпитава чувството за отговорност и да довежда до "правилни" емоции, е и да бъде обектът, имащ правото да бъде наказван "законно", осигуряващ на Човека чувството за значимост и... свобода! Божественост.

]


Re: Нашийник
от kristi на 13.06.2007 @ 22:00:15
(Профил | Изпрати бележка)
О, да, опитваме се да контролираме, да поставяме каишка другиму, мислейки си, че по този начин ще определим правилата на играта.И го правим, дори осъзнавайки, че така поставяме каишка и на себе си...Да ограничиш нечия свобода е абсурден опит да осигуриш своята.

Така прочетох.

Поздравления, regulus!


Re: Ограничения.
от regulus на 13.06.2007 @ 22:20:12
(Профил | Изпрати бележка)
Така ли се чете?! :)
"И го правим..." - и себе си ли визираш?! :) Мъча се да ти повярвам... :)
Собственият ми скромен опит говори, че единственият сигурен начин да постигнеш свобода, е да даваш свобода! Така я карам аз, засега!..

]


Re: Ограничения.
от whitetomcat (old_scoundrel@abv.bg) на 13.06.2007 @ 23:53:05
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/abelchev
Извинете, че се намесвам във ваш диалог, но според мен казвате едно и също - единият със стихотворение, другият - с коментар. Аз ли нещо не разбирам, или наистина думите са извор на недоразумения? Дори да е така, благодаря и на двама ви за това, което прочетох.

]


Re: Ограничения.
от regulus на 13.06.2007 @ 23:59:32
(Профил | Изпрати бележка)
Нали? И аз до този извод стигнах! Но понеже ммм... не съм съвсем безалкохолен :), оставих да разсъждавам утре!.. Но ако и ти смяташ така?!
Но както казва по-надолу Б. - "малко думи - скука!.." :))

]


Re: Ограничения.
от whitetomcat (old_scoundrel@abv.bg) на 14.06.2007 @ 00:10:11
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/abelchev
Не съм съгласен. Справка - "Вагон". Автор - regulus

]


Re: Разбирателство.
от regulus на 14.06.2007 @ 00:17:08
(Профил | Изпрати бележка)
http://www.hulite.net/modules.php?name=Your_Account&op=userinfo&username=bilkarkata - разберете се там някак!.. :)))

]


Re: Нашийник
от regina на 13.06.2007 @ 22:02:31
(Профил | Изпрати бележка)
Йеее...!За свободата!...За свободната любов!..:))
Make love not war!!!
:)
А техниката!...ме изведе в полутечно състояние от кеф!
Ти си!


Re: За!
от regulus на 13.06.2007 @ 22:25:59
(Профил | Изпрати бележка)
Хмм... Аз поне не познавам "несвободна" любов!.. (И справедлива война!)
Техниката? Може би няма пряка връзка със свободата, освен доколкото те ограничава в "естественото" ти поведение, а оттам - и в "естествените" ти отношения!.. Но "естественото" също се мени - по-скоро днес неестествен е животът без техника, а не техническият!.. И пр.

]


Re: Нашийник
от Jiva на 13.06.2007 @ 23:18:38
(Профил | Изпрати бележка)
тъъъй...понеже ти казваш, че се разказваш, аз пък да те преразкажа:) (щото бая сюжет си оформил, та гледам хората се чудят откъде да те почнат) - много аспекти на (не)свободата си нахвърлял: от господар и роб, през неволно привързващ към себе си и страдащ от тежестта на нежелаещия свободата си от теб (и да, приятното вече не е до там), до предварителното уточняване на личните/взаимните пространства (тогава би трябвало да е просто и ясно, ама пак не става винаги, защото или си се заблудил, или са те заблудили)...защото споделеността не се сключва с предварителни договори, а свободата е утопия в света ни краен и (о)граничен - затова я случваме "на парче" или отваряйки навътре в себе си/ в другия пространства без граници...със слово например (и не само)

(а свободни животни няма - те също са зависими от условията на оцеляването си, но не са забравили първичната си същност и я следват с естествеността на природния си ритъм...и са по-богати от заробените в илюзиите - собствени или нечии...)

