Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 835
ХуЛитери: 0
Всичко: 835

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТрудно е да бъдеш добър-7. Колелото.
раздел: Разкази
автор: Rumir

Баси, колко е сложен живота. Като едно колело е , мама му стара и гадното копеле.
Непрекъснато се върти. Кога по-бързо, кога по-бавно. И не мога да му разбера скоростите. Лашка се като пиянде на шест водки. Когато се върти бързо, ми се завива свят. Не знаем кога съм горе, кога съм долу или от страни. И в един момент губя ориентация. Иска ми се да заспя. Дълбоко и непробудно. До пролетта. До топлината. До спокойствието. Рецептата е добра. Изпитана е. Получава се. Стига по време на въртенето да не се загубя някъде.. Или да изхвърча по тангентата. Случвало ми се е.
По някога движението е бавно. Тогава имам възможността да се огледам. Пак така, отгоре, от долу, встрани. Виждам какви ли не неща. Когато съм долу, се чувствам малък, нижощен, прашинка в необятното. Абе, нека да си го кажем направо. Безсилен. Ама много е гадно. Да де, но трябва ли да се оставя така? Не разбира се. Предателство е. Спрямо мене си. Спрямо тези които са до мен. Тези които обичам и ме обичат. Остава да сложа и пръчка в колелото и глей какво става. Оставам за винаги там. Даже изпадам.
Щото. Щото колелото се върти. Трябва да се остана на него, макар и в долна мъртва точка за момент. Може и за два момента. Не повече. Я вятър ще повее, я пеперуда ще кацне на него. Ефекта на пеперудата....В краен случай се изправям и сам го залюлявам, баси. Ами ако земетръс стане?. И то почва пак да си се върти. На него ли съм, няма как да не се издигна нагоре.
Посоката. Ми ако се завърти обратно. Дреме ми. Даже е по-добре. Нали пак е нагоре. Но тогава ще имам възможността да се върна по пътя който ме е довел до тук. И да се огледам. Да се видя. И да си направя самопреценката. Ставам по-богат заради поуките. Ако мога да си ги направя, де. Трябва да мога. Бе мога - правил съм го.
Издигам се. Ако съм от другата страна, всичко е ново. Няма лошо. Загърбвам всичко до сега, и с нови сили продължавам напред. Забравям всичко старо. Да - посоката е вярна. Срещам нови и интересни неща. Или добре забравени стари - отсреща.
Иска ми се да спре това колело по някога. Но не - то си се върти. И ме изкачва. До горе.
Ех, това горе - мамата си трака. Супер е. Всичко виждам от височината на птичи поглед. Ха, колко са дребни. Не виждат ли , че може на високо. Не виждат. Дреме ми като не могат да стигнат до тук. Ми да могат, бе. Кой им е крив, баси. Аз що съм тук. Ми явно щот съм добър и го мога.

Опааааа....... Нещо колелото почва да се клати. То и мен ме клати. Ще се врътне... Я да се даржа здраво да не падна...

В коя ли посока ще падна???

Дали пък като съм горе да не взема да се пусна. Да изхвърча по тангентата? В пространството. Да си похвърча така - на воля. ..... Докато не се хвана за следващото колело... И така до кога бе, да кога...

Е , писна ми от тази въртележка...

Слизам...

Ей тук на пътя. Ще легна в страни, в пролетната трева, сред маргаритките и маковете. Даже го направих вече. Интересни неща срещам тук:

Призрачни.
Цветни.
Ароматни.
Копнеещи.
И изпълнени с любов.
Даващи любав.
И спокойствие.

От които ми трепка сърцето. Е, забързани са по пътя си . Но пък аз от толкова въртене имам нужда от почивка. Ще си полежа още, ще пийна водица ей от онзи кладенец, ще си поговоря с листецата в него и ще гледам тъпото гадно колело как си се върти с мижавите точици накичени по него, едни горе , едни долу, едни в страни, изхвърчащи, падащи и ще се усмихвам леко. Защото....

