Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 861
ÕóËèòåðè: 1
Âñè÷êî: 862

Îíëàéí ñåãà:
:: LATINKA-ZLATNA

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÌàðè'
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: liastovicata

... Ìàðè ñòîåøå ïðèòèõíàëà äî ïðîçîðåöà è ãëåäàøå â íèùîòî. Íàâúí áå ïðåêðàñåí ñëúí÷åâ äåí è ñÿêàø ïîäèãðàâàòåëíî êîíòðàñòèðàøå íà òðåâîãàòà,
êîÿòî ÿ áå îáçåëà îò åäíà ñåäìèöà. Ìèñëèòå ïðåïóñêàõà êàòî ëóäè â äåòñêàòà é ãëàâè÷êà è ñå áëúñêàõà åäíà åäíà â äðóãà, êîåòî ïúê êàðàøå íåâèííîòî é ñúð÷èöå äà ñå ñâèâà è îòïóñêà êàòî íàäóâàåìà òîïêà. Åäíà ñúëçà áàâíî ñå ñïóñêàøå ïî áóçàòà é, íî òÿ íå ÿ óñåòè.
Âå÷å 6 ìåñåöà Ìàðè íå ìîæåøå äà ïðîóìåå òîëêîâà ëè áå ëîøà, ÷å Áîã ÿ íàêàçà òàêà. Ìàéêà é îò ãîäèíè ëåæåøå áîëíà îò ðàê íà ëåãëî è ñàìî ìîðôèíà ÿ êàðàøå äà ñå ÷óâñòâà ñïîêîéíà. Êîãàòî ñè îòèäå îò òîçè ñâÿò Ìàðè íå ðàçáðà òî÷íî êàêâî ñå ñëó÷è. Íî 6 ìåñåöà ñëåä òîâà, òî÷íî íà ðîæäåííèÿò ìó äåí óáèõà áàùà é, â åäíà æåñòîêà è íåëåïà êàòàñòðîôà.. Òîâà òÿ íå ìîæåøå äà ïîíåñå. Íåéíèÿò òàòêî, óñìèõíàò, âå÷íî øåãóâàù ñå, çäðàâè êðàñèâ. Âñè÷êî é ñå ñòðóâàøå êàòî íÿêàêâà ëîøà øåãà, êîÿòî íå èñêàøå äà ïðèåìå. Ìíîãî ÷åñòî ñëåä òîâà é ñå ñëó÷âàøå äà òè÷à ïî óëèöàòà ñëåä íåïîçíàòè ìúæå è æåíè, ïðèïîçíàëà â òÿõ ðîäèòåëèòå ñè. Íî ïîñëå ðàçáèðàéêè ãðåøêàòà ñè, ñÿäàøå íà íÿêîé òðîòîàð è ïëà÷åøå íåóòåøèìî. Ñëåä êàòî ñå óñïîêîåøå ïàê òðúãâàøå êúì êúùè è ñè êàçâàøå "Âñè÷êî å âðåìåííî. Âñè÷êî ùå ñå îïðàâè. Ïàê ùå èìà ñ êîé äà õîäÿ íà áàëêàíà. Ïàê ùå õîäèì çàåäíî íà êèíî. Ïàê ùå ìå âîäÿò íà áàëåò. Îòíîâî âñè÷êî ùå å ïðåêðàñíî. Òîâà å ïðîñòî ñúí. Òå ùå ñå âúðíàò".
Âñåêè äåí ñå ñúáóæäàøå ñ íàäåæäà, ÷å ñëåä êàòî èçòè÷à äî ñòàÿòà èì, òå ùå ëåæàò â ëåãëîòî ñè è óñìèõíàòè îòíîâî, ùå ïðîòåãíàò ðúöå , çà äà ÿ ïðåãúðíàò. Ñ òàçè ìèñúë ñêà÷àøå è õóêâàøå êúì ñïàëíÿòà. Îòâàðÿøå çàïúõòÿíà âðàòàòà, íî ñòàÿòà îòíîâî áå ïðàçíà. Ñàìî ñåìåéíèÿò ïîðòðåò îò ñòåíàòà, ïðåïàñàí ñ ÷åðíà ëåíòà, òúæíî é ñå óñìèõâàøå. Ïîñëå âñè÷êî ïàê ñå ïîâòàðÿøå...

