Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 658
ХуЛитери: 6
Всичко: 664

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: Marisiema
:: pavlinag
:: pastirka
:: rajsun
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПролетта...
раздел: Разкази
автор: gumbert

Впечатления от първия пролетен ден, главната улица и среща с един стар морски вълк

Пролетта отново дойде. Щастливи сме ние, които я дочакахме след дългата, студена зима, след мъглите, бръснещия североизточен вятър и леден дъжд. Небето е синьо и мамещо. На работа сме, но въпреки това в душите ни е хубаво. Пролетта е някакво обещание, очакване на нещо хубаво, което идва заедно с мириса на цъфналите храсти и дървета. Постепенно захвърляме тежките и тъмни зимни дрехи, лицата ни се поотпускат, излъчването им става някак по-меко, и дори започваме да се усмихваме. Вярно, че животът ни продължава да бъде труден поради бедността и притесненията, свързани с нея. Но въпреки това, сега те се понасят по-леко, всички онези обиди, за които споменава Хамлет в прочутия си монолог, в който се пита дали си струва да се продължава или по-добре да се сложи край на всичко... Е, пролетта сякаш дава някакво оправдание за продължаването. Поне така си мислим, съгрени от топлите слънчеви лъчи, и малко сякаш ободрени от светлината, която навлиза плахо и в сърцата ни. Има дни като този днес, в които си мислиш, може и да е илюзия, че нещата не са толкова зле, и че има надежда, вярата ти се възвръща, започваш да мислиш и за любов. И как да не мислиш, като младите момичета разголиха стройните си бедра и все още белите, недокоснати от слънцето деколтета. Да, такива ми ти работи, вървиш си по главната, съзерцаваш тези нежни създания и си мечтаеш ли, мечтаеш. Естествено, ти само мечтаеш, задоволяваш се с това, защото те никак не се интересуват от мечтаещи безпарични интелигенти, знаеш това и философски се примиряваш, мислейки за своята свобода и неангажираност. Е, то понякога ти омръзва и тази свобода, защото както казват мъдреците, то това понятие свободата е доста относително нещо. Абе ти какво си се размечтал за младите девойки, я си гледай семейството, жената, хубавата дъщеричка, - нашепва еснафското благоразумие. Но поетът и естетът в теб се бунтуват, и очите искат да гледат, да поглъщат красотата във всичките й форми и разновидности. Защото знайно е, че тоя живот, мамка му и живот, както викаше един мой авер като удари една мастика, та този живот е единствен, и тази пролет е единствена и неповторима, и това слънце с прохладния морски вятър миришещ на водорасли и приключения, на други светове и съществувания. Срещаш стария чешит бат, Кольо, известна бургаска скица, с изпеченото му от дълги странствания по морето лице, набраздено от дълбоки бръчки, в които сякаш се крият страшни тайни, с помътнелите от годините очи, но весел поглед, нахлупил вечната си капитанска фуражка на главата и тъмните големи очила, иначе все така елегантен със светлия си костюм, и лъснати обувки. Той крачи бодро по шпарца, усмихва се на мадамите и цъка подир тях. Спира се и закачливо те пита как си, с иронична нотка в гласа, а ти му казваш, че днес си добре, и че се радваш на хубавия пролетен ден. После двамата се отбивате в кафенето, и сядате да си побъбрите, любувайки се на хубавата гледка през изчистеното стъкло. "Еех-х, Жоре, де да бях млад като тебе, аз на твоите години... започва той поредния си носталгичен разказ за своите скитания по морета и океани, за подвизите си с мулатките в Рио и негърките в Кот, дивоар, за сбиването с норвежките моряци в Ливърпул и за голямата си любов в едно малко пристанищно градче в Кипър, останало далече в миналото, стопило се в тропическата мараня на Средиземноморието. Аз слушам и от време на време възклицавам, колкото да покажа интереса си, не че не вече не зная почти наизуст тези негови истории - наполовина истина, наполовина старчески бълнувания. Но не ме интересува това, дали бат, Кольо си измисля и притуря, на мен ми харесва сипкавия му глас, който ме успокоява и унася, пренася ме в екзотични страни, до мен достига уханието на шоколадовите красавици от тропиците, може би завинаги потънали в небитието. След като сме се наситили на приказките, на гледката отвън от преминаващи нежни създания с твърд, доларов поглед, ние излизаме навън и се разделяме, като си пожелаваме да се видим скоро. Кой знае кога пак ще се срещнем със стареца. Гледам го как се отдалечава леко накуцвайки, но иначе гордо изправен и висок, всред преминаващата тълпа, понесъл своето богато минало, и толкова напомняш героите на любимия ми Жоржи Амаду.
Продължавам и аз своята разходка, все още мечтаещ за далечни пътувания и чужди страни, за вълнуващи срещи и преживявания. И се радвам на хубавото пролетно слънце и на доброто си настроение, защото зная, че няма да е задълго, че ще се прибера в двустайното си апартаментче, при книгите и телевизора, при моето семейство и ежедневните, съвсем не романтични грижи.





Публикувано от hixxtam на 22.03.2006 @ 12:06:04 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   gumbert

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 17:08:19 часа

добави твой текст
"Пролетта..." | Вход | 2 коментара (5 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Пролетта...
от fightingone на 22.03.2006 @ 12:23:28
(Профил | Изпрати бележка) http://vivian.blog.bg
Много, много хубав разказ! Досега не бях чела проза от теб и толкова по-приятна е изненадата ми!!


Re: Пролетта...
от RumyRayk на 23.03.2006 @ 01:20:19
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/showauthor.php3?ID=463&LangID=1
Френд, много да ти е сладка пролетта... с две думи)