Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 851
ХуЛитери: 0
Всичко: 851

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПостмодерно за Ариадна
раздел: Поезия
автор: vitsavia

Вратата на живота
отворена стоя до късно.
Човекът, стиснал ключ в ръката,
по-бездомен от изгубена мечта,
кръстосва дълго
пътищата на Вселената,
купува от сърцето
своите маршрути на доверие,
а във багажа му
прочетен вестник
(вместо подвизи!)
със празно място за добрата новина.
На края на света,
одеало метнала през коленете,
в домашна рокля,
с ролка в побелялата коса -
поизморена,
неговата Ариадна бе прибрала нишката
и му плетеше...
пуловер -
Лабиринтът беше станал
само тънка паяжинка
в куфара на новата човешка самота.


Публикувано от Angela на 16.09.2006 @ 11:33:07 



Сродни връзки

» Повече за
   Поезия

» Материали от
   vitsavia

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 21


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 02:59:55 часа

добави твой текст
"Постмодерно за Ариадна" | Вход | 18 коментара (43 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Постмодерно за Ариадна
от homunculus на 16.09.2006 @ 11:42:28
(Профил | Изпрати бележка) http://fact.bgland.net/news/DISHEV.html
Цитирам (по памет): "Това не е визита от учтивост.:)
Обичам я тая врата! Е, все си забравям ключа, но ако почукаш учтиво и смирено - винаги ще се намери кой да я отвори... :)))))))
Отивам да сложа свещ в куфара - че паяжинката не е за пипане! :))))))))


Re: Постмодерно за Ариадна
от vitsavia (g.atanasova@abv.bg) на 16.09.2006 @ 16:52:47
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/g_atanasova/index.html
И не пропускай да заложиш на добронамерената Ариадна - сигурна съм, че за всяка душа би намерила пуловер ; )

]


Re: Постмодерно за Ариадна
от alef на 16.09.2006 @ 12:07:27
(Профил | Изпрати бележка)
Завръщане...тъжно, към самотата си...
Много хубав стих!
Поздрав!


Re: Постмодерно за Ариадна
от vitsavia (g.atanasova@abv.bg) на 16.09.2006 @ 16:56:20
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/g_atanasova/index.html
Да, в този ракурс, завръщането е към самотата. Все по-малко сме герои и пътешественици. И затова Ариадна плете пуловери...
Поздрави, Алеф!

]


Re: Постмодерно за Ариадна
от dafna на 16.09.2006 @ 12:10:33
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесно , Витсавиа, си уцелила кръговрата - от битовото гърците са си направили митове, които са заразказвали красиво на другите народи за назидание.
Сега е време да им отвърнем не по-малко талантливо с профанизирането или битовизирането на мита. Всеки е герой, стига да го знае!
Ариадна, много е закачлива тази нишка, по която ме поведе да наприказвам толкова неща!
Удоволствието е мое!
Р.С.Ама ела в бележки, все пак!


Re: Постмодерно за Ариадна
от vitsavia (g.atanasova@abv.bg) на 16.09.2006 @ 16:57:21
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/g_atanasova/index.html
Да, към това само бих допълнила - всеки е герой, стига да поиска да го узнае.

]


Re: Постмодерно за Ариадна
от mim на 16.09.2006 @ 14:26:49
(Профил | Изпрати бележка)
Хубаво е!


Re: Постмодерно за Ариадна
от vitsavia (g.atanasova@abv.bg) на 16.09.2006 @ 16:59:37
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/g_atanasova/index.html
Здравей! Добре, че Тезей е изживял подвизите си без нашата съвременна помощ. Иначе, би намерил Минотавъра за вакло агънце.
Поздрави! Радвам се, че хареса!

