Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 950
ХуЛитери: 0
Всичко: 950

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОбичам те!
раздел: Разкази
автор: Celena

„Обичам те!” – кога за последен път си казвал тези думи?
Никога? Но защо?!!! Нима няма на света някого, когото да обичаш и да заслужава да му го кажеш? Не мисля така! По-скоро това е заради студенината, плъзнала в сърцата на хората напоследък. Каква ирония – всички се оплакват от глобалното затопляне на планетата, а глобалното изстудяване на душите ни не интересува никого. Трагично е! ... но да сменя темата, защото, нали знаеш, в днешно време повечето проблеми са така – всеки ги вижда, но не на всеки му е удобно да говори за тях – глупаво и жалко, но безспорен факт. Затова сега ще ти разкажа една история, която никой не знае и слава Богу, защото иначе и нея щяха да отхвърлят.
И така...
Имало едно време един обикновен малък град с едни обикновени малки жители, но не на големина, а по дух – всичките еднакви, като излезли на конвейер, скучни и еднообразни, завихрени в ежедневието като ... чаршафи в центрофуга – без никакъв шанс да излязат преди да се пречистят, но и без шанс да могат да го направят.
В този малък, скучен град се родило едно момиченце – сладко като всички момиченца – с големи сини очички и къдрава руса косичка. Същинско ангелче, нали? Палаво и невинно, с широко отворени очи към света, търсещи новото. А кое е новото? Ама разбира се, че именно центрофугата, която така безжалостно върти всичко наоколо, включително и родителите на малкото момиченце. Ах, колко тъжно! Нима и тя щеше да стане като тях? Не! Тя е различна! И може би тъкмо в това бе най-голямата й грешка.
Кръстиха я Ася – сладко и кратко име, което да не затормозява паметта на околните със своята тежест.
Поотрасна малко Ася и се научи да говори или по-точно – да задава въпроси, защото тя само това правеше от сутрин до вечер. Любознателно бе детенцето, а големите го упрекваха за това, сякаш то с раждането си бе длъжно да знае защо слънцето е жълто, а тревата – зелена, защо небето е далече, а земята – близо, защо хората говорят, а птиците – не и още купища такива важни и много интересни въпроси, на които Ася непременно искаше да получи отговори.
Да, тя наистина искаше да знае доста, но тези около нея й казваха, че има множество други, хиляди пъти по-необходими неща, които тя може да научи от книгите, вместо да разпитва наляво – надясно. И това помогна или поне за известно време. Ася започна да чете книжки. И не по час или два, а по цели дни, защото книгите бяха написани далече от нейния малък град, където не всичко бе обхванато от тази проклета центрофуга. И четеше, четеше, четеше. ... А другите деца й се присмиваха, и твърдяха, че не може да прави нищо друго, освен да чете ...
И прави бяха, и не чак толкова. Тя наистина умееше само това, но защото го искаше, а просто защото не й даваха да се научи на друго. „Ася, никога няма да се научиш!” казваше майка й и дърпаше от ръката й ръкоделието, което момичето току що бе започнало и просто питаше как да продължи.
„Ася, само ми се пречкаш!” сумтеше баща й, когато се опитваше да му помогне в нещо. И така тя си живееше в своя НЕ сив изолиран свят, отделена от всичко и всички в малкия град.
Бързо се нижеха година след година и никой така и не разбра Ася. Малкото момиченце остаря и умря, но никога не му казаха, еч го обичат и то остана все така само.
Тъжно, а? – Смазано от голямата центрофуга на ежедневието .
...
А всичко, може би, щеше да бъде толкова различно, ако тя познаваше примерно теб, нали?! Ти щеше да я разбереш, да я подкрепиш, да я обичаш ...
Защото си различен, а не си от тези, дето са като на конвейер, нали?! И, предполагам, си се замислял за тези, различните хора и, надявам се, си им помагал и ще им помагаш.
Вярвам ти и се гордея, че познавам такъв добър човек като теб!


Публикувано от Administrator на 01.04.2007 @ 11:55:23 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Celena

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
317 четения | оценка няма

показвания 7509
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Обичам те!" | Вход | 3 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Обичам те!
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 01.04.2007 @ 15:01:31
(Профил | Изпрати бележка)
Много силни думи! Чукат в съзнанието!
Поздрави и.....

Обичам те!


Re: Обичам те!
от Bonnka на 01.04.2007 @ 19:46:20
(Профил | Изпрати бележка)
всеки е различен за себе си - нищо, че има само три типа хора!
хареса ми!


Re: Обичам те!
от presian_penchev на 08.08.2007 @ 13:19:26
(Профил | Изпрати бележка)
Много умело написано. Не е възможно всички хора да са еднакви и да мислят по-един и същи начин. Понякога нещата (както в разказа) са доста по-сложни и изискват повече разбиране.
Поздрави