Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 759
ХуЛитери: 6
Всичко: 765

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Elling
:: Boryana
:: LATINKA-ZLATNA
:: pinkmousy
:: durak

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДефиниция на обучението (I)
раздел: Преводи
автор: StillYourPain

За да дефинираме обучението, трябва първо да вземем предвид образователните системи, които са съществували и които съществуват, да ги сравним и да отличим характеристиките, по които си приличат. Сборът от тези характеристики ще състави дефиницията, която търсим.
(...) За да има обучение, трябва да има и присъсътвие на поколение от възрастни, едно поколение от млади и действие, упражнено от първите върху вторите. Остава ни само да дефинираме природата на това действие.
Няма, да го кажем така, общество, където системата на обучение да няма двойнствен аспект: тя е наведнъж една и множествена.
Да, тя е множествена. Всъщност, в определен смисъл можем да кажем, че има толкова много различни вида обучение, колкото и различни среди в обществото. Ако то е формирано от касти, обучението ще варира при всяка от тях; това при патрициите не е това при плебеите; това на Брахма не е това на Кудра. Дори по време на Средновековието, само каква пропаст има между културата на младия паж, обучаван във цялото изкуство на рицарството и тази на селянина, който отива в околийската школа, за да се научи на няколкото нищожни сметки, църковни хорове и граматика! И днес даже, не виждаме ли как обучението варира според социалните класи или дори според мястото на живеене? Това на на града не е като това на селото, това на гражданина - не като това на работника. Бихме ли могли да кажем, че тази организация не е морално обоснована, че в това можем само да наблюдаваме тенденция, обречена да изчезне? Тезата е лесна за защитаване. Очевидно е, че обучението на децата ни не зависи от случая, който е предопределил те да се родят тук или там, или че родителите им са такива или други. Но дори и моралното съзнание на нашето време да получи удовлетворението, което изисква върху този аспект, това няма да направи обучението по-универсално. Дори и кариерата на детето да не е в по-голямата си част предопределена чисто по наследство, моралните различия на всяка професия водят в следствие солидни педагогически различия. Всяка професия представлява sui generis една среда , която изисква специални умения и познания, където царят определени идеи, определени правила, определен възглед върху нещата; и тъй като детето трябва да се подготви според функциите, които ще му възлагат да изпълнява, обучението, след една определена възраст, не може да остане едно и също за всичките случаи, където се прилага. Затова във всички цивилизовани страни се наблюдава една тенденция то да се различава и да се специализира; и тази специализация става с времето все по-осезаема. Хетерогенността, която се получава не почива на, както веднага биха констатирали някои, на несправедливи неравенства, но тя не е низша. За да намерим обучение, което е абсолютно хомогенно и еднакво за всички, трябва да се върнем назад в праисторическите строеве, където няма никакви различия. Още повече, тези ранни общества не представляват друго освен логичен момент в човешката история ...

Емил Дюркхайм, Обучение и социология (1922)


Публикувано от BlackCat на 16.10.2005 @ 19:23:24 



Сродни връзки

» Повече за
   Преводи

» Материали от
   StillYourPain

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 12:20:07 часа

добави твой текст
"Дефиниция на обучението (I)" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Дефиниция на обучението (I)
от sradev (sradev@о2.pl) на 16.10.2005 @ 21:14:12
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
миличкият Дуракхайм е от един свят, където наученото определя статуса. Всеки демагог знае, че трябва да се вслушваме в гласа на тези, които не знаят

....
в днешната истина почти никой не вярва, а за утрешната - малко са тези, които искат да я знаят