Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 756
ХуЛитери: 1
Всичко: 757

Онлайн сега:
:: valchebnica

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБитие
раздел: Разкази
автор: rainy

Така е било винаги.
Трескаво захвърлям ежедневните си дрехи в очакване на поредния бал, в който ролята на Пепеляшка иронично е запазена за моя милост. А принца, разбира се, си ти. Виждам усмивката ти в този миг и се питам защо ли и аз залитам към тази толкова изтъркана и достатъчно експлоатирана история. Доста прозаично звучи, но дали е така ? Всъщност е доста различно. Като теб самия...
"Всички щастливи семейства си приличат, всяко е нещастно по своему"... Както съм тръгнала, историята ще се превърне в цитати и перефрази. Май всичко е казано отдавна и кому ли са нужни моите думи, които аз безотговорно продължавам да хвърлям на вятъра. Някак чувството за вътрешна потребност продължава неистово да ме ръчка и аз свивам рамене. Подчинението се оказва понякога носело комфорт...
Добре, добре... спирам. Ето какви глупости ми хрумват, докато се рея в пространството в очакване на моя черен принц. Обичаш така да се наричаш, нали? Или почти така. Нюансите са точно толкова неуловими, колкото е твоята природа. Не възразявам. С едно малко допълнение. За маската. И душата. Зоро обича странните птици и винаги ще живее по един или друг начин в своите наследници...
Запалвам цигара и категорично обръщам гръб на битието. Приготвям питиетата. Къде ли съм оставила отново свещите? Никога няма да успея да бъда подредена! Една издайническа мисъл в този миг се промъква в мен като спомен от стар филм. Това не ти ли напомня нещо? Като суетня за скъп гост? Какъвто си ти тук. С мен? Домашна роба не се предвижда.
Изтиквам отровата от себе си или поне се опитвам.
Защо винаги искаме да вгорчим прекрасния десерт, който сме си поръчали от небесния готвач в миг на слабост, безцеремонно загърбвайки всички диети? Вместо да имаме това, което имаме, че отгоре на всичко и по наше желание! Да, ама не! Винаги искаме блюдото от съседната маса. Изглежда дяволски по-вкусно и различно от нашето. Нищо, че за това си разточителство сме обрали последните монети от джоба си. Какво да се прави, ще останем такива, каквито сме. Независимо от всички подправки...
Мислено слагам онази празнична покривка, която пазя само за теб. Колко еснафско, нали ? Шегувам се, разбира се! Сега ще я махна. Нека бъде гола масата. И не само тя. Така, както ти обичаш. А дали зная наистина какво обичаш ? Съмнявам се, въпреки смелите си декларации в обратното. Зарязвам обаче твърдо идеята за масата, тя едва ли ни трябва, освен като крехка преграда, която ти доста лесно прескачаш, когато поискаш. Трудно е последното.
Готово. Защо ли казвам това, когато то винаги е било такова?
Всъщност нищо сложно няма в очакването. Освен самото очакване.
Леко се усмихвам, докато ровя и избирам музиката за нас. В мен напира желание да те шокирам с една балада, заливаща ме последните дни от ефира на култовия попфолк, но оставям с лека самоирония тази ерес.
"Шампанско и сълзи"... Смешно, откъде ми хрумна това. Ти шампанско не обичаш, а сълзите са само обичайния привкус на самоизмама в стремежа си да бъдем все още живи...
Машинално се спирам на Вагнер. После иди отричай подсъзнателното.
Питам се мълчаливо какъв ще бъдеш тази вечер - рицар, скитник, пират, мохикан, хипар, монах, кинозвезда, просяк, шейх...
Как ще нахлуеш - тихо, цветно, уморено, студено, усмихнато, безразлично, отнесено, ядосано, тъжно, бурно, бяло?
Усмивката ти дали ще бъде истински усмихната или отново ще видя нейните безбройни превъплъщения, криещи същността на черния принц?
Какво ще прозира в погледа ти - самота, красота, вина, гордост, суровост, отдалеченост, тъга, щастие...?
Защо, какво, как, дали, нали... Въпроси, въпроси, въпроси...
Да ме питаш защо си ги задавам, когато просто трябва да изчакам своето време, за да усетя отговорите. Дали ще имам минутка за последен щрих върху грима си и непретенциозния тоалет? Познавам добре изпитателния ти поглед. Плъзва се привидно небрежно под веждите, но улавя всяко несъвършенство. И когато го съзре, докато пурата ти дими, присвитите ириси невидимо, но и неизлечимо заключват в себе си чувството за нарушена хармония. Твоята. Пак говоря глупости, нали?
Кога си дошъл.................?
Потънала в теб, дори не те видях. И въпросите изчезнаха. За следващото утре, което ще може би някога ще дойде. Уханието на присъствието ти превзема пространството. Лавината със сигурност не опустошава повече.
Чувствам как ме поемаш на глътки, бавно, докато вкуса ми не те опияни достатъчно, за да ме отпиеш на екс. Знаеш, ще има и следваща чаша. А ако няма? Нищо, тогава просто всичко е било премерено и определено. Какъв смисъл има така или иначе тогава да се пести, след като ще свърши рано или късно? А ако няма край, тогава защо e нужно глупаво скъперничество ?
Няма страшно, има още!
Дъното и аз не го виждам. Знам ли, бутилката може би е с твърде тъмен цвят и ревниво не ме допуска до своите невидими тайни.
Ако я счупя, дали ще разбера ?
Тук си. И преливаш. Епизодът от романтичен филм избледнял се втурва по следите на черно-бялата лента на очакваното разочарование, после неразумно се разбива във вълните на екшъна под ритъма на тежкия рок, почива си в леденото мълчание на трилъра, опитва да се усмихне самосаркастично в черната комедия, полита към фантастиката без да иска разрешение...
Догонвам те задъхано, често мълчаливо. Успявам. Засега.
Секундите, откраднати от твоето време, понякога тежат като дамоклев меч. Ето, сега ще свършат. Още миг, и още един... и още... и... Идиотка! Та ти си все още тук! Защо, по дяволите, търся сама болката? Защо само нея имам талант да усещам? Облекчението ме залива като вселена...
Отново избързах.
С всичко.
Всъщност питието отдавна привърши. Играя си леко с празната чаша, в която утайката там, неусетно преминала в моето собствено съзнание, укоризнено ми подсказва желание за още опиянение. Няма да стане, стига й толкова.
Мълчаливо запалвам последната цигара за тази вечер. И този бал. Димът забулва погледа ми, в който се изгубват искриците в очите ти, нетърпеливо очакващи да идат там, където принадлежат. Изгрева на светлината те очаква. Усмихнато ме целуваш, докато душата ти няма търпение припряно да хукне и да дири миговете, за които си създаден. Чувствам как протягаш длани към тях, за да ги уловиш. И да потънеш в откровението на твоя живот.
Обръщаш се към мен тихо.
Знам, знам. Знам!
Устните ми те галят с песента на лебеда и се сбогуват с теб, докато без думи ти прошепват неискани обещания.
Дванадесет часа е.
Иди.
Така е било. Така и ще бъде.
Винаги.


