Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 791
ÕóËèòåðè: 2
Âñè÷êî: 793

Îíëàéí ñåãà:
:: Georgina
:: LeoBedrosian

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÌîíîëîçè
ðàçäåë: Äðóãè ...
àâòîð: radi_radev19441944

Ðàçãîâàðÿéêè ñúñ ñåáå ñè, êîìïåíñèðàì îòñúñòâèåòî íà ïîíå îùå åäèí. Ïðåèìóùåñòâîòî å, ÷å íå ìîæå äà âúçíèêíå ïðîòèâîðå÷èå, îùå ïî- ìàëêî ñâàäà; ïîíå äî ñåãà íå ñúì ñòèãàë äî ïîäîáíè ñèòóàöèè; âåðîÿòíî íå å áåç çíà÷åíèå äà óñïååø äà ñå ñêàðàø ñúñ ñàìèÿ ñåáå ñè, íàé ìàëêî îò ìåäèöèíñêà ãëåäíà òî÷êà.
Ðàçãîâàðÿéêè ñúñ ñåáå ñè, íå ñè ñïîìíÿì äà ñå å ïîëó÷èë ñêàíäàë è íå ìå å ïîäðàçíèëà íå÷èÿ ãëóïîñò, íàé- âå÷å ïîðàäè íåâúçìîæíîñò äà êîíñòàòèðàì ñâîÿ òàêàâà. Êîãàòî òîâà ñå ñëó÷è è, àêî ñå ñëó÷è, áè áèëî ïðåöåäåíò è ùå îçíà÷àâà, ÷å ñúì ïðåñêî÷èë ñîáñòâåíîòî ñè ðàâíèùå íà âèäèîòÿâàíå, êîåòî å òâúðäå íåâåðîÿòíî è áè îçíà÷àâàëî, ÷å ñúì ïúðâèÿò õîìî, ðåãèñòðèðàë ïîäîáåí òðèóìô ñúñ ñîáñòâåíàòà ñè ïåðñîíà – íåùî êàòî íîâ åòàï â åâîëþöèÿòà íà õîìî- åäíî ñòàíîâèùå íå ñàìî ñúìíèòåëíî, íî è ñìåõîòâîðíî.
Ðàçãîâàðÿéêè ñúñ ñåáå ñè, íåèçáåæíî ñòèãàì äî îòêðèòèåòî, ÷å ðàçãîâàðÿì ñ óìåí ÷îâåê – èìà ñè õàñ äà íå å òàêà- è òîâà å ñåðèîçíî ïðåèìóùåñòâî îò ïîëçà çà äóøåâíîòî ìè ðàâíîâåñèå, áåç äðàçíåùîòî íåñúãëàñèå íà îñòàíàëèòå è áåç êàêâàòî è äà áèëî íåñúñòîÿòåëíà àëòåðíàòèâà, óáåæäàâàùà â ïðîòèâíîòî.
Ðàçãîâàðÿéêè ñúñ ñåáå ñè, íàâëèçàì â òåðèòîðèè, êúäåòî ñìèñúëúò îò âñÿêà êîíñòàòàöèÿ äîñòèãà ñâîÿ àïîãåé- òîåñò èçðàâíÿâà ñå ñ áåçñìèñëèöàòà è òîãàâà çàïî÷âàì äà ñå ñúìíÿâàì äàëè èçîáùî èìà ïîëçà îò ñúùåñòâóâàíåòî èëè ñå äâèæèì ïî èíåðöèÿ, ïîðàäè ñòðàõ îò íåèçâåñòíîòî. Íå ìîãà äà ñè îòãîâîðÿ íà òîçè âúïðîñ, êàêòî è íèêîé äî ñåãà íå å óñïÿë äà ãî íàïðàâè, à ñúîáðàçíî òåçàòà íà Äîñòîåâñêè, òîâà äîðè å íåîáõîäèìî, òúé êàòî, òúðñåéêè ñìèñúë â æèâîòà, íåèçáåæíî ñòèãàìå äî áåçñìèñëèöà è ñëåäîâàòåëíî, íàé äîáðå å õè÷ äà íå ãî òúðñèì, à ïðîñòî åé òàêà – äà ñè æèâååì è äî êúäåòî ÿ äîêàðàìå.
Ðàçãîâàðÿéêè ñúñ ñåáå ñè, àç çàòúâàì â ïîðåäíîòî ìúë÷àíèå.
Ñúâñåì íàñêîðî ïðèñúñòâóâàõ íà åäíî ñàìîóáèéñòâî. Òî íå ñå îòêðîÿâàøå ñ íèùî îñîáåíî – ïîðåäíàòà áàíàëíà èñòîðèÿ ìåæäó ìíîæåñòâîòî áàíàëíîñòè. Ìëàä ìúæ ñêî÷è îò äåñåòèÿ åòàæ. Ïîëåòúò áåøå êðàòúê, àãîíèÿòà- ñúùî êðàòêà. Åäíà ñúâñåì íîðìàëíà àãîíèÿ. Ìèíàõ îò òàì è âèäÿõ. Íÿìà êàêâî äà ñå îòáåëåæè. Ïî òðîòîàðà ñå òðóïàõà ìúë÷àëèâè êðÿñúöè è âîé îò ïðåèçïîäíè. Ìúãëè îò âöåïåíåíè èðèñè. Íå îáè÷àì äà ãëåäàì òàêèâà íåùà.
