Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 806
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 809

Îíëàéí ñåãà:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: LATINKA-ZLATNA

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòà1. Ìîíî-çîíà
ðàçäåë: Ôàíòàñòèêà
àâòîð: nez0user

- Ïàê ìèíàõ ïðåç ìîíî-ïîëåòî... - êàçà Íåÿ.
- È?
- Àìè çà ìîìåíò ìè èçêëþ÷èõà çâóêîâèòå äðàéâåðè è íå ÷óâàõ...
Îòíîâî íÿêîëêî ìèíóòè òèøèíà.
- Âå÷å ñúì îò äðóãàòà ñòðàíà.
- Êàêâî âèæäàø?
- ... Òàì èìà... - ãëàñúò é áå ìíîãî òèõ. - ... îò îíèÿ... íå ãè çíàì êàê ñå êàçâàò... äåòî ñà íà äâà êðàòà (I).
- Î! Ãëåäàé äà íå òå çàáåëåæè. Òîâà å áîðäåð (II).
- Íå ñå ïðèòåñíÿâàé...
- Íå, òè íå ðàçáèðàø. Òîâà íå å îò îãðàíè÷èòåëèòå ïî ïðèëîæåíèÿòà.
Ïîñëå ñïðÿ ìèñúëòà ñè.
Íåÿ ÷àêàøå. Òàêà ìèíàõà íÿêîëêî ìèíóòè â íàïðåãíàòî î÷àêâàíå. Êîãàòî ñå ðàçáðà, ÷å áîðäåðúò íå å çàñÿêúë ïðèñúñòâèåòî é, òÿ ñå ðàçìúðäà ïðåäïàçëèâî. Ìíîãî áàâíî ñå ïîäàäå è îãëåäà îáñòàíîâêàòà.
Áîðäåðúò ñå îòäàëå÷àâàøå, íî è îò òîâà ðàçñòîÿíèå ñå ÷óâàøå, ìàêàð è ñëàáî, çàòèõâàùèÿò çâóê îò ñòúïêèòå ìó.
- Íåÿ?
- Äà? - ïðèñâè î÷è, çàùîòî é ñå ñòîðè ÷å âèæäà íåùî îùå ïî-íåïðèÿòíî.
- Âèæäàø ëè ãè?
- Ìèñëÿ, ÷å ñà æèâè ìèíè, íî... ãè çíàì ñàìî îò êàðòèíêèòå è íå ñúì... ñèãóðíà...
- Äà. Òîâà ñà. Áúäè èçêëþ÷èòåëíî âíèìàòåëíà! ×ðåç òÿõ íå ìîæåø äà ñè ïðåäñòàâèø êîëêî å ëåñíî äà òå ïðîñëåäÿò.
- Êàêâî ìîãàò äà ìè ñòîðÿò?
- Ïî÷òè íèùî. Çà æèâà ìàòåðèÿ ñà ïî÷òè... áèõ êàçàë... áåçâðåäíè, íî... îáõâàòúò èì íà äåéñòâèå å ïîðàçèòåëíî ãîëÿì! Äîíÿêúäå êîíòðîëèðàò çâóêîâèòå ïðåêúñâàíèÿ êàòî îíèÿ îò ïðåäè ìàëêî...
- Àõà, êàçà ìîìè÷åòî êàòî ÷å íà ñåáå ñè.
- ... íî íÿìà òî÷íà èíôîðìàöèÿ çà òîâà.
Ïðåç òîâà âðåìå áîðäåðúò ñå ñêðè â ëåêî ïîëåãàòàòà ñãðàäà íà áàçà 80486DX2. Áåëèÿò é êîðïóñ íå èçäàâàøå ñ íèùî, ÷å å îáèòàâàíà íî è äâàìàòà - è Íåÿ, è Ïèëîò, çíàåõà ÷å òîâà å ñàìî ïðèâèäíî.
Òîâà áåøå îùå åäíà îò îãðîìíèòå áàçè äàííè. Òóê ñå ñúõðàíÿâàõà äàííèòå çà ïîðòàëèòå íà ïî÷òè âñè÷êè ðàáîòíè ñòàíöèè â ðàéîíà. Íåÿ çíàåøå òîâà è, âúïðåêè òîâà, îãëåæäàøå îãðîìíèòå... ñãðàäè?!... ñ íåñêðèòî ó÷óäâàíå è ñ íàìàëÿëà ïðåäïàçëèâîñò. Îò òîâà ÿ èçâàäè è äîðè ìàëêî ñòðåñíà ãëàñúò íà Ïèëîò:
- Íåÿ?
- Äà, Ïèëîò?
- Îïàñíî áëèçî ñè äî âõîäà íà ñòàíöèÿòà, Íåÿ. È çàñè÷àì äâèæåíèå êúì òåá!
Òîâà âå÷å óñïÿ äà ÿ ñòðåñíå. Çàäèøà áàâíî è òèõî, ìàêàð äà çíàåøå, ÷å ñ òîâà íå ìîæå äà ñå ñêðèå, íî çà íåÿ áå äîáðå äà å ñïîêîéíà ñåãà. Çàîãëåæäà ñå áàâíî è âíèìàòåëíî, òúðñåùà ïðèçíàöè, êîèòî äà é ïîäñêàæàò... íåùî, êàêâîòî è äà å, ñàìî äà ðàçáåðå êúäå ñå íàìèðà äâèæåùèÿò ñå îáåêò!
Ðàâíèíàòà íå ìîæåøå äà ñêðèå ïðèñúñòâèåòî é òóê. Ðàçáèðàøå ñå, ÷å èìà ÷óæä íàøåñòâåíèê ñðåä òàçè çîíà. Íå ñå íàäÿâàøå ìíîãî íà òåõíèêàòà ïî ñåáå ñè, ìàêàð òÿ äà áå åäèíñòâåíîòî é îðúæèå, åäèíñòâåíàòà é çàøèòà.
Ïúê è ïàÿöèòå... Àêòóàëèçèðàõà èíôîðìàöèÿòà â ðàáîòíèòå ñòàíöèè... à òàêàâà çà Íåÿ íå ñúùåñòâóâàøå îùå! Îïðåäåëåíî òÿ íå èñêàøå îò Áàçàòà äà èìàò êàêâàòî è äà áèëî çà íåÿ. Íèòî çà Ïèëîò. Çàòîâà è ñå äâèæåõà... òàêà ïðåäïàçëèâî. Ïîíå ñå îïèòâàõà.
- Íå ìíîãî äàëå÷ îò ìåí... - çàïî÷íà Íåÿ. - ... âèæäàì äâå... ìèíè, èçïúëíèëè ïðåäíàçíà÷åíèåòî ñè. Íî... çàñåãà äðóãè, àêî èìà, ñà èçâúí çðèòåëíàòà ìè çîíà.
- Áúäè èçêëþ÷èòåëíî âíèìàòåëíà! Òå ñà äðåáíè è ñå äâèæàò... áèõ êàçàë, âëóäÿâàùî áàâíî... è âúïðåêè òîâà å ïî-äîáðå äà íå ñå ñáëúñêàø ñ òÿõ... íà æèâî.
- Äîáðå.
Çà ìîìåíòà íÿìàøå êàêâî ïîâå÷å äà ñè êàæàò.
Ìîìè÷åòî ÷óâñòâàøå ñãîðåùÿâàíåòî íà òÿëîòî ñè îò íàòðóïâàùîòî ñå íàïðåæåíèå. Íàëîæè ñè äà å ñïîêîéíà. Äà íå ïðèáúðçâà. Ïèëîò ÿ áå óâåðèë, ÷å íå çíàÿò îùå çà òÿõ äâàìàòà. Ñïîìíè ñè åäèí èíñòðóìåíòàë îò ïðåäè ìíîãî âðåìå - "Fast Food" (III), äîêàòî ñå îãëåæäàøå, îïèòâàùà ñå äà å âñå òàêà ïðåäïàçëèâà.
Íåîáÿòíîñòòà íà Ðàâíèíàòà ñ íåéíèòå ÷óïêè è ðàçêëîíåíèÿ òðåâîæåõà íå ñàìî Ïèëîò. Êîãàòî íå ñè íà ñâîÿ òåðèòîðèÿ, ãëåäàø äà ñè ìàêñèìàëíî âíèìàòåëåí. Âå÷å íå ÷óâàøå áîðäåðà, íî èççàä åäíà èçäàòèíà íåäàëå÷ îò ïîçèöèÿòà é, çàáåëÿçà íàðàñòâàùàòà ðàçòåãëåíà ïîðàäè íàïðåäíàëèÿ ñëåäîáåä ñÿíêà íà íåùî äà ïðèáëèæàâà.
- Ïîçèöèÿ 17/34, ðåäîâå 4-56/64, ãëàñîâå 2/4 è 4 êàíàëà. Ôîðìàò 8363 KHz, äúëæèíà 2.13 è ñêîðîñò 6. Êà÷åñòâî 8b - ñúîáùè êîîðäèíàòèòå Ïèëîò.
Íåÿ íå îòãîâîðè. Íå ÷å íÿìàøå ñìèñúë, ïðîñòî è äâàìàòà çíàåõà. Áÿõà ñå ðàçáðàëè òàêà. Íî òîâà çà êàíàëèòå ÿ ïðèòåñíÿâàøå. Çàùî ÷åòèðè? Çàùî íå 5.1? Èëè äâà? Îáëåãíàëà èçïîòåí ãðúá çà åäíà ñãðàäà â ïðåóñòàíîâåí ñòðîåæ, ìîìè÷åòî ÷àêàøå íàïðåãíàòî.
Èççàä úãúëà ñå ïîêàçà èçäúëæåíàòà ñÿíêà íà èäâàùàòà ìàøèíà. Ïðåãëúòíà íåðâíî... è íàñòàíà òèøèíà. Êàòî ÷å âñè÷êî áå çàìðàçåíî îò âåêîâå.
- Ïèëîò?
- Íÿìà ìÿñòî çà òðåâîãà.
Íå ìîæåøå äà çíàå. Íî ïîâÿðâà. Èç÷àêà îùå ìàëêî è ïîñëå ïðåäïàçëèâî íàäíèêíà. Îãðîìåí ïî ðàçìåðè, ïàÿêúò ñòîåøå çàñòèíàë íàñðåä êðà÷êà. Íåÿ íå ïîìðúäíà îò ìÿñòîòî ñè. Îãðîìíèòå îðúäèÿ ïî êîðïóñà ñî÷åõà ïðàâî êúì ìîìè÷åòî. È òÿ ÷ó â ñëóøàëêèòå ñè:
- Íå çàñè÷àì ôóíêöèîíèðàùè ñèñòåìè. Êàòî ÷å íÿìà çàõðàíâàíå. - ñïîêîéíèÿò è íÿêàê ðàâíîäóøåí íà ìîìåíòè ãëàñ íà âîäà÷à íà Êîðàáà çà êîé ëè ïúò èçèãðà óñïîêîèòåëíàòà ñè ðîëÿ.
Ìîìè÷åòî ïðåäïàçëèâî âäèãíà ãëàâà êúì íåáåòî, ìàêàð ÷å áå èçêëþ÷åíî äà çúðíå Êîðàáà ãîðå â îòìîñôåðàòà (IV), çàñòàíàë íà ñòàöèîíàðíà îðáèòà.
Ìàêàð äà âÿðâàøå áåçðåçåðâíî â äóìèòå íà Ïèëîò, ñúðöåòî é ëóäî áèåøå, äîêàòî êàòî â ñúí ñå ïðèáëèæàâàøå êúì ïàÿêà. Ïîòòà ñå ñòè÷àøå íà âàäè÷êè ïî ëèöåòî é, äîêàòî êðàêàòà ïðàâåõà ïîðåäíàòà êðà÷êà êúì ìàøèíàòà. Òîâà áå íåñëó÷âàùà ñå âúçìîæíîñò - äà ðàçáåðå îòáëèçî åäèí ïàÿê.
- Ïèëîò?... ìèñëÿ, ÷å...
- Äà.
Òîãàâà çàáåëÿçà ìàëêèòå ñèâè äèñêîâå îêîëî åäèíèÿ ìàñèâåí, õèäðàâëè÷åí êðàê. Òàêèâà ïî ðàçìåðè...
- Ñêàíèðàì. - ñúîáùè ïèëîòà.
... à òîëêîâà ðàçðóøèòåíî äåéñòâèå! Óìúò é íå ãî ïîáèðàøå.
Ñëîæè ðúêà íà õëàäíèÿ ìåòàë. Ìàòåðèÿòà áå òàêàâà, ÷å íèêîãà íå ñå ñòîïëÿøå îñåçàåìî. Íèùî íå ïîñëåäâà. Èçïúëíèëè ïðåäíàçíà÷åíèåòî ñè, òåçè ìèíè òóê âå÷å íå ìîæåõà äà íàâðåäÿò.
Ñÿêàø îòãàòíàë ìèñëèòå é, Ïèëîò îòíîâî ñå íàìåñè:
- Íå, äîêàòî íå ñå ïðåçàðåäÿò. Äà, óâè, è àç ñåãà íàó÷àâàì çà ìîäèôèöèðàíàòà âåðñèÿ. - íà÷óìåðåíî ñúîáùè.
×ó ñå òèõà ãðúìîòåâèöà, ïðåäâåñòíèöà íà åêâèâàëåíòà íà áóðÿ. Òóê, ðàçáèðà ñå, íèêîãà íå âàëåøå. Íå è äúæä.

