Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 863
ÕóËèòåðè: 2
Âñè÷êî: 865

Îíëàéí ñåãà:
:: ivliter
:: LeoBedrosian

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÊîëåäà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: silvanche

Ãëåäàì êðúâòà, êîÿòî êàïå ïî ìðúñíèòå êàôåíèêàâè ïëî÷êè íà ïîäà. Âñè÷êî å ìíîãî íåðåàëíî. Èíòåðåñíî, îò êúäå ëè å òàçè êðúâ? Ìîÿ ëè å? Äîêîñâàì ÷åëîòî ñè. Ïî ïðúñòèòå ìè èìà êðúâ. Ñòðàííî, íå óñåùàì íèêàêâà áîëêà. Âñè÷êî å êàòî â ñúí, âñå åäíî íàáëþäàâàì íÿêîé äðóã. È êðúâ. Íå ñå ïðèòåñíÿâàì îò ôàêòà, ÷å èìàì êðúâ ïî ñåáå ñè. Ïðèåìàì ãî çà íîðìàëíî. Íî çàùî? Íå òðÿáâà äà å òàêà. Ñòðàííî!
 ãëàâàòà ìè íÿìà ìèñëè. Âðåìåòî å ñïðÿëî. Å, íå å, íî òàêà ãî ÷óâñòâàì. ×óâàì çâóöèòå êàòî ïðåç ïàìóê. Åäèíñòâåíî ìèðèçìàòà íà áîëíèöàòà å îñåçàåìà, êàòî ÷å ëè âå÷å è àç ñàìàòà ìèðèøà íà áîëíèöà. Áîëíèöà?! Çàùî ñúì â áîëíèöà? Çàáåëÿçàëè ëè ñòå, ÷å êîëêîòî è ïàðôþì äà ñòå ñè ñëîæèëè, äîðè äà ñòå ñå èçêúïàëè ñ íåãî, ñàìî ïåò ìèíóòè äà ñòîèòå â áîëíèöàòà è àðîìàòà èç÷åçâà. Îñòàâà ñàìî áîëíè÷íàòà ìèðèçìà. Âèíàãè ñúì ÿ ñâúðçâàëà ñ ìèêðîáèòå è áàöèëèòå. Ñàìî âåäíúæ äà âäèøàì îò íåÿ è èìàì ÿñíîòî óñåùàíå, ÷å âñè÷êè áîëåñòîòâîðíè ÷àñòèöè ïîëåïâàò ïî ìåí. À çàåäíî ñ òÿõ è îò÷àÿíèåòî, ìúêàòà è áîëêàòà íà õîðàòà áèëè â òàçè áîëíèöà. Áîëêà! Íå èçïèòâàì áîëêà. À èìàì ÷óâñòâîòî ÷å òðÿáâà äà êðåùÿ. Çàùî?!
Åäíî äåòåíöå ìå ñî÷è íà ìàéêà ñè è ÿ ïèòà íåùî. Æåíàòà ãî âäèãà è ìó èçâðúùà ãëàâàòà. Ïîòóïâà ãî óñïîêîèòåëíî. Çàùî? Òîëêîâà ëè ñòðàøíî èçãëåæäàì? Êàêâî ìè èìà?
Åäíà âðàòà ñå îòâàðÿ è îò òàì èçëèçà ñåñòðà. Çà ìèã çúðâàì âúòðåøíîñòòà íà ñòàÿòà. Èìà ôîòüîéë, øêàô, áþðî è êîëåäíà óêðàñà. Íåùî ìè ïðîáëÿñâà. Äíåñ å Áúäíè âå÷åð. Äà! Çàùî íå ñúì ó äîìà äî êîëåäíàòà òðàïåçà, à âìåñòî òîâà ñå íàìèðàì â íÿêàêâà áîëíèöà ñ êúðâÿùà ãëàâà? Îïèòâàì ñå äà ñòàíà. Íå óñïÿâàì. ×àê ñåãà îáðúùàì âíèìàíèå íà êàêâî ñúì ñåäíàëà.  