×ó ñå ñèëåí øóì. Âúíøíàòà âðàòà ñå òðÿñíà. Ìàðè ñå ñåïíà è èçëåçå îò óíåñà. Ìàëêàòà é ñåñòðè÷êà ñå áåøå ïðèáðàëà îò ó÷èëèùå. Áúðçî ñêî÷è, çà äà ÿ ïðåãúðíå. Òÿ ñåãà áå åäèíñòâåíîòî, êîåòî îñòàíà îò ìèëîòî é ñåìåéñòâî.
- Îëåíêà, çäðàâåé ìèëè÷êà. Êàê ñè?
- Äîáðå! - ñìóòîëåâè è èçòè÷à â äåòñêàòà ñòàÿ.
Ñúð÷èöåòî íà Ìàðè ñå ñâè. Áåøå çàáåëÿçàëà çà÷åðâåíèòå îò ïëà÷ î÷è. Ñåãà ñå ñåòè êàêâî ÿ òðåâîæåøå öÿëà ñåäìèöà. Ïîâåäåíèåòî íà Îëè. Òðÿáâàøå äà ðàçáåðå.
Âëåçå â ñòàÿòà è ñåäíà íà çåìÿòà äî íåÿ. Îëåíêà òèõî ðèäàåøå, çàõëóïèëà ëèöåòî ñè íà âúçãëàâíèöàòà.
- Êàæè ìè ìèëè÷êà! Êàæè ìè êàêâî ñòàâà? Çàùî ïëà÷åø? - ïðåãúðíà ÿ Ìàðè.
- Íèùî! - îïèòà äà ñêðèå ñúëçèòå Îëè.
- Ìîëÿ òå Îëåíêà, êàæè ìè! Îò åäíà ñåäìèöà âèæäàì, ÷å ñòàâà íåùî!
- Íèùî òè êàçâàì! Ïðîñòî òàêà... Íèùî íå å ñòàíàëî!
Ìàðè áåøå òâúðäî ðåøåíà äà ðàçáåðå êàêâî ñå å ñëó÷èëî. Òÿ òîëêîâà ìíîãî ÿ îáè÷àøå è ñåãà èñêàøå äà çíàå èñòèíàòà.
- Êàæè ìè Îëåíêà, íÿìà äà ìðúäíà îò òóê äîêàòî íå ìè êàæåø!
- Îñòàâè ìå, ùå ìè ìèíå! - ñ óïîðñòâî êàçà Îëè è ñêðè ëèöåòî ñè.
- Àêî íå èñêàø ñ äîáðî äà ìè êàæåø, ùå òå íàáèÿ è ïàê ùå ñè ïðèçíàåø! Êàæè ìè âåäíàãà! - ñúñ çàïëàøèòåëåí òîí âèêíà Ìàðè.
- Äîáðå... Èìà åäèí îò íàøèÿ êëàñ ... âèêà ìè ... âèêà ìè... Êîïåëå... - Îëåíêà èçáóõíà â ïëà÷. - Êàêâî å êîïåëå? Ñàìî ìå ñî÷è è ñå ñìåå ... íà âñè÷êè êàçâà, ÷å ñúì êîïåëå...
Ìàðè ïî÷åðâåíÿ. Ìàêàð è íà 12 ãîäèíè òÿ çíàåøå êàêâî çíà÷è òàçè äóìà. Íå îòâúðíà íèùî. Ñàìî ïðèòèñíà ñèëíî ñåñòðà ñè è é êàçà.
- Óñïîêîé ñå. Óòðå ùå ìå èç÷àêàø äà ñå ïðèáåðà îò ó÷èëèùå, à ïîñëå ùå ìè ãî ïîêàæåø!
Îëåíêà íå ïîñìÿ äà ñå ïðîòèâè íà êàêà ñè. Óñåòè â ãëàñà é íÿêàêâà òâúðäà ðåøèòåëíîñò.