Ïèëîò ñåäåøå ïðåä êîìàíäíèÿ ïóëò è âñè÷êèòå ìó ðúöå øàðåõà áúðçè÷êî ïî êëàâèøèòå, îïèòâàéêè ñå äà ïðåäïàçÿò ñèñòåìèòå îò âúíøíîòî íàõëóâàíå, íåèçâåñòíî êàê ñëó÷èëî ñå. ÍÅÙÎ áå íàâëÿçëî â îñíîâíàòà áàçà äàííè íà êîðàáà è îïèòâàøå äà ÿ êà÷è íåèçâåñòíî êúäå. Ïèëîò íå ìîæåøå äà ãî ïîçâîëè.
- Íåÿ, èìàì íåïðèÿòíîñòè. - ñúîáùè íà ìîìè÷åòî. - Íåùî ñå îïèòâà äà ïðåâçåìå êîðàáà, Íåÿ.
Ñòðÿñêàùà íîâèíà!
- Ïðåêúñâàì âðúçêà.
Íåïðèÿòåí ìîìåíò, íî íÿìàøå äðóãî ðåøåíèå, ìàêàð è âðåìåííî.
Ïèëîò îñòàâè îñíîâíàòà çàõðàíâàùà åíåãðèÿ è èçêëþ÷è âñè÷êî îñòàíàëî. Ñîðòèðà èíôîðìàöèÿòà, ïðåãëåäà ÿ ñ ïðèñúùà çà íåãî áúðçèíà è çàïèñà ñïèñúöèòå îòíîâî êàòî àêòóàëèçèðà íÿêîè îò òÿõ. Îñòàâè îòâîðåíè äâà âõîäíè è äâà èçõîäíè ïîðòà - îáùî äâà êàíàëà. Åäèíèÿ çà âðúçêà ñ Íåÿ (íå áè ñè ïîçâîëèë äà ïðåêúñíå êîìóíèêàòèâíîñòòà ñè ñ ÷ëåí íà åêèïàæà, îñîáåíî â òàêàâà îïàñíà çàäà÷à, ïúëíà ñ ìíîãî íåÿñíîòèè è ðèñêîâå), äðóãèÿ - çà íàáëþäåíèå.

