Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 560
ХуЛитери: 5
Всичко: 565

Онлайн сега:
:: Albatros
:: Mitko19
:: pastirka
:: rajsun
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСиньо
раздел: Разкази
автор: Tiranozavar

Синьо, оранж, сиво, червено като пламък, черно като въглен. И синята й рокля до средата на коляното, гривната от старо сребро над лакътя, бели летни обувки. Сините й очи, които той наричаше ледени.
И погледът, който го смразява. Той е приятел. От детството. Като онези хора, които винаги остават там. И раните по коленете им никога не зарастват. Момче, което обляга колелото си на оградата и хуква да гони пеперуди. И сякаш това никога не се е случвало, а всъщност е спомен. Нещо, което тя понякога сънува, а понякога си мисли, че го е измислила, че никога не е било. И онова момче не е този мъж. Очите му с цвят на лешник, устните му горчиви като бадем. Кожата му солена. Години преди да се разделят и години преди детето им да проговори.
Оранж, сиво, червено като пламък, черно като въглен. Момчето вече говори, тялото му е по-дълго и по-широко. Лицето му не е бебешко, очите му не са любопитни. А тя е сама. Момчето пречи, тя мисли, че би била по-добре, ако него го няма. А после махва рязко с ръка, за да прогони тази мисъл. Това е ерес, мисли си, аз полудявам. Момчето е толкова хубаво. Тогава се появява друго момче. По-високо, по-силно. Тези момчета хората наричат мъже. Топчести покрай кръста, триъгълни в раменете, със студени ръце, уверена походка. Мъж, който може да я защити, и поредният, който изтръпва, отразен в ирисите й. Тя го харесва. Той нея също. Тя го привлича, той я привлича. Двамата се срещат като магнити и се отблъскват, сякаш кожата им е заредена с един и същ заряд, който нажежава въздуха, разширява пространството и накрая се пръска. Той е неуверен, тя го доближава, поставя ръка на устните му, разкопчава копчетата на ризата му, а той се пита дали ще се представи добре, дали ще го обича и слаб. После тя се чуди какво е това, което превръща допира им в болка, той се опитва да си представи бъдещето, но вече без нея.
Сиво, червено като пламък, черно като въглен. Той е друг. Върлинест, с брада, гривна от плат, налуден. Той й говори нещо, което тя не разбира. Но това, което той й казва, я привлича. Тя му вярва. Той се забавлява. Измъчва я. Вика я на среща, а не я прегръща, поръчва й питие, а сам той не пие. Кани я на разходка, но не й подава ръка. Той говори за Бог, но така, сякаш Бог не съществува. Тя опитва да му разкаже за другото момче, за мъжа след него, но спира, защото ще го изгуби. Стреми се към него, а кожата й пари заради допир, който не се е състоял. Гърбът я боли, вдига кръвно, сърцето й бясно бие в ребрата. Тя се чувства куха, самотна, изсъхнала клонка.
Червено като пламък, черно като въглен. Той е друг, не прилича на тях. Той е различен. Крехък като нея, чувствителен като нея. Тя го вижда и нещо в нея се преобръща. Това е камък, откъснал се от висока скала. Тя познава този мъж. Виждала го е преди. Разминавали са се по улицата. Той е нейно копие. От порите му извира светлина, къдри се покрай челото й, опиянява я. Тя не може да му се насити. Той на нея също. Говорят, смеят се, отстрани приличат на близнаци, симетрични, част от огромен пъзел. Той я държи за китката, за да не полети. Тя го прегръща през раменете, за да го достигне. Той се целува дяволски добре, тя иска да роди дете, което мисълта й няма да отхвърля. Чувства детето в корема си, съществото й се разширява за ембрион, който още не е заченат. Тя му споменава за Бог, а той се смее, защото тя е бог. „Мое малко Богче..." или „Ах, ти, палаво коварно дяволче". Вселена сме, казва тя, двамата с теб, допълва той.
Нощем челата им се опират, краката им са топли, те се обичат. Той е изискан, изряден, артистичен и буен. Тя е като карта, в която се движи животът му, съществото му диша пунктирано и няма граници, няма океан, защото океанът - това си ти. Ако някой ме попита какво е любов, ще му отговоря - ти си. Ако някой ме попита какво си, ще му отговоря - всичко. Думите им пълнят пространството, дробовете им, вените, пулсират върху циферблата за цели десет месеца.
Докато не се появи тя. Другата. Която отне от него, от нея, от тях. Другата, за чието съществуване не бе сигурна, но чието присъствие усещаше. Жена, която целува устните му, изпива соковете му, ограбва силата му. И тогава ембрионът в нея започна да се смалява. Незаченатият от тях човек се ядоса, над главите им увисна тежък и сив въздух, измори ги студения вятър на тежка тишина. Тя му предложи да се махне, той й предложи да размисли. Тя го попита дали я обича още, той й отговори, че има нужда от време. И времето се появи като светкавица, която разсече всичките им общи снимки. Обгори ги.
Черно като въглен. Тя ще се изправи. Ето сега, ще опита да достигне с ръка до тази чаша, пълна със студена вода. Отново ще се напълни с живот. С импулс. Черно като въглен, горещо като котел. Тя се дави - в сънищата, в собствената си кръв, коремът й реже, костите й скърцат. Тя се дави от въздуха, от слънцето, от всичко, което Бог е създал. А планетата опустява. Пръстите й изтръпват, кожата й е студена. Къде е момчето? Тя трябва да се върне при него, да го приеме отново в мозъка си, да го пусне в мислите си. Единственият живот, разширявал тялото й, докато се взриви и се превърне в мъж, по-висок от нея, по-силен от нея. Той ще я пази, ще я спаси.
Черно като точка. Старост, той е някъде наоколо. В този град, върху тази земя, която свършва в края на тази страница и оттам започва нищото. Просто е. Няма друго, Бог е глух, и сляп, и отдавна остарял. Точка. Черна, разбира се.