èíâàëèäíà êîëè÷êà ñúì. Åäèíèÿò ìè êðàê å îáåçäâèæåí. Îòíîâî ñå íàâåæäàì íà ëÿâî è ïîãëåæäàì êðúâòà íà ïîäà. Èíòåðåñíî. Îáðàçóâà çâåçäè÷êà. Ïðîáëÿñúê! Êà÷èëà ñúì ñå íà åäèí ñòîë è ïîñòàâÿì âúðõà íà êîëåäíàòà åëõà. Ñðåáðèñòà çâåçäè÷êà îò íàêàêâà òåë. Áÿõ ÿ êóïèëà îò ñóïåðìàðêåòà çà 5.69. Óõàå àí ïèòêà.
Çàãëåäàëà ñúì ñå â ñòóäåíàòà áÿëà ñâåòëèíà íà ëóìèíèñöåíòíèòå ëàìïè. ×óâñòâàì ñå èçïðàçíåíà. Óñåùàì, ÷å íåùî ìè ïðå÷è äà äâèæà ñâîáîäíî âðàòà ñè. Èìàì ÿêà, îò òåçè çà îáåçä÷èæâàíå. Îò êúäå ìè å âñè÷êî òîâà.
Ïîêðàé ìåí èçáóòâàò êîëè÷êà. Íà íåÿ ëåæè 19-20 ãîäèøíî ìîì÷å. Çàòâîðèëî å î÷è. È òî èìà ÿêà êàòî ìîÿòà. Öåëèÿ å áèíòîâàí, ÿ ïî ïðåâðúçêèòå å èçáèêà êðúâ. Ñòàâà ìè ìú÷íî. Êàêâî ëè ãî å ñïîëåòÿëî? Äàëè íÿêîÿ ìàéêà ñå ÷óäè êúäå å? Óæàñíî! Çàùî ëîøèòå íåùà èìàò ïðèñòðàñòèå êúì ïðàçíèöèòå? Íÿêîé òðÿáâà äà èçìèñëè çàêîí ñðåùó òîâà.
Åäàí öèãàíêà ñå å ñâèëà â äðóãèà êðàé íàêîðèäîðà è ïëà÷å. Ãëåäàì ÿ èçâåñíî âðåìå. Èçâåäíúæ åäíà ñåñòðà ñå íàâåæäà è ìè êàçâà íåùî. Íå ÿ ÷óâàì - ñàìî ÿ ãëåäàì. Òÿ ñå óñìèõâà óñïîêîèòåëíî èëè ïîíå ñå ñòàðàå äà èçãëåæäà òàêà. À äàëè æúîáùå ìå Âèæäà. Åäâà ëè é ïóêà. Ñèãóðíî çà íåÿ ñúì ïîðåäíàòà ïðå÷êà äà ñè îòáåëåæè ïðàçíèêà. Íå èñêàì äà ñè ìèñëÿ, ÷å å òàêà. Ïðîñëåäÿâàì ÿ ñ ïîãëåä. Âëèçà â íÿêàêâà ñòàÿ. Âðàòàòà ñå õëîïâà çàä íåÿ.
Ïðîáëÿñúê! Çâúíâà ñå òî÷íî êîãàòî ïîãëåæäàì ïèòêàòà âúâ ôóðíàòà. Ñðÿñêàì ñå è èçïóñêàì âðàòè÷êàòà, êîÿòî ñå òðÿñâà îãëóøèòåëíî. Ìàëêî ñàúì íåðâíà è äîðè èçïëàøåíà. Íà ãëàñ ñè êàçâàì „Ãëóïà÷êà! Âñè÷êî ùå å ïðåêðàñíî.". Íî ñúñ ñâèòî ñúðöå îòèâàì êúì âðàòàòà. Óñìèõíàòà ñúì. Çàä ìåí ñå ÷óâà òåëåâèçîðà. Îòêëþ÷âàì.
Ïàê ñúì ñå âðåí÷èëà â êàïêèòå êðúâ íà ïîäà. Âå÷å íå ïðèëè÷àò íà çâåçäà. Ñåãà ñà ïðîñòî ÷åðâåíî ïåòíî íà ïîäà.
Ãëàâàòà ìè çàïî÷âà äà ñå ïðîÿñíÿâà.
Öèãàíêàòà å ñïðÿëà äà ïëà÷å. Ñåãà ñàìî ñå ïîêëàùà ñ âïåðåí â ïðîñòðàíñòâîòî ïîãëåä.
