Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 802
ХуЛитери: 2
Всичко: 804

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: malovo3

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПрелюдия в ре минор
раздел: Разкази
автор: atanas_dvk

Струните се късаха една по една, но той свиреше...
Беше луд, но гениален. Имаше дарба свише и тя бе неизменна.
Публиката го обичаше, защото винаги импровизираше. Не свиреше никога едно и също произведение. Не свиреше нищо дори на големите композитори. Той бе уникален. Никой не знаеше какво ще му хрумне в следващия момент. Нямаше определен стил. Музиката просто извираше от душата му...

Когато и последната струна изпищя и премина в отвъдното, той захвърли цигулката и седна зад арфата. Нейните струни нямаше да се скъсат, а и той винаги завършваше концертите с нежни и релаксиращи душата изпълнения.
Това бе единственото предвидимо събитие в програмата му. Час и половина неповторима музика на всякакви струнни инструменти. Час и половина в душата на гения...

Малко се знаеше за личния му живот. Журналистите душеха наоколо, но той винаги успяваше да им се изплъзне. Явно владееше метаморфозите на тялото така добре както и инструментите си. В началото на концертите му винаги имаше празни места, просто защото се обявяваха в последния момент с един единствен плакат пред залата, в която щеше да свири. До края на концерта обаче залите винаги се напълваха. Мълвата се носеше бързо...

Арфата пое последния тон, излъчи го във всемира и потъна в блаженство. В залата не се чуваше дори дишане. Виртуозът погали инструмента, въздъхна и стана. Магията се разчупи на малки парченца и се разбяга по ъглите на тавана. Там все още се отразяваше последният тон от арфата.
В залата както винаги на финала гръмнаха бурни аплодисменти, но бис нямаше. Гения леко се поклони и се скри зад завесите. Никой не бе успял да вземе интервю или дори да чуе негово изказване. За магическото му изчезване можеше да му завиди и Копърфийлд...

Максуел беше на ръба да разкрие загадката на животът си. Обожаваше Артур от първата случайна среща преди години в малкия градец до границата, но въпреки това бе успял да гледа едва седем концерта. Напоследък имаше късмет. Бе успял да влезе срещу скромно заплащане в края на два от концертите. Бе успял да зърне своя Бог, винаги облечен в бяло, и да се наслади на финалните му, лечебни за душата изпълнения. Тази нощ той знаеше, къде е малката яхта на Артур и щеше да го дочака. Не искаше много, просто един разговор...

Заревото на изток показваше настъпването на новия ден. Речните вълни леко се плисваха в брега и се отдръпваха за миг само, за да го целунат отново и отново. Максуел седеше опрял гръб в кола за връзване на яхтите, с широко оторени очи и дишаше тежко. Знаеше, че отново е загубил играта и се ядосваше. Тази анонимност на Артур го побъркваше вече седем години. Бе сигурен, че яхтата зад него е на виртуозният музикант. Но него го нямаше... Надигна се и се изплю в реката. Водата недоволно понесе храчката надолу по течението...

В ума на Максуел се зараждаше безумен план. Представяше си ярко как ще застреля Белия гений и как ще го разпитва в предсмъртната му агония. Просто фантазираше, но изпитваше някаква безумна наслада от представата. Пред затворените му очи цареше хаос, търчаха хора, пищяха жени, но той поседнал на сцената държеше главата на Артур в скута си и му говореше. Разпитваше го за детството му, за това дали си спомня първият си инструмент, за мама и тати, за първата му любов...

Първият слънчев лъч попари фантазиите на Максуел и той стреснато се заоглежда. До него стоеше стройна жена на високи токчета облечена в шлифер и леко се усмихваше. Максуел застана на колене, свали шапката от главата си, постави я пред гърдите си и промълви:
" Боже мой, това сте Вие?!?" - после затътри колене към дамата и занарежда:
"Позволете ми само един разговор, само десет минути, само пет..."
Артур бръкна под шлифера и извади изящна цигулка:
"За толкова години не разбра ли, че не говоря с устата си...?" - и засвири...

Журналистът седеше затворил очи и склонил глава върху шапката си. Пред очите му се рееха образи.
След мрака и уюта усети остра светлина и студ, после видя бяла гръд с росна капчица мляко, след миг зърна тучна трева и ливади с цветя, дочу птичите песни и зовът на щуреца, океанът, вълните, и глетчер, скали, слънце в короната на вековен дъб, листата шумят, а в клоните нещо се крие, лъчите му пречат, преминава отвъд, обръщане.... Дългокосо момиче се смее и гласът му звънти, листата треперят, сърцето трепти... Пръски вода в бистрото езеро, смях през искри от желания... Самота, самота, самота, тишина, тишина, тишина... И тя красива в смъртта, усмихва се нежно, дочува се шепот: "Ще те чакам Отвъд...", и тишината, тишината, самотата...

Реката мудно разказваше хилядолетни истории на брега, до който се докосваше, а той й отвръщаше с безброй целувки. Камъчетата ставаха на песъчинки и плавно се носеха към океана, за да разкажат и те своите истории, на когото намерят...
Максуел отвори очи само, за да види скриващата се зад завоя яхта.
От бузите му капеха солени капчици, реката ги поемаше с умиление и разказваше на брега новите си истории...


Публикувано от BlackCat на 19.07.2006 @ 11:36:02 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   atanas_dvk

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
391 четения | оценка 5

показвания 46270
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Прелюдия в ре минор" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Прелюдия в ре минор
от fightingone на 19.07.2006 @ 13:45:21
(Профил | Изпрати бележка) http://vivian.blog.bg
Красив текст! Хареса ми!