Публикувано от Angela на 28.05.2004 @ 15:16:48 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   rainy

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 03:24:01 часа

добави твой текст
"Битие" | Вход | 5 коментара (11 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Битие
от Merian на 28.05.2004 @ 16:02:15
(Профил | Изпрати бележка) http://lightfull.hit.bg
от "преексплоатираната" история си направила хубав разказ...Поздрав!


Re: Битие
от rainy на 28.05.2004 @ 16:05:56
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Благодаря ти, Мериан....! Хубаво е , когато "докосваш", а още по-прекрасно е, когато съществува "нещото", което умее да бъде докоснато у някого........:)

]


[Без заглавие]
от magiq02 (mag2002@abv.bg) на 28.05.2004 @ 17:38:45
(Профил | Изпрати бележка)
"Устните ми те галят с песента на лебеда и се сбогуват с теб, докато без думи ти прошепват неискани обещания.
Дванадесет часа е. "
невероятна нежност....Преля се у мен...искам да мога така!


Re:
от rainy на 28.05.2004 @ 18:33:52
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Мисля прекрасно го умееш. Да чувстваш. Другото са просто ..... думи,пък било то и красиви. Все пак изпълняват "предназначението" си, нали? :)... Благодаря ти!

]


Re: Битие
от Ufff на 28.05.2004 @ 21:22:04
(Профил | Изпрати бележка)
Иронично запазена рокля за танците с превъплъщенията на черния принц.До прозрението, че "домашна роба не се предвижда"!Дано да се сети преди 12!



Re: Битие
от rainy на 28.05.2004 @ 21:27:19
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Съгласна и за "след" ! Украсата - роба, паунови пера или друго си е само декор. Май...:)

]


Re: Битие
от Ufff на 28.05.2004 @ 21:44:33
(Профил | Изпрати бележка)
Казваш: по-добре късно, отколкото никога!:))))

]


Re: Битие
от rainy на 28.05.2004 @ 21:49:45
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Не!!!!.... Казвам просто НЯКОГА...............:) Без оглед как, защо и кога. Усмивка за теб. И благодаря.

]


Re: Битие
от peter_pan на 27.03.2005 @ 10:01:23
(Профил | Изпрати бележка) http://hristoboev.blogspot.com/
Greetings from the Black Prince:))


Re: Битие
от rainy на 27.03.2005 @ 13:10:47
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Ха, изненада ме с този коментар!
Ако винаги така закъсняваш за всичко, то...:)..
Шегувам се, и прощавай за неформалното "ти".
Боя се, че доста мъже обичат романтичния ореол на "черния принц", но аз до дози момент в живота си познавам (познавам означава ПОЗНАВАМ, а не "познавам") само един. Истински.
Което не отрича наличието и на други, но..:)...
Благодаря ти!

]


Re: Битие
от Anton_Fotev на 02.04.2008 @ 12:55:23
(Профил | Изпрати бележка)
Някога, много отдавна една моя позната каза нещо много мъдро:
"Не е важно с кого лягаш, а с кого се събуждаш"