Ïðåç òîâà âðåìå Íåÿ îãëåæäàøå âñå ïî-ñìåëî ïàÿêà, çàîáèêàëÿøå ãî îòòóê... îòòàì... è êîãàòî ñå íàìèðàøå ñ ãðúá êúì ñãðàäàòà, äî êîÿòî áåøå ïðåäè ìàëêî è ëþáîïèòíî ñå âçèðàøå â ðàçíèòå òàì ÷àðêóëÿöè ïî ïðåäíèòå êðàêà, íåùî ÿ íàêàðà äà ñå îáúðíå.
Äî úãúëà ñòîåøå èçïðàâåíà ñòðîéíà âèñîêà ôèãóðà, íàìåòíàòà ñ ïëúòíà äðåõà, íàïîìíÿùà çà ðàñî, è ñ äúëáîêà êà÷óëêà. Àêî òóê ñúùåñòâóâàøå ðåëèãèÿ, òî òîçè èíäèâèä áè áèë íÿâÿðíî ìîíàõ. Êðúñòîñàë ðúöå, ïîçàòà íà òÿëîòî ìó èçëú÷âàøå ñïîêîéñòâèå. Íå ëè÷åøå äà ñå ïðèòåñíÿâà èëè äà ãî å ñòðàõ. Ñòðàõúò ñúùî íå ïðèñúñòâàøå ó íàáëþäàòåëêàòà, íî òîâà íå ìîæåøå äà ñå êàæå çà íàïðåæåíèåòî, êîåòî ñåãà íàðàñòíà îáåçïîêîèòåëíî.
Ãëåäàõà ñå ïðîäúëæèòåëíî – òîé èçïîä äúëáîêàòà êà÷óëêà - è íàêðàÿ íåïîçíàòèÿò ñå îáàäè:
- Ìîæå áè èìàìå åäíà è ñúùà öåë... - ñëåä êîåòî çàìúë÷à.
- Íå ñå çíàå. - äàäå íåîïðåäåëåí îòãîâîð ìîìè÷åòî.
- ... Íåÿ.
È äâàìàòà íå ðàçáðàõà êàê ðú÷íèÿò ëàçåð ñå îêàçà íàñî÷åí ñðåùó...
- Àç ñúì îò Íàðàñòàí (V).
- Íàðàñòàí íå ñúùåñòâóâà îò ìíîãî âðåìå. Íå ñå îïèòâàé äà ìå óáåäèø â ðåàëíîñòòà íà åäíà ëåãåíäà.
Çíàíèÿòà íà Íåÿ çà Íàðàñòàí ñå ïðîñòèðàõà äî òàì, ÷å òîé å åäèí îò ðàçðóøåíèòå ãðàäîâå îò àòîìíàòà áîìáà, íî íàñåëÿâàùèòå ãî ñà èìàëè íåñðàâíèìî ðàçâèòà òåõíîëîãèÿ çà óïðàâëåíèå íà ìåæäóïðîñòðàíñòâåíè òóíåëè... èìàøå è îùå, íî áå ãî çàáðàâèëà.
Äîêàòî äâàìàòà äèñêóòèðàõà è âñåêè äúðæåøå íà ñâîåòî, íèêîé íå çàáåëÿçà äâàòà áîðäåðà, äîêàòî íå ñòàíà êúñíî.

Ïèëîò íå áåøå ïîçâîëèë äà ñå êîïèðàò äàííèòå... êúäåòî è äà ñå íàìèðàøå êðàéíàòà äåñòèíàöèÿ, êîÿòî ñå îïèòà ñ ìàøèíàòà çà òúðñåíå äà ãè êîïèðà, è ñåãà âêëþ÷âàøå ñèñòåìèòå. Çàáåëÿçà, ÷å êúì ÷åðâåíàòà òî÷êà, ïðåäñòàâëÿâàùà íà ðåøåòêàòà-ðàäàð Íåÿ, ñå áå ïîÿâèëà... êàòî ÷å îòíèêúäå, íå äîøëà, à ïîÿâèëà!... åäíà ñèíÿ òî÷êà. Îñòàíà çàãëåäàí òàêà, ñëåä òîâà çàïðåòúðñâà àðõèâèòå, íî íå ìîæà äà ðàçáåðå îòêúäå ñå áå âçåëà. À ìèã ïî-êúñíî äâåòå ïðîñòî èç÷åçíàõà îò ðàäàðà. Òîâà ãî îçàäà÷è ïúðâîíà÷àëíî. Íå ìîæåøå äà å îò òåõíèêàòà (êîðàáúò áå ÷àñòè÷íî æèâ è áè ñå îáàäèë, àêî èìà íåùî ñìóùàâàùî), à âúíøíà ïðè÷èíà (êàòî ìèíèòå, íàïðèìåð)... àáñóðä! È âñå ïàê, ôàêòúò áå íà ëèöå. Íèêàêúâ ñèãíàë îò Íåÿ. Îñâåí äà ïðîâåðÿâà ïî êàíàëèòå è ïîâúðõíîñòòà, Ïèëîò íå ìîæåøå äà ñòîðè êîé çíàå êîëêî. Áå ìèðîëþáèâî ñúùåñòâî, îò ìèðîëþáèâ ñâÿò, è íàñèëèåòî â ïîâå÷åòî ìó ôîðìè ãî îòáëúñêâàøå. Ñàìî êîãàòî áå êðàéíî íåîáõîäèìî, ìàêàð ÷å è òîãàâà èìàøå ãîëåìè ðåçåðâè äàëè ìèðíîòî ðàçðåøàâàíå íå áè áèëî îò ïî-ãîëÿìà ïîëçà.

Ãîëåìèòå ìàøèíè êàòî íà øåãà ïðèáëèæèõà äâîéêàòà.
- Î, ïî äÿâîëèòå!
Äâàìàòà îïðÿõà ãúðáîâå è ñàìî ãëåäàõà êàê ìàøèíèòå íàáëèæàâàò.
- Íå ãî òúðñè, íÿìà íè íà ðàäàðà. - ñå îáàäè íåïîçíàòèÿ.
Ìîìè÷åòî ðåøè äà íå èãðàå, íî íå ìîæà äà ñêðèå ïúëíàòà ñè èçíåíàäà:
- Çíàåø çà Ïèëîò!?

Çâóê, ïðîñòèðàù ñå íà ãðàíèöàòà íà ñëóõà ìîæå äà å îñîáåíî, íàðêîòè÷íî îïèàíÿâàù, âñåîáõâàòåí è äà íå òè ñå èñêà äà ñïèðà èëè ïðåêúñâà, äà èìà îùå è îùå. Äðóã çâóê ìîæå äà íå òè å áåçðàçëè÷åí, íî õèëÿäè ïúòè äà ñè ãî ÷óâàë. Èëè íåçàïîìíÿù ñå, íåàíãàæèðàù âíèìàíèåòî òè. Íî ãðàíèöàòà çà òîâà å ãðàíèöà, çà äà ðàçãðàíè÷àâà. Òîâà, êîåòî ñå íîñåøå èç ïðîñòðàíñòâîòî îêîëî òÿõ ñåãà íå èçïîëçâàøå ñëóõà èì, íàïðàâî ïðîíèêâàøå â ìîçúêà èì. Íåÿ ïàäíà íà êîëåíå, ïðèòèñíàëà óøèòå ñè ñ ðúöå è ñ ïîìúòíÿâàùî çðåíèå çàáåëÿçà êàê ñúáåñåäíèêúò é ïðîñòî áåçæèçíåí ñå ñâëå÷å â ïðúñòòà. Ïîñëåäíîòî, êîåòî çàïîìíè, áå ïî-ÿðêîòî ïðîáëÿñâàíå íà ñëúíöåòî, ïðåäè äà ñå ñêðèå.

