Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 801
ХуЛитери: 2
Всичко: 803

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: ivliter

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПосвещение
раздел: Разкази
автор: Apokalipsis

Чудил си се защо ги обичам, нали? Бездушни, обикновени, дори примитивни. Парчета восък протегнати към света с най - обикновен фитил. Чудил си се защо ме вдъхновяват, защо ме разплакват, защо ме усмихват. Нали? А ти, не си ли ги открил за себе си? Ако ми позволиш, ще те науча да разбираш техния език, да четеш по пламъка. Ще ти покажа как да разпознаваш чувствата по формата на загрятия восък. Хайде, не е толкова абсурдно! Ако настояваш, няма да издам на никого нашата малка тайна. Само аз ще знам за твоето посвещение. Моля те, не ми отказвай - така ще разбереш и мен. Само недей от снизхождение, така не ще откриеш нито мене, нито тях. . . В очите ми?! Нима вече намери смелост да ги гледаш?! От там, казваш, те запали моето желание. Не, миличък, това в очите ми е само отражение. . . Но хайде, да не губим време - тя вече чака.
Погледни - колко нежност, красота и сила в едно. внимавай, не се приближавай толкова рязко - ще я стреснеш с дъха си. Тя е крехка, но умее да си отмъщава. Бавно протегни ръка за да не изплашиш свенливия пламък. Позволи й да ти предаде своето послание. Достатъчно е само да я докоснеш. Какво усещаш? Продължавай. Става все по - топла, нали? Не бързай, затвори очи. Насочи всичките си възприятия към върховете на пръстите си, остави ги сами да преведат нейните тайни. Ти само слушай. Успяваш ли вече да почувстваш нейното откровение. Тънките й ивици, стичащи се чак до основата. Фини, неравномерни, изразителни, за какво ти напомнят? Виждал си ги и преди, нали? Виждал си ги по толкова много лица. Вече изминали своя път или готови да оставят следите си. Точно така, и в моите очи си ги виждал. Същите онези капчици, които нечии пламък е стопил от цялото, и пратил да тъгуват сами, но винаги напомнящи за себе си. Сам се уверяваш, че не е толкова трудно да я разбираш. Само не отваряй очи - твърде близо си до нея, светлината й може да те заслепи. Още на си готов да я погледнеш. Очите сега няма да ти помогнат - просто чувствай. Продължавай да четеш с пръстите си. Усещаш ли колко е крехка и уязвима. трябва да бъдеш много много внимателен и търпелив, защото всяко едно непремерено движение ще я нарани непоправимо.. Тук тя е изключително уязвима. Тук, в това малко и съкровено кътче, чиято форма е продиктувана от пламъка на горящите й надежди. И ти можеш да почерпиш от тези надежди, право от горещото й сърце. Цялата тази съкровеност, неподправеност. . . какво ти диктуват сетивата. И това ти е познато. Сигурна съм, че неведнъж си се докосвал до чупливите тайничета на хората. Само че те , за разлика от нея, ги крият, пазят ги за себе си, не допускат никого до тях за да не бъдат наранени. Техните съкровеничета обаче, толкова рядко остават неразбити. . . докато тя . . . погледни я - тя отдава всичко. Тя оставя в твоите пръсти своята неприкосновеност. С цялата си искреност, тя ти позволява да я моделираш както сам си пошелаеш, макар да я боли. Ако си успял да разкриеш значението на всичко, до което се докосна, си готов да достигнеш до това, което я прави жива; до това, което я прави силна и недостижима властница; до това, което я прави безумно нежна и неописуемо красива. Тя няма да те отхвърли, ще ти позволи да я докоснеш, но само за миг, за един кратък миг, през който обаче можеш да разбереш всичко за нея. Можеш да я почувстваш най - силно, най - близко, най - неподправено. В този миг можеш да прочетеш всичко в нея. Не се опитвай обаче да продължиш този миг! Ако го направиш, тя ще те накаже. Ще те накаже за това, че искаш да й откраднеш миговете самота, миговете вдъхновение. Ще те бележи със своя гняв, а белегът ще ти напомня, че си бил покорен от невинността и откровението, и наказан за безрасъдното ненаситничество. Ще ти напомня за нетърпението, което ти е попречило да я познеш отново. Тя би ти позволила да се докоснеш до свърталището на мечтите й, да почувстваш отново това, което я прави много повече от къс втвърден парафин. . . Само ако почакаш, отново и отново ще те допуска до живеца на своята сила, за да можеш всеки път там да прочиташ безбройните истории за тлението й. Опитай се , не се страхувай - колко пъти вече си чел направо от ръкописите на толкова души, разгадай и нейния. Тя ще ти позволи. Сигурно вече сам се сещаш, че не бива да я обсебваш, за да не я задушиш. Тогава тя наистина не ще бъде нищо друго освен парче деформиран восък, някога живял, но вече помръкнал. . .
Така си и знаех, знаех, че ще успееш да разчетеш всеки неин знак, всяко потрепване, всяка неравност. Ти вече познаваш този език, познаваше го още отпреди. Малко биха се осмелили да кажат, че владеят езика на душите, а още по - малко наистина го разбират. Истинските тълкуватели, обаче не са тонези, които се връщат за да получат дължимото им. Истинските тълкуватели са онези, които не можеш да откриеш за да им благодариш; тези, които ти показват пътя за да достигнеш сам до собствения си пламък и да го разгадаеш за себе си. . .
Не се страхувай да се изгубиш в малкото пространство, където можеш да откриеш толкова много. В малкото пространство, изпълнено с безброй ръкописи, жадуващи някой да ги прочете. Защото душте никога не забравят истинските тълкуватели. . .


Публикувано от mmm на 03.06.2004 @ 16:48:44 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Apokalipsis

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 07:04:32 часа

добави твой текст
"Посвещение" | Вход | 4 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Посвещение
от Lynn на 03.06.2004 @ 19:22:59
(Профил | Изпрати бележка)
Браво.
Всъщност по-честно - брависимо...
Ставам ти читател, Апокалипсис, въпреки ника.
Хич не умея да хваля - извинявам се... дано много не страдаш...
:)))


Re: Посвещение
от Obgru6tane на 03.06.2004 @ 22:13:32
(Профил | Изпрати бележка)
struwa mi se 4e edin poznat bi/be kazal za tozi tekst"nai-dobrata simwolisti4na tworba,koqto sym 4el ot neotwurdeno ime".hm..........i mai sam sklonna da se suglasq:)))))))))))).osobeno kraq.sigurno 6te prozwu4i paradoksalno i ti nqma da se suglasi6,no na men toi mi se struwa po-intimen i iskren ot wsqka druga metafora w teksta.ne znam,moje bi zwu4i poznato:)
cunki!
p.s.
4e si qrostna,znaem si go,dawaj sega i na burzi oboroti i 6te se razberem super;p


Re: Посвещение
от mg42 (ggt@mail.bg) на 06.06.2004 @ 14:53:09
(Профил | Изпрати бележка)
10х:)


Re: Посвещение
от rosy88 на 30.05.2007 @ 22:11:02
(Профил | Изпрати бележка)
Разказът ти ми напомни ми за един човек, който умее да докосва по този начин...
Благодаря ти!