Публикувано от BlackCat на 11.01.2006 @ 12:38:34 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Tiranozavar

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 21


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 09:30:30 часа

добави твой текст
"Синьо" | Вход | 10 коментара (28 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Синьо
от Rhiannon на 11.01.2006 @ 13:07:19
(Профил | Изпрати бележка)
Прилича на сребърен пръстен с аквамарин. Като талисман е тоя разказ.


Re: Синьо
от Rhiannon на 11.01.2006 @ 15:05:32
(Профил | Изпрати бележка)
Eто какво намерих за аквамарина:

"Название аквамарин происходит от латинского "aqua marine", что означает "морская вода".
Сходство очевидно: камень искрится, подобно морской воде, и его цвет варьируется от бледно-голубого до синего, иногда с зеленоватым оттенком.
Аквамарин - всеобщий символ молодости, надежды и здоровья, а в древности он считался амулетом счастливых супружеских союзов. Влюбленные обменивались кольцами с аквамарином, так как он обращал мысли своего обладателя к тому, кто подарил его. Во Франции новобрачные обменивались кольцами с аквамарином, веря, что благодаря этому их жизнь пройдет во взаимной любви и уважении. По восточным понятиям, аквамарин олицетворяет красоту, честность и верность. Врачи средневековья утверждали, что камень цвета моря и воздуха излечивает боль горла, зубов, и советовали носить его людям, страдающим от этих недомоганий."

]


Re: Синьо
от Tiranozavar (s_tomova@mail.bg) на 11.01.2006 @ 16:15:33
(Профил | Изпрати бележка)
Въобще не се сетих да вплета някакво бижу горе, честно. А аквамарин имам един, толкова е малък, страшно фин. И е спомен от, нали помниш, нещо синьо, нещо назаем...))
Благодаря ти.

]


Re: Синьо
от Rhiannon на 11.01.2006 @ 16:46:51
(Профил | Изпрати бележка)
Забравих да ти кажа - чудех се какво ми напомня този разказ и се сетих: на басня против уроки. Наистина. Ама не мога да ги казвам, за да направиш сравнение.

]


Re: Синьо
от Tiranozavar (s_tomova@mail.bg) на 11.01.2006 @ 16:49:25
(Профил | Изпрати бележка)
Ще намеря такава басня и ще я пусна тук, аз също не съм чела подобни. Дано е вярно)

]


Re: Синьо
от Rhiannon на 11.01.2006 @ 17:08:09
(Профил | Изпрати бележка)
А, имах предвид, че не се казват басните, за да хващат. Освен това, басните се предавали само на смъртния одър, за да не изгубят силата си. Но баба ми и майка ми, за разлика от прабаба ми, не вярват много в това правило. Аз знам няколко от майка, от които помня напълно само една. Иначе знам, че за разни баячки са различни. И аз не знам откъде произтичат, също са ми казвали, че понякога се сънуват разни такива думи и ако ги запомниш, ще можеш да "баеш".

]


Re: Синьо
от Rossa на 11.01.2006 @ 13:25:15
(Профил | Изпрати бележка)
Толкова цветове...изтичат от нас...докато остане само черното.

Мислила ли си, че може краят да е бял? Как ли става?


Re: Синьо
от Tiranozavar (s_tomova@mail.bg) на 11.01.2006 @ 16:13:34
(Профил | Изпрати бележка)
Аз бял го виждам, честно. Този край горе е бял.
Всеки край май е бял, ох, не знам, не ме карай да мисля)

]


Re: Синьо
от milko на 11.01.2006 @ 13:31:57
(Профил | Изпрати бележка)
Дяволски написан разказ!!! Просто максимално удоволствие е четенето му! Благодаря:)


Re: Синьо
от Tiranozavar (s_tomova@mail.bg) на 11.01.2006 @ 16:16:37
(Профил | Изпрати бележка)
И аз ти благодаря, стой, че чак се изчервих-;)

]


Re: Синьо
от mastilo на 11.01.2006 @ 17:10:59
(Профил | Изпрати бележка)
хубав, странен, спокоен, с библейски привкус, а сегашен и широколистен също разказ. има феминизъм, има мистика, поляризации на образите за баланс и равновесие до сливане - приливи и отливи, разлистяне и окапване - кръговрат, Земята отнема, попива, изпомпва и обратно дарява - Добро и Зло, черно и бяло, слънце и мрак, посредата - спектър, Същност... отвлякох се...

