Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 657
ХуЛитери: 7
Всичко: 664

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: diogen
:: kameja
:: Marisiema
:: pavlinag
:: pastirka
:: rajsun

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБряг
раздел: Други ...
автор: tear

Когато слънчевите пръсти на утрото докоснаха небрежно шептящите чела на кротките вълни в морето, нечий вик прободе прозявката на брега. Последният се беше изтегнал там, където всяка вълна размива своя порив и със сетни побелели мисли ражда устрема на следващия си живот.
Брегът не бе слушал никога приказки, той не помнеше дори детството си…не подозираше какво е да спечелиш съревнованието със собствените си мечти, като малката Русалка…
Брегът се наслаждаваше на това, че е бряг…не му беше нужно да мечтае. Поривът на всички мечти го галеше с уникалното постоянство да се отдадеш, да вярваш…а той не знаеше за смисъла на тези ласки. Всяка вълна носеше в себе си дъхът от копнежите и мечтите на всички миди, въздишките на моряците целуващи с душата си същият този сигурен и протегнат към морето бряг. Всяка вълна поднасяше в краката му пътеката която води към смисъла на съществуването….но незнаейки за това, непознавайки ритъмът на душата, брегът си лежеше равен и тих…той умееше само вечер да се огледа в кръглостта на луната…забелязваше само нея, чувстваше вината и….обвиняваше я, затова че му отнема слънцето….а дори не виждаше, че точно тя го отразява…Колко е лесно в незнанието си да обвиним, нали?!
Брегът и днес се беше усамотил в сигурното си пространство и сякаш искаше да улови всяка придошла вълна в яда си, сякаш се стремеше да спре вечния нагон на морето към себе си…и всичко това, защото Някой се беше осмелил да наруши графиката на спокойствието му.
Брегът започна да се гърчи, като че ли крещеше срещу вълнообразната маса, а от устата му се разливаше побесняла пяна, отгоре гларусите виждаха как ръцете му се опитват да разкъсат вълните, как битката разпръскваше многобройни капчици из въздуха…същите ония капчици, всяка от които изпълваше смисъла на водната магия.

И всичко това заради оня вик…последен…всъщност беше само вопъл. Но последен. И явно единствен като реалност за брега.
А брегът вярваше и осъзнаваше само реалността. Реалността като това, което става, това, което просто се случва…без мисъл за преди или за после…инстинктивно, животинско чувство за самоотбрана…всичко различно просто нарушава схемата на махалото…онова махало чиито ритъм заблуждаващо ни отпраща във вечността…
А колко различно звучаха всъщност вълните…

Само гларусите впиха поглед и закрещяха с глас на лешояди над тялото отпуснато върху влажния пясък.
Момче…около 20 годишно…косата му приличаше на кафяво слънце разпръснато върху щастливите пясъчинки, а пръстите на слънчевите му коси бяха сплетени на плитки…искали са нещо да запазят…да съхранят нечия недокосната топлина…позата му приличаше на ембрион, който току що е разбрал какво е извън утробата.
А там…извън нея просто съществуваше брега.

До очите на гларусите застанаха нечии други очи…Някой смути притеснението им, и те изчезнаха някъде зад илюзиите на облаците.

Всъщност бяха линейките и многобройните състрадателно наблюдаващи очи…бяха душите на съпричастните…бяха думите които както винаги чуваха твърде късно тишината….

А момчето си остана спокойно в непревзетата поза, то вече не се страхуваше кой ще го види и кой ще му забоде поредната игла от криворазбрано прискърбие в очите на мечтите му.
Кафяво слънце…спомен за едно момче…бял прах…като бялата пяна…и една игла. Всъщност последната никой не забеляза, не потърси…само пясъкът я прие поглъщайки тежестта и под стъпките на "загрижените"…
Един бряг и една реалност…и слънце засрамено още в зори като пред залез.


Публикувано от aurora на 11.01.2004 @ 23:51:20 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   tear

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 17:35:19 часа

добави твой текст
"Бряг" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.