Ìàðè áÿãàøå ïðåç ãëàâà ñëåä ÷àñîâåòå êúì êúùè. Èìàøå ñòðàííîòî óñåùàíå, ÷å íåùî ùå ñå ñëó÷è è ñåãà òè÷àøå êàòî õàëà, çà äà íå èçïóñíå ñåñòðè÷êàòà ñè.
Îëåíêà ÿ ÷àêàøå ïðèòåñíåíà â êóõíÿòà. Äúðæåøå ÷àíòàòà ñè â ðúêà è óìîëèòåëíî ïîãëåäíà Ìàðè â î÷èòå.
- À òóê ñè. Õàéäå, ùå òå èçïðàòÿ äî ó÷èëèùå.
- Íåäåé, àç ùå ìèíà ïî äðóã ïúò. Ùå îáèêîëÿ! - ïðèìîëè ñå Îëè.
- Òðúãâàé òè êàçâàì! Íå ñå áîé îò íèùî! Õàéäå, ÷å ùå çàêúñíååø!
Ìàðè ãðàáíà ÷àíòàòà è äâåòå çàáúðçàõà êúì ó÷èëèùåòî â êîåòî ó÷åõà.
Ïúòÿò íå áåøå ìíîãî äúëúã. Òðÿáâàøå äà ïðåìèíàò ñàìî ïåò áëîêà è ó÷èëèùåòî áåøå çàä òÿõ.
Ñòèãíàõà ïúðâèÿ è âå÷å ïîäìèíàâàõà, êîãàòî èçíåâèäåëèöà îò úãúëà èçñêî÷è åäíî ìîì÷å. Áåøå íàáèòî, ïî-âèñîêî îò òÿõ è èçãëåæäàøå êàòî øîïàð. Ñòðàííî, ïðåäâèä êèëîãðàìèòå ìó, íî çàïî÷íà ïúðãàâî äà ïîäñêà÷à îêîëî òÿõ è íàñî÷èëî ïðúñò êúì Îëåíêà, ãðîçíî äà êðåùè.
- Õà-õà...Åòî ÿ, åòî ÿ ... Êîïåëå...õà-õà...Êîïåëå ... õà-õà Òè ñè åäíî êîïåëå...
Îëåíêà ñå âöåïåíè.
Ìàðè äîðè íå ðàçáðà êàê ñå ñëó÷è âñè÷êî. Òÿ ïðîñòî ñêî÷è êàòî òèãðèöà, çàìàõíà è ñòîâàðè ÷àíòàòà ñ ó÷åáíèöè ïî ãëàâàòà íà øîïàðà. Ïîâàëè ãî íà çåìÿòà è çàïî÷íà äà óäðÿ, ñ âñå ñèëà, ñ òóêàòè, ðèòíèöè, ïàê òóêàòè, ïàê ðèòíèöè...
Íå âèæäàøå, íå ìèñëåøå, íî â òîçè ìîìåíò ìîì÷åòî è ñå ñòðóâàøå, êàòî ãíóñíà ëîåíà òîïêà, êîÿòî òðÿáâàøå äà ðàçìàæå íà àñôàëòà.
 åäèí ìèã îòâîðè î÷è. Ñòðåñíà ñå îò êðúâòà, êîÿòî øóðòåøå îò ëèöåòî ìó. Áåøå áåçïîìîùåí è æàëúê. Ñêî÷è îò çåìÿòà, ñòèñíà çäðàâî ðúêàòà íà ñåñòðà ñè è õóêíàõà êúì ó÷èëèùå.
Êîãàòî ïðèñòèãíàõà Îëåíêà áåøå óæàñåíà. Äî ïðåäè ìèíóòà áåøå âöåïåíåíà îò øîêà, íî ñåãà òðåïåðåøå îò ñòðàõ, ÷å ùå áúäå íàêàçàíà ñëåä ó÷èëèùå çà îòìúùåíèå.
Ìàðè îñòàâè ñåñòðà ñè è çàïîâÿäà, ìàêàð îïèòâàéêè ñå íÿêàê äà ÿ óñïîêîè, äà íå ìúðäà îò òàì äîêàòî íå äîéäå äà ÿ âçåìå. Íå áåøå íåîáõîäèìî. Ìàëêàòà Îëè âå÷å óìèðàøå îò ñòðàõ è íÿìàøå íèêàêâî íàìåðåíèå äà õîäè ñàìà êúäåòî è äà áèëî.
Ìàðè ñå ïðèáðà ïî ñúùèÿ ïúò. Óñåùàøå íåùî â ãúðäèòå ñè - ÷óâñòâî, êîåòî ÿ äóøåøå. Èñêàøå äà ðàçáåðå äàëè íå å óáèëà ãàäíèÿ øîïàð. Ñòðàõóâàøå ñå! Íå áå ïîäîçèðàëà, ÷å å ñïîñîáíà íà òàêàâà æåñòîêîñò. Òà äî ñêîðî òÿ áå íàé-ìèëîòî è íåæíî ñúùåñòâî íà ñâåòà, âëþáåíà â áàëåòà, ïðåêðàñíà ìàëêà áàëåðèíêà, ùàñòëèâà è îò ïåñåíòà íà ïòè÷êèòå äîðè.
Ïðèáëèæàâàéêè ñå êúì ìÿñòîòî íà áîÿ, Ìàðè çàáàâè õîä. Íå âèæäàøå íèêîé. Ïðèñòúïâàøå ñ òðåâîãà. Çà íåéíà ðàäîñò ìîì÷åòî ãî íÿìàøå. Èìàøå ñàìî ìàëêî êðúâ, êîÿòî íàïîìíÿøå çà ñëó÷èëîòî ñå ïðåäè ïîëîâèí ÷àñ. Ïðèáðà ñå â êúùè.

