Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 777
ХуЛитери: 0
Всичко: 777

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНормалното преживяване - 11
раздел: Романи
автор: Mojsei

1.Уважавам позицията на Лазарев, когато говори за лечебната сила на текста. Има текстове, които подобряват настроението, има и такива, които те насочват в правилната посока, но текстовете на този автор са идеологически обременени и нямат тази лечебна сила, за която говори той
От всички текстове поезията дава най-добри възможности за постигане на пълен комуникативен обмен. За мен тя е мощно средство за утвърждаване на философската концептуалност, която разработвам.

2.Всички учители отдават голямо значение на личната си среща с учениците. По този въпрос Лазарев пише следното:"Когато говоря с пациента гледам в очите му и по най-слабите оттенъци в техния израз виждам приел ли е информацията или не"(с.233). Почти цялото си време той отделя да обяснява на пациента, което обяснение той определя като двубой, в резултат на който пациентът достига до прозрението за състоянието си и за това какво трябва да направи. Нещата се изясняват, когато Лазарев пише следното:"Основната информация се възприема не с мислите, а с чувствата"(с.234). Но, в такъв случай, и обяснението придобива друг вид - с пациента трябва да се влезе в общуване на емоционално ниво и не да се води двубой с него, а чрез постигане на ментална връзка, да се достигне до зоната му на невинност. Разбира се, процесът е труден, когато се тръгне, но самото тръгване в него се постига сравнително лесно, защото пациентите носят в себе си доверието към човека, който се е посветил да помага на хората.

3. Като читател в Интернет, но и като литературан критик, по текстовете, които попадат в полезрението ми, аз разработвам други текстове, които едновременно и утвърждават, и отхвърлят, и водят диалог с авторите и останалите читатели, и развиват определена логика, и всичко това става в резултат на специалната ми подготовка в тази насока. На този етап, за мен първостепенна задача е да се открият и подпомогнат авторите, които сега публикуват първите си текстове.

3.1. "Гасне дневното светило" има за свой непосредствен повод творба на Росана, но е посветена на Диляна, с която имах удоволствието да работя известно време и с която създадохме заедно редица текстове, втъкавайки в тях чистотата и свежестта на младежката емоционалност и невинен порив. Благодаря ти, Диди!


3.1.1.
Гасне дневното светило
в зари на хоризонт вечерен,
спомен мил в гърдите приютило
за един приятел верен.

То сега желание пали,
че приятелят заложи Вота,
който чрез невинност гали
и от мене прави нота.

Но остана той - приятелят, далечен
като всемогъщ и мъдър Цар,
за да го запомня в спомен вечен,
пратен от Съдбата като дар.

В мига на залеза - тържествен,
срещам пламналите му очи
и в лика му мил, божествен
се преливат лумналите в мен лъчи.

Ежедневието край мене секва
и пренасям се в миг,
който в гърдите ми отеква
чрез откъснал се спонтатен вик.

И отново съм в онзи замък,
в който спира мойто време,
за да се превърна в камък-
никой дружбата ни няма да отнеме.

Виждам те Царю, в огнен плам,
сливащ се с звуци на симфония-
някак си си недостъпно сам,
но чрез тебе съм в хармония.



3.2. Глигор, без съмнение, е един талантлив хуморист, който е в състояние да изтръгне от душата ти весел и непринуден смях. На него съм посветил "Глигор от Добролево" като приятелски шарж:


