Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 882
ХуЛитери: 6
Всичко: 888

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: Elling
:: Marisiema
:: LioCasablanca
:: GalinaBlanka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМомчето и рибката
раздел: Приказки
автор: dara33

      На Кирчо мойто момче-мечта с обич!


Имало едно сладичко момченце с големи и любопитни очички. Все питало и задавало въпроси. Дори искало да се научи по-скоро да чете, защото искало то всичко да знае и разбере. Кики се нарича и безкрайно го обичам.
Живеело си едно момченце. В светът на възрастните има много чудати неща, и все ти се иска да попиташ, или да пипнеш. Така било и с него. Все задавало въпроси, но много често възрастните все бързали, и нямали време да мислят отговорите на задаваните от него питанки.
-Кога ще ми купите книжка, ама най-голямата?
-А, инциклопедия /енциклопедия/? просто бил мъниче, дето искало да чете...
-Защо балоните се пукат?
-Какво е ураган?
-Защо мълчат рибките?
Та малкото момченце имало един аквариум с рибки златни и червени. Красиви и мълчаливи. То все се въртяло около тях, и ги заговаряло, особено когато мама или тати имали работа. Но рибките го слушали и плували без да му отговарят на хилядите въпроси.
Една от рибките била по-особена за неговото сърчице. Той много я обичал.
Тя имала шарена опашка и сладки любопитни очета. Все му се пулела от другата страна на аквариума, а той я гледал прехласнат.
-Рибке, аз ще стана капитан на корабче, когато порастна.
Говорел той на рибката, но тя си мълчала.
-Много ще пътувам, по далечни и красиви земи.
Рибката си мълчала.
-Ще пазя морето и океана от мръсното...
Рибката надигнала главица. Погледнала момчето в очичките и разбрала, че той говори истината. Изплувала на повърхността и казала тихичко:
-Порастни и спаси морето! Много го цапат лошите хора.
-Но ти говориш?
-Разбира се , че говоря, но ние предпочитаме да си мълчим.
-И кога говорите? попитало детето.
-Когато преценим, че е нужно. Иначе ние се разбираме помежду си с очи.
В това е тайната на нашето мълчание. Говори само нещо, което си струва да бъде казано, иначе хора-говорилници много...
-Рибке, аз искам да...погледна към нея и видя, че весело му размята опашчица.
Отново се правеше на няма. Тогава той изтича при майка си.
-Мамо, рибката проговори.
-Те винаги мълчат. каза майка му докато приготвяше вечерята.
Момченцето се оптита да обясни:
-Но, мамо тя ми каза защо мълчат рибите. По добре е да мълчиш, отколкото да говориш работи, които не са истински мъдри. Рибите си говорят по техен странен начин нечуван от нас.
-Добре, миличко. Сега ме остави, че имам работа.
Той се прибра в стаята.Усети, че сърчицето му бие с гордост, защото знае нещо, което възрастните не разбират.
Рибката му стана още по-скъпа. И той не престана да я обича, независимо, че просто си мълчеше. Мъдрото мълчание на рибката го научи, че не винаги казаното е безценно. Ето защо той започна да подбира онова, което казва, защото по добре да си мълчалив мъдрец/като рибката/, отколкото говорещ и приказлив глупчо.
Кики продължава да задава своите въроси безброй.Така иска да научи за света. Стреми се към знание, а любимите му книжки са енциклопедиите. Чете за моретата и океаните, и техните обитатели и никога не забравя своята специална и мъдра рибка.Дори и на нея чете, а тя му се усмихва през стъклото на аквариума. Кики научи защо мълчат рибките, и изпълни една своя мечта да поговори с рибка, защото понякога наистина се случват вълшебства, особено когато вярваш в тях. А той вярва в чудеса и детското му сърчице е изпълнено с много мечти и желания. Повече не сподели с никой, че рибката му е казала тайната си. Има неща, които възрастните не разбират. И той продължава да открива тайните, които го вълнуват с помоща на книжката-приятел. Понякога и той замълчава. Мълчи също, като своята мъдра рибка, защото знае цената на думите.


Публикувано от mmm на 19.05.2004 @ 23:07:21 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   dara33

Рейтинг за текст

Средна оценка: 3.66
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
321 четения | оценка няма

показвания 36041
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Момчето и рибката" | Вход | 5 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Момчето и рибката
от miglena (megira@abv.bg) на 19.05.2004 @ 23:32:21
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
Ако можеше да видиш очите ми, щеше да чуеш грейнала усмивка и да усетиш съгласието с мъдростта на приказката в примигащите ми клепачи с дъъълги мигли :))))


Re: Момчето и рибката
от dara33 на 20.05.2004 @ 07:31:16
(Профил | Изпрати бележка) http://dara33.blog.bg/
тази приказка е за най- специалното момче на света, вижте я, и кажете не е ли права рибката?


Re: Момчето и рибката
от lady_muse (sylvia_tt@yahoo.com) на 21.05.2004 @ 23:45:12
(Профил | Изпрати бележка) http://ladymuse.hit.bg


Re: Момчето и рибката
от dara33 на 27.05.2004 @ 19:15:58
(Профил | Изпрати бележка) http://dara33.blog.bg/
може би тези които са я прочели не са разбрали посланието ами съжалявам приказките са за онези с чистите сърца...


Re: Момчето и рибката
от Grafyt (le_comte@abv.bg) на 30.10.2004 @ 09:06:24
(Профил | Изпрати бележка)
“Говори само нещо, което си струва да бъде казано, иначе хора-говорилници много...”
“Има неща, които възрастните не разбират.”
Добре, че има и изключения. Аз лично зная една разказвачка на приказки...