Íå ðàçáðà êàê ìèíàõà ïåò ÷àñà. Òàêà ñè ñòîåøå, ìèñëåéêè çà ñëó÷êàòà, çàãëåäàíà â ÷àñîâíèêà íà ñòåíàòà. Ñòðåëêèòå êàòî ÷å ëè ïðåïóñêàõà.. Òðÿáâàøå äà âçåìå âå÷å ñåñòðà ñè îò ó÷èëèùå. È íàé-âåðîÿòíî äà ïîíåñå ñâîÿòà ó÷àñò.
Òè÷àøå. Çàáàâè áåç äà èñêà òåìïîòî, ìèíàâàéêè ïîêðàé ïúðâèÿ áëîê. Ñúðöåòî ëóäî áèåøå â ãúðäèòå é. Î÷àêâàøå âñåêè ìèã çàä úãúëà äà èçñêî÷è áàùàòà íà øîïàðåñòèÿ, äà ÿ ñãðàá÷è çà äúëãèòå ÷åðíè êîñè è äà ÿ íàïðàâè íà êàéìà.
Íå ñå ñëó÷è. Äîðè íå óñåòè êàê ñå îçîâà ïðåä ó÷èëèùåòî.
Îëåíêà ñåäåøå íà ñòúëáèòå, ñãóøåíà è óïëàøåíà êàòî ïèëåíöå.
Ìàðè é ñå óñìèõíà è óâåðåíî ÿ ïîäêàíè äà ñè âúðâÿò. Ïî ïúòÿ êúì êúùè çàïî÷íà äà é ðàçêàçâà íÿêàêâà ãëóïàâà è ñìåøíà èñòîðèÿ, çà äà ÿ ðàçâåñåëè.
Ïî÷òè ñòèãíàõà äî äîìà ñè, êîãàòî îò íÿêúäå èçâåäíúæ èçñêî÷èõà äåñåòèíà ìîì÷åòà. Âñè÷êè áÿõà ïî-ãîëåìè îò òÿõ, ïîíå ñ ïî äâå ãëàâè. Ìàðè èíñòèíêòèâíî äðúïíà ñåñòðà ñè çàä ãúðáà ñè è ñòèñíà þìðó÷åòà. Áåøå ðàçïîçíàëà ñðåä ãëóòíèöàòà øîïàðà. Ñåãà é ñå ñòîðè îùå ïî íåïðèÿòåí, ñ ïîñèíÿëîòî ñè è îòåêëî îò áîÿ ëèöå.
- Åòî ÿ, åòî ÿ! - êðåùåøå è ñî÷åøå êàòî îáåçóìÿë êúì íåÿ.
Åäíî îò ìîì÷åòàòà òðúãíà çàïëàøèòåëíî êúì Ìàðè. Òÿ äîðè íå èç÷àêà äà é êàæå íåùî. Ñòèñíàëà äî êðúâ ìàëêèòå ñè þìðó÷åòà, çàêðåùÿ ñ âñå ñèëà.
- Õàéäå áå! Õàéäå! Êîé ùå å ïðúâ! Âñè÷êè âè ùå ïðåáèÿ, ñàìî íÿêîé äà ïîñìåå äà îáèäè èëè äîêîñíå ñåñòðà ìè! Ãàäíÿðè! Õàéäå ñòðàõëèâöè!
Âñè÷êè ñå âòðåùèõà. Íèêîé íå ïîìðúäíà. Ñèòóàöèÿòà èçãëåæäàøå äàæå êîìè÷íà. Òîãàâà ìîì÷åòî ñå ïðèáëèæè è ñàìî ÿ ïîïèòà.
- Êàê ñå êàçâàø?
- Ìàðè!
- Âúðâè ñè Ìàðè! Ùå ñå ðàäâàì ïàê äà òå âèäÿ! - ñëåä êîåòî íàïðàâè êðà÷êà â ñòðàíè è ñå óñìèõíà.
Ìàðè ñòèñíà Îëåíêà çà ðúêàòà è áúðçî òðúãíàõà êúì êúùè.

 òîçè ìîìåíò íåùî ñòàíà ñ íåÿ. Ñëúíöåòî, êàòî ÷å ëè çàïî÷íà äà ãðåå ïî-ñèëíî. Ïî÷óâñòâàëà òîïëèíàòà ìó, óñåòè ñòðàííà ñèëà è ìúíè÷êî òúãà. Ðàçáðà, ÷å äåòñòâîòî é å ñâúðøèëî. Òðÿáâàøå äà ïîðàñíå. Ñåãà òÿ ùåøå äà áúäå íå ñàìî êàêà, íî è ìàìà è òàòêî çà Îëèíêà. Çíàåøå, ÷å èìà ñèëè. Íàìåðè ñìèñúë äà ïðîäúëæè.
Çàñìÿ ñå, ñãðàá÷è Îëè è ÿ öåëóíà ñèëíî ïî ïëàìòÿùèòå áóçêè. Ïîäìèíàõà äîìà ñè è ïðîäúëæèõà êúì áëèçêàòà ñëàäêàðíèöà, çà äà é êóïè ñëàäîëåä...


Ïóáëèêóâàíî îò BlackCat íà 19.02.2006 @ 07:39:03 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   liastovicata

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 8


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 03:37:52 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ìàðè'" | Âõîä | 7 êîìåíòàðà (27 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Ìàðè'
îò mojsei íà 19.02.2006 @ 09:49:40
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://jivotyt.com/news.php