Ïðîáëÿñúê! Îòõâúð÷àì íàçàä è ïàäàì âúðõó ñòîëà. Ñãúð÷âàì ñå îò áîëêà. Óñòíàòà ìè òóïòè. Óñåùàì êðúâ â óñòàòà ñè. Ïîãëåæäàì íàãîðå è ïîëó÷àâàì âòîðè óäàð ïðåç ëèöåòî. Ðèòíèê â êðúñòà. Ñâèâàì ñå êàòî çàðîäèø è ïîêðèâàì ãëàâà ñ ðúöå. Èçâèíÿâàì ñå. Âèêàì. Ìîëÿ ãî äà ñïðå. Óäàðèòå ïðîúëæàâàò. Òîëêîâà ñèëíî ñòèñêàì ãëàâàòà ñè, ÷å èìàì ÷óâñòâîòî, âå ñàìà ùå ñè ñ÷óïÿ âðàòà. Âå÷å ñàìî õëåí÷à è ïëà÷à. Ïàê îáúðêàõ âñè÷êî. Íèêîãà íå ñúì íà âèñîòà. Òîé å ïðàâ. Âèíàãè ãðåøà. Òúïà ñúì. Àç ñúì íàêàçàíèå çà íåãî. Íèùî íå ïðàâÿ ïðàâèëíî. Îùå åäèí ðèòíèê, íî òîçè ïúò â ãëàâàòà. Ïðè÷åðíÿâà ìè. Îòïóñêàì ñå. À òîé ïðîäúëæàâà äà óäðÿ. Ëåæà ïî ãðúá, ãëåäàì òàâàíà è íå ÷óâñòâàì íèùî.
Äåéñòâèòåëíîñòòà íàõëóâà â ãëàâàòà ìè êàòî âëàê. ×óâàì ïèñúê. Î, àç ñúì èçêðåùÿëà. Åäíà ñåñòðà ñå ïðèáëèæàâà è ìå ïèòà êàêâî ìå å çàáîëÿëî. Ïðèìèãâàì. Òîé å äî ìåí è çàãðèæåíî ìå çàãðúùà ñ ÿêåòî. Òîëêîâà å âíèìàòåëåí. Òàêà ìå îáè÷à. À àç ñàìî ãî îãîð÷àâàì. Íåïîõâàòíà ñúì, íå ãî ðàçáèðàì. Ìíîãî ðàáîòè. Ïîäëîæåí å íà ãîëÿìî íàïðåæåíèå. À àç íå ìó ïîìàãàì. Öÿëî íàêàçàíèå ñúì. Ïðàâ å äà ìè ñå ñúðäè. Íî ... áîëè!
Åäíî ìúúúíè÷êî ãëàñ÷å ñå îáàæäà, ÷å íå å òàêà. ×å ïðàâÿ âñè÷êî ìîãî äîáðå. ×å ñáúðêàíèÿò å òîé. Íî àç íå ìó îáðúùàì âíèìàíèå. Òîâà å ìîÿòà ëîøà ñúùíîñò.
È âñå ïàê, çàùî íà Êîëåäà? Òîâà å âðåìå çà óñìèâêè è çàáàâà. Çà åäíà íîù ïîíå äà ñå ïðåñòîðèø, ÷å íå ñúùåñòâóâàò áåçïàðè÷èå, áîëåñòè, ñòðåñ, âîéíà, ãëàä. Åäíà íîù çà ìå÷òè, ïðèêàñêè è òîïëîòà. Òîëêîâà ëè å ìíîãî.
Âúâåæäàò ìå ïðè ëåêàðÿ. Òîé äúðæè íÿêàêâè ðåíòãåíîâè ñíèìêè. Íàìðúùåí å. Îñòàâÿ ãè íà ìàñàòà. Ñÿäà. Ïèòà ìå êàêâî ñå å ñëó÷èëî.
- Ïàäíàõ îò ñòîëà, äîêàòî óêðàñÿâàõ åëõàòà -îòãîâàðÿì. Ñàìà ñå èçíåíàäâàì êîëêî áúðçè è ëåñíî íàìèðàì îòãîâîð. - Ìàëêî ñúì íåïîõâàòíà - îïèòâàì ñå äà ñå óñìèõíà èçâèíèòåëíî.
Äîêòîðúò ïîãëåæäà êúì âðàòàòà è ïîñëå ïàê êúì ìåí.