Ïðîñòî îòâîðè î÷è. Íàîêîëî áå òúìíî êàòî â ðîã. Íå ñå ÷óâàøå íèùî - íèòî çâóê, êàêâîòî è äà å - íåùî, äà é ïîäñêàæå êúäå å.
Íå.
Íèùî.
Ïîñëå çàäèøà äúëáîêî, ñïîêîéíî. Îòíå é íÿêîëêî ìèíóòè äà ñêàíèðà ñèñòåìèòå ñè - çàñåãà áå äîáðå, áàòåðèÿòà íå áå ïàäíàëà ñúâñåí, íî ñêîðî è òîâà ùåøå äà ñå ñëó÷è, àêî íå ñå ïðåçàðåäè íàâðåìå.
Áàâíî è âíèìàòåëíî ñå èçïðàâè. È ñ íåïðèÿòíà çà ñåáå ñè èçíåíàäà óñòàíîâè, ÷å íå ìîæå äà ïîëó÷è âðúçêà ñ Êîðàáà - íåùî áå áëîêèðàëî âúíøíèòå êàíàëè è íà Íåÿ ùåøå äà é ñå íàëîæè äà ðàç÷èòà ñàìî íà ñåáå ñè. "Óñåòúò" é ïîêàçà, ÷å â ïîìåùåíèåòî íÿìà äðóãî ñúùåñòâî. Ñêîðî íàìåðè âðàòà. Ïðúñòèòå îáõâàíàõà äðúæêàòà è íàòèñíàõà. Íàé-îáèêíîâåíà âðàòà!? Çåéíà êîðèäîð.  êðàÿ ìó, íå ïî-äàëå÷å îò äåñåòèíà êðà÷êè, çàáåëÿçà îòâîðåíà âðàòà, ïðåç êîÿòî ñå âèæäàøå "Äîñòà íåòî÷åí èçðàç." ñè ïîìèñëè ìîìè÷åòî, äîêàòî ãëåäàøå Ðàâíèíàòà.
Êîðèäîðúò íå áå îñâåòåí, íî ñâåòëèíàòà íà õëàäíàòà íîù áå äîñòàòú÷íà. Àêî â ïðîäúëãîâàòîòî ïîìåùåíèå èìàøå ñåíçîðè... Íÿìàøå. Îùå åäíà êðà÷êà... Îùå åäíà... È îùå... È åòî ÷å îñòàâàõà äâà ìåòðà, êîãàòî íà ïîäà (øàõìàòíèòå êâàäðàòè ïîêðèëè âñÿêà ïîâúðõíîñò îò ïîìåùåíèåòî é äåéñòâàõà íÿêàê çëîâåùî è Íåÿ ñå ðàäâàøå, ÷å ñêîðî íÿìà äà å òóê) çúðíà îòáëÿñúê íà ìåòàë. Íàâåäå ñå è ãî âçå. Ïèñòîëåò?! Íåñúìíåíî íåùî òàêîâà - ñòðàííî äóëî (òðè ðàçëè÷íè ïî äúëæèíà òúíêè öèëèíäðè), à è êîíñòðóêöèÿòà... Ïî÷òè ðàâíîñòðàíåí òðèúãúëíèê. Íî ïðîåêòàíòèòå ìó áÿõà äåéñòâàëè èíòóèòèâíî è Íåÿ âåäíàãà ðàçáðà êúäå å äðúæêàòà, ñïóñúêà... Íå ìîæåøå äà ðàçáåðå äàëè å ïúëåí èëè íÿìà ïàòðîíè, íî ïàê áå íåùî...
À ñëåä òîâà...
... ñúðöåòî é áÿñíî áèåøå, äîêàòî ðúêàòà é ñòèñêàøå ñ ïîáåëåëè ïðúñòè ïèñòîëåòà, à ñàìàòà òÿ ñå îãëåæäàøå ïîâå÷å îò èçíåðâåíî. Áå çàãóáèëà êîíòðîë íàä àäðåíàëèíà ñè, íå ñàìî çàùîòî îò ìíîãî âðåìå (êîëêî íå ìîæåøå äà êàæå, òúé êàòî èçêëþ÷âàíåòî íà ñúçíàíèåòî é áå ïðåêðàòèëî äåéñòâèåòî íà âúòðåøíèÿ ÷àñîâíèê è ìëàäàòà æåíà íå ìîæåøå äà îïðåäåëè êîëêî âðåìå áå ìèíàëî îò òîãàâà) áå çàãóáèëà âðúçêà ñ Ïèëîò, à è çàùîòî ñå ñëó÷èõà äîñòà íåùà íàêóï.
Ëóä êúñìåò é òðÿáâàøå äà ñå èçìúêíå îò òåêóùàòà ñè ïîçèöèÿ. Êàê áå çàîáèêîëèëà ñãðàäàòà è ñå áå ñêðèëà îò Òàíê-6, ñàìî Íåÿ ñè çíàåøå. Åñòåñòâåíî çà ñàéáîðã îò íåéíèÿ êëàñ òàêèâà ïðåòîâàðâàíèÿ íå áÿõà ðÿäêîñò, íî çà÷åñòèëèòå äèíàìè÷íè äåéñòâèÿ íå é îñòàâÿõà âðåìå íèòî äà ñå âúçñòàíîâè ôèçè÷åñêè, íèòî äà ïðîâåðè äàëè âñè÷êî å íàðåä. Ñðåä ïîêàçàòåëèòå é èìàøå ôóíêöèîíàëåí ñïàä è òîâà áå íîðìàëíî ïðè âñè÷êî ñëó÷èëî ñå. Íî ÷àê ïúê òîëêîâà...
Çàñëóøà ñå. Íà íÿêàêâè ñè êðà÷êè îò ïîçèöèÿòà é ÷ó òèõîòî ãðîìîëåíå íà ïîðåäíèÿ Òàíê-6, ïîðåäíàòà ðåàëíà îïàñíîñò. Âúðòåøå î÷è è... çâóöèòå ñåêíàõà âíåçàïíî.
Ìîìè÷åòî çàìðÿ.
Òàêà èçìèíàõà íÿêîëêî áåçêðàéíè ìèíóòè, ïîñëå åêñïëîçèÿòà, ðàçïèëÿëà ñêðèâàëèùåòî é, ÿ îòõâúðëè äàëå÷. Ïðåç çàìúãëåíîòî çðåíèå âèæäàøå êàê ìàøèíàòà ïðèñòúïâà êúì íåÿ.
È òîãàâà çàâàëÿ.

Îãðîìíîòî òÿëî çàñòàíà íàä íåÿ è äâå îò ÷åòèðèòå ìåõàíè÷íè êàðòå÷íèöè, íàñî÷åíè ñðåùó é ñå çàâúðòÿõà â ãîòîâíîñò çà àòàêà.
"Òîâà å êðàÿò." ìèíà ïðåç óìà é.
Íî íå áåøå.
Òèõ, íî ÿñåí ãîâîð ñå ðàçíåñå îò âúòðåøíîñòòà íà ìàøèíàòà.
- Äà, Íåÿ, àç ñúì - Ïèëîò.
- Êàê... - ñ ïîñëåäíè ñèëè êàçà ìîìè÷åòî. Áåøå ñå íàäèãíàëà íà ëàêúò, íî äîòóê ñå ïðîñòèðàõà âúçìîæíîñòèòå é. Óñåòè ñå êàê çàëèòà... è êàê ñèëíè ðúöå ÿ ïîäõâàùàò âíèìàòåëíî. Ñëåä òîâà óìúò èçêëþ÷è è îñòàíà ñàìî çåëåíèêàâàòà ïðèòúìíÿëà ðàâíèíà íà ñúçíàíèåòî é. Âèíàãè òîâà ñå ñëó÷âàøå ñëåä êðàéíî èçòîùàâàíå íà áàòåðèÿòà.