Ñìúðòòà å õâúðëèëà ñâîåòî áóëî âúðõó íåæíàòà äóøà íà Ìàðè, çà äà ÿ ïîòîïè â ñÿíêàòà êîÿòî ðàçäîÿâà ñâåòà - îñîáåíî ãðàíè÷íî ñúñòîÿíèå íà ïðåæèâÿâàíå íà äåéñòâèòåëíîñòòà, ïðè êîåòî ñå ïðåêðà÷âà ïðàãà êúì îòâúäíîòî è ñúùåñòâóâàíåòî ñå íîñè êàòî íåïîñèëíî áðåìå. Ðàçêàçúò å ïîâå÷å îò âúëíóâàù, òîé å òðîãàòåëåí, çàùîòî ïî óáåäèòåëåí íà÷èí ïîòàïÿ ÷èòàëÿ â àòìîñôåðàòà íà ðàçäîÿâàíåòî, êîÿòî ñå íîñè öÿë æèâîò, çà äà ãî îáåçöåíÿâà íà âñÿêà êðà÷êà.  ïåëåíàòà íà áåçëè÷íîñòòà åäíà ñëó÷êà èçòðúãâà Ìàðè îò âöåïåíåíèåòî, çà äà é äàäå íîâ îðèåíòèð â æèâîòà - ãðèæàòà çà ñåñòðè÷êàòà Îëåíêà... Òàçè ñëó÷êà å ðàçêàçàíà ÷ðåç òîçè òåêñò, íî ðàçêàçúò áåëåæè è åäíà æèòåéñêà ñúäáà, êîÿòî î÷àêâà...î÷àêâà...ñâîåòî ñïàñåíèå... Ïî òàçè òâîðáà èìà êàêâî äà ñå êàæå îùå!


Re: Ìàðè'
îò liastovicata (liastovica@all.bg) íà 19.02.2006 @ 19:03:13
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://pavlinabg-dream.blogspot.com/
Áëàãîäàðÿ çà òîâà, ÷å ïðî÷åòå äúëãèÿò ìè ðàçêàç. Íåâåðîÿòíî êîëêî äúëáîêî ñè óñåòèë ïðîáëåìà íà Ìàðè. Ïîíÿêîãà ñàìî "ñèëåí øàìàð" ìîæå äà íè èçêàðà îò øîêà, îò ïàðàëèçàòà íà ñåòèâàòà. À òîâà âàæè â îùå ïî ãîëÿìà ñèëà çà íåâðúñòíî 12 ãîäèøíî äåòå.
Õóáàâîòî íà æèâîòà å, ÷å âèíàãè ïðåäëàãà ïúòèùà, îò íàñ ñå èñêà ñàìî äà èçáåðåì ïî êîé ùå òðúãíåì.
Ïðåêðàñåí äåí è óñìèâêè îò ìåí :)))))

]


Re: Ìàðè'
îò mojsei íà 19.02.2006 @ 21:02:09
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://jivotyt.com/news.php


Òâîÿò ðàçêàç Ëÿñòîâèöå, ìå ðàçòúðñè - òè îïèñâàø åäíà ãðàíè÷íà ñèòóàöèÿ è äúëæèíàòà íà ðàçêàçà òè èãðàå îòíîñèòåëíî ñàìîñòîÿòåëíà ðîëÿ, çà äà ïîêàæå â äúëáî÷èíà ñúñòîÿíèåòî íà ãåðîèíÿòà.
Íå ñå çàáëóæäàâàé, ÷å ïðåä Ìàðè ñòîè àëòåðíàòèâàòà ñàìî äà èçáåðå íîâ ïúò. Îïèñàíèÿò îò òåá åïèçîä å ïðîñòî ïðîáëÿñúê â ìúãëàòà ïîìðà÷èëà äóøàòà íà òîâà äåòå...È æèâîòúò íàèñòèíà ïðåäëàãà âúçìîæíîñòè, íî íå òîëêîâà ìíîãî...Ñèëíèòå óñåùàíèÿ ñà åäèí îò ïúòèùàòà çà äîñòèãàíå íà ïðîáëÿñúêà, êîéòî íå å ïúò, à åäíî ñúñòîÿíèå íà êîëèçèÿ. Ðàçáèðà ñå, èìà åäèí åäèíñòâåí ïúò, êîéòî æèâîòà ïðåäëàãà...À äàëè Ìàðè ùå ñòèãíå äî íåãî...åäâà ëè çàâèñè ñàìî îò íåÿ...Íåâåðîÿòíà äðàìà, êîÿòî å ïðåäìåòíà îáëàñò íà åêçèñòåíöèàëèçìà...Îòäàâàì çàñëóøåíîòî è íà òåá êàòî àâòîð...

]


Re: Ìàðè'
îò liastovicata (liastovica@all.bg) íà 19.02.2006 @ 21:29:42
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://pavlinabg-dream.blogspot.com/
Äà äðàìàòà å íåâåðîÿòíà, æåñòîêà è íåòúðïèìà çà äåòñêîòî ñúçíàíèå.
Íå ìèñëÿ ðàçáèðà ñå, ÷å èçáîðà íà íîâ ïúò çà Ìàðè å åäèíñòâåíîòî, êîåòî ñòîè êàòî ïðîáëåì ïðåä íåÿ. Ïðåä íåÿ ñòîÿò ïðîáëåìè, êîèòî åäâà ëè ùå óñïåå äà ðàçðåøè, êàòî ñå èìà ïðåäâèä ïðåæèâÿíîòî â äåòñòâîòî. Íî èìåííî òàçè ñëó÷êà è ïîìàãà äà âúçìàæåå, äà ïîðàñíå, äà ðàçáåðå, ÷å ñúùåñòâóâà ñúñòîÿíèå êàòî îòãîâîðíîñò. Òàçè ñëó÷êà ÿ êàðà äà èçëåçå îò óíåñà íà êðàñèâîòî è íåâèííî äåòñòâî, ñ öÿëîòî ìó áåçãðèæèå è äà îòêðèå äðóãàòà ñè ñòðàíà íåïðîâîêèðàíà äî ìîìåíòà.