- Ïðåäåëíî ìè å ÿñíî, ÷å òîé Âè å áèë.- Êëàòÿ óæàñåíî ãëàâà, íî òîé ïðîäúëæàâà - Íå å íåîáõîäèìî äà òúðïèòå òîâà ïîëîæåíèå. Îùå ñòå ìëàäà è æèâîòà å ïðåä Âàñ. Èìà õïðà, êîèòî ìîãàò äà Âè ïîìîãíàò. Ìîãà äà âè äàì ...
- Íå. Àç ïàäíàõ îò ñòîëà - ïî÷òè èçêðåùÿâàì. - Âèå íå ðàçáèðàòå.
- Î, ðàçáèðàì. Èìà ìíîãî êàòî Âàñ. Ùîì ñàìà íå èñêàòå äà ñè ïîìîãíåòå àç íèùî íå ìîãà äà íàïðàâÿ. - ãëàñúò ìó å ñòóäåí è áåçðàçëè÷åí. - Ñåñòðà?
Ñëåä ÷àñ íàïóñêàìå áîëíèöàòà. Ïî÷òè ïîëóíîù å. Êîëåäà. Íàâúí å êèøà. Ïðîçîðöèòå íà áëîêîâåòå ñâåòÿò.  òàêñèòî å òîïëî. Òîé ìè äúðæè ðúêàòà. Ãëåäàì ïðåç ïðîçîðåöà è ñå ÷óäÿ, êîé ëè æèâåå çàä òåçè ñâåòëè êâàäðàò÷åòà. Äàëè ñà ùàñòëèâè íà Êîëåäà. Äàíî.  ãëàâàòà ìè ñå âúðòÿò ïîñëåäíèòå äóìè íà ëåêàðÿ. Òî÷íî ïðåäè äà èçëÿçà, òîé èçâåäíúæ ìè êàçà : „Çíàåòå ëè, ÷å ÷åñòî æåíèòå âúâ Âàøåòî ïîëîæåíèå çàâúðøâàò èâàëèäè çà öÿë æèâîò èëè ... â ìîðãàòà?! Å, ðàçáèðà ñå, ÂÈÍÀÃÈ å „èíöèäåíò". Áîæå, êîëêî èíöèäåíòè ñòàâàò." Ïðåä î÷èòå ìè ñå âúðòÿò äâå êàðòèíè è ñå ñìåñâàò êàòî â êàëåéäîñêîï: íà åäíî îáåçîáðàçåíî îò ãíÿâ ëèöå è íà ñòóäåíèòå ëóìèíèñöåíòíè ëàìïè. Òðúñâàì ãëàâà. Çàáîëÿâà ìå. Îáðúùàì ñå è ñå óñìèõâàì. Ïàê ìå çàáîëÿ. Îíîâà ëîøî ãëàñ÷å å ñòàíàëî ïî-ñèëíî, íî ïàê ãî èãíîðèðàì. Ìîåòî êîëåäíî æåëàíèå è îáåùàíèå å äà ñå ïðîìåíÿ, äà ñòàíà ïî-äîáðà. Äà ìó ïîìàãàì è äà ãî ðàçáèðàì. Âñå ïàê å Êîëåäà - òðÿáâà äà ñìå ùàñòëèâè. À àç ñúì ùàñòëèâà, ÷å èìàì íåãî. Íÿêîè è òîâà ñè íÿìàò.
Òèøèíàòà ñå èçíèçâà ïîêðàé òàêñèòî íè.
È âñå ïàê íå ðÿáâà äà ñå ñëó÷âàò íåùàñòèÿ ïî Êîëåäà. Íÿêîé òðÿáâà äà íàïèøå çàêîí ïðîòèâ òîâà!


Ïóáëèêóâàíî îò aurora íà 17.04.2006 @ 13:18:55 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   silvanche

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 3


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ëîïàòà218
àâòîð: nickyqouo
385 ÷åòåíèÿ | îöåíêà 5

ïîêàçâàíèÿ 16863
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"Êîëåäà" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.