Ïîñëå ðàçáðàõ, ÷å áèë íàðêîìàí. Íÿìàøå äà êîìåíòèðàì òàçè òðàãåäèÿ, àêî ïîãëåæäàéêè íàäîëó ïðåç ïðîçîðåöà íà ñâîÿòà ñïàëíÿ è íà ìåí íå ìè å ìèíàâàë åðåòè÷íèÿ âúïðîñ: “Àìè àêî?…”
Íÿêîé áåøå êàçàë: “Áåçäíàòà ïðèâëè÷à”. Âÿðíî å. Ñèãóðåí ñúì, ÷å ïîäîáíî ñúñòîÿíèå íå å ñàìî ìîé ïðîáëåì. Íî àç æèâåÿ íà òðèíàäåñåòèÿ åòàæ è íÿìàì ïàðàøóò.
Ðàçãîâàðÿéêè ñúñ ñåáå ñè, ÷åñòî êîíñòàòèðàì, ÷å íÿìà êàêâî äà ñè êàæà. Âñè÷êî å îòäàâíà èçïðèêàçâàíî è ñàìî ïðåðàâÿì ñòàðè èñòîðèè- íàòðóïàíè è ñêëàäèðàíè èç êîðèäîðèòå íà ñïîìåíà, çàåäíî ñ êàìàðèòå îò ìúë÷àíèÿ , ñúáèðàùè ïðàøîëÿêà íà îòìèíàëè äíè è ïàéäæàñàëè ëþáîâè.
Èçïîëçóâàõ õóáàâîòî ÿíóàðñêî âðåìå è ñå îòáèõ äî ðîäíèÿ ñè äîì. Åäèí ñòàð äîì â åäíî çàáðàâåíî îò áîãà ñåëî. Îòäàâíà íå áÿõ ãî ïðàâèë, âúïðåêè íîñòàëãèÿòà, çàùîòî çíàåõ êàêâî ùå ìå ïîñðåùíå. Ïîñðåùíà ìå òèøèíàòà. Êúùàòà âñå îùå íå áåøå ïàäíàëà, íî âñè÷êî íàîêîëî ñå áå ñðóòèëî: îãðàäè, ñòîïàíñêè ïîñòðîéêè, íàâåñè… Òóê íÿêîãà áå êèïÿë æèâîò.
Òîãàâà äâîðúò áåøå ïúëåí ñ æèâîòíè, à êúùàòà – ñ õîðà. Ñåãà íÿìà íèêîé. Òèøèíà. Âðàòèòå ñà èçêúðòåíè, ïðîçîðöèòå- èçïî÷óïåíè, êîìèíúò- êèëíàò.
Íÿìà êîé äà ìå ïîñðåùíå. Íÿìà ãè. Íÿêîãà ìàéêà ìè ÷àêàøå íà âðàòàòà, êîãàòî àâòîáóñúò ñå ïîêàæå îò çàâîÿ è ïðèñòèãíå íà ñïèðêàòà. Ïðèòè÷âàøå è ëîâíîòî êó÷å íà áàùà ìè. ×óâàõà ñå âèêîâå, ñìåõîâå è êóäêóäÿêàíå íà êîêîøêè.
Ñëåä òîâà çàïî÷íàõà äà ñè îòèâàòåäèí ïî åäèí. Îòíà÷àëî ñè îòèäå áàùà ìè, ñëåä íåãî âåäíàãà è êó÷åòî, ïîñëåäâàíè îò âñè÷êè îñòàíàëè. Ìàéêà ìè îñòàíà ïîñëåäíà, íî è òÿ ñè îòèäå, ïðåãúðáåíà ïîä òîâàðà íà öÿëàòà ñè ìúêà. Òèøèíà.
Äîðè ïëúõîâåòå íÿêúäå èç÷åçíàõà, âúïðåêè, ÷å âå÷å íÿìà êîé äà ãè áåçñïîêîè.
Íàìåðèõ â ñòàðèÿ ëèí íà äÿäî ìè óìðÿëà íåâåñòóëêàòà, êîÿòî íÿêîãà ñå ïîäâèçàâàøå èç êàìúíàöèòå è âñÿâàøå ðåñïåêò ñðåä ìèøîòî ñúñëîâèå. Ñêî÷èëà âúòðå è íå ìîãëà äà ñå èçìúêíå îò òàì. Íî íåçàâèñèìî îò òîâà, èç÷åçíàõà è ìèøêèòå. Ëÿñòîâèöèòå, êîèòî ãíåçäÿõà ïîä ñòðåõèòå ñúùî èç÷åçíàõà, ñÿêàø íå æåëàåéêè äà îòãëåæäàò ïèëåòàòà ñè â çàïóñíàò äîì. Íå ñå âèæäàò è âðàáöè íàîêîëî.  ãðàäèíàòà ñêèòàøå íîùåì åäèí òàðàëåæ. Òîé ñúùî ñè å íàìåðèë äðóãî ìÿñòî. Íîùåì îò äóïêèòå èçëèòàõà ïðèëåïè; âå÷å íå èçëèòàò.
Ñîâàòà, êîÿòî ãíåçäåøå â òàâàíà. Ãóðãóëèöèòå. Äèâèòå ãúëúáè. Íèùî íÿìà.
Äîðè ñòàðèÿò ñåìååí äóõ, êîéòî ñå ðàçõîäàøå íîùíî âðåìå ïî òàâàíà è ìå áóäåøå îò ñúíèùàòà íà äåòñòâîòî ìè, ñå ñïîòàè è èç÷åçíà.
Ñêîðî ñëåä îêîí÷àòåëíàòà òèøèíà, çàïî÷íà è îïóñòîøåíèåòî. Íà íÿêîëêî ïúòè êúùàòà áå ðàçáèòà è îãðàáåíà- çíàå ñå îò êîãî- äîêàòî âñè÷êî ïîòúíà â ðàçðóõà.