]


Re: Ìàðè'
îò mojsei íà 19.02.2006 @ 22:01:29
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://jivotyt.com/news.php
Ïðåðàçêàçâàíåòî íà íàïèñàíîòî å èçëèøíî...Âñè÷êî ñè ðàçêàçàëà ìíîãî äîáðå...Ðàçêàçúò è ñåãà, êîãàòî ïèøà òîçè êîìåíòàð ìå íàñòðúõâà, çàùîòî âíóøåíèåòî ìó å íåâåðîÿòíî, äîðè ÷ðåç ïðîòî÷âàíåòî íà ôàáóëàòà, ñ êîåòî ñå ïîñòèãà ïúëíîòà íà ïðåæèâÿâàíåòî...Ðàçêàçúò å íåäîñòúïåí çà õîðà, êîèòî íå ñà ñå äîêîñíàëè äî òîâà ñúñòîÿíèå èëè ïúê íÿìàò ñåòèâà äà ãî ïðåæèâåÿò...

]


Re: Ìàðè'
îò liastovicata (liastovica@all.bg) íà 19.02.2006 @ 22:05:29
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://pavlinabg-dream.blogspot.com/
Íàäÿâàì ñå ñëåä êàòî ìå ðàçáðà, ïðåæèâÿ - òîâà äà å çàùîòî èìàø ñåòèâàòà, à íå çàùîòî ñè ãî èçæèâÿë...

]


Re: Ìàðè'
îò mojsei íà 19.02.2006 @ 22:49:36
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://jivotyt.com/news.php
Ïèòàø ìå íåùî âàæíî.  ðàçêàçà òè åäèí îò äâèãàòåëèòå ìó å ÷óâñòâîòî çà âèíà, êîåòî èçáóÿâà êàòî èçðàç íà íåäîñòàòú÷íà çàâúðøåíîñò íà îòíîøåíèÿòà ïîðàäè ñêîðîòå÷íîñòòà íà Ñìúðòòà... ðàçñúæäåíèÿòà íà Ìàðè çà òàòêîòî...Áåçäíàòà íà âèíàòà å åäíà îò òåìèòå íà åêçèñòåíöèàëèçìà êàòî ãðàíè÷íà çîíà íà ïðåæèâÿâàíåòî...Òàçè ñòðàíà íà òâîÿ ðàçêàç ïðîäúëæàâà äà ìå äúðæè ïîä íàïðàæåíèå äà ðàçêàæà çà ñìúðòòà êàòî îñòàâàùà çà æèâèòå...Âúëíóâàì ñå...Äà ïîìîãíåø íà òàêúâ ÷îâåê êàòî Ìàðè å ðàâíîçíà÷íî äà ñïîñèø î÷âåøêè æèâîò...Àêî ñìåòíåø, ÷å íå ñúì òè îòãîâîðèë íà âúïðîñà, ïðèåìè, ÷å çíàÿ êàêâî ïðàâÿ...

]


Re: Ìàðè'
îò liastovicata (liastovica@all.bg) íà 19.02.2006 @ 23:11:45
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://pavlinabg-dream.blogspot.com/
Ñìúðòà îñòàâà çà æèâèòå!
Ðàçñòðåëÿ ìå ñ òàçè Èñòèíà.

Áëàãîäàðÿ òè, ìèñëÿ ÷å òå ðàçáèðàì!

]


Re: Ìàðè'
îò mojsei íà 20.02.2006 @ 00:31:32
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://jivotyt.com/news.php
 êîìåíòàðà - ïîñòåïåííî äîñòèãíàõìå îòíîâî, íî ïî äðóã íà÷èí äî ãëåäíàòà òî÷êà íà òâîðáàòà òè, à òîâà ñòàíà ÷àñòè÷íî, ðàçâðúçâàéêè íÿêîè âúçëè...çàùîòî æèâîòúò íà ñìúðòòà ìîæå äà áúäå ïîáåäåí ÷ðåç äîñòèãàíå íà íîðìàëíîòî óìèðàíå íà æèâîòà...Äðúæ ñå ñåãà ïúê, äà íå ïàäíåø...èëè àêî ðåøèø äà ïàäàø, âíèìàâàé êúäå ùå ñòàíå òîâà...

]


Re: Ìàðè'
îò liastovicata (liastovica@all.bg) íà 20.02.2006 @ 13:21:11
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://pavlinabg-dream.blogspot.com/
Áè ëè ìè ðàçÿñíèë? Êàê ìîæå äà áúäå ïîáåäåí æèâîòà íà ñìúðòòà è êàêâî çíà÷è íîðìàëíîòî óìèðàíå íà æèâîòà?
 ìîÿ äî ìîìåíòà âñåêè ïúò êîãàòî ñúì ñðåùàëà ñìúðòòà, òÿ Êó÷êàòà âèíàãè è å èäâàëà è ãðàáèëà, áåç âðåìå è áåç ðåä, è áåçïîùàäíî...