Òúìíèòå çåëåíè îêðàñêè íà ïëîñêîñòòà, çàåìàíà îò åêâèâàëåíòà é íà ñúçíàíèå, ñå ïðîñòèðàõà êàòî ÷å áåçêðàéíî â õîðèçîíòàëíèòå ïîñîêè.  íèñêîòî íåáå (VII), íàâúñåíî îò ñêóï÷åíè áóðåíîñíè îáëàöè, íå ñå âèæäàøå íèùî îáåùàâàùî. Äðàìàòè÷íîñòòà íà öÿëàòà îêîëíîñò ïîä÷åðòàâàøå ñåðèîçíîñòòà íà ïîëîæåíèåòî, â êîåòî ñå íàìèðàøå. È ïðåäè áå èçïàäàëà â òàêîâà êðèòè÷íî ñúñòîÿíèå íà èçòîùåíîñò. Ñåãà îáà÷å áå ïî-ñòðàøíî, òúé êàòî íå áå óñïÿëà äà çàñå÷å åíåðãèéíè èçòî÷íèöè íàîêîëî. Íåñúìíåíî áúêàøå îò òàêèâà. Íå áè ìîãëî äà áúäå äðóãîÿ÷å íà ìÿñòî êàòî òîâà. Íî çëå ãîâîðåøå çà ôóíêöèîíàëíîñòòà é, ñëåä êàòî íå ãè áå îòêðèëà.
 äàëå÷íèÿ õîðèçîíò ñå âèæäàõà òúìíèòå ñèëóåòè íà âèñîêè ïëàíèíè ñ ïîáåëåëè îò ñíÿã ñêëîíîâå è âúðõîâå. Òîâà áå îùå ïî-ñòàðøíî, òúé êàòî îçíà÷àâàøå ñïèðàíå äåéñòâèåòî íà âàæíè ïîääúðæàùè ïðîãðàìè. Ïðîãðàìè æèçíåíîâàæíè. Êàòî õðàíàòà è âîäàòà ó îðãàíè÷íèòå ñúùåñòâà, íóæäàåùè ñå îò òÿõ âñåêèäíåâíî.
Ñúñ ñåíçîðè, èçêëþ÷åíè çà âúíøíèÿ ñâÿò, ïîòîïåíà â ñîáñòâåíàòà ñè âèðòóàëíà ðåàëíîñò, Íåÿ ðåøè äà íàïðàâè èíâåíòàðèçàöèÿ íà ñúñòîÿíèåòî ñè è äà îïèòà äà ïîïðàâè, äîêîëêîòî áå âúçìîæíî, ÷àñò îò ñúñòîÿíèåòî ñè.
Îòâîðè system.log, îòáåëÿçà ãëàâíèòå ïîâðåäè (ñ âòîðîñòåïåííèòå ùåøå äà ñå çàåìå, àêî îñòàíå âðåìå) è íàáðà ïðåç Èçáèðàòåëíèÿ äèñê (VIII)òåëåôîííèÿ íîìåð çà âðúçêà. Àêî íåùàòà íå ñå áÿõà îïëåñêàëè ïðåêàëåíî, ùåøå äà ñå ñâúðæå ïðåç àíàëîãîâàòà ëèíèÿ. Âèíàãè èçïîëçâàøå íåÿ, òúé êàòî é äàâàøå âðåìåíåí òðàíñôåðåí àäðåñ, êîéòî àäðåñ ãóáåøå âàëèäíîñò, ùîì ïðåêúñíåøå ñåñèÿòà. Âúâåäå èìåòî è ïàðîëàòà ñè è çà÷àêà. Òîâà ìîæåøå äà ïðàâè ñåãà. Èçìèíà åäíà ìèíóòà è, òúé êàòî ìîäåìúò áå íàñòðîåí äà ïðåêúñíå îïèòà çà âðúçêà ñëåä åäíà ìèíóòà, àêî íå óñïååøå äà ñå ñâúðæå, òîâà è ñòàíà. Çàìèñëèëà ñå çà ìîìåíò çà àëòåðíàòèâåí íîìåð, ìîìè÷åòî ãî íàáðà è, çàñëóøàíà â òèõèòå øóìîâå îòêúì ñïèéêúðà, ñå óñåòè åäâà ñëåä êàòî âèäÿ íàäïèñà "Ñâúðçâàíå êúì Åôèðà...". Áúðçî îòâîðè êîíçîëàòà è íàáðà íÿêîëêî êîìàíäè çà ïðîñëåäÿâàíå íà âðúçêè ìåæäó ðàçëè÷íè ÷àñòè íà ñîáñòâåíàòà é èíôðàñòðóêòóðà. Ðåçóëòàòúò áå ìíîãî îçàäà÷àâàù. Êà÷è îò àðõèâèòå ñè ïðîáíè ïðîãðàìè, ñòàðòèðà ãè ñúñ ñúîòâåòíèòå êëþ÷îâå è ñå èçíåíàäà îùå ïîâå÷å ïîðàäè ðàçëè÷èÿòà â ðåçóëòàòèòå. À èìåííî ðàçëè÷èÿ íå áèâàøå äà èìà. Íî îñòàâè òîâà çà íåèçâåñòíî êîëêî âðåìå, òúé êàòî ïðåäè ìàëêî ìèãàíåòî íà ëàìïè÷êèòå, ïðåäàâàùè íóëè è åäèíèöè â öåíòðàëíèÿ é ïðîöåñîð, çàâúðøè è Íåÿ ðàçáðà, ÷å çàùèòíàòà é ñòåíà (IX) ëèïñâà. Îòâîðè Äíåâíèêà íà ïðèëîæåíèÿòà è ïðåãëåäà ñúäúðæàíèåòî ìó. Íàé-ðàçëè÷íè êîìïîíåíòè. Íî òî÷íî òîçè ëèïñâàøå. Ïðîâåðè â Ðåãèñòðèòå, íî òàì íå íàìåðè íèòî ñòîéíîñò, íèòî êëþ÷, êîèòî äà ïîêàçâàò ÷å íÿêîãà å èìàëî Çàùèòíà ñòåíà.
Íåïîçâîëåíî èçêëþ÷è Èçáèðàòåëíèÿ äèñê è âðúçêàòà ìó ñå ðàçïèùÿ, ÷å ïî íåêîðåêòåí íà÷èí å ïðåêúñíàòà. Èìàøå è äðóãè ñúîáùåíèÿ, íî ìîìè÷åòî íå ñå ñòðåñíà îò áåçîáèäíîñòòà èì. Ïîçíàâàøå ãè. Íî òå íÿìàõà çíà÷åíèå. Áåç Çàùèòíà ñòåíà êàêâî ëè íå ìîæåøå äà ñå ïðîìúêíå Îòâúí. Íÿêîÿ çàäíà âðàòè÷êà, ïîçâîëÿâàùà íåîòîðèçèðàí äîñòúï äî ðåãèñòðèòå é, íå ñàìî íà íàé-âèñîêî íèâî, íî è íà íàé-íèñêî – ðåãèñòðèòå íà ñàìèÿ ïðîöåñîð. Ïðèëîæåíèå, ïîçâîëÿâàùî äà ñå ñòàðòèðà ïî íåâèäèì ïúò íåùî îò Îáâèâêàòà íà Ñúçíàíèåòî é. È êàêâî ëè îùå íå. Òÿ íå ìîæåøå äà ñè ïîçâîëè äà ðèñêóâà. Îùå äâà ïúòè ñêàíèðà âñè÷êî (ïðîöåñúò îòíåìàøå ñåðèîçíî êîëè÷åñòâî Âðåìå êàòî ðåñóðñ, à ïîâòîðåíèåòî ìó – îùå ïîâå÷å) è óâåðèëà ñå, ÷å íÿìà îòâîðåíè ïîðòîâå, çàòâîðè áàâíî è ñïîêîéíî íåïîçâîëåíî èçêëþ÷åíèòå ïðîãðàìè.
Ïîãëåäíà íà Èçòîê è âèäÿ, ÷å òàì ïðîñâåòëÿâà. Áëåäà óñìèâêà óêðàñè è áåç òîâà êðàñèâîòî é ëèöå è çàòâîðè óìîðåíî î÷è, ïðåêúñâàéêè òåðìèíàëíàòà âðúçêà ñ âèðòóàëíàòà ñè ðåàëíîñò. Òîâà é ïîçâîëè â Îáùàòà âèðòóàëà (X) äà îòâîðè î÷è è âèäÿ íàäâåñåí íàðàñòàíåöà.
- Íàñïà ëè ñå? Èçãëåæäàø óìîðåíà.
Áåç äà îòãîâîðè, Íåÿ ñå îãëåäà. Ñëàáàòà îñâåòåíîñò íå é ïîçâîëè äà ðàçëè÷è ïîäðîáíîñòè â êàáèíàòà (ïîâå÷å îò ñèãóðíà áå, ÷å ñå íàìèðà â Ïàÿêà), íî óñïÿ äà çàáåëåæè Ïèëîò ïðè ïóëòà çà óïðàâëåíèå. Íèêîãà íå ñè ãî áå ïðåäñòàâÿëà íà äðóãî ìÿñòî, îñâåí â Êîðàáà ñè. Ñòðàííî é áå äà ãî ãëåäà òàêà. Íî ðàçìàõâàøå ïèïàëà è èçîáùî ïîêàçâàøå, ÷å íå ãî ïðèòåñíÿâà òîâà. Êàòî ÷å áå â ñâîè âîäè íàâñÿêúäå, êúäåòî èìà êîìàíäåí ïóëò çà óïðàâëåíèå.
- Çíàì, ÷å èìàø âúïðîñè, èñêàø äà óçíàåø êàê ñúì äîøúë òóê...
Ìîìè÷åòî ïðèìèãíà â îòãîâîð.
- Èñòèíàòà å, ÷å Íèéãîïðà Õéòà – Ïèëîò ïîñî÷è íàðàñòàíåöà. – ñâúðøè ïî÷òè âñè÷êî âìåñòî ìåí è ñúì ìó áëàãîäàðåí çà òîâà.
Íåèçðå÷åíèÿò âúïðîñ ñå ÷åòåøå â î÷èòå é.
- Îáðàçúò íà Ïèëîò – çàîáÿñíÿâà Íèéîïðà – å õîëîãðàìíà ïðîåêöèÿ.
Ïîñëåäâà íåäîóìåíèå â ïîãëåäà é.
- Äà, Íåÿ. – Ïðîäúëæè Ïèëîò. Â äåéñòâèòåëíîñò ñå íàìèðàì â Êîðàáà, è ñ åäíà ìàëêà õèòðèíà íà Õéòà óñïÿâàì îò òàì äà óïðàâëÿâàì òàíêà.
- Íî çà òîâà òðÿáâà äà èìà çàãëóøàâàùè ñèãíàëè... è êàêâî ëè îùå íå. – íàìåðè ñèëè äà ïðîèçíåñå òÿ.
Ìîìúêúò ñëîæè ðúêà íà ãîëîòî ðàìîòî íà Íåÿ.
- Íå ìó ìèñëè. Íå ìîãàò äà íè çàñåêàò áëèçêèòå 24 ÷àñà. Äî òîãàâà ùå êà÷èì èíôîðìàöèÿòà, êîÿòî íè èíòåðåñóâà è ùå ñìå ñå ìàõíàëè îò òóê. Òàêèâà ñà ïëàíîâåòå.
- Àìè Êóëàòà? À ìîíî-ïîëåòàòà? Îñâåí òîâà íå ñè çàáðàâèë çà ñêðèòèòå èíäèêàòîðè... Îñâåí òîâà äàòà-äèñêîâåòå...
Íåÿ ñå ñåïíà, íî êàçàíîòî áå êàçàíî.
Õéòà ñëîæè ïðúñò íà óñòíèòå é, êàòî ÷å íåçàáåëÿçàë äóìèòå é:
- Ñåãà ïî÷èâàé, êîãàòî ñè ãîòîâà ùå ñå âêëþ÷èø. Çà òåá òîâà ùå å ìíîãî îïàñíî, íî... – òîé ïîãëåäíà Ïèëîò è ñúùåñòâîòî ñå ñúãëàñè. – ... íà òåá ùå ñå ïàäíå íàé-îòãîâîðíàòà çàäà÷à îò Ïëàíà.
Òîâàãà Íåÿ ñè ñïîìíè íåùî:
- Äîêàòî áÿõ â... â áåçñúçíàíèå... – òðóäíî é áå äà îñìèñëè òîâà. - ... çàáåëÿçàõ íåùî. – Ïîðîâè ñå â êëåòêèòå íà ïàìåòòà ñè è ñëåä 0,00045 ñåêóíäè ãî íàìåðè. Ïóñíà àóäèî-ôàéëà ïðåç âèñîêîãîâîðèòåëÿ.