Íå óñïÿõ äà ñå ïðåáîðÿ ñ ãðàáèòåëèòå. Ðàçðóõàòà äîìèíèðàøå.
×óäåñíî ìÿñòî çà ðàçãîâîð ñúñ ñåáå ñè.
 ãðàäèíàòà ïðåäè èìàøå îâîùíè äðúâ÷åòà- âå÷å ãè íÿìà. Èçñúõíàõà.  äâîðà è ïðåä êúùè èìàøå ëîçíèöè ñ ÷óäåñíî ãðîçäå; ñúùî èçñúõíàõà. Âñè÷êî èçñúõíà è èç÷åçíà…
Íå, íå âñè÷êî. Çàä êúùàòà äî ñòàðèÿ êëàäåíåö, êúäåòî íÿêîãà ìîèòå ñòàðöè ïîÿõà äîáèòúêà, ñðåä ðóèíèòå è ïóùèíàöèòå ñòîåøå ñàìîòåí – âñå îùå æèâ- åäèí îãðîìåí ÷èìøèð. Íå ìîæàõ äà ïîâÿðâàì íà î÷èòå ñè- öÿëî äúðâî. Ïîìíÿ ãî ñúâñåì íåçàáåëèæèìî õðàñò÷å ñðåä äðóãèòå äúðâåòà, êîåòî íÿêîãà ìàéêà ìè áå çàáó÷èëà â ãðàäèíêàòà äî êëàäåíåöà, à ñåãà äîìèíèðàøå è áåøå åäèíñòâåíî îöåëÿë. Çåëåí ïîñðåä çèìà, êè÷åñò, êðàñèâ…
Ïîïðèêàçâàõ ñè ñ íåãî. Íàèñòèíà ñè ïîïðèêàçâàõ è ñúì ñèãóðåí, ÷å ñðåùíàõ ðàçáèðàíå.
Óïàäúêúò çàïî÷íà íåóñåòíî. Ñèìïòîìèòå áÿõà ïî÷òè íåçàáåëèæèìè.  äåéñòâèòåëíîñò, îòíà÷àëî ñå ïîÿâè çàáëóæäàâàùàòà èëþçèÿ, ÷å íåùàòà âúðâÿò êúì ïîäîáðåíèå. Âñè÷êî êàòî ÷å èçãëåæäàøå ïî-ñïîêîéíî è ïî- ðàçóìíî. Íÿêîãà äíèòå ìè , à è íîùèòå, áÿõà èçïúëíåíè ñ òúãà; âå÷å íå å òàêà. Íå ÷å íåùî ñå å ïðîìåíèëî; ïðîñòî àç ñúì ñå ïðîìåíèë. Íàïðàâî ñå ÷óäÿ êàêâî íå ìè å ñòèãàëî è çàùî ñúì òúãóâàë. Ñåãà èëè ãëåäàì ñêåïòè÷íî íà âñè÷êî, êîåòî ñå ñëó÷âà îêîëî ìåí, èëè ñúì äîâîëåí îò áèòèåòî ñè: òîåñò, ìîãà äà ñåäíà êðàé ñîôðàòà è äà ñå ðàäâàì íà êóëèíàðíèòå âåëèêîëåïèÿ. Íå ñúì íåäîâîëåí îò áèòèåòî ñè èëè íåäîâîëñòâîòî ìè ñå èçðàçÿâà â åâåíòóàëíà íåäîòàòú÷íîñò íà ïàðè èëè íà íÿêàêâà ïðèäîáèâêà îò áèòîâ õàðàêòåð.
Íÿêîãà íåïðåêúñíàòî ìè å ëèïñâàëà ëþáîâ, äîðè êîãàòî ñúì ÿ èìàë â èçëèøúê, à ñåãà íèêàê íå ìè ëèïñâà, äîðè êîãàòî ÿ íÿìàì èçîáùî. Íÿêîãà ñå ÷óâñòâóâàõ êîìïëåêñèðàí è ëèøåí îò âíèìàíèå, ïðè âñå ÷å ñúì áèë çàîáèêîëåí îò áëèçêè è çàãðèæåíè õîðà, à ñåãà íÿìàì ïîäîáåí ïðîáëåì, äîðè ñòðàäàì îò èçëèøúê íà âíèìàíèå, âúïðåêè, ÷å òî ðÿäêî ìè ñå ïðåäëàãà. Íÿêîãà îáè÷àõ äà ñêèòàì- ÷åñòî äîðè ñàì íîùåì- òîâà áÿõà åäíè òúæíè ðàçõîäêè; íå ìîãà äà ñè îáÿñíÿ äàëè òúðñåõ íÿêîãî èëè ñúì òúðñèë ñåáå ñè; âúâ âñè÷êè ñëó÷àè íå íàìèðàõ íèêîãî, íèòî ñåáå ñè, à ñåãà íå òúðñÿ íèùî è ñè ñòîÿ â êúùè, àêî íÿìà íÿêîÿ íàëåæàùà ðàáîòà; äîðè ñå ÷óâñòâóâàì ùàñòëèâ ìåæäó ñòåíèòå íà ñâîÿ ïàíåë; ñàìî äåòî âñå îùå ìå îòâðàùàâàò ëàòèíîàìåðèêàíñêèòå ñàïóíêè, íî íå ñå çíàå äî êîãà.  ïðîöåñà íà óïàäúêà ìíîãî å âúçìîæíî íÿêîé äåí äà îñòàíà î÷àðîâàí ñëåä õèëÿäà è íÿêîÿ ñè ñåðèÿ, êîãàòî â êðàÿ íà êðàèùàòà âå÷íî âëþáåíèòå ãåðîè îò ôèëìà âçåìàò, òà ñå îæåíÿò ïðåä âúçõèòåíèòå ïîãëåäè íà ìèëèîíè çàãðèæåíè áàáè÷êè. Íÿêîãà îáè÷àõ äà ñëóøàì ìóçèêà, äà ïîñåùàâàì òåàòðè, ïðåìèåðè, êîíöåðòè, ãàñòðîëè; ñåãà ñå ÷óäÿ çàùî ñúì ñè ãóáèë âðåìåòî ñ èçëèøíè íåùà. Õåì ñå ÷óäÿ, õåì ñå äîñåùàì, ÷å íåùî â ìåí å ïðåñúõíàëî è èç÷åçíàëî. Äîñåùàì ñå íà êàêâî ñå äúëæè, íî íÿìàì ñèëè äà ïðîìåíÿ òàçè èíåðòíîñò â ïðåäïî÷èòàíèÿòà, çàùîòî âå÷å ìíîãî íåùà íå ìå âúëíóâàò.
