Глава 1. Невинността -
нравствен модел
на нормалното преживяване
"Младостта не познава греха, а мечтите на младостта се постигат в зряла възраст, когато отпаднат илюзиите"
Моят Бог - баща ми
1.Обединяването на човечеството доведе до там да си го мислим не като някаква отвъдна глобалност, а като процес на непосредствено възпроизводство на индивидуалността, което означава следното: начинът на възпроизовдство на индивдуалността се задава от характера на дейността, а преживяването на действителността като нормално, е съпреживяване, което се постига в любовта, чиято форма е моногамното семейство, което пък е само една от страните на дейността, обективираща се в системата от икономически отношения, които, от своя страна, са ядро на всички останали обществени отношения.
2.Предишните поколения са ни завещали редица поведенчески системи, чрез които хората могат да постигат своето цялостно развитие, а следователно и нормално преживяване на действителността. Геният на индийския народ е завещал на човечеството система за физическо и духовно развитие, която е известна още и акто практическа философия.
Съгласен съм с Лазарев, когато посочва, че разбирането на света и откриването на пътища за саморазвитие са ключ за извършване на промяната със себе си, като предпоставка за промяната и на света. Но това е толкова тривиална посатновка, че все едно нищо ново не сме казали. Вече не буди съмнение и фактът, че светът с нещо се е променил, в старата му форма се е родило ново съдържание, което търси път за проявление. На този императив всеки трябва да даде конкретен отговор. Аз отговарям кратко така: създал съм философска концептуалност, която има за свой предмет хуманната екзистенциалност и съм се ангажирал да я утвърждавам в живота в съответствие с променената ситуация от 1995г. в различни структури на обществото. Хората разполагат и със системи за саморазвитие. Осъзнава се и необходимостта от промяна на характера на дейността, за да стане преобръщане и на ценностната ориентация на хората.
Светът бе променен по стихиен начин - чрез надпревара във въоръжаването, внедрила страха в душите на хората и продължава да се променя като водещ глобализиращ процес, задържащ, но не можещ да спре неговото интегриране.
3.Твърдението, че да променяш света трябва да го разбираш, се нуждае от конкретизация, защото имаме един свят и съвкупност от организирани по обществен начин индивиди, които го правят чрез дейността си. Но разбира ли се как е организирана дейността и кой трябва да разбере това, за да го промени? А всичко е налице - и променен свят, и разбиращи хора, и пътища за саморазвитие…Да, но разбиращите хора не са се обединили, за да утвърдят волята си като водеща. Появата на отговорна интелигенция, която да задава дневния ред в обществото е предстояща, вълнуваща, историческа задача пред съвременното човечество. Обединяването на българската интелигенция не е просто анционална задача. Това може да стане само като изграждане на общност, използваща възможностите и на държавата, и на световните институции, за да се получи интегриране в общоформационния процес, а с това и интегриране на нацията със света, за да се отприщи нейното нормално възпроизводство, за да се спре екзистенциалния срив и разпад.
4.Интелектуалното развитие на човека може да бъде издигнато като идеал, получаващ своите реални основания за постигане във времето, в което живеем. Но що е интелект? Висша човешка способност…Да! Мнозина се наричат интелектуалци, но колко от тях могат да кажат с дълбоко разбиране какви са структурите на интелекта, какви са пътищата за неговото изграждане и превръщането му в отправна точка за организирането на живота на хората като хармонична цялост между емоционалност, рационалност и воля?
Лазарев посочва, че развитието на етиката е първото нещо, с което трябва да се започне, за да се навлезе в могъщия свят на биоенергетиката. Тук е нужно прецизиране. Етиката е наука за нравствеността. Следователно ще трябва да се задействат лостовете, изграждащи нормална нравственост като фундаментална основа на самото му съществуване. Застрашена е самата чувствителност на индивидите и трябва да се утвърдят онези елементарни норми на поведение като породени от самата икономическа структура на обществото. Ще добавя за по-голяма яснота, че трябав да се прави разлика между нравственост и морал, който е идеологизираната форма за утвърждаване на господстващия интерес и като нравственост.
5.Веднага, а не в резултат на многотомни изследвания, ясно, а не чрез многословни увъртания и категорично, следав да се каже, че причините за дълбочината на кризата са преди всичко в общественото възпроизводство на безнравствеността - насилие в невероятни форми, проституция, рушене на нормалната чувствителност чрез стимулиране на безнравствено поведение…По силата на характера на организираната по обществен начин дейност, съвременното възпроизводство е преминало в контактен тип, по силата на което общуването, като правило, се изражда в конфликтуване…
6.Първото разбиране, което дава Лазарев за "карма" е "закон за възмездието"(с.9). Под "карма" аз разбирам нравствено-психологическа обремененост, която има едно от своите обяснения като изтърпяване на чуждо проклятие, отправено към теб, което си има своите основания при разглеждането на биоенергетичните структури на индивида, като обременени с негативност.