]


Re: Постмодерно за Ариадна
от Meiia на 16.09.2006 @ 14:59:49
(Профил | Изпрати бележка)
купува от сърцето
своите маршрути на доверие,
-----------------------------------
Да плетеш пуловер от последната нишка, която те свързва с душата ти и с любовта, дали не е като да си я срязъл в себе си, макар реално тя да остава все още непрекъсната.
Да, една таква вселенска самота има понякога в дните ни, а още не сме тръгнали по обратния път на Ариадна.
А без мечти и доверие сме изгубени и бездомни в себе си дори.
Колкото и да потръпнах от усещането за самотност, толкова и се зарадвах на начина, по който си го внушила и на хрумването за тази "нова самота"!


Re: Постмодерно за Ариадна
от vitsavia (g.atanasova@abv.bg) на 16.09.2006 @ 17:06:27
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/g_atanasova/index.html
Новата самота донесе на съвременния човек усещането за самодостатъчност, лиши го от митове, превърна мечтателността в уязвимост, насели света с логика и нави обратно кълбото на Ариадна. Докато един ден, Човекът разбра, че лабиринтите са се свили, изпитвайки ужаса на никому ненужната загадъчност.
Поздрави, Мея! Обичам да си говоря с теб!

]


Re: Постмодерно за Ариадна
от copie на 16.09.2006 @ 16:38:13
(Профил | Изпрати бележка)
просто трепач!!! и това празно място за добрата новина ме разби :(

(махни многоточието след плетеше, за какво ти е. Повече удря в сърцето като е равно, сякаш без емоция)

Поздрав!!!


Re: Постмодерно за Ариадна
от vitsavia (g.atanasova@abv.bg) на 16.09.2006 @ 17:07:13
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/g_atanasova/index.html
Днес получих много полезни коментари за този стих. Ако и друго, освен многоточието ти хрумва, моля не се стеснявай да споделиш : )
Поздрави, Копие!

]


Re: Постмодерно за Ариадна
от Marta на 16.09.2006 @ 18:13:27
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
обичам да нося жилетките,които е плела майка ми - две са сега и са ужасно развлечени вече, за жалост онези топли плетива, попили ръцете на бабите ми отдавна не ми стават, но някои са разплетени и пак са оплетени дрешки от тях, детски, не е самотно, докато някой мисли за теб, когато ти плете шал или пуловер

ох


Re: Постмодерно за Ариадна
от vitsavia (g.atanasova@abv.bg) на 17.09.2006 @ 23:13:48
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/g_atanasova/index.html
Искаме ли да превърнем Ариадните в себе си в плетачки на пуловери...?

]


Re: Постмодерно за Ариадна
от Marta на 18.09.2006 @ 13:12:30
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
бива ме да размотавам и да се омотавам, взема ли да намотавам...никаква плетачка не става от мен...

]


Re: Постмодерно за Ариадна
от Dimi на 16.09.2006 @ 20:56:25
(Профил | Изпрати бележка)
Уютно ми е от твоя плетен половер, на такъв вече на мога да се надявам, а аз да оплета - абсурд!))
Благодаря за приятния стих, Витсавия!


Re: Постмодерно за Ариадна
от vitsavia (g.atanasova@abv.bg) на 17.09.2006 @ 23:15:37
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/g_atanasova/index.html
Защо да не можеш да се надяваш?! Правото на избор е дадено на всеки от нас. Важното е да знаем дали сме готови да го упражним. Животът не е спрял да създава митове. Просто ние сме се отказали да бъдем герои. И затова нашите Ариадни осъмват като домакини. Възможно ли е мечтата да се измори?

]


Re: Постмодерно за Ариадна
от kristi на 16.09.2006 @ 21:10:53
(Профил | Изпрати бележка)
Почувствах се като гушната в стиха ти! Това завръщане към уютното и делничното, което толкова ни е потребно....
прегръщам!


Re: Постмодерно за Ариадна
от vitsavia (g.atanasova@abv.bg) на 17.09.2006 @ 23:16:43
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/g_atanasova/index.html
Да, така е - потребно ни е. Но не съм убедена, че цената не е твърде висока. Твърде скъп пуловер си плетем за силно изчерпаната си душа...
Поздрави, Кристи! Знам, че разбираш...