Ñ íàïðåäâàíåòî íà óïàäúêà, çàïî÷âàì äà ñå ÷óâñòâóâàì âñå ïî- äîáðå. Ìíîãî íåùà, êîèòî âèíàãè ñà ìè áèëè íóæíè, âå÷å íå ìè ñà íóæíè, âúïðåêè, ÷å âñå îùå ãè íÿìàì è íèêîãà íå ñúì ãè èìàë. Ñ êóëìèíàöèÿòà íà óïàäúêà òå ñòàâàò ïðîñòî íåïîòðåáíè. Íèêîãà íå ñúì áèë äîâîëåí îò ñåáå ñè, íî âå÷å ñúì ìíîãî äîâîëåí. Íå, ÷å íåùî ñúì ïîñòèãíàë, íå ÷å òîâà, êîåòî ïðèòåæàâàì å ïîâå÷å è ïî- äîáðî, à ïðîñòî çàùîòî èìàì óñåùàíåòî , ÷å ñå çàäîâîëÿâàì è îò ìàëêîòî, è îò íèùîòî. Ìíîãî å âåðîÿòíî äîñòèãàíåòî íà ïúëíà õàðìîíèÿ è äóøåâíî ðàâíîâåñèå äà ñå îñúùåñòâÿâà â ìîìåíòà íà ñàìàòà àãîíèÿ, êîãàòî äóøàòà áàâíî ñå èçíèçâà îò ñêàïàíàòà ìúðøà, çàùîòî ñúùåñòâóâàò äîñòàòú÷íî ïðåäïîëîæåíèÿ â òàçè ïîñîêà.
Êîãàòî äîêòîðúò ïîïèòàë óìèðàùèÿ Øîïåí èìà ëè íÿêàêâè ñòðàäàíèÿ, òîé îòãîâîðèë:”Âå÷å íå”.
Íèùî ÷óäíî “Îäàòà íà ðàäîñòòà”íà Áåòîâåí äà å ñâúðçàíà ïî íÿêàêúâ íà÷èí ñ ïðîöåñà íà óìèðàíå. Èíòåðåñíî, ÷å íÿêîãà ÷åñòî ìå å âúëíóâàë âúïðîñúò çà ñìúðòòà, à ñåãà- ìíîãî ðÿäêî. Âñå åäíî, ÷å òÿ èçîáùî íå ñúùåñòâóâà.
Ðàçãîâàðÿéêè ñúñ ñåáå ñè, ñòèãàì äî èçâîäà, ÷å íå ñå ñòðàõóâàì òîëêîâà îò ñìúðòòà, êîëêîòî îò íåèçâåñòíîñòòà ñëåä íåÿ. Çàùîòî àç, áèäåéêè òîâà, êîåòî ñúì, çíàì êàêâî ñúì è òî ìå çàäîâîëÿâà ùî ñå îòíàñÿ äî ñúùåñòâóâàíåòî ìè êàòî ëè÷íîñò, ñúçíàâàùà ñâîåòî ïðåäíàçíà÷åíèå, à ñ èç÷åçâàíåòî íà òîâà ñúçíàíèå ñÿêàø èç÷åçâà âñè÷êî. Íî íå òîëêîâà òîâà å ïðîáëåìúò. Ïðîáëåìúò å, ÷å íà ïëàíåòàòà, íà ãàëàêòèêàòà, íà âñåëåíàòà æèâåÿò áåçêðàéíî ìíîãî ñúùåñòâà- åäíè óìèðàò, äðóãè ñå ðàæäàò- êàòî ñå çàïî÷íå îò åäíîêëåòú÷íèòå è ñå ñâúðøè ñ âèñøèòå îðãàíèçìè, õîìî ñàïèåíñ, âåðîÿòíî è íÿêàêâè äðóãè íåèçâåñòíè ôîðìè íà æèâîò- êîé çíàå îùå êàêâè- è åäíî îò òÿõ – ìîæå áè ÷åðâåé èëè âëå÷óãî ìîæå äà ñå îêàæå ñëåäâàùîòî òîâà ÀÇ è äà ïîãëåäíå íà ñâåòà îêîëî ñåáå ñè îò åäíà ñúâñåì ðàçëè÷íà ãëåäíà òî÷êà. Âÿðíî å, ÷å òî íå å íèòî ëè÷íîñò, íèòî ïðèòåæàâà ñúçíàíèå- ïîíå òàêà ñå ïðåäïîëàãà- íî ïúê ïðèòåæàâà ñîáñòâåí æèâîò, êîéòî ñå ïîÿâÿâà, ñúùåñòâóâà è óìèðà çà äà ñå ïîÿâè íà äðóãî ìÿñòî ñ ðàæäàíåòî íà äðóãî æèâî ñúùåñòâî, êîåòî íèêàê íå å çàäúëæèòåëíî äà áúäå îò ñúùèÿ âèä. Íî âåðîÿòíî