Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 2
Вчера: 1
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 541
ХуЛитери: 4
Всичко: 545

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: poligraf
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСъщественото е невидимо за очите - 8
раздел: Разкази
автор: ANG

  Защо не прочетох в очите на Къде Ми Е ЧукЪТ исканите 50 лева?
   Защото друго ме тресеше в момента.
  Приключваше обяда ориз с горски гъби. Изведнъж забелязах нещо подозрително - МЕСО! "Няма грам месо в манджата, не бой се", ме уверяваше при поканата Къде Ми Е ЧукЪТ.
  - Какво се изцъкли? А-а, малко пилешко месо. Съвсем малко. То е чисто - бяло месо. Нали няма нищо лошо?
Ако имах пищов в този момент, щях - БАМММ - и край!
Два дни по-късно на Къде Ми Е Чукът се случи случка…
   А пък на мен - следната: "за мое добро" и за добро на Дучето, Аз Две Деца Съм Отгледала, беше сложила пилешки бульон в манджата. "Лекарите препоръчват разнообразна храна", беше едно от обясненията. Не извинение!
   Такива мисли ме спохождаха в този януарски съботен ден, обикаляйки леко заснежените баири на Орешака. И всички вегетариански проблеми бяха свързани с храненето и отглеждането на Анди-Квадратно Слънчице.
   Бях си поставил за цел да намеря гъби по това време на годината и да покажа на местните, че те виреят при всякакви условия. За последен път го доказах на 21 декември. По-важната цел бе достигане на Омагьосаната къща. Не по ливадата, а обходно, отгоре-надолу през баирите.
   Третото посещение, знаех, ще завърши с пълен успех.
  - Не тръгвай сега, днес е събота и гората е пълна с ловци. Те първо стрелят, после… - предупреди ме Едно Време Беше Друго Нещо - дядото на Квадратно Слънчице.
   Той по принцип възпираше всяка инициатива, така че не го послушах. Ден, два преди това ми бе разказал страховита история: един Мръсен Циганин-квартирант утрепал с тесла собственика на къщата за 5 лева. Мръсен Циганин не доживял следващата зора. Според обществената тайна, местната Ку-Ку Клан-Недоклан организация му помогнала да се самоудави в Черни Осъм.
   Да бях се вслушал поне във възпиращия рев на Квадратно Слънчице…
   Свирках си Болеро на Равел и си пеех отвреме-навреме:
там-хипопотам-хипопо там-там
там-хипопотам-хипопо там-там
   По някое време вятъра се усили и кучето в мен се озъби. Вече се спусках към Къщата - последната цел.
   Тогава ги видях.
   Ловците. С капаци дори на задните части.
   В озверените им очи съзрях убийците на Мръсен Циганин.
   Дали разбират от Болеро и Равел:
тук- хипопотук-хипопо тук-тук
тук-хипопотук-хипопо тук-тук
   Стреляха напосоки, по-скоро от страх. Подмятаха празни дамаджани, а цветът на червеното вино се бе пренесъл на лицата им.
   И стреляха. Пълзяха към мен: два метра нагоре, един надолу. И стреляха. Нямаше да ме чуят.
   Кучето-Влък в мен се озвери. Та-кааа ли!
   Започнах да вия като Влък. Ехото ми дойде на помощ. Отскубнах едно сухо дърво и заудрях с него наоколо. Сякаш от небето ми падна една тенекия. Разтресах я и прозвуча зловещ флексатон. Ехото ми дойде на помощ. Избутах към тях всички камънаци, които се изпречиха пред очите ми…
   Спряха се едновременно. Всеки видя страхЪТ си, отразен в очите на другия. Като по команда се обърнаха и побегнаха. Единият дори изпусна пушката си. Понечи да се върне, да я вземе, но тя се хързулна в друга посока.
   Вече бях подсигурил достъпЪТ. Омагьосаната къща ме очакваше. Влезнах напето, с пушка в ръка, като Бел Човек.
   ………………

   Няколко часа по-късно влезнах в кръчмата на Черния Смарт. Като по команда, пет-шест души си по-надигнаха задниците от пейките и втренчиха поглед в мен.
  - Я внимавай - стани, МИРНО!!!! - извиках. Те изпънаха гърди. - Браво, Юнаци, големи ловци сте! Голям Глиган сте ударили!! - и посочих чиниите им, където се мъдреше закланото прасе на комшията Къде Ми Е ЧукЪТ.
  Ръкувах се най-приятелски с всеки един. Първосигналното в тях беше толкова силно настръхнало, че трябваше и с езика на пръстите, и с усмивка да им покажа, че няма да ги издам. Дори за Мръсен Циганин.
   - Намерих тая пушка, приберете си я… Кой ша черпи една бира?
   Получих хиляда предложения.
   В този момент влезе Черния Смарт и с един поглед разбра всичко. Той беше неофициалния губернатор на Конски Дол отсам Камен Мост и просто бе длъжен да владее положението.
   Смигам му и му свиркам. Маговете все трябва да имат някакви опознавателни знаци, запазени от хилядолетията.

Дил хи-по-по-дил, хи-по-по дил-дил
Дил хи-по-по-дил, хи-по-по дил-дил

   Същата вечер заведението надхвърли с 200-300 лева оборотЪТ.


Публикувано от BlackCat на 19.05.2004 @ 07:04:00 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   ANG

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 19:38:00 часа

добави твой текст
"Същественото е невидимо за очите - 8" | Вход | 2 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Същественото е невидимо за очите - 8
от Eilsun (elina_arch@abv.bg) на 19.05.2004 @ 14:56:33
(Профил | Изпрати бележка)
Боже, как ме интригува тая омагьосана къща... такива осиротели местеца, пазят тайните си по-зорко от банкер сейф... Вероятно квадратното слънчице просто не е искало да ходиш там без него... но, там-тарарарам-тарарарам-там-там... и аз ще пия една бира))))))) Обед е


Re: Същественото е невидимо за очите - 8
от dara33 на 07.06.2004 @ 09:14:41
(Профил | Изпрати бележка) http://dara33.blog.bg/
Равел Болеро фантазия...

Вълците вият когато
са самотни
гладни
сърдити


ама нали имаш достъп навсякъде КъСмЕтЛиЯ