]


Re: Постмодерно за Ариадна
от spirit (merilin@all.bg) на 16.09.2006 @ 22:46:08
(Профил | Изпрати бележка)
Говорихме си, че стойностните неща не могат да се коментират, та затова тук липсва смислен коментар!


Re: Постмодерно за Ариадна
от vitsavia (g.atanasova@abv.bg) на 17.09.2006 @ 23:17:39
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/g_atanasova/index.html
Радвам се да те видя тук. Навила съм едно кълбо с думи за теб ; )

]


Re: Постмодерно за Ариадна
от ma_gi на 17.09.2006 @ 08:52:04
(Профил | Изпрати бележка)
Новата човешка самота...в нея няма топли пуловери.Само конфекция.Ако не се вместиш в нея,оставаш гол и уязвим...


Re: Постмодерно за Ариадна
от vitsavia (g.atanasova@abv.bg) на 17.09.2006 @ 23:19:40
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/g_atanasova/index.html
А нима самотата ти се е сторила като пуловер?! "Куфарът" с белезите на модерния свят е тази нова самотност. Ариадна и нейния пуловер са само символи, които профанизират безжалостно погубената идея за възможността на съвременния герой.
Поздрави! : )

]


Re: Постмодерно за Ариадна
от ma_gi на 18.09.2006 @ 14:43:39
(Профил | Изпрати бележка)
Не няма нищо топло в самотата!Просто асоциация-ръчно изработен пуловер=задушевност и топлина,конфекция=вместване в рамки,сухота и прогрес...Така усетих стиха ти,съжелявам,ако не ти харесва или не си ме доразбрала...
Почувствах се" профанизирана".Не бих коментирала отново твое произведение,явно не сме настроени на една вълна!!!
Успех!

]


Re: Постмодерно за Ариадна
от vitsavia (g.atanasova@abv.bg) на 18.09.2006 @ 16:02:54
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/g_atanasova/index.html
Целта на коментарите е обратната връзка. За автора - за да прецени, доколко успешно се е справил със задачата да предаде вероятното си послание. За коментиращия - да потърси своите допирни точки с текста (ако е почувствал необходимост от това!) Следователно, в този взаимнополезен процес, според мен, няма място за "харесвам" и "не харесвам" - все пак, коментарът е към произведението, а не към личността.
Но, за да си послужа с твоите думи, ще ти отговоря така - коментарът ти не е останал в графата "нехаресани" или "недоразбрани". Просто към него съм добавила и своята гледна точка - логично е да предположа, че след като си коментирала стиха и темата ти се е сторила интересна.
Колкото до думичката "профанизирам" - вникни в текста и ще видиш, че тя не е адресирана към теб.
И накрая - дали ще коментираш или не, това е въпрос на личен избор, който не следва да бъде афиширан.
Поздрави : ) и ... добронамереност! : )

]


Re: Постмодерно за Ариадна
от ma_gi на 18.09.2006 @ 16:27:17
(Профил | Изпрати бележка)
Знам каква е целта на коментарите-за мен също е важна обратната връзка,но не мисля,че авторът трябва да ми обяснява как да възприемам прочетеното-или ще ме докосне или не!Един стих може да отключи различни гледни точки,които дори авторът не е предполагал.
Естествено,че категории като "харесвам"не могат да се отнасят до твоята личност-та аз изобщо не те познавам!
"профанизирам" е в кавички!Използвах думата,за да се пошегувам-явно,наистина,не сме на една вълна,в което няма нищо лошо!
Абсолютно добронамерена съм/добронамереност не значи непременно:"супер си!","чудесин стих"и т. н. ,нали?/

]


Re: Постмодерно за Ариадна
от Zen_ (zen_@abv.bg) на 17.09.2006 @ 13:22:30
(Профил | Изпрати бележка)
... В е л и к о л е п н о!!!