...
- Çíàåø ëè êàêâî íàìåðèõ? Ãíåçäîòî! Ñúðöåâèíàòà! - Ãëàñúò é áå ðàäîñòåí.
- É? - çàïèòà ÿ òîé.
- Ñåãà ãî ïðåãëåæäàì...
Òèøèíà çà èçâåñòíî âðåìå.
- Íèùî. À ñúì íà 1497 ðåä!... Âèæäàì êëþ÷îâåòå íà ðåãèñòúðà... Åòî è ÷åòèìè ðåäîâå... close... exit... Íÿìà usage! - êàçà Òèÿ.
- À äèíàìè÷íàòà áèáëèîòåêà?
- Ïîçíàé êàêâî?!
- Íÿìà òàêàâà? - ñ ëåêî ó÷óäåí ãëàñ çàïèòà.
- Íÿìà òàêàâà! - ïîòâúðäè òÿ ÿäîñàíà.
- Òîâà ïîêàçâà ñàìîñòîÿòåëíîñò.
- Äà, íî Ãíåçäîòî å íà ìîäóëíà îñíîâà è áè òðÿáâàëî äà èìà âåðèæíè åëåìåíòè...

- Ñàìî òîâà.
 êàáèíàòà íàñòàíà òèøèíà.
Èäåàëíîòî çâóêîâî ñúîòâåòñòâèå íà ïàäàùè êàïêè âúðõó äåáåëà ìåòàëíà ñòåíà äîëèòàøå îò âúíøíèòå ìèêðîôîíè. Ñúâñåì ñëàáîòî ïîäðóñâàíå ïîíÿêîãà ñâèäåòåëñòâàøå çà äâèæåíèåòî íà òàíêà.
Îãëåäà ñå. Ïèëîò ïðàâåøå íåùî ñ êîìàíäíîòî òàáëî, à òðåòèÿò ïúòíèê ñå áå âãëúáèë â ñåáå ñè. Íåÿ çàòâîðè î÷è è èçêëþ÷è âñè÷êè ïðîãðàìíè ïîääðúæêè íà Ñúçíàíèåòî è Îáâèâêàòà ñè. Îñòàâè ñå â Èêîíîìè÷åí ðåæèì è îòíîâî ïîòúíà â çåëåíî-÷åðíàòà ðàâíèíà, ñåãà ñ áëåäè îêðàñêè íà èçãðåâ.
Çà ïðúâ ïúò îò ìíîãî âðåìå íàñàì – à òîâà çà åäèí ñàéáîðã îçíà÷àâà ÌÍÎÃÎ!, êàêòî è äà ñå ïîãëåäíå – èçïèòà ñïàä íà íàïðåæåíèåòî. Êàçàíî èíà÷å – ñëàáàòà íàäåæäà ÿ ñïîõîäè è Íåÿ ñ îáëåê÷åíèå ðàçáðà, ÷å èìàò ðåàëåí øàíñ äà ñå ñïðàâÿò ñ èçïèòàíèåòî íà Ðàâíèíàòà.
Äîêàòî îãëåæäàøå ïðîñâåòëÿâàíåòî íà ñúçíàíèåòî ñè (ïîêàçâàùî âúçñòàíîâÿâàíå íà åíåðãèéíèòå é íóæäè...)
("Íî ÊÀÊ ñå âúçñòàíîâàì?")
...îñúçíà ñ î÷àêâàíà èçíåíàäà, ÷å íèêîãà äîñåãà íå å ïîëçâàëà ðåñóðñèòå ñè íà ïîâå÷å îò 40%. È ïàê, êàòî ÷å çà ïúðâè ïúò, ñå îãëåäà. Âñè÷êî íàîêîëî áå çàïàçåíî ïîâå÷å, îòêîëêîòî èçãëåæäàøå.
Óñìèõíà ñå.
Ñåòèâàòà é íå èçäúðæàõà íà íàòðóïàíîòî íàïðåæåíèå è ñúëçèòå áëèêíàõà ñàìè îò î÷èòå é. Íå çàòâîðè êëåïà÷è, çà äà èç÷èñòè îáðàçà. Òàêà, êàêòî ñåãà âèæäàøå ðàçìàçàíî, ïîãëåäíà íàãîðå. Êúì ëú÷èòå íà ñëúíöåòî, ïðîáèëè îáëàöèòå íà ìåñòà è îáàãðÿùè âñè÷êî íàîêîëî â òîïëà ñâåòëèíà. Õðóìíà é ìèñúëòà äàëè íåùî òàêîâà èçïèòâàò è õîðàòà.
Îáëåê÷àâàõà.
Ñúëçèòå.
Ñúëçèòå, ÷àêàëè òîëêîâà ìíîãî.
Ðèäàíèÿòà íà äóøàòà é ïðåðàñíàõà â ðèäàíèÿ è íà òÿëîòî é è ìîìè÷åòî ñå ñâè íà êúëáî â åäèíèÿ úãúë íà êàáèíàòà.
Íèéãîïðà çàñòàíà äî íåÿ è ÿ ïðåãúðíà. Íåÿ ñå ñâè â íåãî, íåïðåñòàíàëà äà ïëà÷å.
- Íÿìà íèùî, íÿìà íèùî... – ãîâîðåøå Õéòà ñ óñïîêîéòåëåí òîí, äîêàòî ìèëâàøå êîñèòå é.
Òàêà Íåÿ çàñïà.

