Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 857
ХуЛитери: 1
Всичко: 858

Онлайн сега:
:: AGRESIVE

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПринцът на Египет
раздел: Разкази
автор: interesna

Аз съм принцът на Египет.

Утре е моят сватбен ден. Тя е толкова красива…….. Тя е принцеса – дъщерята на Фараон. Но всъщност е принцесата на моето сърце. Моята любов, моето щастие. А можехме никога да не се срещнем , ако не бяха онези драматични събития. Ако не беше предателството и съня…

Но нека да започна от начало.

Аз съм най – малкият син. Баща ми имаше две съпруги и две наложници. В земята на Харан , където съм роден това било необичайно. Богатите мъже имали по много повече съпруги. А татко беше един от най - богатите хора. Имаше даже и собствена обучена войска. Разказваше ми как прадядо, излязъл с армията си на война срещу трима царе и ги победил в един ден!



Татко много обичал майка ми , но тя не можела да зачене. Затова била много нещастна. Но когато той вече започнал да поостарява – на бял свят съм се появил аз. 12-то дете. Вече съм имал 10 братя и 1 сестра.



Бяхме голямо семейство. Когато тръгнахме за да преселим в Ханаан бяхме толкова много – слуги, войници, добитък, че на няколко пъти се загубвах от мама и татко.

Но най обичах да ходя с братята ми . Те обаче малко ми завиждаха и ги чувах как си шушукат , че съм бил “момчето на татко”. Че само на мен бил направил от онази специално тъкана дреха . Ядосваха се много , когато казвах на татко какво правят.

Понякога тайничко се промъквах и ги гледах как играят на онази игра с овнешките костички и залагаха от златните монети. Но най много от всичко се ядосваха когато им разказвах за сънищата си . Например как слънцето , луната и единадесет звезди идват и ми се покланят.



И един ден започна моята драматична история. Бях на 12 години . Братята ми бяха отишли да пасат стадата в Сихем – на няколко дена път от дома.

Тогава татко ме повика и ми каза да отида да видя как са и да му донеса известие от тях. Тръгнах. След няколко дена път видях стадата а после и тях. Затичах се към тях и ги чух как се смеят. А после чух и думите им: “Елате да го убием и да го хвърлим в един от тия ровове. После ще кажем на баща ни че е бил нападнат от животно и сме намерили само кървавите му дрехи”



О, Боже! Краката ми се подкосиха. На къде да бягам и какво да направя? Хванаха ме . Вързаха ръцете и краката ми с въжета. Изобщо не искаха да ме чуят. Умолявах ги да ме пуснат , но бяха като обезумели. Аз също – от страх.

В този момент се зададе керван. Беше от египетски търговци , които караха роби. Тогава един от братята ми каза”Защо не го продадем на египтяните? Така ще спечелим и малко пари.” Търговците ме купиха за 20 сребърника.



Никога не съм бил по – уплашен и по-нещастен. Целият ми свят се срути. Всичките ми мечти се разбиха . Само в един миг!

Бях сам. Бях предаден . Бях роб. Бях на 12 години.



Купи ме един египтянин на име Петефрий. Той не беше лош човек. Разбрах че е придворен на Фараон, началник на телохранителите. Имаше огромно имение. Започнах да работя за него. В дома на баща ми бях научил много неща, и сега всичко, което правех благо успяваше. Господарят ми беше много доволен от работата ми. След време ме направи управител на цялото си имение. Аз водех всичките му сметки, управлявах всичките му слуги. Увеличих доходите му многократно. Всичко вървеше добре.Започнах да притъпявам болката от предателството.



Жената на господаря , обаче не ме оставаше на мира. Славата и се носеше , но Петефрий нищо не забелязваше , или не искаше да забележи. Преследваше ме , говореше ми , искаше ме. Но тя беше жената на господаря. Как можех да предам доверието му? Как можех да бъда с жена , която е на друг?

Докато един ден , както работех в къщата тя не дойде и не се хвърли в прегръдките ми. Реагирах почти инстинктивно. Скочих и избягах от къщата. А тя се разкрещя със всичка сила.



И после… После ме хвърлиха в затвора. Защото съм посегнал на съпругата на господаря.

Отново предаден. Отново оклеветен. Щях ли някога да изляза от тази тъмница? Изобщо някой излизаше ли от тук? Какво стана със сънищата ми? Не казваха ли те че ще бъда велик човек? А сега съм просто роб, затворен в крепостта.



Минаха години. Тъмничарят, началникът на крепостта ме обикна като син.

Една сутрин, беше още тъмно дойдоха войници и ме изведоха. Помислих си “Дойде последният ми час”.

Заведоха ме пред Фараон. Беше блед и разтревожен.

“Сънувах сън, а няма кой да ми го разтълкува. Чух да казват за теб , че умееш да тълкуваш сънища.”

“Не аз, а Бог ще даде отговор на Фараон”

И той ми разказа съня си :

“Седях край брега на Нил. И ето 7 тлъсти и хубави крави излязоха от реката и започнаха да пасат на брега. След тях излязоха други седем крави , слаби , много грозни и мършави. И мършавите крави изядоха първите седем крави. Но пак и след това си останаха мършави и грозни. Това беше сънят ми”.



Когато Фараон свърши да говори, аз вече знаех какво означава този сън.



“Ето , идват 7 много плодородни години, по цялата Египетска земя. А след тях ще дойдат седем гладни години; всичкото плодородие ще се забрави , защото гладът ще опустоши земята. Няма да се познае плодородието на земята поради онзи глад, защото ще бъде твърде тежък.

И ето моят съвет: нека потърси Фараон , умен и мъдър човек и да го постави над Египетската земя. Нека постави надзиратели над земята. Нека те събират една пета част от всичко което се роди през първите 7 плодородни години. Всичко събрано да бъде под фароновата власт и да се пази. Тези запаси ще служат за храна през 7-те гладни години и така хората и земята няма да умрат.”



Тогава лицето на Фараон просветна и ми каза :

“Ти ще бъдеш над домът ми и твоите думи ще слушат всичките ми хора; само с престола си ще бъда по – горен от теб.

Фараон извади пръстена си и го сложи на ръката ми.

Облече ме в дрехи от висон и ми окачи златно колие..

Бях на 30 години когато стоях пред него. Тогава видях и нея . Моята бъдеща съпруга.



А името ми е Йосиф бен Израил.

/интерпретация на Библейската история/


Публикувано от BlackCat на 27.03.2007 @ 06:40:58 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   interesna

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 00:54:33 часа

добави твой текст
"Принцът на Египет" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Принцът на Египет
от kusmet4e на 27.03.2007 @ 18:49:29
(Профил | Изпрати бележка)
Прекрасна интепретация! ! Винаги съм се възхищавала на душевната и морална сила на Йосиф. Поздрави! :))


Re: Принцът на Египет
от interesna (elochim2004@abv.bg) на 05.04.2007 @ 23:09:30
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти :)

]