âñÿêî áîæèå ñúçäàíèå å äîâîëíî îò ó÷àñòèåòî ñè íà áåëèÿ ñâÿò è íå æåëàå ïî íèêîé íà÷èí äà çàìåíè òîâà ñúùåñòâóâàíå ñ äðóãî íåèçâåñòíî èëè ïúê èçâåñòíî. Ïîãîâîðêàòà : “Ïî- äîáðå ìúðòúâ ëúâ, îòêîëîêîòî æèâî ìàãàðå” ìîæå äà óñòðîéâà ìúðòâèòå ëúâîâå, íî íå è æèâèòå ìàãàðåòà. Âúâ âñè÷êè ñëó÷àè ñúçíàâàùàòà ëè÷íîñò å èçïðàâåíà ïðåä åäíà íåïðåîäîëèìà íåèçâåñòíîñò è òîâà ïðåæèâÿâàíå å äîñòàòú÷íî íåïðèÿòíî, çà ðàçëèêà îò íåâåæåñòâàòà, êîèòî ïðåêàëåíî ìíîãî ðàç÷èòàò íà áëàãîâîëåíèåòî íà ñâîèòå áîãîâå è áîæåñòâà, íî òîâà ïúê ãè ïðàâè ïî- ñèãóðíè è ïî- ùàñòëèâè, êîìïåíñèðàéêè ãëóïîñòòà ñúñ ñëàáîóìèå. Ïåðåôðàçèðàì ×àðëç Áóêîâñêè è èçëèçàì ñ íîâà êîíñòàòàöèÿ, âíàñÿùà èçâåñòíà êîðåêöèÿ:”Âñåêè ñå ðàæäà ïîëóèäèîò è óìèðà ïúëåí èäèîò.” Òîâà ñå îêàçâà ïðåèìóùåñòâîòî íà “íèùèòå äóõîì”, êàêòî è íà îñòàíàëèòå áîæè òâàðè, êîèòî ïðèñúñòâóâàò â áèòèåòî, çà äà îñèãóðÿò îöåëÿâàíåòî íà âèäà. Íèùî ïîâå÷å.
Åäíî îò äîêàçàòåëñòâàòà çà ïðîãðåñèðàùà äåìåíöèÿ å êðàéíèÿò ñêåïòèöèçúì íà âúçðàñòíèòå ïî îòíîøåíèå èçÿâèòå íà ìëàäîñòòà. Íÿêîãà íå ìè ïðàâåõà âïå÷àòëåíèå íåïðåêúñíàòî ïðîìåíÿùèòå ñå òåíäåíöèè â ìîäàòà, à ñåãà îïðåäåëåíî ãè íàìèðàì çà ëîøè. Íå ìè õàðåñâàò è òî å ÿâíî íå çàùîòî äåéñòâèòåëíî ñà ëîøè, à çàùîòî àç ãè âèæäàì òàêèâà. Íÿìà äðóãî îáÿñíåíèå.
Ïðèñúåäèíÿâàì ñå êúì íåïðåêúñíàòèÿ õëåí÷ íà ñòàðöèòå, êîèòî îòêðàé âðåìå âèæäàò âòîðîòî ïðèøåñòâèå- ìîæå áè îòïðåäè õèëÿäè ãîäèíè – è òî âñå íå èäâà, íàïóê íà âñè÷êè ïðîðîöè è áèáëåéñêè èçêóôÿëíèöè îòêàêòî ñâÿò ñâåòóâà.
Íàëè÷èåòî íà ãåðîíòîêðàöèÿ, îñîáåíî â òîòàëèòàðíèòå äúðæàâè äî ãîëÿìà ñòåïåí å îáîñíîâàíî îò ñòðàõà íà ñòàðöèòå, ÷å ìëàäèòå òîêó âèæ, èçïîðòèëè íåùî è ñâåòúò ùå ñå çàòðèå. Çàñòàðåëèòå äèêòàòîðè âèíàãè ñè ìèñëÿò, ÷å áåç òÿõ ñâåòúò ùå ïðîïàäíå.
 äåéñòâèòåëíîñò, íîðìàëíèÿò ðàçóì ïîäñêàçâà, ÷å ñâåòúò – òîåñò ïî- ñêîðî ïëàíåòàòà å çàïëàøåíà íå îò äðóãî, à îò ïðåíàñåëåíîñò- îáñòîÿòåëñòâî, êîåòî â åäèí ìîìåíò ìîæå äà ñå îêàæå ñúäáîíîñíî íå ñàìî ïîðàäè èç÷åðïâàíåòî íà ðåñóðñèòå, íî è ïîðàäè ïðîáëåìè ñ åêîëîãèÿòà.
Ôàêòúò, ÷å âñå ïîâå÷å íå ìè õàðåñâàò óâëå÷åíèÿòà íà ìëàäèòå, îçíà÷àâà, ÷å âñå ïîâå÷å îñòàðÿâàì. Âèçèðàéêè òÿõíàòà âúñòîðæåíà ãëóïîñò, â äåéñòâèòåëíîñò äåìîíñòðèðàì ñîáñòâåíà òàêàâà. Õàðåñâàò ìè òèõèòå êðú÷ìàðñêè çàïîè è ñëàäêèòå ñòàð÷åñêè êëþêè. Íå îáè÷àì äà ñå ïðåóìîðÿâàì.
Íÿêîãà â ìëàäîñòòà ñè ñïîðòóâàõ; ñåãà ñå ÷óäÿ çàùî ñúì ãî ïðàâèë.
Íÿêîãà áÿõ è òóðèñò, è ïðèðîäîëþáèòåë; âå÷å íå ñúì.