Êîåòî è äà å ïðèëîæåíèå, êîÿòî è äà å ïðîãðàìà èìà ïîìîùíèê, îïèñâàù îñíîâíî èëè â äåòàéëè ðàçëè÷íè äåéíîñòè îò ôóíêöèèòå ìó. Ñúùîòî ïðèòåæàâàøå è Íåÿ. Ïðîåêöèÿ íà ñúçíàíèåòî ñè, êîÿòî ñå âêëþ÷âà ñàìîñòîÿòåëíî, êîãàòî ïîëîæåíèåòî ãî èçèñêâà. È ñåãà òîâà ñå ñëó÷è. Ïîìîùíèê Íåÿ ñå ìàòåðèàëèçèðà íàñðåä Ðàâíèíàòà íà Ñúçíàíèåòî é è ìúë÷àëèâî ñå îãëåäà. Áåøå âðåìå çà àêòèâíè ìåðêè, çà âúçñòàíîâèòåëåí ïðîöåñ... çà ïîâå÷åòî íåùà... Çà âñè÷êî. Çà âñè÷êî èçãóáåíî.
Ïúðâî âúçñòàíîâè çàïèñèòå â ðåãèñòðèòå íà ïðîöåñîðà è â Ðåãèñòúðà – òàì êàòî êëþ÷îâå è ñòîéíîñòè. Ïðåìàõíà âñè÷êî íåíóæíî. Èç÷èñòè îò íåâàëèäíè ïðèëîæåíèÿ èëè òàêèâà, êîèòî ñà ñïðåëè äà ôóíêöèîíèðàò ïîðàäè èçòè÷àíå ñðîêà íà âåðñèÿòà èëè ïîðàäè íåíàâðåìåííî ðåãèñòðèðàíå â Åôèðà. Îòíîâî ïîñòàâè íÿêîè îò òÿõ â ïîäðàçáèðàùè ñúñòîÿíèÿ â îïðåäåíè êëåòêè íà äèñêîâàòà ïàìåò, ñòàðòèðà ãè ñúñ ñúîòâåòíèòå ïàðàìåòðè è ãè çàïàçè òàêà.
Îòíîâî ïîñòàâè Çàùèòíà Ñòåíà, êàòî ñåãà ñè ïîèãðà, ìîæå äà ñå êàæå, ÷å ñå ïîèçìú÷è ñ íÿêîè íåéíè îñîáåíîñòè – êàòî ôèëòðàöèÿ íà ïàêåòèòå èíôîðìàöèÿ, êîèòî ïîñòúïâàõà èëè êîèòî áèâàõà èçïðàùàíè – âêëþ÷è ÿ íà ïîëèòèêà òèï íàé-âèñîêà ñòåïåí íà ôèëòðàöèÿ è ÿ îñòàâè è íåÿ ðåçèäåíòíî çàðåäåíà. Ïðîâåðè àíòè-âèðóñíàòà ïðîãðàìà. Çàñåêðåòè íàñòðîéêèòå é, ñëåä êàòî ãè ïðîìåíè è òÿõ íà "ñòðîã ðåæèì", ñ ïàðîëà. È òîâà ïðèëîæåíèå îñòàâè çàðåäåíî. Ïîìîùíèê Íåÿ ïðåäâàðèòåëíî áå èç÷èñòèëà ïàìåòòà îò íåíóæíè òóóëñ (XI), çà äà èìà íóæíîòî ïðîñòðàíñòâî çà òåçè ïðèëîæåíèÿ. Ïðåðàáîòè è äîïúëíè ñ ïîñëåäíèòå äàííè àêòóàëíèòå ñèãíàòóðè íà çàùèòíàòà ñòåíà, àíòè-âèðóñíàòà ïðîãðàìà è îùå íÿêîëêî ïî-íåçíà÷èòåëíè äîïúëíèòåëíè ïðèòóðêè è, ñëåä êàòî ñå óâåðè, ÷å çàñåãà äåéíîñòòà ïî òÿõ å ïðèêëþ÷èëà óñïåøíî, ãè çàñåêðåòè ñ êðèïòèðàíà ïàðîëà. Òîâà çà Íåÿ ùåøå äà å ìàëêî óñëîæíåíèå è ìîæå áè äîñàäíîñò, àêî è êîãàòî ðàáîòè ñ òåçè ïðîãðàìè îò îáêðúæåíèåòî íà Ñúçíàíèåòî ñè, íî òîâà áå ñèãóðåí ìåòîä, ÷å è çà íàðóøèòåë, êîéòî íàâëèçà îòâúí áåç ñúîòâåòíèòå ïðàâà çà äîñòúï, ùå áúäå îùå ïî-ìú÷íî äà ñå ñïðàâè ñúñ çàùèòèòå.
Çàòâîðè Äíåâíèêà, ïîêàçàù êúäå êàêâî è êîãà å ïèïàíî, è çàñåãà îñòàíà ìàëêî ïîâå÷å îò óäîâëåòâîðåíà.
Çàòîâà è ñå ðàçñåÿ, äîêàòî îò ïðèñúñòâèåòî é íå îñòàíà ëåê è ïðèÿòåí àðîìàò íà ïðîëåòíè öâåòÿ, êîéòî îùå äúëãî ñå íîñè èç ðàâíèíàòà íà Ñúçíàíèåòî é.

