Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 789
ХуЛитери: 2
Всичко: 791

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: malovo3

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВеликият ден на Мойсей
раздел: Хумор и сатира
автор: Mojsei

Велик ден! Вече не съм Цар на боговете, а един най-обикновен Мойсей. Ха… Колко смешно?! Лъки ще има да тържествува като чуе това признание, но аз пък ще кажа, че тя е виновна
Простосмъртните много обичат да лъжат, а аз ще трябва да се науча…Например, ще кажа, че тя разсъждава като всички простосмъртни, които още не знаят, че са станали богове. Но къде е тук лъжата и къде е истината? Трябва малко да се помисли и ще се открие, че въобще няма място за лъжа, а това е една съвременна закачка. Като Бог не обичах да повтарям, но като простосмъртен ще ми се налага. Та нека да повторя! Няма богове. Свършиха се.То в България кога ли е имало? Но сега, тези, които се представяха за такива, бързат да се обявят за простосмъртни. А въпросът не е в това, че няма богове, а в това, че всеки простосмъртен или вече е бог, или се е устремил да стане такъв…Добре, но Лъки веднага ще ме изпрати при онези, които ухажват кофите за смет, за да ме затрудни, но аз пък веднага ще я накарам да заговори с тях и така сама да се убеди в божествената им мъдрост…А всички тези приказки са с едничката цел да ви накарам да се отнасяте с уважение към моето простосмъртие, което си е чиста проба възвисяване, но и заявка за остаряване… Безсмъртието е ужасно нещо и обезателно някой път ще разкажа и за него. Е, при мен времето тече в обратна посока и това няма как да се промени…Наследство от предишното ми съществуване.
Чувствам се особено. Хем ми е леко без предишното високомерие, да кажем, а и без още колко други измишльотини, хем отговорностите за съдбата на човечеството легнаха по-плътно на плещите ми. И най вече се чувствам отговорен за преживяването на хората, особено за това на българите…Да, но човечеството не е някаква отвъдна реалност, а може да се покаже и като простата възможност и способност да достигнеш до другия като се огледаш в очите му, за да проникнеш в душата му и по такъв начин да инвентаризираш собствената си душа.
С такива очи - на бог, извисил се до един нормален простосмъртен, погледнах на последните три писма, изпратени ми от Павлина, Николинка и Луси.
Милата Поли! С каква невероятна всеотдайност дарява любовта си на хората? Прави и невъзможното, за да засее нейното семе в хорските души. И ето я сега, чрез мъдрите слова на майка Тереза ми изпраща своето Великденско послание…Дълбоко трогателно! Опитах се да й отговоря, че да правиш любов, да я възвисяваш до великата Порта на приятелството е нещо далеч по-ценно от това да пишеш за любовта и още повече ако това писане не си го превърнал в дело, а го използваш като параван, както е при мнозина…Ще трябва да й се обадя и да я успокоя, че визирам конкретни автори, но не и нея, защото мнителността й може да ми изиграе лош номер…
Но ето го и посланието на Николинка, която, в изблик на емоционален порив, повдига съществения въпрос - какво да се прави, когато предствавите и нагласите за това що е любовта се сриват и хем се чувстваш свободен от илюзиите, хем си затруднен в избора на пътя, установявайки, че няма готови пътища…
А писмото на Людмил? Кратко, но жестоко…На такова писмо кой бог би издържал? Ако сега бях бог, щях да го извъртя, но сега…А Луси поставя велик въпрос, който изисква и такъв отговор - не измислен, а конкретен. А въпросът му, от една страна, е велик със своята простота, а, от друга страна - подвеждащ. Защо ли? Ще ви кажа! Защото този мой приятел, с присъщата на приятелството откритост, но и с характерната за самия Луси декларативност, разбирайки, че вече съм простосмъртен, ме притиска до стената, опира някакъв смешен предмет до гърдите ми - подобие на старомоден Жезъл, но блестящ неестествено със златното си покритие…Дали пък целият не е златен? Някакъв смътен спомен имах за този предмет, но нещо ми убягва… А Луси казва: "Мо, нали няма да изневериш на любимата?" Ха, сега де! Ето, на този въпрос, ако се намери един мъж, който да отговори, проблемите на човечеството ще се разрешат много бързо. Това е една от причините да стана простосмъртен, но само една. Боговете винаги са сами и обикалят къщите на простосмъртните, а човекът е нещо друго - дядо ми, другият Мойсей, го е казал в Петокнижието много точно, че човекът е в единството на мъжа и жената. В тази връзка разбирам посланията и на Павлина и на Николинка.А Луси пита…не се шегува! Ех, как обичам въпроси, зададени от приятел! Този въпрос предполага, от една страна, наличието на любима, а, от друга страна, тихомълком изисква клетвено обещание, което си е чист капан. Е, Луси по-дълго време е простосмъртен, независимо че го обявих за бог на Любовта, но пък той едва ли е обърнал внимание на тази подробност. Как да говоря в бъдеще време? В България хората и осбено поетите много си падат по бъдещето - все за него си говорят…странни хора. Не, на това няма да се уча…А може би, като останалите, ще говоря за бъдещето, а ще си гледам кефа в сегашно време? Няма какво…Трудна работа. Приятелите нали са за това - да те затрудняват. Стеф вчера се опита да ме убие с едни рози…Днес Луси използва думите. Абе, сред хората трябва да се внимава. Но дали няма да е по-добре и аз да го ударя на въпроси? Не! Веднага ще стане ясно, че искам да се измъкна, а най-доброто измъкване, както казва и майка Тереза, си е откритостта…
Сред простосмъртните много ми допада Шарл Монтескьо. В книгата "За духа на законите", която е писал 20 години, споменава, макар и много бегло, че идва момент, когато семейството се изчерпва и преминава в икономическа единица. В тази насока и Лъки ме засипва с въпроси… Прав е този мислител, когото винаги, когато имам възможност, соча като еталон за простосмъртен. А простосмъртната Павлина уточнява, че у нас семействата се изчерпват за около десетина години. Но има и нещо ново сред нашенците - съпрузите-тарикати са се изхитрили да прехвърлят тежестите по издръжката на семейството на съпругите, които пък им отмъщават по друг начин. Но я да те питам сега Луси, какво ти ще кажеш? А дали няма да мога да ти отговоря не чрез обещания за бъдеще време, а чрез протеклото съпружеско време, а? Но защо пък не те обвиня, че въпросът ти не е правилен? Не! Това е някакъв стар навик, който ще трябва да изкореня… Но въпросът не е да не се изневерява на любимата или на любимия, а когато няма любима или любим как да не се изневери на любовта, което повдига пак практическия въпрос да се създаде любима, респективно - любим….Ааааааа, тарикат! Видя ли? Задаваш ми такива въпроси в момент, когато съм започнал да си сглобявам любима от резервни части на поетеси…Усмивка - добре, но като я потърсих…изчезнала, сърце - добре, но като го пуснах в пробна експлоатация дава откази….болка - добре, работи чудесно, но когато да я опитах, каза, че била само за простосмъртни…сълза - добре, но когато да я опитам, потекоха още такива екстрати, че направо я …облизах… - една много модерна простосмъртна процедура, която ще трябва да изпробвам пак, защото нещо не ми хареса много.Но най-доброто се оказа появата на Лъки, която…стоп! Нищо няма да ви казвам…Много пък искате да знаете!? Но пък тук е и отговорът на въпроси на Луси. Великата заслуга на Лъки не е само в това, че защити общността като ме отказа да правя женски вариант на Франкенщайн, но и в това, че спаси човечеството, показвайки как чрез художествената литература може да се изгради човека като мъж и жена. Затова тази жена поставям по-високо от всички простосмъртни, които посочих вече, но и от тези, които сега ще посоча. Такъв е например, Шекспир, който по-точно от Луси посочва, че ако изневериш на любовта, животът приключва в рамките на 60-те години, т.е. точно тогава, когато той започва, а това, че животът започва по нов начин с разпадане на семейството го твърди не някой друг, а самият Морган Пек. Но какъв е този друг начин? Ето, над този въпрос си блъска главицата и Николинка…Кой ще каже? Няма кой…Защо? Защото аз го казвам открито, а тогава няма кой да чуе…А като ви кажа, че ще ви излъжа, ушите ви щръкват от любопитство, нали? Приятелството като по-висша социалната форма на любовта! Е, да отговориш на приятел на велик въпрос си е Велик ден! Но и аз ще искам най-подробно да ми отговори върху обяснението, за да не си мисли, че задаването на въпроси е проста работа, още повече, че по този въпрос име да се каже още много.


