Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 806
ХуЛитери: 2
Всичко: 808

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: ivliter

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПриказка за приказките
раздел: Приказки
автор: Ioni

В едно далечно царство живееше много богат цар. Той притежаваше земи, на които не знаеше къде е краят. В хазната си имаше толкова злато и скъпоценни камъни, че дори ковчежникът му, който беше много умен не можеше да ги преброи. Цяла армия от готвачи измисляше какви ли не незнайни ястия, за да задоволи вкуса му. Гвардия от изкусни шивачи се трудеше ден и нощ, за да впечатли капризния цар с нова дреха, изработена от най-фини материи. Но царят само накусваше гозбите и ги отпращаше. Оставяше се да го обличат в новите дрехи, но дори не ги поглеждаше. Непрекъснато беше оттегчен и нещастен. Дори придворните шутове и артисти, които се надпреварваха да го развеселят, не успяваха.
Един ден царят се показа на прозореца, за да види как живее народът му и да се поразсее. На пазара бяха наредени сергии с всякакви стоки. Търговците подвикваха и със силен глас хвалеха това, което предлагат. Дами с прически високи като кули обикаляха и разглеждаха с лакомо любопитство чуждестранните стоки. Площадът гъмжеше от хора.
Но царят забеляза, че всички се трупат на едно място. Тълпата се увеличаваше, а площадът затихваше. Накрая и търговците зарязаха сергиите си и се присъединиха към останалите. Това се стори на царя много странно. Той не можеше да види какво има там и защо всички стоят и мълчат. За първи път оттегченият цар изгаряше от любопитство. Той повика един придворен и го изпрати да разбере защо хората са се натрупали на това място.
Придворният скоро се върна и съобщи на своя господар, че на площада седи някакво дрипаво момче и разказва някакви измишльотини, а всички го слушат сякаш са си изгубили ума и му оставят по някоя пара или плод.
Заинтригуван, царят заповяда на слугата да доведе момчето при него.
Людете бяха много недоволни, че придворният отведе момчето, но никой не посмя да протестира срещу царската заповед.
Така бедното дете се озова в двореца пред самия цар. То се усмихваше и разглеждаше всичко с любопитство. Царят също го гледаше и се чудеше защо това дрипаво малко същество изглежда така щастливо и на какво се усмихва.
Тогава царят пожела да научи какво разказва момчето, та всички се събират около него на площада.
- Приказки -отвърна детето.
- Приказки ли? - учуди се царят - Какво е това?
Момчето се учуди на свой ред и попита:
- Искате ли да Ви разкажа една приказка, Ваше Височество?
Царят само кимна.
Детето започна. То разказваше история след история - за звездите и луната, за горски феи и добри духове, за летящи коне и рицари, побеждаващи триглави лами.
Царят слушаше прехласнат и седеше с отворена уста. Досега не бе чувал толкова интересни истории.
Когато момчето изморено спря, царят с грейнало лице го попита откъде научава тези приказки. Детето отвърна, че си ги измисля само през дългите нощи, докато заспи или през деня, докато събира дърва в гората. Още по-учуден, царят го запита къде живее. Малкият разказвач обясни, че живее в една дървена къщурка накрая на гората.
Царят, който много бе харесал приказките и за първи път бе усетил радост в сърцето си, покани момчето да остане да живее в двореца и всеки ден да му разказва приказки. Обеща му собствена стая, меко легло с балдахин и дори придворен слуга, който да е на негово разположение.
Но момчето учтиво отказа. То обясни на царя, че най-мекото легло за него е горският мъх, че никой балдахин, колкото и красив да е той, не може да замени гледката на нощното небе, обсипано с безброй приказни звезди. И най-накрая то каза, че затворено в двореца, ще се чувства като птица в скъпа клетка и както секва песента на пленената птица, така сигурно и неговите приказки ще се свършат.
Тогава царят го дари щедро и го пусна да си ходи, само го помоли да идва всеки ден на площада и да разказва своите приказки.
От този ден насетне момчето идваше на пазара и разказваше историите си, а до него сядаше да слуша и самият цар. С тях винаги имаше и един учен писар, на който царят беше наредил да записва приказките разказани от малкото момче. Когато то свършваше поредната история, царят, който бе много променен, раздаваше на всички по една пара и се прибираше щастлив в двореца.
А историите, записани от неговия писар, той предаде на своя наследник като най-ценното нещо в царството му. Така те се предават и до днес. Никой не знае името на малкия разказвач измислил чудните приказки, но и до днес всеки, който отвори страниците на златната книга с приказки, става по-добър и щастлив.


Публикувано от Administrator на 22.05.2004 @ 22:35:53 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   Ioni

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 07:09:32 часа

добави твой текст
"Приказка за приказките" | Вход | 2 коментара (2 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Приказка за приказките
от miglena (megira@abv.bg) на 23.05.2004 @ 11:16:24
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
Приказно! :)))


Re: Приказка за приказките
от dara33 на 25.05.2004 @ 19:01:43
(Профил | Изпрати бележка) http://dara33.blog.bg/
чудна приказка за приказките поздравления...