Защото ще чакам ...тук в страни от пътя. Цветните неща. Прекрасните. Искащите и даващите любов.Те минават. От време на време. Повече от достатъчно ми е. За сега...

Но..... Но ще се искам повече.

Кога ли? Когато ...тогава...

За сега....


Публикувано от BlackCat на 09.02.2006 @ 19:41:00 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Rumir

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.91
Оценки: 12


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 04:06:57 часа

добави твой текст
"Трудно е да бъдеш добър-7. Колелото." | Вход | 9 коментара (23 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Трудно е да бъдеш добър-7. Колелото.
от pin4e на 09.02.2006 @ 19:47:28
(Профил | Изпрати бележка)
копеле е :)))

прав си, приятелю*


Re: Трудно е да бъдеш добър-7. Колелото.
от Ribochka на 09.02.2006 @ 19:52:51
(Профил | Изпрати бележка)
Прекрасни...цветни, искащи и даващи любов:)))Когато...тогава:)))


Re: Трудно е да бъдеш добър-7. Колелото.
от hubavica на 09.02.2006 @ 22:42:32
(Профил | Изпрати бележка)
jivotyt e edin ot...naj-slojnite:))))


Re: Трудно е да бъдеш добър-7. Колелото.
от pisana на 09.02.2006 @ 23:19:52
(Профил | Изпрати бележка)
Зная си аз. Това е от изобретателите. Измислили колелото и сега... баси да ни фръцка така санким щяхме да знаем кво ни е точно :))))
Много тъжно бе болярче....особено като свърши пиенето:)))


Re: Трудно е да бъдеш добър-7. Колелото.
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 10.02.2006 @ 00:22:33
(Профил | Изпрати бележка)
Има ли още???

Ръкопляскам!

:-)))))))))) :-*


Re: Трудно е да бъдеш добър-7. Колелото.
от jova36 на 10.02.2006 @ 02:51:01
(Профил | Изпрати бележка)
Добър динамичен текст


Re: Трудно е да бъдеш добър-7. Колелото.
от margi на 10.02.2006 @ 15:00:37
(Профил | Изпрати бележка)
няма писна ми,няма слизам,на върталежката и това си е....представи си че си в лунапарк:)))


Re: Трудно е да бъдеш добър-7. Колелото.
от silence на 13.02.2006 @ 15:46:16
(Профил | Изпрати бележка)
Казват, че ако стоиш на едно място достатъчно дълго – целия свят ще се извърви покрай теб. В този смисъл и ти ако чакаш достатъчно дълго в цветната леха заслушан в тревите, птичките и тревичките, те - цветните неща, прекрасните, искащите и даващите любов все някой ден ще минат. Даже може да минат няколко пъти.
Щом това ти е достатъчно само да чакаш – значи живееш в хармония със себе си. Тихо и кротко.
Аз примерно – бих скочила от колелото, но докато мравчиците изследователски се катерят по голите ми крака, аз – долепила здраво стъпалата си до земята, леко разкрачена и чувстваща как летния бриз закачливо си играе с краищата на полата ми, ще разперя ръце и ще извикам с цяло гърло към търкалящите се колелета „Хей, аз съм тук. Чакам ви. Искам ви.” И ако – ако тези цветни неща, прекрасните, искащите и даващите любов не успеят да скочат, аз ще скоча при тях за да се въртим заедно. Все пак там в голямата въртележка ще има и някой миг само за мен.
А ти чакаш. Дори и с риск жестоките слънчеви лъчи на лятото да направят кожата ти на люспи, плющящия есенен дъжд да измие усмивката от лицето ти, а снежните кристали на зимата да изпият топлината на погледа ти, ти чакаш. Не те ли е страх, че те - цветните неща, прекрасните, искащите и даващите любов може да те помислят за умрял и да те подминат?


Re: Трудно е да бъдеш добър-7. Колелото.
от rimoza на 28.02.2006 @ 10:28:36
(Профил | Изпрати бележка)
"колко е сложен живота"
...........................................
Така е, но понякога от нас самите зависи
да стане по-малко сложен...! :))))))
И по-щастлив, може би... ! :))))))))