Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 775
ХуЛитери: 5
Всичко: 780

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LioCasablanca
:: LeoBedrosian
:: malovo3
:: mariq-desislava

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЖивот на един дъх
раздел: Други ...
Момичето разсеяно бръкна в дамската си чантичка и небрежно извади кутията с цигари.Не беше пушила от два-три дни,но сякаш бяха минали векове.Натрапчивата липса на онзи пристрастяващ вкус сега нервно потропваше по вкусовите й рецептори и неумолимо изискваше своето.
Без да поглежда,тя отвори кутията и извади наслуки една цигара.Ръката й потрепна нарвно и по нея се разпиля топло-студена тръпка,запазена само за първите срещи.Усмихна се на себе си едва забележимо и долепи хартиената обвивка до устните си.Цигарата трепна.Това беше ново усещане за нея.Топло и леко влажно,но неописуемо приятно.И въпреки че след секунда момичето припали нервно единият й край,цигарата усещаше ясно само топлината на устните.Чувстваше се добре.Подяволите,чувстваше се великолепно.
Всяко вдишване караше момичето да се разтапя в нежно блаженство.Какво успокоение!За миг,само факта,че се отдава на своя порок,я накара да се отпусне сякаш не бе спирала да пуши нито за ден.Тя се облегна доволно на стената и запасявайки се с нова вълна дим,продължи да чака.
Всяко вдишване караше цигарата да...изгаря.Но тя откриваше нещо крайно поетично в това.Отдаваше цялото си съществуване на тази прекрасна топлина.Да бъдеш избран сред толкова други-мислеше си-да открият в теб отличаващото те отвътре,защото всички са еднакви отвън.Който си го има-си го има!В този свещен миг не се знаеше дали цигарата изгаря заради физическото проявление на огъня или заради собственото си(димящо)въображение.
Момичето вдишваше и издишаше все по-бързо(изумително е колко приятни неща в човешкото битие са свързани с често припряни дихателни процеси).По навик усещаше кога е привършила цигарата и без да я поглежда,с рязко движение на ръката,заметна угарката до себе си.
Цигарата леко и блажено се строполи на земята,улавяйки всеки миг на своята предстояща смърт като че беше живяла повече от всички други на света и сега мъдро им показваше как умира доволен от ползотворния си живот човек.Горящият й край,мъждаливо угасваше(ако беше човек,най-вероятно щеше да се изрази чрез достолепно притваряне на очите,съпроводено от тиха усмивчица).Вероятно щеше да си изгасне щастливо,ако не беше видяла,как няколко метра отсреща,насред чифт прелестни устни,не се намърдваше натрапник.
Момичето почти веднага посегна отново към чантичката си и се сдоби тутакси с чисто нова бяло,цилиндрично въплъщение на един от любимите й грехове(чудно как и останалите бяха свързани с непостоянно,учестено дишане).Припряно подпъхна фаса в устата си и го запали.
Цигарата бавно линееше.Беше съкрушена.Най-добрият дим,който можеше да се изтръгне от цигара.Най-приятният,тютюнев дим.Беше дала всичко от себе си.ВСИЧКО!А получи предателство.Нима не беше достатъчна?Нима някой можеше да дари тези изящни устни с нещо повече.Но какво?Нямаше ПОВЕЧЕ!Нямаше и време,за да продължи да се самосъжалява.Цигарите не разбират от съдби,освен частта за дългия житейски път,който свързват предимно с поточната линия.Съдбата,за зла беда,също не беше отделила много време за краткото съществуване на цигарите.Стигаше да обобщи началото с запалването и карая(респективно)с угасването.В крайна сметка обаче това си имаше своята прекрасна страна.Цигарата никога нямаше да се измъчва дълго с мисълта,че е била заменена и нямаше да има време за пошлостта на злобата,присъща на наранените души.Човекът не е пощаден с подобни облаги.


Публикувано от BlackCat на 21.10.2006 @ 21:40:05 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   Ricarqt_na_Pe4alniq_Obraz

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
322 четения | оценка няма

показвания 45309
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Живот на един дъх" | Вход | 4 коментара (5 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Живот на един дъх
от Usmiv4ica (willy_willy@abv.bg) на 21.10.2006 @ 23:26:42
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/usmiv4ica
Толкова е убедително, ме може да накара човек да пропуши отново :-))))

Въпреки, че май не става въпрос точно за цигари ;-))




Re: Живот на един дъх
от Obgru6tane на 22.10.2006 @ 00:17:52
(Профил | Изпрати бележка)
Психологическият момент е отразен много силно, идеята е страхотна... Mного ми е приятно да срещам оригинални идеи, жалко че често повечето (казвам го и от свое име) тъпчем по едни и същи пътеки... Радвам се, че те търся по име, защото знае ли човек дали иначе щях да попадна на този разказ иначе, а си струва. Давай още!!!(хищно изписка тя;-р)


Re: Живот на един дъх
от libra на 22.10.2006 @ 20:51:05
(Профил | Изпрати бележка)
в един много стари фрагменти имах такъв - "силно е само първото дръпване, после е само цигара" - това като допълнение към разказа ти
без никаква връзка с текста ти се сетих за "Тя танцува само едно лято" на Пер Улоф Екстрьом

добър разказ и е в детайл


Re: Живот на един дъх
от Apokalipsis (Diman4eto@mail.bg) на 14.11.2006 @ 18:41:38
(Профил | Изпрати бележка)
Да-а-а-а... Цигари. Като го чета би ми минало през ум, че ми се пуши, но пушенето е в разрез с някои така да ги наречем "планински закони";) Разказът ти впечетлява с ярка описателност и запомняща се експресивност. Успял си да пресъздадеш усещането за потребността "да опънеш едно фасче", макар и съзнавайки, че не е най-доброто, което можеш да направиш. Човек би казал, че си пушач;)))


Re: Живот на един дъх
от Ricarqt_na_Pe4alniq_obraz на 28.08.2014 @ 16:41:33
(Профил | Изпрати бележка)
А какъв пушач станах, само. Сега ми се ще да спра. Дали да не напиша нещо за въздържатели ;)

]