Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 863
ХуЛитери: 4
Всичко: 867

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: LATINKA-ZLATNA
:: Lombardi
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНормалното преживяване - 1
раздел: Романи
автор: Mojsei

Увод


На глобалната сцена излезе отделният индивид, а човешката трагедия се разгръща на нивото на неговото преживяване. Какво е преживяването на човешката сетивност, разбирана и като чувствителност, но и като дейност, е проблем, който се осъзнава достатъчно ясно, но този проблем се замъглява по всевъзможни начини, защото неговото разрешаване предполага да се извърши коренна промяна на съществуващото обществено устройство. Човекът като индивид, имащ определена чувствителност е предпоставка на всяка историография, в това число и на философията, но същата предпоставка има и друга страна, изразяваща се в това, че човешката сетивност не е само биологическа чувствителност на индивида, но разкрива и характера на неговата дейност като възпроизвеждаща самата му индивидуалност.
За науката не е тайна, че връзката на индивида с общността, а това е неговата дейност, задава и начинът на неговото възпроизводство. Но тази зависимост, най-често се задава толкова общо, че обикновенният читател е принуден да се съгласява без почти нищо да разбира. За да се излезе от това затруднение е правомерно да се зададе още в самото начало накакъв най-общ модел на индивидуалното възпроизводство, който вече е бил постигнат като резултат на изследването. Такъв подход не се прилага. Различните автори изказват като свои уводни думи редица положения, които звучат сериозно, но си остават фрагментарни съобаржения, сочещи на методологическата недостатъчност на предлаганите текстове. Такива са уводните думи и на С.Лазарев към многотомното му издание "Диагностика на кармата", което ми говори, че текстовете му представляват интерес за полемизиране, чрез което мога да покажа възможностите на философията, имаща за своя предметна област хуманната екзистенциалност. Фактът, че екзистенциален универсализъм на съвременния човек е страхът, разкрива неговото актуално състояние, което може да бъде определено като мизерия на преживяването му, а следованетно и на съществуането му.
Моделът, който ми служи като инструмент и на изследването и на изложението, може да се зададе, в най-общ план, така: изучаването на битието довежда до разкриването на дейността като негова същност, но и като основа на съществуването, чието ядро е преживяването, достигащо своята зрялост в съпреживяването, разкриващо мъжът и жената като влюбени, т.е. конкретно. Разбира се, този модел може да бъде допълнен и чрез още много структури, но дори и в този си вид, той достатъчно точно задава преживяването в структурата на цялостта.
Човечеството е болно и болестта му се разгръща на екзистенциално равнище. Този факт се допълва и от друг, а именно, че в света днес господства философията на самоубийците, разработвана от Карлос Кастанеда, която утвърждава съвременния абсурд като издига като своя предпоставка индивида с разнищена чувствителност, от приеманите от него опиати.
Когато искаме да покажем човешката нормалност и се борим за нейното утвърждаване, не е правомерно да прескачаме нейната граница и да отиваме в деструктивността или ако го направим, то е правомерно, за да покажем граничната област, която не трябва да се преминава. Разбирането на процесите в света, с техния преход като процеси на индивидуалното възпроизводство и обратно, разбиране на човешката индивидуалност, с нейния преход като възпроизводство на цялостта, е необходима предпоставка за провеждането на нормален диалог с читателя. За преодоляване на този висок праг е необходимо да се сочи най-общ модел на изследването и на изложението, което тук бе направено. В същото време, този подход е едно предупреждение към читателите, че четенето е висока способност, която предполага непрекъснато да се развива. Казано още по-конкретно, за този и следващите текстове по тази тема, както и за всички публикувани от мен текстове, аз нося отговорност за тяхната правомерност, но трудностите, свързани с излагането на материята, предполагат усилие от страна на читателите, за да се постигне търсения и от двете страни ефект.
Книгата "Нормалното преживяване" има за цел да повлияе за структурирането на информационната среда в Интернет, показвайки на публикуващите автори, а и на читателите ракурсите на човешката нормалност. Но тя е ориентирана и към всички организиции и движения, издигащи нова ценностна система, към всеки индивид, търсещ мярата на нормалното си, т.е. на щастливото си съществуване.


Публикувано от BlackCat на 25.04.2006 @ 06:33:30 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   Mojsei

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 13:53:43 часа

добави твой текст
"Нормалното преживяване - 1" | Вход | 5 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Нормалното преживяване – 1
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 25.04.2006 @ 11:49:54
(Профил | Изпрати бележка)
Добре, как точно се очаква да тествам интелигентността си чрез това и кого да развеселявам нещо не разбирам, би ли ме ориентирал?
И много ми е чудно считаш ли се наистина за толкова богопомазан, че да очертаеш "ракурсите на човешката нормалност", макар че аз лично като част от "болното човечество" нямам никакво намерение и мотивация да се вмествам в подобни ракурси, за да търся някакво си химерично щастливо съществуване, което търсене изначално според мен е обречено на неуспех...
Е, поне с това километрично изречение надявам се те развеселих, макар че ти разбира се отново ме дразниш с грандоманските претенции да тестваш интелигентността ми, обаче така също ме и забавляваш, щото никак не ми пука какво ти е мнението за мойта или чиято и да е интелигентност, хаха...
Обаче ми е забавно да те дразня, успях ли?


Re: Нормалното преживяване – 1
от DenSiana на 25.04.2006 @ 16:20:21
(Профил | Изпрати бележка)
Очаквам продължението..


Re: Нормалното преживяване – 1
от liastovicata (liastovica@abv.bg) на 25.04.2006 @ 17:36:41
(Профил | Изпрати бележка) http://pavlinabg-dream.blogspot.com/
Нова амбициозна задача си си поставил.
Този път ще определяш кое е нормалното и кое не в интернет средите и общностите.:)))
Би било ценно наистина, ако в това изследване участват повече хора, за да има различни гледни точки и мнения.
А ако вече си направил проучването и на база на него си написал своите изводи, моля за извинение. То тогава щом ще го публикуваш ще можем да вземаме отношение с коментари.
Успех и ще чакаме продължението.
Светъл и прекрасен ден Моисей:))))


Re: Нормалното преживяване – 1
от lusi на 25.04.2006 @ 21:53:08
(Профил | Изпрати бележка)
Ще се радвам да я прочета!


Re: Нормалното преживяване – 1
от LYCKI на 26.04.2006 @ 00:22:29
(Профил | Изпрати бележка) http://lycki.blogspot.com
Валери...поздравявам те за куража ти да се изправиш в диалог със Сергей Лазарев,чиито изследвания учените наричат "Информация от световна величина"!
Желая ти успех и много читатели!
Вярвам в теб!