Íÿêîãà õîäåõ ïî ôóòáîëíè ìà÷îâå, ðåâÿõ ïî ñòàäèîíèòå, âúîäóøåâåí îò âúñòîðçèòå íà èíôàíòèëíàòà òúëïà; âå÷å íå ñúì âúîäóøåâåí.
Âúëíóâàõ ñå îò ñïîðòíèòå äâóáîè; âå÷å íå ñå âúëíóâàì.
Íÿêîãà õîäåõ ïî êîíöåðòè /âå÷å ãî ñïîìåíàõ/, êèíà, òåàòðè, çàáàâè; ÷óäÿ ñå çàùî ñúì ñè ãóáèë âðåìåòî ñ òîâà.
Õîäåõ è íà ïîåòè÷íè ñáèðêè, ïî ðåöèòàëè, ïî èçëîæáè; òî áåøå îòäàâíà.
Íÿêîãà ñå âëþáâàõ; ñåãà íÿìàì îáÿñíåíèå êàêâî ìå å êàðàëî.
Íÿêîãà ñå çàãëåæäàõ ïî ïðåäñòàâèòåëè îò äðóãèÿ ïîë; è ñåãà ãî ïðàâÿ, íî ñàìî îò ëþáîïèòñòâî.
 ñúñòîÿíèå ñúì äà èçïèòàì íåæíîñò, íî òÿ áúðçî ñå ïðåâðúùà â äîñàäà.
 ñúñòîÿíèå ñúì äà ñå ïðèâúðæà êúì íÿêîãî, íî ñàìî äîòîëêîâà, äîêîëêîòî äà íå ìè ñå íàðóøàâà ñïîêîéñòâèåòî.
 ñúñòîÿíèå ñúì äà îáè÷àì, íî ñàìî äî òîëêîâà, äîêîëêîòî òîâà íÿìà äà ìè ïðè÷èíè áîëêà. Ñ íåäîóìåíèå ïîãëåæäàì Çàðàòóñòðà è ÷åòà ñëåäíîòî: “ Ñðàñòíî æåëàíèå çà ëþáîâ èìà â ìåíå- òî ñàìîòî ìúëâè ñ åçèêà íà ëþáîâòà”. Íî êàêâî å òîâà? Íÿìàì îòãîâîð.
 ñúñòîÿíèå ñúì äà ïîìîãíà íà áëèæíèÿ, íî ñàìî äî òîëêîâà, äîêîëêîòî òîâà íå ìè ñúçäàâà îñîáåíè ìàòåðèàëíî çàãóáè.
Îáùî âçåòî àìáèöèèòå ìè, äîêîëêîòî ãè èìà, ñà ñëàáè. Âèíàãè ñà áèëè òàêèâà, íî ñåãà òîâà äîñòàòú÷íî ñå êîíêðåòèçèðà. Íèêîãà íå ñúì ñå îïèòâàë äà äîìèíèðàì â êàêâîòî è äà áèëî îòíîøåíèå. Èìàë ñúì ìíîæåñòâî âçàèìíî èçêëþ÷âàùè ñå óâëå÷åíèÿ è õîáèòà; âå÷å ãè íÿìàì. Îêàçà ñå, ÷å äîêàòî óñòàíîâÿ, ÷å êîëåëîòî íå å êâàäðàòíî, äðóãè ãî íàïðàâèõà êðúãëî è òî âçå, ÷å òðúãíà, à àç ñàìî ñè çàãóáèõ âðåìåòî.
Ðàçáèðà ñå, òîâà íå å ìåìîàð- íå ñúì â ñúñòîÿíèå äà ïðåäïðèåìà íåùî ïîäîáíî.
Íå çàùîòî å ñúâñåì íåâúçìîæíî, à çàùîòî íå ïðèòåæàâàì íåîáõîäèìàòà äîçà ñóåòíîñò. ßâíî ïîðàäè óïàäúêà ñúì ñå ëèøèë è îò íåÿ. À ñóåòíîñòòà- òîâà å äîïèíãúò íà àìáèöèîçíèòå. ßâíî ìîÿò äîïèíã å ñâúðøèë èëè íèêîãà íå ãî å èìàëî.
Èíà÷å áîëåæêèòå ìè ñà â íîðìàëíà äîçà. Íÿìàì ìíîãî îïëàêâàíèÿ.
Ìàëêî îãëóøàë, ìàëêî îãëóïÿë, çðåíèåòî îòñëàáíàëî, ïàìåòòà îòñëàáíàëà, çúáèòå ìå ïðåáîëÿâàò, èìàì òóê-òàì è ðåâìàòè÷íè áîëêè.
Ðàçáèðà ñå- ïðîñòàòíè ïðîáëåìè, ðàçáèðà ñå õèïåðòîíè÷íè ïðîáëåìè, ðàçáèðà ñå ñúðöåòî ïðåñêà÷à, ãëàâàòà ïðåùðàêâà, äàæå è ïðåõëîïâà. Çàìîðÿâàì ñå ïðè ôèçè÷åñêè óñèëèÿ, çàäúõâàì ñå è ñå ïîòÿ. Íî âñè÷êî å â íîðìàëíè ãðàíèöè.
 äæîáîâåòå ñè íîñÿ íåîáõîäèìîòî êîëè÷åñòâî òàáëåòêè. Íå ÷å ñúì áîëåí; çäðàâ ñúì, íî å íóæíî çà çäðàâåòî. Íàëàãà ñå ïîíÿêîãà äà ïàçÿ è äèåòè; íå ñå ëèøàâàì êîé çíàå êîëêî. Íå ñå ëèøàâàì è îò íåîáõîäèìàòà äîçà àëêîõîë; ñàìî òîâà – íå!
Åäèí äåí ùå äîéäå äîêòîðúò è ùå êàæå, ÷å âå÷å âñè÷êî ìîãà äà ÿì.
È òîâà ùå áúäå ôèíàëúò.