]


Re: Ìàðè'
îò mojsei íà 20.02.2006 @ 14:13:05
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://jivotyt.com/news.php
Æèâîòúò ó íàñ óìèðà íåïðåêúñíàòî...Òîâà å ïðîöåñúò íà ðàæäàíå, ðàçâèòèå è åñòåñòâåíàòà äåãðàäàöèÿ.  òîâà ÷èñëî è ëþáîâòà óìèðà, êîãàòî íå å ïðåâúðíàòà â ñïîñîáíîñò, à å ïðîñòî ïðèðîäíà ãîñòåíêà. Òðàãèçìúò çàïî÷âà, êîãàòî ñìúðòòà çàïî÷íå äà æèâåå â äóøèòå íè...êîãàòî ïðåæäåâðåìåííà äåãðàöèÿ ðóøè ñúùåñòâóâàíåòî íè. Âñè÷êè òîâà ñå ðàçãëåæäà êàòî åñòåñòâåí ïðîöåñ íà "óìèðàíå íà æèâîòà", â êîéòî áîðáàòà å çà óäúðæàíå íà ëþáîâòà â íåéíàòà ãðàäàöèÿ è â ïðèÿòåëñòâîòî, íî è êàòî "æèâîò íà ñìúðòòà", êîéòî ïðîöåñ å ñîöèàëíî ïðèâíåñåí êàòî ðàííà, ò.å. êàòî ïðåæäåâðåìåííà äåãðàäàöèÿ...Òàçè ñìúðò, çà êîÿòî òè ãîâîðèø å óðàãàíúò íà áåçïîùàäíîòî ìèãíîâåíî îãðàáâàíå, êîåòî òå çàøåìåòÿâà çà öÿë æèâîò...

]


Re: Ìàðè'
îò liastovicata (liastovica@all.bg) íà 20.02.2006 @ 15:10:04
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://pavlinabg-dream.blogspot.com/
Àç ñå íàäÿâàì äà ñà ïðàâè ïîåòèòå, äà ìîæå äà ñå æèâåå è â ñìúðòòà.
Íå ðàçáèðàì îùå êàê, ñàìî òúðñÿ...ìàêàð è çàøåìåòåíà...
Ðóñî êàçâà "Äà ñòðàäà - òîâà å ïúðâîòî íåùî, íà êîåòî òðÿáâà äà ñå íàó÷è äåòåòî, òîâà å íåùî, êîåòî ùå òðÿáâà äà çíàå ïî-äîáðå îò âñè÷êî äðóãî". Åäâà ëè å èìàë â ïðåäâèä êîíêðåòíèÿ ñëó÷àé.
Àç çíàì, ÷å òàçè áîëêà íå ùå íàïóñíå äóøàòà íà Ìàðè è Îëåíêà äî êðàÿ íà äíèòå èì.

]


Re: Ìàðè'
îò mojsei íà 21.02.2006 @ 03:32:30
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://jivotyt.com/news.php
Ñïîäåëÿì ïîçèöèÿòà òè, íî äîïúëâàì - ëþáîâòà å ïî-ñèëíà îò áîëêàòà, à íåêà Ìàðè äà íå ãëåäà íà æèâîòà â çàñòèíàëè ôîðìè...Ïîíÿêîãà ñòàâà òàêà, ÷å ëþáîâòà, ïîäòèñêàíà äúëãè ãîäèíè îò ñòðàäàíèåòî, èçáëèêâà ïî-êúñíî...êàòî íàãðàäà çà ïðåæèâÿíîòî...

]


Re: Ìàðè'
îò jel íà 19.02.2006 @ 22:30:55
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Óâëåêàòåëíî ïèøåø,íî çíàåø ëè,â ðå÷íèêà íà ñúâðåìåíèòå ìëàäåæè äóìàòà êîïåëå çâó÷è êàòî êîìïëåìåíò,òîåñò,÷å óâàæàâàø òîçè ÷îâåê... ñòðàííî íàëè? Èëè ïúê äóìàòà ãàäíÿð ïðè ìîìè÷åíöàòà... Èíà÷å òîâà å ÷óäåñíî -äà çàùèòèø äîñòîéíñòâîòî íà ïî-ñëàáèÿ - çàùîòî îáèæäàø ëè ÷îâåêà- îáèæäàø Ñúçäàòåëÿ.


Re: Ìàðè'
îò liastovicata (liastovica@all.bg) íà 19.02.2006 @ 22:40:17
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://pavlinabg-dream.blogspot.com/
Áëàãîäàðÿ jel,
Äíåøíèòå ìëàäåæè èìàò ñòðàííè âêóñîâå îòíîñíî èçðàçÿâàíåòî, íî ùîì ñå ðàçáèðàò...