оффф...още малко и ще го докарам до твоя обем:) - ама си е предизвикателство, де, а аз обичам:)

поздрави за което!


Re: О.Ф.
от regulus на 13.06.2007 @ 23:37:45
(Профил | Изпрати бележка)
Оффф + мой обем звучи едно такова..., протяжно!.. :) Да не кажа с прозявка! :) Но си е така, вярно е!..
Как добре си ме разбрала!!! Чудесно на части разделила си ме и изнесла пред скоби! Ако може и да ме съкратиш!!! :))) Че то наистина предизвикателство си е такива работи да прочетеш!.. :)
Разказвам се обаче - истинско писмо това е!

]


Re: О.Ф.
от Jiva на 13.06.2007 @ 23:55:17
(Профил | Изпрати бележка)
знаеш ли...всъщност се изкушавах да предположа питането, но избрах по-дългия начин, за да съм в синхрон:) - а и имам слабост към разказването ти

]


Re: Старание.
от regulus на 14.06.2007 @ 00:04:14
(Профил | Изпрати бележка)
Да, определено си го налучкала питането, усещам!.. А синхронът ти е на молекулно ниво! :))
Друго щеше да е ако силност имаше, но и слабост става! :))) Ще се старая!

]


Re: Нашийник
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 14.06.2007 @ 01:14:19
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
То...незнам редно ли е да се коментира писмо предназначено, но гледам, че и други са го направили, та...За свободата и нашийниците...леле, отплесна ли се...ще съмне! Свободата не търпи нашийник, макар че и под него би могла да съществува, ако е съзнателно и доброволно, или нямащо друг начин, подарена. Един добре гледан домашен любимец и добре възпитан, който не би бил щастлив без символа на нашийника си, би трябвало да бъде уважен и освободен поне от материалния носител на нашийничеството. А в човешки план, се сещам за едно стихче, което си пишехме в училище по лексиконите. То ще да е нечия мисъл, ама не помня чия:( И то е:
" Любов и Свобода
аз искам на земята!
За Любовта живота си ще дам!
А за Свободата- дори и Любовта!"

Поздрави за чудесното стихотворно писмо!:)


Re: Зрялост.
от regulus на 15.06.2007 @ 01:26:33
(Профил | Изпрати бележка)
Охооо, ама вие още тогава сте били завидно зрели!!! Я виж какви работи пишели!.. Разбира се, че ще дадеш и Любовта!!!!!
(Ох, да не си спомням аз какви ги пишех!.. Мани, мани!)

]


Re: Нашийник
от Ida (cwetiata_na_ida@mail.bg) на 14.06.2007 @ 07:53:39
(Профил | Изпрати бележка)
Великолепно!


Re: И да.
от regulus на 15.06.2007 @ 01:27:58
(Профил | Изпрати бележка)
Ида и не!.. :) Великолепен нашийник!?

]


Re: И да.
от Ida (cwetiata_na_ida@mail.bg) на 15.06.2007 @ 05:55:35
(Профил | Изпрати бележка)
Великолепно замислено, изпълнено и поднесено :)
Аз не мога това. Тук, в сайта, сте невероятни таланти. И напоследък само си мълча и чета, защото ме е срам какво съм публикувала - писания от 18 годишна възраст и т.н.

]


Re: 18.
от regulus на 16.06.2007 @ 16:55:44
(Профил | Изпрати бележка)
Стига бе!! Въобще не се срамувай! Ако можеше да видиш само аз какви съм ги пииисал на 18!!! Не само, че никога не съм си помислял да ги пусна, ами ако можеше и да ги забравя съвсем!.. :) Таланти?! Плямпаме тука, колкото да не заспим!..

]