Публикувано от hixxtam на 23.04.2006 @ 14:05:00 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   Mojsei

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.2
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
391 четения | оценка 5

показвания 45882
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Великият ден на Мойсей" | Вход | 4 коментара (16 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Великият ден на Мойсей
от LYCKI на 23.04.2006 @ 18:21:26
(Профил | Изпрати бележка) http://lycki.blogspot.com
Обявяваш се за протосмъртен точно на Великден...
Честито превъплащение!
Ще понеса обвинението ти,че аз съм виновна макар всеки да знае как упорито се стремеше да станеш простосмъртен,събирайки части от поетесите,но при две условия:
1.Да не ме поставяш над останалите простосмъртни.
2.Да не се учиш да лъжеш.
Иначе...жезъла ти отиваше...незнам какво не му хареса


Re: Великият ден на Мойсей
от liastovicata (liastovica@abv.bg) на 24.04.2006 @ 10:53:38
(Профил | Изпрати бележка) http://pavlinabg-dream.blogspot.com/
Христос воскресе Валери!
Гледам отговор на писмото си тук получавам:))))
Благодаря!
А да си простосмъртен няма лошо, просто е по-трудно да бъдеш човек!

Щастие и светли дни ти желая:))))


Re: Великият ден на Мойсей
от lusi на 24.04.2006 @ 21:50:34
(Профил | Изпрати бележка)
Обичам съпругата си!..Не мисля, че ще дойде ден, когато ще спра да я обичам....Същото мога да кажа и за приятелите си!


Re: Великият ден на Мойсей
от lqstovica_bqla (emdj@abv.bg) на 08.05.2006 @ 17:42:05
(Профил | Изпрати бележка)
Spored vas kak ograni4enoto moje da prieme absoliutnoto v sebe si?