Ùî ñå îòíàñÿ äî ìåí àç âÿðâàì, ÷å â òîçè ñâÿò âñè÷êî å ñúçäàäåíî îò ëþáîâ è âñè÷êî å ëþáîâ.

Ïîíÿêîãà íå ðàçáèðàì Ñúçäàòåëÿ. Âèæäàì, ÷å òè ñè ïî íàÿñíî ñ íåùàòà. Áè ëè ìè îòãîâîðèë òîãàâà íà âúïðîñà , çàùî Òîé áè ñè ïîçâîëèë äà îòíåìå ìàéêàòà è áàùàòà íà äâåòå ìàëêè ìîìè÷åíöà è äà ãè çàõâúðëè íà ïðîèçâîëà íà ñúäáàòà?
×åñòíî, íå ðàçáèðàì ìíîãî íåùà. Ìàêàð äà èìàì âÿðà.

]


Re: Ìàðè'
îò Izvor (WMRSG@web.de) íà 19.02.2006 @ 22:32:29
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Íåêà ïîáåæäàâàìå è ðàñòåì îò Ëþáîâ :-*

(êîãàòî ìîæå - è áåç áîé ;)

Ðàçïëàêà ìå... è ìå çàðàäâà,

Ëÿñòîâè÷êå!!!


:))))))


Re: Ìàðè'
îò liastovicata (liastovica@all.bg) íà 19.02.2006 @ 22:42:35
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://pavlinabg-dream.blogspot.com/
Áëàãîäàðÿ òè Èçâîð è çà "ïðèëèâà" íà ÷óâñòâà:)))
Äà íåêà ðàñòåì è æèâååì ñ Ëþáîâ!:)))

]


Re: Ìàðè'
îò Izvor (WMRSG@web.de) íà 19.02.2006 @ 22:50:28
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Íåêà... - ìîæåì ãî!!!

:))))))

]


Re: Ìàðè'
îò liastovicata (liastovica@all.bg) íà 19.02.2006 @ 23:15:11
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://pavlinabg-dream.blogspot.com/
Íàäÿâàì ñå äà å òàêà:)))

]


Re: Ìàðè'
îò star (dreame_star@all.bg) íà 23.02.2006 @ 08:21:15
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïèøè, ïèøè, àç ùå òå ÷åòà è ùå ïëà÷à.
Íÿêîé äåí ùå ðàçêàæåø è íàøàòà èñòîðèÿ íàëè?
Ñàìî âåñåëàòà ÷àñò:))))

Îáè÷àì òå!:)))))))))))


Re: Ìàðè'
îò liastovicata (liastovica@abv.bg) íà 25.02.2006 @ 20:51:26
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://pavlinabg-dream.blogspot.com/
Ìîæå áè, àêî ñå íàó÷à ïî-äîáðå äà ïèøà. Àêî èìàì îùå ñåòèâàòà äà ÷óâñòâàì. Àêî íå ñúì çàáðàâèëà ùî å ëþáîâ - íàëè çàíàåø Òÿ ìå äúðæè æèâà!!!

È àç òå îáè÷àì ìèëàòà ìè.:)))

]


Re: Ìàðè'
îò Rhiannon íà 15.03.2006 @ 20:44:42
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
×óäåñåí ðàçêàç, ìíîãî òîïúë!


Re: Ìàðè'
îò liastovicata (liastovica@abv.bg) íà 15.03.2006 @ 20:47:38
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://pavlinabg-dream.blogspot.com/
Áëàãîäàðÿ òè îò ñúðöå Rhiannon !
Ñëúí÷åâè è òðåïåòíè äíè òè æåëàÿ èçïúëíåíè ñ îáè÷:)))

]


Re: Ìàðè'
îò kali íà 21.03.2006 @ 13:16:21
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://diyanahristova.com/
tajno i vse pak iskreno i trogatelno.


Re: Ìàðè'
îò liastovicata (liastovica@abv.bg) íà 21.03.2006 @ 17:44:13
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://pavlinabg-dream.blogspot.com/
Áëàãîäàðÿ òè Êàëè!
Òúæíî , íî èêðåííî - äà ìèëà.

Ùàñòèå òè æåëàÿ:)

]


Re: Ìàðè'
îò Zen_ (zen_@abv.bg) íà 23.05.2006 @ 00:52:08
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìíîãî âúçäåéñòâàù ðàçêàç, íàïîìíÿù ìè çà ìîåòî äåòñòâî!..................

Ïîçäðàâëåíèÿ, ëÿñòîâè÷êå - òîâà å íåùî....

Õì...

_Z_


Re: Ìàðè'
îò liastovicata (liastovica@abv.bg) íà 23.05.2006 @ 01:13:35
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://pavlinabg-dream.blogspot.com/
Áëàãîäàðÿ òè , ÷å ãî ïðî÷åòå Çåí.
È çà òîâà, ÷å òè å âúçäåéñòâàë.
Ïîçäðàâ è ïðåêðàñíè äíè òè æåëàÿ:))

]