Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 866
ХуЛитери: 1
Всичко: 867

Онлайн сега:
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЖивотът
раздел: Романи
автор: Mojsei

ПАЯЖИНАТА НА ЖИВОТА-5
/Философия на можещите/


ОСНОВАНИЯТА НА ВЯРАТА - 16
(Продължение)

ДЕВЕТНАДЕСЕТИ УРОК


1.Добродетелите са механизми на свободата, защото ни помагат да се справим с безнравствеността, която ни залива от всички страни.

2. Всяка идеология е верига, която налага и оправдава ограниченията на свободата.

3. Констатацията, че вярата на учениците не почива на здрава основа ни насочва да потърсим причината най-напред в работата на Учителя.

4. Съмнението разкрива периметъра на нашето незнание и така ни насочва какво трябва да научим. Невежеството има за своя основа предрасъдъците и произволните мнения.

5. Моята вяра блика от доверието ми към другите хора и това ме подтиква към сътрудничество с тях. Но когато условията са неблагоприятни тези опити се натъкват, като правило, на непреодолими препятствия. Затова започвам да търся подходящите хора.


ДВАДЕСЕТИ УРОК

1. За да приложиш метода на саморазвитието ти трябва да познаваш създадения от твоите предшественици опит в тази насока. Тук започват лутанията. Тогава на помощ идва Учителят.

2. Да умееш да постигаш живата вяра означава, че си се научил да живееш. Това е изкуството, от чието овладяване всеки има нужда.

3. Това, че хората са безверници наистина се превръща в източник за усложняване на живота, но преди това трябва да се види, че усложняването на живота на хората ги е превърнало в безверници.

4. Новата вяра отхвърля приказките за безропотното приемане на съдбата. Тя утвърждава възможността да поемеш съдбата в собствените си ръце и да премахнеш условията на мизерията.

5. Парите са един от полюсите на човешкото възпроизводство и това определя тяхната важна роля и място в него. Абсолютизирането на тяхното значение, както и тяхното отхвърляне говорят за неминуема деформация на жизнения процес.

6. Може и да вярваш в Бога, който живее у хората, но това не е достатъчно. Хората трябва да имат възможността да развият този бог, за да станат те самите Богове. Това е проблемът на днешния живот.

7. Подозрителността е песимистичен вариант на съмнението. Съмнението носи в себе си импулса на търсенето, докато подозрителността е обременена от заразата на негативизма.

8. В новото учение за вярата става излишно да си служим с метафората за бога, защото самият възпроизводствен процес на човека е достатъчно сложен и си заслужава да се концентрираме около неговата специфика.

9. Решителността и самостоятелността са необходими качества, чрез които се постига свободата. Те подпомагат човека по пътя на неговото самоосъзнаване.

10. Този, който вярва само в материалното е родствен на този, който вярва само в духовното. Това, че животът е единство на материално и духовно не е заслуга нито на материалиста, нито на идеалиста. Прагматикът изхожда не от разбирането, че материалното в своето развитие поражда духовното, като принципна постановка, а от факта докъде е достигнало решаването на актуалния проблем на живота. И това е така, защото в живота материалното и духовното непрекъснато менят местата си и тук не важи въпросът за тяхната първичност или вторичност.

11. Радостта и щастието никога не са секвали на Земята. Въпросът "Защо няма щастие на Земята?" е неправилен. Въпросът е в това, че щастието винаги е било недостъпно за една голяма част от хората. Идеята за всеобщото щастие е химерична. Възможността за постигане на щастието може да стане достояние на всеки човек и това предполага утановяване на нов ред в света.

12. Годежът и женитбата не са актове на недоверието, а актове, чрез които се извършва проверка на готовността да се поеме отговорност за самостоятелното развитие на нова общност на живота - семейството, чийто закон е Любовта.

13. Чистотата във всичко и навсякъде е един от основните закони на живота.

14. Произволното тълкуване на примери от живота е един от похватите за доказване на Пръста на Провидението. Това няма място при живата вяра.

15. Кълновете на живата вяра са показател за раждането на нова култура, чийто мащаб е световното развитие.

16. Новото и старото днес така са преплетени, че новото е трудно да се различи.

17. "Обикновен човек" и "Бог" са тъждествени изрази. Днес те се схващат като несъвместими противоположности.

18. Да се развива вярата, за да се спаси света или да се развива света, за да се засилва вярата? И двата въпроса са неправилни, защото човекът и света на човека изграждат единна цялост.

19. По пътя на духовното израстване идвал момента на "освобождаване" от външния свят! Какво означава това? Това е абсолютизация на отчуждението, което се постига от някои чрез прилагане и на целенасочени усилия.

20. Идеята за пластичността на човешката душа като естествена способност за възприемане на света е почерпана от практиката и затова е вярна. Как се постига това предразположение и как може да се подържа? Това е централен въпрос на индивидуалния разтеж.

