Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 827
ХуЛитери: 4
Всичко: 831

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: pastirka
:: AGRESIVE

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСтареца
раздел: Разкази
автор: Bonnka

Бе толкова отдавна на земята.
От някоя слънчева утрин или мрачна нощ, с добри очаквания или с празни обещания, независимо от времето, или от деня, без никакво значение за причината или търпението.
Всеки идва с болка на света. Не е страшно да умреш, страшното е да останеш жив, когато всички твои близки са вече в земята. Най - болезненото нещо в този живот е да се събуждаш цяла вечност.
Той нямаше вече онова усещане за глад, никакъв страх не чувстваше, не се радваше, не му бе тъжно, изчезна даже и студа. Единственото осезание будно все още в него бе допира на слънцето и дъжда. Мина през толкова много слънца и толкова много луни и звезди, колкото няколко вселени. Лицето му бе станало като жадуваща земя, ръцете му, като корени на секвоя. Звуците, които изпълваха пространството му бяха тези от листата и барабаненето на дъжда.
Имаше спомени от миналото - тропота на диви коне, нежния допир до топло женско тяло, уханието на прясно окосена трева, допира до стария дъб в градината.
Спомен за желание, онова парещо слабините чувство на страстта.
Отдавна бе опитомил живота веднъж в една малка, прозрачна, капчица сълза - сол и топлина – утринна роса, няма нищо което би заместило усещането на влагата която пиеш от очите на жена, която си разплакал заради това, че я обичаш. Бе обичал само едно единствено момиче, което го бе научило да познава страха и плахостта и същността на сътворението – наречено живот. Едно момиче което бе създал с устни и с докосване, с болка и със страх – което имаше от… и цяла вечност, една жена която бе единствена от всички жени в света – когато опитомиш някого ти може да го познаеш само по тихите стъпки сутринта, по уханието на тялото, можеш да разбереш това дори, когато се оглеждаш във водата сам – тогава виждаш себе си до нея.
Помнеше бездънни очи, малки тихи островчета, развълнувано море, езеро, в което плуват лилии, устни с цвят на цъфнала кайсия, пясъчни коси и царевица, слънчогледи.
Бе толкова отдавна на земята, помнеше вятъра и пясъка, помнеше скалите.
Минаха толкова много войни, реки от сълзи. Черни птици до черни огради, черни воали.
Нищо не искаше да знае, но знаеше много и го бе научил от живота. Знаеше, че душата боли, но болката минава, като зъбобол и причина за това бе забравата. Това което не можеш да имаш само с желание, го постигаш с търпение. И да простиш наистина не значи да забравиш, но значи много повече – да обичаш. Научи, че материалността не се измерва с кон, каруца и нива – а с хляб и егоизъм – защото човек се ражда благодарение на паразитния си организъм. А инстинкта за живот е много по – силен от смисъла му.
Толкова много луни бе посрещнал и толкова много спомени беше запазил, знаеше, че спомените са нужни на човек докато е жив, когато преминеш другата страна, те вече не ти трябват защото се връщаш при тях, връщаш се там където си бил най – щастлив.
Той вече само чакаше, да стигне до стария дъб, до напечената от слънцето земя до онези малки острови в очите й. Задържа уханието на любовта в сърцето си до края, когато ще излезе от пленничеството на живота. Когато ще бъде свободен. Той нищо не искаше и нищо не знаеше – само това на което го беше научил живота.
Очакваше настъпването на последната луна.
Толкова отдавна беше на земята…..…. .


Публикувано от hixxtam на 28.03.2007 @ 16:16:29 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Bonnka

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 11:00:54 часа

добави твой текст
"Стареца" | Вход | 3 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Стареца
от daniani01 на 28.03.2007 @ 19:46:20
(Профил | Изпрати бележка)
Neznaq ni6to za muzata ti, no opredeleno deistva neveroqtno na tvor4eskoto v teb.


Re: Стареца
от snejkata (janka@abv.bg) на 29.03.2007 @ 20:49:49
(Профил | Изпрати бележка)
Много хубаво-поздрави!


Re: Стареца
от bedstvieto (bedstvieto@abv.bg) на 31.07.2007 @ 18:42:45
(Профил | Изпрати бележка)
Това мила е прекрасно! рзкрива таланта и потециала ти ! поздрави и усмивки !