Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 855
ХуЛитери: 3
Всичко: 858

Онлайн сега:
:: AGRESIVE
:: Georgina
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМаратиански хроники ХI - Тайната на ефективното управление
раздел: Фантастика
автор: glishev

Всеки я знае. Делегирай функции на най-безотговорните типове. Те ще крадат толкова много, че ще има и за тях, и за тебе. Освен това ще ти спестяват неприятните подробности.


Камарата на провинциите на Южна Римония
до
Н.В. нашия най-милостив господар Ерхад ІV, крал на Римония и маратски император

Ваше Величество!
Ние, законните представители на южноримонските провинции, като се събрахме на редовната си годишна сесия, единодушно прославихме милостта и справедливостта на своя несравним монарх. Възползваме се от случая и по повод дължимото от нас разяснение за разглежданите на сесията въпроси изразяваме преклонението и най-верноподаническите си чувства към Ваше Величество.

На тазгодишното си събиране нашата Камара разгледа два въпроса от изключително значение за цялото римонско кралство. На първо място се занимахме с честването на десетгодишния юбилей на Ваше Величество на трона на кралството и империята и сметнахме за необходимо отделянето на сумата от осем милиона златни марки от доходите на южните провинции за честване на щастливата годишнина. Това стана възможно благодарение на въвеждането на извънреден налог в цялото кралство и на добавените от членовете на Камарат лични дарения. От тези средства четири милиона предназначихме за дар към победните войски на Ваше Величество, разположени в нашите предели. Те с изключителна самоотверженост изпълняват дълга си и неуморно бдят над мира и спокойствието в провинциите. Два милиона определихме за отбелязването на годишнината - това са разноските, които верните поданици на Ваше Величество в Южна Римония с радост поемат, за да изразят по подходящо бляскав начин преклонението си към своя любим владетел, към короната и династията. Най-сетне един милион златни марки и владението Семин с прилежащата графска титла и званието "маршал на Римония" определихме за първородния син на Ваше Величество, Негово Кралско и Императорско Височество принца на короната Каран Ерхадиан. С тези решения, взети съобразно старинните статути на римонското кралство, нашата Камара изразява надеждата си, че е успяла да покаже любовта към най-милостивия монарх, която владее сърцата в Римония.

Освен с благородната задача да определи размера на сумите за отпразнуването на юбилея на Ваше Величество, ние, представителите на южните римонски провинции, се заехме и с още един значим въпрос от живота на кралството. Както Ваше Величество в своята мъдрост знае, латските пирати все още отказват да сложат оръжие пред победните войски на империята. Въпреки блестящите победи на сухопътните и морските сили под знамената на Ваше Величество, жалките островитяни превзеха пристанищния град на име Армида и все още го държат в своя власт. Вследствие на това четиридесет хиляди жители на Армидската провинция напуснаха домовете си и се разпръснаха из всички предели на кралството. През изминалата година данъци, налози, такси и глоби не са събирани от споменатата провинция и за да покрие така явяващия се недостатък в определениете от Ваше Величество дължими от Римония на имперската хазна суми, генерал-губернаторът дук Маргус увеличи с осем на сто всички вътрешни мита в кралството. По същото време обаче, деветте мускетарски, артилерийски и райтарски полка, обсаждащи Армида под вещото командуване на храбрия маркиз Нарим, трети братовчед на Нейно Величество императрицата-майка, се превъоръжиха с годишните доходи от провинциите Каммада и Ахити, така че увеличението на гореказаните мита също се оказа недостатъчно за събиране на целия римонски трибут към короната.

По предложение на достойния член на нашата Камара, говорителя на сдружението на търговците на пшеница от град Крания, достопочтения Мерхал Самех, недостигащите милион и триста хиляди марки бяха събрани и предадени навреме на имперските реквизитори отново с личния принос на членовете на Камарата. След приключване на събирането на така наложилите се дарения в полза на короната великодушният генерал-губернатор се съгласи имущественият ценз за членство в споменатата Камара да бъде занижен с петнадесет на сто.

Като изложи горните факти, нашето тяло се осмелява коленопреклонно да моли Ваше Величество да намали с десет на сто трибута на кралството към хазната на империята за следващата година. Камарата заявява, че римонският народ, макар и с цената на лишения, би могъл да понесе оставащите деветдесет на сто, ако долуподписаните членове улеснят според възможностите си изплащането; прочее, тържествено се заклеваме пред Ваше Величество, че именно това и смятаме да сторим. Освен това смирено предлагаме помощта си на въоръжените сили на Ваше Величество като въоръжим на собствени разноски три местни доброволни полка, които да вземат участие в обсадата на Армида, така че да не става нужда идната година върховното командуване да изпраща части от другите краища на империята. Защото, макар и да високо да оценява неустрашимата храброст на непобедимите войски на Ваше Величество, мнозина стопани и гражданите в Римония трудно се справят с неизбежните щети от разквартируването на героите.

Като даваме израз на най-верноподаническа вярност, ние, долуподписаните представители на Южните провинции на римонското кралство, оставаме,
Ваше Величество,
Ваши напълно предани
и покорни на кароната
служители.

(Следват подписите на предстоятеля на Камарата и на още двеста и двадесет членове.)

***
Канцелария на Всемилостивия, Най-справедлив и Непобедим
властелин и суверен,
Радостта на човешкия род,
господаря Ерхад ІV Григориан, Уста на Божественото слово, Велик крал на Марат, крал на Пагания, крал на Рения, крал на Стигия, крал на Табур и Рос, император на Верните в Словото.

До членовете на Камарата на Южните провинции на римонското кралство

Господа,
позволих си да препратя посланието ви в кабинета на Негово Превъзходителство Министъра на колониите и доминионите, защото прецених, че съдържанието му засяга по-скоро неговите преки прерогативи отколкото вниманието на Негово Императорско и Кралско Величество. Позволявам си да препоръчам на уважаемото ви тяло за в бъдеще да адресира посланията си с подобаващата точност и да спазва приетата титулатура на нашия общ монарх. Оставам,
господа,
с най-отлични към вас почитания

Подпис: Барон Герфин, Главен церемониалмайстор на императорския двор в Новата столица


Публикувано от mmm на 30.04.2006 @ 19:05:00 



Сродни връзки

» Повече за
   Фантастика

» Материали от
   glishev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 00:00:58 часа

добави твой текст
"Маратиански хроники ХI - Тайната на ефективното управление" | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Маратиански хроники ХI - Тайната на ефективното управление
от sradev (sradev@о2.pl) на 30.04.2006 @ 19:30:29
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
i redovno im otrjazvaj glavite
tova ubezhdava naroda v spravedlivostta na Imperatora


Re: Маратиански хроники ХI - Тайната на ефективното управление
от plagiato (plagiato@abv.bg) на 12.05.2006 @ 11:24:18
(Профил | Изпрати бележка)
ха хааа много свежо!

винаги съм обичал тази фантастика, която е все едно четеш весник - остра!