относно бялото на черната точка, правя асоциация с "малката смърт" на колапса, миг преди да припаднеш ти причернява докато всичко се разлее в бяло.

чудесен текст, който прелива отвъд главната буква и точката!


Re: Синьо
от Tiranozavar (s_tomova@mail.bg) на 11.01.2006 @ 18:03:56
(Профил | Изпрати бележка)
Пти мал? По-добре ще звучи изписано на френски, но... Щедър отзив, благодаря ти, мастило)

]


Re: Синьо
от jana_turn на 11.01.2006 @ 17:20:18
(Профил | Изпрати бележка) http://naffff.blogspot.com/
много яко, наистина много


Re: Синьо
от Tiranozavar (s_tomova@mail.bg) на 11.01.2006 @ 18:05:26
(Профил | Изпрати бележка)
Обичам ти тези словосъчетания и ти благодаря за тези думи "много яко") Как беше - булдозер, мноо яки. Сериозно, мерси, jana_turn.

]


Re: Синьо
от jana_turn на 11.01.2006 @ 20:02:55
(Профил | Изпрати бележка) http://naffff.blogspot.com/
за нищо, рекс ;)
и аз така много им се кефя

]


Re: Синьо
от Ognian на 11.01.2006 @ 17:37:08
(Профил | Изпрати бележка)
Като черен камък е, оникс, или не, бях чел преди време описанието на един човек, който докоснал НЛО в Англия. Той казва, че предметът, който пипнал имал dark glow, тъмно сияние. Изключващи се неща, но така го почувствал този човек.
И този текст има dark glow.

Поздрави.


Re: Синьо
от Tiranozavar (s_tomova@mail.bg) на 11.01.2006 @ 18:06:51
(Профил | Изпрати бележка)
Без твоя коментар едва ли някогd щях да разбера за dark glow - докосването. Благодаря ти, Огнян. )

]


Re: Синьо
от Ognian на 11.01.2006 @ 20:49:34
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох току-що "Мария ще заспи".

Много, много силно.

Явно си минала през това. Най-тежката травма в живота. И аз минах.
Поздрави.

]


Re: Синьо
от noname (karamel_muu@abv.bg) на 11.01.2006 @ 20:48:41
(Профил | Изпрати бележка)
Haresa mi , i mi napomni poslednia tekst na Martin :)


Re: Синьо
от Tiranozavar (s_tomova@mail.bg) на 12.01.2006 @ 08:47:16
(Профил | Изпрати бележка)
Мерси. Последен текст?! Ха!, би ли дал линк?

]


Re: Синьо
от noname (karamel_muu@abv.bg) на 12.01.2006 @ 09:56:37
(Профил | Изпрати бележка)
V Liternet kazva se "Pismo do Petar"

]


Re: Синьо
от Tiranozavar (s_tomova@mail.bg) на 12.01.2006 @ 10:41:02
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох го, много е добро, но ми се струва, че то е част от друг диалог, ако си чел писмата до Петър на Ники Бойков и отговора на един писател за това какви били въпросните писма, текстовете отново са в Литернет. Допускам, че писмото до Петър на М. е иронична закачка към втрещения писател, осмелил се да се изложи с "критика" към Бойков.
Не видях общо между двата текста, а Мартин, както знаеш ми е голяма, ама голяма слабост.
Както и играта - интерпретации, диалози между текстове) За последното се иска голям талант, а аз не бих се осмелила да го направя, не и с Мартин.

]


Re: Синьо
от libra на 12.01.2006 @ 04:55:17
(Профил | Изпрати бележка)
много издържан разказ
удоволствие ми беше
мерси


Re: Синьо
от Tiranozavar (s_tomova@mail.bg) на 12.01.2006 @ 08:48:05
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря)

]


Re: Синьо
от copie на 12.01.2006 @ 18:42:34
(Профил | Изпрати бележка)
Oт синьо (небесно го виждам) - до черна точка... комай всички илюзии са изживени вече. Няма друго. Черната точка прилича на черна дупка. Драматичен текст.


Re: Синьо
от Tiranozavar (s_tomova@mail.bg) на 12.01.2006 @ 18:45:22
(Профил | Изпрати бележка)
Небесно, но зимно, май, не знам. Аз не мога да разсъждавам върху собствените си писания. Драматизмът идва от ритъма, като че ли. Ако има ритъм..., всъщност. Да, де. Радвам се, че те видях тук, копие)

]


Re: Синьо
от mrs_Robinson на 16.01.2006 @ 20:59:48
(Профил | Изпрати бележка)
Отдавна не ме е вълнувало нещо толкова много! Изключителен разказ, чудесно конкретен, чудно универсален. Изящен и философски


Re: Синьо
от Tiranozavar (s_tomova@mail.bg) на 17.01.2006 @ 11:06:30
(Профил | Изпрати бележка)
И за мен бе вълнуващ този разказ. Благодаря)

]