Îò èçâåñòíî âðåìå äðóñàíåòî áå ñïðÿëî è â êàáèíàòà ñå ÷óâàøå íåÿñåí ãîâîð. Íåÿ ïðîäúëæè äà äèøà êàòî â ñúí, íî ïîîòâîðè î÷è è ñå îãëåäà.
Äâàìèíàòà çàñòàíàëè äî ðú÷êèòå è êîï÷åòàòà çà óïðàâëåíèå òèõî ðàçãîâàðÿõà.
- Çàùî ñïðÿõìå? – ïîïèòà ìîìè÷åòî.
Íèéãîïðà ñå îáúðíà êúì íåÿ:
- Ïî-íàòàòúê ïàÿêà íå ìîæå äà îòèäå. Íÿìà îòîðèçèðàíè ïðàâà. Ùå òðÿáâà äà ïðîäúëæèì ïåø.
Ìîä îòâîðè óñòà, íî áå èçïðåâàðåíà:
- Äâàìàòà ñ òåá ùå îïèòàìå äà ïðîíèêíåì òóê... – Õéòà âêëþ÷è èçîáðàæåíèåòî íà ìîíèòîðà è ïîñî÷è. - ... ñàìî, ïîâòàðÿì, ñàìî äà ðàçóçíàåì. Íå ìîæåì äà ñìå â ïàêåò...
- Êàê òàêà ñàìî äà ðàçóçíàåì? Äîðè äà íàìåðèì èíôîðìàöèÿòà...
- ... äà, ñàìî ùå ñå îïèòàìå äà ðàçáåðåì äàëè èíôîðìàöèÿòà å òàì è àêî äà – ïîä êàêâà ôîðìà ñå ñúõðàíÿâà. Íèêàêâè îïèòè äîðè çà íåéíîòî êîïèðàíå íå áèâà äà èìà. Äîðè òîâà, ÷å ùå ðàçóçíàåì, íè èçëàãà íà ãîëÿì ðèñê.
Íåÿ ñå îáúðíà êúì Ïèëîò:
- ...
- Òîé å ïðàâ. Êàíàëèòå òóê ñà òîëêîâà øóìíè, ÷å ìè å ÷óäíî êàê îùå íå ñà íè ðàçîáëè÷èëè. Òà íèå ñå âèæäàìå êàòî íà äëàí.
- Òîâà äàëè ñå âèæäàìå íå çàâèñè ñàìî îò íàñ, à è îò òîçè êîéòî íè ãëåäà. – çàìèñëåíî ñå îáàäè ñïúòíèêà èì.
Ïèëîò áå ðàçáðàë ñúñòîÿíèÿòà íà Íèéãîïðà è íå ñå îáàäè, íî Íåÿ íå ñå ñòúðïÿ:
- Íåùî ïðåäâèä ëè èìàø?
Íî òîé íå îòãîâîðè, à ñàìî ðàçäðàçíèòåëíî ìàõíà ñ ðúêà. Òîâà ïîñòðåñíà ìîìè÷åòî è òÿ ðåøè äà ñè çàòðàå, ïðè âñå ëþáîïèòñòâîòî ñè.
- Ïèëîò... – êàçà òîé çàìèñëåíî, - ... àêî ïîçâîëèø...
Ïèëîò ïðåäîñòàâè óïðàâëåíèåòî â ðúöåòå íà Õéòà.
Ïðúñòèòå ìó áÿãàõà ñòðåìãëàâî ïî ïóëòà è åäíà ñëåä äðóãà èçïèñâàõà êîìàíäè. Äîðè íå ãëåäàøå â êëàâèàòóðàòà.
"Äîáúð ïî÷òè êîëêîòî ìåí." ìèñëåíî ñå óñìèõíà Íåÿ.
- Ïèëîò, çàïîçíàò ëè ñè ñúñ ñèñòåìíèÿ ÷àñ è äàòà íà ìåñòíîñòòà?
- Åäèí ìîìåíò, ìîëÿ... – Ïèëîò ñå ïðåõâúðëè íà êîìàíäíèÿ ïóëò íà Êîðàáà è îò òàì ïðîâåðè íÿêîè íåùà, êàòî â ïàÿêà õîëîãðàìàòà ìó èç÷åçíà.
Íåÿ è Íèéãîïðà Õéòà ñå ñïîãëåäàõà ìúë÷àëèâî. Ìîìè÷åòî âå÷å èìàøå ñìúòíà äîãàäêà çà êàêâîòî ïðåäñòîåøå, íî ñúáèòèÿòà íå é äàäîõà âúçìîæíîñò äà ðåàãèðà.
Ïèëîò îòíîâî ñå ïîÿâè:
- Íèéãîïðà, ìîæå äà ñòàíàò ìíîãî ëîøè íåùà ïðè ïðîìÿíàòà â ñòîéíîñòèòå íà ïðîìåíëèâèòå ×àñ è Äàòà.
Íàñòàíà êðàòêî ìúë÷àíèå, íî Ìîä ðàçáðà.
Ìíîãî ãîëÿìà ÷àñò îò ìåñíîñòòà è ïðèëîæåíèÿòà, êîèòî ÿ ïîääúæàõà, ìîæåõà äà ñå ñðèíàò ïðè ïðîìÿíà íà òåçè ñòîéíîñòè. Ïîñëå äà òðÿáâà âñè÷êî äà ñå ãðàäè íàíîâî... îñâåí... àêî íå ñå íàìåðÿò òåçè ñêðèòè – è ñúñ ñèãóðíîñò...
- Õéòà? – îáàäè ñå ìîìè÷åòî. – Ñ êîëêî âðåìå ðàçïîëàãàìå, ïðåäè äà íè íàäóøàò?
- Äâàäåñåòèíà ÷àñà. Çàùî?
Íî âúïðîñúò è çà íåãî âå÷å ñå îáåçñìèñëÿøå, òúé êàòî äîãàäêàòà äîéäå â úãúë÷åòàòà íà ñúçíàíèåòî, à ïîñëåäâàëîòî îáÿñíåíèå íà Ìîä ãî çàëÿ ñ îòãîâîðè, êîèòî òîé îòäàâíà òúðñåøå.
- Àêî íàìåðèì òåçè ìåñòà – ôàéëîâåòå – êîèòî ñúõðàíÿâàò èíôîðìàöèÿòà çà äàäåíî ïðèëîæåíèå – äà ñè ãî ïðåäñòàâèì êàòî ñãëîáåíà ìîçàéêà... Êîãàòî åäíî ïðèëîæåíèå ïðåñòàíå äà ðàáîòè – ïîðàäè èçòè÷àíå ñðîêà ìó íà ãîäíîñò èëè ïîäàðè äðóãè ïðè÷èíè, òî èçäàâà òàêîâà ñúîáùåíèå è ïðåäóïðåæäàâà àäìèíèñòðàòîðà, ÷å å âðåìå äà ãî ïðåìàõíå – äà ãî äåèíñòàëèðà, çà äà íå ñå òîâàðè ñèñòåìàòà îò íåùà, êîèòî íå ðàáîòÿò. Àäìèíèñòðàòîðúò èëè êîé äà å ïîòðåáèòåë íà òîâà ïðèëîæåíèå ãî äåèíñòàëèðà, íî òî – ïðèëîæåíèåòî – íå ìàõà âñè÷êè ïàð÷åíöà îò ñîáñòâåíàòà ñè ìîçàéêà, à îñòàâÿ íÿêîëêî, êîèòî äà ñëåäÿò äàëè íÿêîé íÿìà äà ñå îïèòà äà ñè ïîñëóæè ñ èçìàìà – äà èíñòàëèðà ïîâòîðíî ïðèëîæåíèåòî íà ñúùîòî ìÿñòî. Òî÷íî òåçè... Ñòðàæè íåêà ãè íàðåêà... òðÿáâà äà íàìåðèì çà äà ãè... ïðåìàõíåì.
- È ñå ïèòàøå äàëè äà íå ãè ïîòúðñèì?
- Äà. Çàùîòî òå ñúñ ñèãóðíîñò ñëåäÿò è çà ìàíèïóëèðàíå íà Äàòà è ×àñ. È êîãàòî íàìåðÿò òàêîâà – àêî ïðèëîæåíèåòî îùå íå å äåèíñòàëèðàíî è ïóñíàòî îòíîâî äà ðàáîòè – ðåñòàðòèðàíî – ðåàãèðàò ïî íàé-ãðóáèÿ çà ïîòðåáèòåëÿ íà÷èí: ïðåæäåâðåìåííî ïðåêðàòÿâàò èçöÿëî äåéíîñòòà ñè è èçâåæäàò ñúîáùåíèå, ÷å âå÷å ñðîêúò íà ãîäíîñò íà ïðèëîæåíèåòî å èçòåêúë è ïîòðåáèòåëÿò å äëúæåí äà ãî äåèíñòàëèðà. Àêî íàìåðèì òåçè ïàð÷åòà-ñòðàæè...
- ... êîèòî ìîæå äà ñà êúäå ëè íå. – ÿ ïîãëåäíà íàðàñòàíåöà.
- Äà, êîèòî ìîæå äà ñà êúäå ëè... ùå óñïååì äà ñå ñïðàâèì ñ Ðàâíèíàòà. Ïîñëå ùå âúçñòàíîâèì ïúðâîíà÷àëíèòå ñòîéíîñòè è ãîòîâî! – åíòóñèàçèðàíî çàâúðøè Íåÿ.




(I) êðàò - ìåõàíè÷åí êðàê ó íÿêîè ïðåäñòàâèòåëè íà áîðäåðèòåII.
(II) áîðäåð - äà íå ñå áúðêà ñ ãðàíèöèòå ïî ïðèëîæåíèÿòà. Òîâà å åäíà îò ïî-äðåâíèòå ïðåäñòàâèòåëè îò ïëàíåòíàòà ìåõàíè÷íà ôëîðà.
(III) àâòîðúò öèòèðà åäèí ìóçèêàëåí ôàéë: Fast food.
(IV) òðåòèÿ âúíøåí ñëîé – îò îáùî 7 - îêîëî ïëàíåòàòà.
(V) Íàðàñòàí - ãðàä_êðåïîñò, îñòàíàë îò Ñòàðàòà Åïîõà (VI), âñå îùå ôóíêöèîíàëíà àâòîíîìíà åäèíèöà.
(VI) Âðåìåòî, ïðåäè äà áúäå ïóñíàò åëåêòðîííèÿ åêâèâàëåíò íà àòîìíîâîäîðîäíàòà áîìáà. Ñëåä íåÿ, êúäåòî è äà îòèäåø, âèæäàø ñàìî ðàçâàëèíè. Ïðèêàçêèòå çà "áîìáàòà è òîâà ñëåä íåÿ" áëåäíååõà ïðåä ðåàëíîñòòà.
(VII) Òåçè îïðåäåëåíèÿ îòäàâíà ñå áÿõà ïðåâúðíàëè â îïèñàòåëíè åïèòåòè è çà íåéíîòî ñúçíàíèå, è çà íåéíèÿ ñâÿò.
(VIII) Îáñëóæâàùà ïðîãðàìà çà ñâúðçâàíå íà äâå îòäàëå÷åíè òî÷êè.
(IX) Íåâèäèìà ïðåãðàäà, ïðåäíàçíà÷åíà äà ñïèðà èçïðàùàíåòî íà äåñòðóêòèâíè ïàêåòè èíôîðìàöèÿ Êúì ßäðîòî è Îáâèâêàòà íà èíôîðìàöèîííèòå áëîêîâå íà Íåÿ. Ïðîÿâÿâàùà èíòåðåñ è êúì ïàêåòèòå èíôîðìàöèÿ èçëèçàùè Íàâúí.
(X) Íàèìåíîâàíèå îáåäèíÿâàùî âñè÷êè âèðòóàëíè ðåàëíîñòè è êàíàëè â åäèííî öÿëî.
(XI) Èíñòðóìåíòè, ïðîâåðÿâàíè åäíî ïî åäíî äîêàòî ðàáîòÿò äàëè íå ñà çàðàçåíè îò íåæåëàí èçïúëíèì êîä. Çàåìàùè íå ìàëêî îò ñèñòåìíàòà ïàìåò.


Ïóáëèêóâàíî îò Angela íà 08.09.2006 @ 16:57:39 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ôàíòàñòèêà

» Ìàòåðèàëè îò
   nez0user

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 15:33:30 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"1. Ìîíî-çîíà" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.