Глигор от Добролево


По Великден, по никое време, ми се обадиха от Добролево. Трябвало спешно да отида, че Глигор берял душа - натровил се бил, да го Ева…А с него се знаем от казармата. Навик си му остана да псува и ако го засекат, се разболява, защото го удря на ядене и пиене…Зная си го аз…
Влизам в къщата му - чиста, спретната, а насреща ми самата Ева - съпругата му, напращяла като него. Още бях на вратата и Глигор надигна глас:
-Хайде бе, Мо, че ще хвърля топа, да го Ева! Бързо ме оперирай, че по-добре опериран, отколкото отровен. Моята направо ме е отровила, да го Ева.
Оглеждам се, а веществените доказателства налице - масата с агнето още стои нераздигната, но от агнето останало калкото да го опитам, а под масата се търкалят две празни дамаджани…А Глигор от време на време се оригва тежко-тежко.
Гледам моя приятел от казармата строго и го питам с леден глас:
-Ти приятелю Глигоре, да не си онзи Глигор, който си е поставил за цел да отрови човечеството с разказите си в Интернет, да го Ева?
Очите на Глигор светнаха и едно безцеремонно оригване показа, че ме е познал и вече отново сме близки.
-Същият Мо! Мислех си, че може да си ти, че те гледам в Сайта на Интернет, но толкова насериозно се взимаш там, че риших, че се препознавам. Вече съм по-спокоен, че ще ме оправиш…- казва Глигор, а очите му светят от предвкусвано щастие.
-Добре, приятелю! - казвам тихо.-Бързо ще те оправя, но си сериозно болен и още време ще трябва да те полекувам….Ще обясня лечението ти на Ева и на съседа ти Величко Тихото. Операцията е по метода на празия лук. Я, Ева да донесе един стрък и да извика Величко.
Когато Ева дойде с празия лук - почистен щателно и с Величко, примигващ на парцали, аз вече бях опитал от агнето и от домашните специалитети на Глигор. Бива си я тази домакиня, да го Ева.
На Величко му обясних процедурата, а той не обелва ни дума. Само някакво пламъче просветна в окото му, но аз реших, че така ми се е сторило и ги оставих с Глигор, убеден в ефективността на лечението, а с Ева отидохме в другата стая, за да й обясня как да продължи процедурата по лечението. Лекото простенване на Глигор показваше, че лечението му върви успешно, а Ева усвояваше всичко много настървено. Явно много си обича съпруга. Пожела да повторя процедурата, за да я запомнела по-добре…Велик ден! Какво да правя? Послушах я….Излизаме, а Глигор вече на крака и се готви да продължи замезването с Величко.
-Е, как е? - питам аз и се подготвям да си тръгвам.
-Докторе - казва Глигор.-Ти си моят спасител. Направо възкръснах. Седни при нас…Не ни обиждай! И какво дължим за лечението…
Оправихме сметките и аз си затръгвах, когато Глигор ми направи знак, че иска да говори нещо с мен и взе да ме изпраща.
-Слушай, Мо! - започна той.-Искам Ева да прави тази процедура…Някак си е неудобно да викаме съседа…Ева му е джипи, а той нещо й е ядосан и като идва у нас все си мълчи…А аз не й се доверявам да ме лекува. Може и аз да й кажа как да го прави, но ти си още тук…
-Добре - казвам аз и решавам да се върна, когато Глигор пребледня нещо.
-Чакай! - каза тихо той.-Величко ме натисна за главата с едната ръка, а с другата ми натисна корема…Но как е успял тогава с празия? - облещи очи Глигор и бе готов да изрече крилатата си фраза, но я преглътна и му олекна…Почувствах го.


Публикувано от BlackCat на 05.05.2006 @ 07:40:49 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   Mojsei

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 05:22:40 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Нормалното преживяване - 11" | Вход | 3 коментара (8 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Нормалното преживяване – 11
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 05.05.2006 @ 11:06:13
(Профил | Изпрати бележка)
Добрата литература има силно въздействие върху читателя, включително и лечебно, това не го е открил Лазарев, макар че и това, както всичко в литературата е прекрасно-субективно. Преживяването на текстовете е много интимен процес, както и писането.
Мен например текстовете на Глигор могат да ме разболеят по-скоро, но това е съвсем отделен въпрос!
Всъщност исках по-скоро да кажа колко ме възхищава умението ти да се превъплъщаваш в толкова разнообразни и качествено дори полюсни гледни точки и да комуникираш адекватно с хора като Лъки и такива като Глигор!!!
Значи наистина ставаш за лечител!
Приятен ден, Маг (нека всички ти викат Мо, аз понеже искам винаги да се откроявам ще ти викам пък Маг - няма да кажа от какво съкращавам)


Re: Нормалното преживяване – 11
от liastovicata (liastovica@abv.bg) на 05.05.2006 @ 11:23:28
(Профил | Изпрати бележка) http://pavlinabg-dream.blogspot.com/
3. Като читател в Интернет, но и като литературан критик, по текстовете, които попадат в полезрението ми, аз разработвам други текстове, които едновременно и утвърждават, и отхвърлят, и водят диалог с авторите и останалите читатели, и развиват определена логика, и всичко това става в резултат на специалната ми подготовка в тази насока. На този етап, за мен първостепенна задача е да се открият и подпомогнат авторите, които сега публикуват първите си текстове.

Хубава цел си си поставил Валери, градивната критика помага на новите и неутвърдени автори, да се развиват или да проумеят навреме да продължат ли да пишат или да спрат да си губят времето (ако нямат талант за това). Позитивната нагласа към младите автори би помогнала в случая, не само на тях, а и на литературата.
А що се отнася до Глигор, неговите разказчета на мен лично ми харесват, защото ме отпускат и развеселяват:)))
Няма да ти цитирам пак стиха (който отново ми харесва и съвета ми от вчера стои), за да не избухнеш отново в бурен смях:)))
Слънчевв ден ти желая:)))


Re: Нормалното преживяване – 11
от KBoianov (MartyBoianov@abv.bg) на 05.05.2006 @ 13:33:50
(Профил | Изпрати бележка)
лечебната сила на словото.
На Библията да речем.