Ð.


Ïóáëèêóâàíî îò hixxtam íà 11.02.2007 @ 02:38:42 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Äðóãè ...

» Ìàòåðèàëè îò
   radi_radev19441944

Ðåéòèíã çà òåêñò

Àâòîðúò íå æåëàå äà ñå îöåíÿâà ïðîèçâåäåíèåòî.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 18:25:47 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ìîíîëîçè" | Âõîä | 5 êîìåíòàðà (11 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Ìîíîëîçè
îò regina (radost6@bluebottle.com) íà 11.02.2007 @ 03:35:08
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Õóáàâ ïîðòðåò ñè ñè ñïðåòíàë.Íî, çà æàëîñò å ñóáåêòèâåí... Çà äà áúäå îáåêòèâåí, ïðèëîæè èíòåðâþòà îò æåíàòà, êîòêàòà, è áàé Ïåøî îò âòîðèÿ åòàæ.


Re: Ìîíîëîçè
îò radi_radev19441944 íà 11.02.2007 @ 04:04:32
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://literatron.dir.bg
Çäðàñòè. Íå ìè ñå âÿðâà äà ñòðàäàì îò íàðöèçúì, íî íå óñïÿõ äà êîìïåíñèðàì ëèïñàòà íà ïî- äîáðà èäåÿ.

]


Re: Ìîíîëîçè
îò sradev (sradev çà ïîùèòå go.com go2.pl wp.pl) íà 25.02.2007 @ 17:08:42
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
ðàçãîâàðÿéêè ñúñ ñåáå ñè
äîñòèãíàõ äî èçâîäà,
÷å ñè ïðàâ


Re: Ìîíîëîçè
îò radi_radev19441944 íà 25.02.2007 @ 21:08:44
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://literatron.dir.bg
Çà ñúæàëåíèå è àç ñòèãíàõ äî ñúùèÿ èçâîä.

]


Re: Ìîíîëîçè
îò sradev (sradev çà ïîùèòå go.com go2.pl wp.pl) íà 25.02.2007 @ 22:24:11
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
çàùî, ìíîãî å âåñåëî - âèíàãè êîãàòî èñêàì äà ñå ïîñìåÿ è ñúì ñè ïîä ðúêà.