21. Когато съмненията станат постоянни и започнат да ви измъчват, това е сигурен показател, че нямате решение за изход от проблемната ситуация, в която се намирате. Променета нещо в собствената си нагласа към средата!

22. Делата имат като своя страна и вярата. Те изграждат онази цялост, която трябва да се постига непрекъснато.

23. Новата вяра утвърждава щастието на Земята и го свързва с разумното преразпределение на материалните блага, а това пък е възможно чрез преструктуриране на собствеността.

24. Светът на фините енергии е една реалност, която често буди недоумения и съмнения. Поради това, че той остава недостатъчно изучен и спекулациите в тази област са твърде много.

25. Човек е в хармония с външните условия на живот, когато успешно ги възпроизвежда. Тогава те се отнасят към неговата индивидуалност и той чувства силата на общността като своя сила. Когато условията на живот противостоят на човека като чужда сила, той не е в състояние да възпроизвежда живота си в неговата цялост. Тогава той възприема живота като чужд.

26. В началото на третото хилядолетие никаква светеща раса не се забелязва. Процесът на Деградацията става по-ясен и отчетлив. Катаклизмите в различните точки на Планетата изпълват ежедневието на съвременния човек.

27. Работи разумно в общността, за да използваш всички възможности, които тя предлага за твоето развитие!
(Следва)


Публикувано от mmm на 29.04.2006 @ 20:34:15 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   Mojsei

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.2
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 07:04:04 часа

добави твой текст
"Животът" | Вход | 3 коментара (15 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Животът
от liastovicata (liastovica@abv.bg) на 30.04.2006 @ 08:53:28
(Профил | Изпрати бележка) http://pavlinabg-dream.blogspot.com/
5. Моята вяра блика от доверието ми към другите хора и това ме подтиква към сътрудничество с тях. Но когато условията са неблагоприятни тези опити се натъкват, като правило, на непреодолими препятствия. Затова започвам да търся подходящите хора.

Да разбирам значи, че когато срешнеш неподходящите хора за теб са, за това са виновни неподходящите условия в случая:)) и това се явава като непреодолимо препядствие и ти започваш да търсиш нови хора. Т.е. имаш вяра в себе си и като намериш хора, които са мисловно на твоята плоскост, тогава ги приемаш за подходящи и започваш да вярваш и в тях:))))

Слънчев ден Мо:)))


Re: Животът
от filantrop (asdaa@abv.bg) на 30.04.2006 @ 19:35:31
(Профил | Изпрати бележка)
..Дали наистина хората са безверници?По-скоро вярват по различен начин и в различни неща..
..Някьде прочетох,че човек е реализирана вяра..Проверявах го многократно..И приех,че е така..
..Но има още нещо..Сякаш сьзнанието е това,което те отвежда някьде..А вярата се явява като предпоставка за случване на това някьде..подпльтява реализацията по някакьв начин..Поне,аз така го виждам сега..


Re: Животът
от kristi на 30.04.2006 @ 21:50:33
(Профил | Изпрати бележка)
Основанията на вярата- 16
/продължение/
Двадесети урок
.
.
24. Светът на фините енергии е една реалност, която често буди недоумения и съмнения. Поради това, че той остава недостатъчно изучен и спекулациите в тази област са твърде много.

Да, така е! Аз съм "изучавала" тази материя, а може би нося и енергията...затова реших да се обадя, като асистент, който провежда занятията, за да могат учениците да разберат учителя.

Фините енергии влияят на по-грубите, т.е. менталната енергия повлиява емоциите и тялото. Посоките са две: първата- оригиналност на мисленето и втората- създаване на проблеми. Умът обединява целият поток информация чрез СЕТИВАТА НИ. Тази информация се премисля, обработва и оценява от мозъка и ума и се прилага в поведението ни. Умът може да обедини всички нива на личния ни опит /емоционални, ментални и др./ Той зависи от мозъка за материалното изразяване.
Менталните енергии пътуват по-бързо от другите енергии. Ако менталната енергия тече двупосочно /от вън на вътре и обратно/ при даден човек, то този човек започва да влияе на хората около него.
С мисъл! Мислите са същества сами по себе си. Както и думите! Проявяват се преди материята. Мислите са "по-високо" от мозъка. Те съществуват дори ако мозъкът не съществува....дали една мисъл е наша или не е наша?... Силата на мисълта може да трансформира...
Когато се прилага КОДА Учител- преводач- човек, който потвърждава- спекулация няма! Прилагането на фините енергии самодейно е опасно. В голямата си част хората са отворени системи и не могат да преценят от какво и как да се предпазват...
Всичко, което написах беше опит за обясняване на съществуващите, но невиждащи се структурни връзки, които определят зависимостта между фините енергии и енергиите на физическите ни тела.
Всеки, който се е изповядал тихичко или гръмогласно пред белият лист, но истински! вече търси тези зависимости. Истинските остават....