Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 603
ХуЛитери: 1
Всичко: 604

Онлайн сега:
:: pc_indi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМалко по-надолу
раздел: Разкази
автор: min4o

Слънчевите лъчи едвам-едвам се процеждат. Някъде отвън то изгряваше. Там, долу - беше все едно.
Една изкорубена крушка, висяща на гола жица, мъждукаше сред стаята и хвърляше мижавата си светлина из тясната кухничка.
Като се погледне през малкото правоъгълно прозорче, наполовина под земята, наполовина - реален прозорец, можеше да се види небето. Сигурно така изглежда и от погледа на някоя малка буболечка: тесен отрязък лазур някъде толкова далеч, че си се примирил, че никоя сила на земята не може да те издигне до него.
А ти си малко по-надолу, в малка кутийка - затворен, отхвърлен, скрит, самотен. В полумрака на собствения си саркофаг тътри крака по прашния под и сякаш няма нищо общо със света навън. Поглежда през единствения прозорец там, но пак не успява да открадне за себе си дори един слънчев лъч.
Сведе глава. За миг остана неподвижен, загледан в земята, а после бавно тръгна към спалнята си. Загаси лампата и изведнъж се възцари пълен мрак. Не светна в коридорчето, наизуст напипа ключа в стаята си, но се спря. Отпусна ръка и бавно започна да се съблича, за да си легне.
Поклати тъжно глава: беше свикнал с тъмнината. Като че се чувстваше по-комфортно така, сред мрака, където очертанията на предметите се губеха и сам той чезнеше и губеше чувството си за телесност. Предметите нямаха цвят, скрити и далечни.
Живееше сам. Единствен той бродеше из полувкопаните 48 кв. м. Не, че беше грозен или нещо. Не отблъскваше жените - тъкмо обратното. Беше висок малко над средното, слабичък, облечен винаги с дрехи, шити определено за по-едри хора. Небрежен на външен вид, според някои такъв беше и животът му.
Усмивката му обаче караше хората да се усмихват и те, погледът му - да се замислят. Рядко се усмихваше, а още по-рядко пък поглеждаше в очите.
Без да отбягва нарочно останалите, той винаги оставаше леко встрани, дистанциран и чужд. Носеше нещо различно, без съмнение... Рядко споделяше, не говореше много, празните приказки го отблъскваха. Не понасяше безмисления порой от простотии, който се изливаше от всички страни.
И остана сам. По-встрани и по-надолу.
Някои хора заявиха, че го разбират, убеждаваха го да не си тръгва, да остане при тях. Той не им повярва. Те го гледаха сега и клатеха глави: съжаляваха го повечето. За тях той не беше постигнал нищо, не беше се домогнал до мечтите си.
Зави се до брадичката. Не съжаляваше за нищо, не съжаляваше, че не беше станал като тях. Не го интересуваше, че в очите им е пропаднал непрокопсаник.
Той знаеше... Не скачаше, но и не спеше. Един ден, един ден... може би...
Загледа се в искрящото нощно небе, изрисувано на тавана. Звездите, къде бяха звездите?... Затворен долу, сам, клепките му натежаваха и той заспиваше... "Беше смазан. От сутрин до вечер, от тъмно до тъмно - работа. Пак затворен. Изнурен, няма сили да живее, да продължи. Да му подам ръка?!... Не мога..., прозорецът - стъклената преграда, разделя нашите светове. Да слезна - кой може да ме спре, не мога ли и аз нещо да сторя..." ...., за да се събуди отново там и... пак...........


Публикувано от BlackCat на 15.04.2004 @ 20:52:58 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   min4o

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.16
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 00:37:50 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Малко по-надолу" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Малко по-надолу
от dara33 на 27.06.2004 @ 14:22:05
(Профил | Изпрати бележка) http://dara33.blog.bg/
Усмивката му обаче караше хората да се усмихват и те, погледът му - да се замислят


да прави и двете по- често щом ги кара да се усмихват и да мислят...