]


Re: Ìîíîëîçè+++
îò hudojnika (velimir.petrov@dir.bg) íà 26.02.2007 @ 03:11:30
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.velimirpetrov.dir.bg/
Ñàòèðè÷íîòî ìè îêî Òè íàìèãâà:
- Çíàåù ëè - àêî íå çíàåø, îãëåäàé ñå è âèæ - êîëêî õîðà îêîëî òåáå: âúðâåéêè, ñåäåéêè, áëååéêè, ÿäåéêè, è ïðî÷è...åéêè ñè ãîâîðÿò ñàìè - íà ñåáå ñè, ñúñ ñåáå ñè, íà ìåíå ñè...
êàçâàò áèëî ÒÈÕ ÏÅÐÓØÀÍËÚÊ; íî àêî ñå ÑÚÑÐÅÄÎÒÎÍÀÒÎ×ÈØ, ïî-íàâúòðå â òÿõ, ùå âèäèø, ÷å èìà è äðóãè áåëåçè - íå òîëêîâà òèõè...
Òà òè, Äðàãè Ïðèÿòåëþ, ñè çàðàç÷îïëèë òîÉçè ìîìåíò. Äîðàç÷îïëè ãî, äå... êàêâî ñè ìðúíêàø íåùî ïîä íîñà...à,à,ààà ãîâîðèø ñè íà ñåáå ñè-ìåíå ñè... àìè äîáðå, äîáðå, ãîâîðè ñè, íÿìà äà òè ïðå÷à, èçâèíÿâàé çà áåçïîêîéñòâîòî... âï


Re: Ìîíîëîçè+++
îò radi_radev19441944 íà 26.02.2007 @ 07:17:02
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://literatron.dir.bg
Èìàøå åäèí âèö çà íÿêàêúâ ïèÿí.
Ïèòàëè ãî çàùî ñè ãîâîðè ñàì, à òîé îòãîâîðèë:
"Çàùîòî îáè÷àì äà ðàçãîâàðÿì ñ óìåí ÷îâåê".

]


Re: Ìîíîëîçè
îò Ricarqt_na_Pe4alniq_obraz íà 08.03.2007 @ 09:55:02
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Mydro i pla6e6to.Tova sa dvete dumi,s koito harakteriziram smesicata ot 4uvstva v du6ata si.Za smyrtta-poznato use6tane i otnosno misylta za neq i otnosno vle4enieto kym bezdnata.Za razgovorite sam-za men sa systoqnie na pokoi,koito drug ne e sposoben da mi dade.Osven tova v podobni polusyznatelni systoqniq se prykvat nai-pri4udlivite idei.Za promqnata v 4uvstvata-v teksta otkrivam 99% ot sebe si(v 4astta,koqto opisva6 kato minaloto ti Az).Pla6i me perspektivata da stigna do skepticizma na sega6noto Az.No iskreno se symnqvam,4e aktivnata li4nost,koqto opisva6 ot minaloto,moje da se izgubi iz razni dyjdovni labirint4eta na smosyjalenie i primirenie.Po-skoro syziram bore6to se s inertnostta nedovolstvo,prikrito zad samozabluda.Za mladejta i novootkritiq ropot po nein adres,moga da dobavq vyzmu6tenieto na Aristotel ot otno6enieto na mladite kym vyzrastnite,koeto vypreki bradatiq si koren,zvu4i nqkak...zlobodnevno.Nqmam neobhodimata vyzrast,za da znam i razbiram nqkoi ne6ta,no se vyzpolzvam ot vyzmojnostite na li4nostta da izleze otvyd primitivniq oceny4en pohvat na subektivnoto i da pogledna malko po-otgore i 4rez sypostavka na mydri mneniq okolo men(a te ne lipsvat,vqrvai mi),da izvleka srednostatisti4eska istina.I otnovo,pozdrav za stila-sega osven pohvatite na moq lubim Terry Pratchet v oblastta na ironiqta i cvetniq cinizym,admiriram i tvoq stil,za6toto me kara da razsyjdavam s 4ustvo,zaradi koeto obi4am hudojestvenata literatura.Pozdrav!


Re: Ìîíîëîçè
îò radi_radev19441944 íà 08.03.2007 @ 20:04:20
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://literatron.dir.bg
Ðàäâàì ñå, ÷å ñå îòáè. Òîâà å åäíî îò íàé-ñåðèîçíèòå ìè íåùà. Îïàñÿâàõ ñå, ÷å îò ìíîãî ïðåñòàðàâàíå, ùå èçëåçå äîðè ñêó÷íî, íî òîëêîâà óñïÿõ. Áëàãîäàðÿ.

]


Re: Ìîíîëîçè
îò Ufff íà 26.04.2007 @ 22:07:03
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
"Âå÷å âñè÷êî ìîãà äà ÿì!"- íå å ëè ñòðàõîòíà íîâèíà! Ïðîìÿíà. Êðàé ëè? Íå å çàäúëæèòåëíî. Ïîíÿêîãà íà÷àëî. Òàêà èëè èíà÷å èçâúí íåèçâåñòíîñòòà. "Âå÷å âñè÷êî ìîãà äà ÿì"!, èäå ìè äà äîáàâÿ îùå åäèí öèòàò:"Ñïðè , ìèã, òè ñè ïðåêðàñåí!" Å, àêî ìîæåõìå äà ñïðåì äî "Âå÷å âñè÷êî ìîãà", àìà...
Ïîçäðàâ! Èçâèíè ìå çà çàêà÷êàòà!;)


Re: Ìîíîëîçè
îò radi_radev19441944 íà 29.06.2007 @ 20:17:18
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://literatron.dir.bg
Ñëó÷àéíî ïîïàäíàõ íà òâîÿ êîìåíòàð. Ìàêàð è ñúñ çàêúñíåíèå, òè áëàãîäàðÿ, ÷å ñè çàáåëÿçàë òîâà íåùî.

]