Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 777
ХуЛитери: 0
Всичко: 777

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНаздраве!
раздел: Други ...
Наздраве!Гледаш ме с лицемерната усмивка и казваш ми"наздраве".Напълни чашата ми чак до ръба за това"наздраве".И сега го искаш-моето "на-здраве".Знаеш,че ще е последното.Погрижил си се.Две,най-много три глъдки.Всичко ще е ОК.Аз се взирам в очите ти,приятелски загрижен.Не подозирам.Ти си този,който гореше в мъката ми,заедно с мен.Ти ме измъкваше от лапите на фучащия живот и ме прибираше на завет.Ти,както и аз за теб направих същото.
Ти ли си приятелю,питам тихо,с поглед?А ти ми отговаряш"да"с усмивка и"майната ти"-с очи.Полагаш ръка на рамото ми,а с другата,нехайно ме подканяш да отпия.Поглеждам те,по-признателен от всякога,за тържеството,което си ми устроил.На свой ред те хващам за рамото и те моля тихо да не пием тази вечер.Но ти настояваш."За твое здраве"-казваш.Трябва!Искам да остана трезвен,от уважение към гостите,но ти ми обясняваш,че си се погрижил за всичко."За всичко ли?"-питам,а думите ми тежат в гърлото като воденични камъни."За всичко"-усмихваш се(пак лицемерно)."Добре"-примирявам се.Приятелю!Вдигам чашата,удрям я в твоята,течността плисва.После отпиваме,вперили поглед един в друг.Сега сияеш.Всичко свърши.Ти победи.Тя е твоя.Но не беше ли и преди този тост.Нима не се оттеглих?Нима не се примирих,когато я накара да избере теб?Приятелю!Просълзявам се.Протягам ръка,за да те прегърна-най скъпия ми човек.Неохотно,като никога,приемаш поканата ми и се сграбчваме силно,мъжки.А щом главите ни се изравняват,прошепвам тъжно в ухото ти:"Смених ги".Оттеглям се бавно,за да видя примижаващото ти недоумение.Приближавам се отново и пак шепна:"Чашите".Отдръпвам се.Виждам нарастващото объркване.Зениците ти пощуряват.Гледаш ме изпитателно,после нервно започваш да зяпаш ту пода,ту мен,ту хората наоколо,ту чашата.Става топло,нали?Приятелю!Всички тези мисли"какво губиш точно сега".Сривът,грохотът на илюзиите.Да,знаех.Но ти няма да разбереш,колко ме заболя.Спомените за приятелството ни,бавно ме довършват-както теб довършва отровата.Падаш на пода,все ощв невярващ,трепериш от гняв и безсилие и ме гледаш,питащо.Аз падам до теб,спокоен,взрян с погубената си вяра в теб.Разрушен.Сигурен съм,че си видял,как чашите преливат една в друга при наздравицата.Знаеш,че това е любимият ми ритуал.Гърците са били мъдри.В моята чаша,обаче имаше твърде малко от твоята омраза.Погрижих се сам да я изпиеш.Просто исках,дори в смъртта,да бъдем заедно,макар и за кратко.Но не тъгувай.Ти,все пак успя да посееш отровата си в мен.Сега мразя.Теб!Не успя да убиеш приятел.Уби нещо по-голямо.Уби приятелство.Доверие.Вярност.За всеки,който ги поиска от мен.И ако животът се измерва с приятелите ти,то ти ме обрече на самота.Поздрави Приятелю!И наздраве!Нямаше по-фин начин,да ме убиеш.


Публикувано от railleuse на 06.03.2007 @ 12:41:25 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   Ricarqt_na_Pe4alniq_Obraz

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 05:29:56 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Наздраве!" | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Наздраве!
от rimoza на 07.03.2007 @ 19:26:09
(Профил | Изпрати бележка)
Да пиеш "наздраве" за мъртвото приятелство
е много тъжно, и никой не заслужава такава съдба...!
От мен искрен привет ! И КЪСМЕТ занапред !


Re: Наздраве!
от Ricarqt_na_Pe4alniq_obraz на 07.03.2007 @ 19:47:52
(Профил | Изпрати бележка)
Da jivee6 s bolkata ot izgubeno priqtelstvo,znaejki,4e ne si vinoven e o6te po-tyjno.
Mersi za vnimanieto i pozdrav:).

]


Re: Наздраве!
от Obgru6tane на 13.03.2007 @ 21:17:39
(Профил | Изпрати бележка)
Има няколко момента, който са много въздействащи и биха могли да отворят врата към друга тема или да задълбочат психологизма тук. (Що ли все ме бие да задълбочавам нещо, не ме слушай, глупава женска!)
Ще ти кажа къде например пада акцентът за мен: "Не успя да убиеш приятел.Уби нещо по-голямо.Уби приятелство.";" Нямаше по-фин начин,да ме убиеш." Последната ми навява нещо оскар-уайлдовско. Има и страхотни мигове, завоелирани между редовете.
И тук много клониш към сюжет от киното, в което е и чарът ти, макар че този път поне на мен фабулата ми идва твърде буквално, твърде... описателно... Но това си е чисто мое усещане. Не съм забравила споровете ни на тема героичното в холивудската му версия ( блях!).
Харесва ми още и вмъкването на гръцката традиция, аз също много я харесвам, в нея има приказен античен романтизъм, нещо, което вече го има главно в киното... Но това пък е съвсем друга тема! Ами... с теб ми се отваря приказката :).


Re: Наздраве!
от Ricarqt_na_Pe4alniq_obraz на 13.03.2007 @ 21:33:28
(Профил | Изпрати бележка)
Za gryckata tradiciq,vmetkata e tynka.Predpolagam sym ti kazval,kakvo i e specialnoto.Nazdravicata e izmislena ot gyrcite,tyi kato sa vqrvali,4e pri udrqneto na 4a6ite,te4nostta preliva ot ednata 4a6a v drugata i ako nqkoi se e opital da sipe otrova v tvoqta 4a6ka,neizmenno 6te trebe da si pivne ot sy6toto;).

]