Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 729
ХуЛитери: 3
Всичко: 732

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: AlexanderKoz

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОпределението ограничава
раздел: Други ...
автор: nadq_666

Още от праисторията човек се опитва да си обясни своя произход,да даде точни определения на понятията раждане ,живот и смърт.
В резултат на това възникват религиите,чиито основни принципи често са подлагани на съмнения с развитието на Човечеството.И въпреки придобитите знания и опит точни дифиниции за тези (на пръв поглет прости) думи липсва.
Древногръцкият философ Аристотел обяснява раждането чрез идеята за ентелехията т.е. формиране на материята с помощта на нематериално дейно начало.Според някои животът започва още със зачатието, други са на мнение, че оплодената яйцеклетка не може да се третира като живо човешко същество. Оттук идва и логичният въпрос кога душата се вселява в тялото или може би тя е там от самото начало (зачатието)? Ако приемем,че раждането бележи появата на едно същество,какво тогава е животът? - "една драма на видимото и невидимото"-Морис Никол.
Целият ни съзнателен живот преминава в строги догми,състоящи се от логика, рационалност и принципа "вярвай само на онова, което можеш да видиш". Това поставя петте сетива на преден план, измествайки интуицията или т.нар. "шесто чувство".Накратко научени сме да вярваме само в нещата, които можем да разберем, докажем и определим.
И най-малкото духовно обучение, на което сме били подложени, е преминало през някаква религиозна организация.Най-ценното ,което ни дава религията е учението ,че човек има духовна същност, че всички притежаваме душа,която е част от човешката природа.Най-големия недостатък на религията е, че учи душата да се подчинява на правила и ограничения, произлизащи от догмите на конкретната религия.Но душата не се съобразява с наложените и граници, тя е вечна ,а тялото-тленно. Според Платон душата не научава нищо ново,идвайки на Земята.В рамките на живота тя само си припомня това, което вече знае.
И така всяка стъпка от житейския път е предпоставка за духовно израстване,макар че често стъпките изглеждат по скоро като пречки или болезнени преживявания.Те никога не се базират на случайността, защото Вселената е система, в която всичко си има цел включително и т.нар. случайности.Но понякога хармония не се постига до края на човишкия живот.
Смъртта е краят на физическото съществувание.Тя се характеризира с отсъствието на пулс, на мозъчна дейност.Останала е единствено тленната обвивка,но дори и това не е съвсем вярно,защото часове след смъртта тъканите започват постепенно да се разлагат.Оттук идва и въпросът не преживяваме ли собствената си смърт ежедневно?Дори и сега част от моите епидермални клетки умират и се възобновяват,наподобявайки цикличност.Но въпреки всичко ,казано до тук,някои клетки така и не се заменят с нови.
Или казано накратко,макар и липсата на точни определения за раждането, живота и смъртта, тези процеси са неизменна част от нас самите. Невъзможността да ги ограничим в дефиниции, поставя пред Човечеството една още по-голяма загадка- Вселената...


Публикувано от hixxtam на 24.05.2006 @ 01:25:39 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   nadq_666

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
540 четения | оценка 5

показвания 30137
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Определението ограничава" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.