7.Лазарев по същество отхвърля ролята на заложбите (Вж.: с.9), когато издига биополето като източник за предаване на опита между поколенията. Моят опит в биоенергетиката минава през овладяването на собствената ми емоционалност чрез йога-практиката, в която огнената степен е равнище на изградена способност за ментална комуникация, развиване на рационалност, която сега използвам чрез повече от 20 научни области и дисциплини и каляване на волявата чрез понасяне на напрежения от висока степен. Манипулативните подходи, упражнявани срещу мен ми служат, от една страна, да изучавам хората, а, от друга страна, използвам тяхната енергия, за да постигам целите си…През последните две години експериментирам разработения от мен метод на интерпретацията като инструмент за разкриване на особеностите на индивидуалността на хора, които се занимават с писане, кодиращи в текстовете си, дори и без да го знаят, своя ритъм, емоции, разум…и на мен ми остава само да създам диагностициращата менталност чрез процеса на диалога ми с тях. Биополето има свой носител в лицето на емоциите, формиращи се в структурирани по различен начин чувства. Не е случайно, че американската психотерапевтична школа прилага любовта като метод на диагностицирането и лечението, който е плодотворен, но си остава обременен от некоректността на терапевтите. Като такъв подход и метод аз прилагам механизмите на приятелството, разбирано като умножена чрез социалността любов или като обществена форма на любовта, синоним на овладяна умножена сила на общността.
8.Отклоненията на нивото на характера са свързани с разрушаване на психоаферентни връзки в мозъка, особено характерно за мъжете, в резултат на навлизане в полигамията, което показва, че лечението в тази насока първо, граничи с невъзможността, а второ, че лечението става толкоав сложно, че може да се постига чрез акумулиране и организиране на нова енергия, като компенсиращи, но не и възстановяващи, разрушените структури.
9. Какво представлява кармичната структура? Изучаването на индивидуалността от гледна точка на нейната интелектуална изграденост, дава възможност, чрез естеството на преживяването на индивида, съпреживявано от терапевта в процеса на менталната връзка, да се открояват онези полета, които затрудняват индивидуалното възпроизводство и се преживяват като отрицателна емоция, която може да ескалира в болестно състояние.
10.През последните две години съм потопен в информационната среда на Интернет, която съм възприел в своето преживяване и изучавам внимателно, давайки й възможност да се изявява свободно. Това са повече от 68 автори, публикуващи своите текстове, чрез които достигам до тяхното преживяване. Ситуативната системно-структурна методология, която се формира като сравнително устойчив модел за изучаване на преживяването на отделните автори може да ес представи чрез: етиката, като наука за нравствеността, естетиката, като наука за хармоничното развитие на индивида във връзката му с общността, етопеята, като научна дисциплина за модалността на ъсжденията, икономиката, като наука за характера на икономическите отношения, социология, психология и др. Под "и други" се разбират още научни области и дисциплини, достигащи до 22 на брой, очертаващи полезрението ми.
11.Лазарев е напълно прав, когато посочва, че между физическата и полевата структура има връзка, но не я посочва ясно. Аз допускам моя събеседник в собственото ми преживяване и изследвам състоянието и характера на менталността, която се получава помежду ни - онова преплитане на емоциите и рационалността, което се характеризира и със степен на своята интензивност.
12.Интернет е нова среда, която събира хора, търсещи спасение от разнищващото ги огчуждение. Чувствителността на тези хора е достигнала предел - това са хора, жадуващи уважение, внимание, обич, реагират често инстинктивно и ес убеждават взаимно колко много се прекланят пред спонтанността, като по този начин се докосват до една от структурите на преживяването, но "спонтанност" е и парола на определен тип поведение, което тук няма да коментирам.
13.Примерите, които дава Лазарев за лечение от разтояние ги приемам като факти, защото те се потвърждават и от моя опит, който бих могъл да споделя. Той говори за такива структури като "здраве", "характер", "съдба" и "психика". Аз посочвам като свой предмет постигането на менталната връзка като предмет на изучаване и въздействие.
14.Обидата е една от причините за нарушаване на хармоничната цялост на индивида. Както една блага дума е достатъчна, за да разцъфтиш, така и обидните думи са изпитано средство за създаване на кармични полета у хора, които не са защитени срещу такава агресивност. За да издържиш на атаките на користта, се изисква специална подготовка. В тази насока имам какво да разказвам.