Пздравявам те, Г.! :))*

_Z_


Re: Постмодерно за Ариадна
от vitsavia (g.atanasova@abv.bg) на 17.09.2006 @ 23:20:19
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/g_atanasova/index.html
Не си от тези, които биха се задоволили само с пуловер ; )
Поздрави!

]


Re: Постмодерно за Ариадна
от Zen_ (zen_@abv.bg) на 19.09.2006 @ 12:43:42
(Профил | Изпрати бележка)
Хе-хе, ти ме уби!! :))))))))

Ами, вярно е, но откъде знаеш?! ;))*

_Z_

]


Re: Постмодерно за Ариадна
от radi_radev19441944 на 17.09.2006 @ 22:04:12
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Така е . Позастарялата Ариадна обикновено плете пуловери, а Тезей се е запил в кръчмата.
Досада.
Поздрави.


Re: Постмодерно за Ариадна
от vitsavia (g.atanasova@abv.bg) на 17.09.2006 @ 23:22:03
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/g_atanasova/index.html
Наистина е така...Позастаряват митовете ни... Но и ние май твърде често сме съгласни с това...
Поздрави! : )

]


Re: Постмодерно за Ариадна
от alfa_c на 19.09.2006 @ 22:32:18
(Профил | Изпрати бележка)
Какво правиш чак там на края на света ти, освен, че си написала тази хубост?
:(


Re: Постмодерно за Ариадна
от vitsavia (g.atanasova@abv.bg) на 22.09.2006 @ 00:05:46
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/g_atanasova/index.html
Плета пуловери : ) и се опитвам да събудя Тезей, но той бил по-тежък случай и от най-обикновения човек... : (
Поздрави! : )

]


Re: Постмодерно за Ариадна
от seso-sms-o на 20.09.2006 @ 09:24:53
(Профил | Изпрати бележка)
по-добре пуловер, нежели бронежилетка!:)


Re: Постмодерно за Ариадна
от vitsavia (g.atanasova@abv.bg) на 22.09.2006 @ 00:06:24
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/g_atanasova/index.html
Зависи какво е ял Минотавъра и от какво са му въздишките : ) Здравей! : )

]


Re: Постмодерно за Ариадна
от nironi (nironi@dir.bg) на 20.09.2006 @ 22:23:53
(Профил | Изпрати бележка)
"по-бездомен от изгубена мечта"-много "бездомен и самин" ми стана-тъжно и човешко.Плетивото тепърва ще се цени :))


Re: Постмодерно за Ариадна
от vitsavia (g.atanasova@abv.bg) на 22.09.2006 @ 00:07:42
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/g_atanasova/index.html
Мислиш ли? А аз се бях поизплашила, че от плетене на пуловери Ариадна би могла да си позабрави ролята и да започне вместо за нишката, да води Тезей за носа : )

]


Re: Постмодерно за Ариадна
от nironi (nironi@dir.bg) на 22.09.2006 @ 18:32:38
(Профил | Изпрати бележка)
То е едно и също:))

]


Re: Постмодерно за Ариадна
от vitsavia (g.atanasova@abv.bg) на 22.09.2006 @ 18:39:40
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/g_atanasova/index.html
Абе, така е, ама на - женска ми работа : )))))))))) Все ще се опитам да изкарам, че това не е като онова : ))))
Чакай да видим какво си написал днес ; )

]


Re: Постмодерно за Ариадна
от Mandaluga на 06.12.2006 @ 15:48:56
(Профил | Изпрати бележка) http://www.purpledance.wordpress.com
Чудесна си.


Re: Постмодерно за Ариадна
от vitsavia (g.atanasova@abv.bg) на 07.12.2006 @ 09:45:40
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/g_atanasova/index.html
А може би просто е било ден за чудеса : )

]


Re: Постмодерно за Ариадна
от mariq-desislava на 17.10.2010 @ 12:33:13
(Профил | Изпрати бележка)
отваря и безключови врати