Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 871
ХуЛитери: 0
Всичко: 871

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаРайските пейзажи
раздел: Разкази
автор: Moby

Събуди се унил, апатичен. Протегна се сковано няколко пъти. Не му се ставаше. Беше студено. В мизерното жилище отново нямаше отопление, отново нямаше как да си плати за екстрата. Неохотно се изправи и наметна вехтия си халат. Погледна през сивия прозорец. И както всяка сутрин, погледът му потъна в безличния ден.

Апартаментът му се състоеше от две помещения - едното, нещо подобно на спалня, в която се намираше в момента, а другото - маломерен кухненски бокс с няколко стари шкафа, котлон и хладилник.

Кафето беше единственото удоволствие, което можеше да си позволи. С педантична точност определи количеството от не толкова ароматната смес и го изсипа във вече врящата вода на котлона. Взе една от четирите чаши, с които разполагаше и я напълни догоре с блудкавата кафеникава течност. Изчака малко да изстине и започна да отпива на малки глътки.

Процесът по приготовление на дневната дажба освежителна напитка го откъсваше за известно време от мрачните мисли, владеещи съзнанието му. Върна се в спалнята, за да потърси пакета с евтините си цигари, без филтър. Беше ги оставил до прозореца, вътре имаше само две. Изпсува наум. Извади едната и с треперещите си, както обикновено ръце, я запали. Вдъхна успокоителната катранено-никотинова смес и отпи от чашата.

Сънищата изплуваха пред очите му. Почти успя да види картина отсреща, в прозореца. Питаше се как съзнанието му успява да извая подобна красота. Какво да прави с цялата тази необятност от образи и цветове.….и сковаването неминуемо настъпваше. Безсилието, което усещаше; увереността, че е неспособен да използва за някаква разумна кауза уменията на подсъзнанието си. Толкова цветове, толкова идеи, толкова чистота…на кого да я даде, какво би постигнал.

„Безсилен съм. Не зная с какво се боря. Упорито бягам от отговорност. Не мога да започна нищо смислено. Избягвам всяка възможност да работя като всички останали. Търся. Какво търся. Какво си мисля, че ще намеря. С всеки изминал ден задълбавам в тази дупка. Способностите, които си въобразявам, че притежавам, се свеждат до умението ми да помня сънищата си…И какво от това. Ако можех да намеря някой, който да надникне в мен. Ако можех да разкажа…Дори нямам дар слово. Единственото, което владея са картините в главата ми. И тази красота…Каква е тя? Кой ме наказа с нея? Как бих могъл да живея, просто да живея като всички тях, когато виждам тези пейзажи, когато душата ми се наслаждава на невиждани райски места…."
Прекалено гръмкото позвъняване прекъсна мислите му.

Приближи се към входната врата. Спря се и се зачуди дали да отвори. Нямаше приятели, които да го посещават. Бе прекъснал връзките си със социума. Имаше един стар учител по рисуване, с когото общуваше от време на време, рядко, но едва ли беше той, при положение, че е почти парализиран от артроза…Кой го притесняваше, не му се комуникираше с никого. И без това способностите му за провеждане на елементарен разговор бяха сведени до някакъв краен минимум. Откакто се откъсна окончателно от социалните си контакти, уменията му за общуване с представителите на неговия, човешкия род, съвсем намаляха.

От друга страна щеше да бъде интересно да изпробва закостеняването на речевия си апарат. Не се интересуваше от впечатлението, което ще възпроизведе остреща.

Посегна предпазливо към дръжката на входната врата. Отвори. Тръгна към стълбите. Загледа се в пустото дървено стълбище. Сградата неприятно поскърцваше под напора на силния януарски вятър. Нямаше никого.
Явно му е писнало да чака, който и да е бил, помисли си.

Огледа се във всички възможни посоки и пристъпи обратно към апартамента си. Изражението на лицето му застина. Очите му се заковаха в стичащата се тъмна червена ивица, изпод изтривалката. Чак сега забеляза, обагрените си в тъмна лепкава течност, домашни пантофи. Не смееше да извика. Не смееше да направи нито крачка, не смееше да помръдне. Страхът обладаваше всеки нерв на тялото му. Забеляза, че кървавият поток повишава плътността си. Краката му бяха потънали в изтривалката. Скованата му ръка побутна входната врата. Със зловещо скърцане вратата се отвори, за да открие пред безумния му поглед обагрените в червено, бели чаршафи на леглото. Насред тази кървава баня, наметнати със чаршаф, върху спалнята му се различаваха човешки крак и ръка. Бавно се придвижваше, газейки в лепкавите локви под себе си.

С невиждащ поглед разгледа постелята си, посегна към завивките и рязко ги отметна…за да види собственото си безжизнено тяло, обърнато по гръб, с професионално надлъжно прерязани вени на ръцете и вътрешността на бедрата. Кръвта извираше като гейзер…

„Тази е най - отличаващата се картина, която съзнанието ми е раждало. Не знам какво е това, знам само, че съм жив, знам, че в момента мисля над случващото се, знам, че живея, чувствам кръвта във здравите си вени, сигурен съм, че не е изтекла, сигурен съм, че мога да продължа…


Публикувано от BlackCat на 23.01.2006 @ 15:48:55 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Moby

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
384 четения | оценка 5

показвания 8749
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Райските пейзажи" | Вход | 4 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Райските пейзажи
от Rossa на 23.01.2006 @ 17:43:28
(Профил | Изпрати бележка)
Хм, странен разказ. Интересен край. Само онзи абзац кък социума ми се вижда малко тромав. Ама това е бял кахър.
Хубаво пишеш:)


Re: Райските пейзажи
от Bigheart78 (m_genov1@abv.bg) на 23.01.2006 @ 19:48:10
(Профил | Изпрати бележка) http://Under Construction
Хубаво е ! хареса ми !
Макар че,мойте очи и съзнание виждат тая картина малко по различно....

Кръвта напира ...до узбухване...от невъзможноста си..да обагри света...в своето красиво червено.
Все пак резулата ще е същия...различен ще е само начина !


Re: Райските пейзажи
от filantrop (asdaa@abv.bg) на 24.01.2006 @ 06:56:13
(Профил | Изпрати бележка)
Хубав разказ!
Поздрав!


Re: Райските пейзажи
от atanas_dvk (atanas_dvk@yahoo.com) на 26.01.2006 @ 12:33:42
(Профил | Изпрати бележка)
След този прочит те чувствам по-близък(ка)...:)
Продължавам нататък;)