Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 741
ХуЛитери: 3
Всичко: 744

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВнимание! Води до пристрастяване
раздел: Разкази
автор: Akhna

Тя стоеше там и се подсмихваше. Притегателната й сила се долавяше и в аромата на въздуха. Тя знаеше какво прави и най-лошото - правеше го нарочно.
Притежаваше силата да успокоява, но успокоението, което носеше, беше лъжовно; тя галеше сетивата, но едновременно с това заробваше тялото - бавно, неусетно и смъртоносно; удовлетворяваше за миг, но сетне правеше мъката още по-силна.
Притежаваше толкова власт над хората, а беше само една цигарена кутия. Стоеше вече от години - все там, зад чистата витрина, сред безброй други пъстри, но невзрачни кутии, и тя се открояваше. Бе лъскава, черна, престижна. Гледаше важно важно навън. Беше уникална, единствена по рода си, скъпа. Събираше жадните погледи на минувачите, а някои извръщаха смутено очи обратно към своите кутии "Арда" и "Средец". И процъфтяваше неимоверно. Харесваше й да й се възхищават. Грижеше се за това. А ако пък усетеше, че някой минувач не задържи погледа си достатъчно дълго, тя открехваше капака си, за да покаже ароматния скъп тютюн, който криеше там. И хората отново и отново поглеждаха към нея, някои -скришом, а други - с явен интерес. Това забавляваше кутията, ласкаеше я. Тогава пак затваряше капачето си, а тези, които се бяха насладили на изкушаващото очарование, си представяха отново и отново какво бяха видели. А после пак поглеждаха към своите кутии и отминаваха тъжно. Но в паметта им се запечатваше онова изящество, което сякаш се подиграваше с техните прости душици.
А останалите кутии я ненавиждаха. Те я мразеха, заради нейното съвършенство, заради вниманието, което й се обръщаше, особено от продавачката на цигари - Дарина. "Колкото повече ме мразят, толкова по-добре", мислеше си кутията. И наистина беше така. Нямаше безразличен към нея - или я боготворяха, или я принизяваха. Но нея това не я интересуваше. Единственото, което занимаваше съзнанието й, бяха въздишките и погледите, с които я удостояваха - от замечтаните и пълни с благоговение очи на минувачите до лепкавите, завистливи, но също изпълнени с възхищение зеници на другите кутии.
Мислите на кутията се върнаха към Дарина. Това дете й беше взело ума. А Дари, като всеки млад експериментатор, се бе заинтригувала от кутията - лъскава, красива, тайнствена… А кутията от своя страна позволяваше само на Дари да вдишва от тежкия тютюнев аромат, хартиеното й сърчице трепваше всеки път, когато момичето се появеше. Дарина бе завинаги запленена, а кутията й остана вярна - както на нея, така и на себе си.

Сега Дари, вече красива жена, наблюдаваше тайнствената игра на кутията. Чудеше се дали някога тя ще се обърне в страни и дали погледът й ще попадне върху онова малко момиченце, което всеки ден идваше да играе до павилиона за цигари. Дари се страхуваше, че някой може да й отнеме вниманието на лъскавата кутия. Тя продължаваше старателно всеки ден да приглажда ръбчетата й и да бърше праха, полепнал по вече леко овехтелите картонени страни на кутията… но я обземаше панически страх всеки път, когато детето се появеше.
Отначало явно, а после скришом, кутията следеше всяко движение на момиченцето. Гледаше и се чудеше дали да разпръсне аромата си и към него, или да остави детското сърчице неопорочено. А Дарина не знаеше какво да стори - беше явно, че кутията вече не принадлежи изцяло на нея, че хартиеното сърце сега тупкаше с двойна сила - веднъж за Дари и веднъж за детето.
Докато един ден момиченцето случайно удари витрината със своята топка, тя се счупи, а всички кутии се разпиляха по черния паваж. Детето се наведе, взе лъскавата черна изкусителка и я прибра в джоба си. а заедно с нея прибра и последния ден от детството си.
Малката дори не погледна продавачката. Сега я интересуваше единствено богатството, което криеше в джоба си.
А Дарина гледаше плахо след нея. В очите й се четяха ужас и необуздан гняв. После се наведе и взе забравената от детето кукла. Сетне продължи да гледа безцелно в паважа.
Една сълза се търколи по нечия буза и капна на тротоара. Чия беше, не разбра…


Публикувано от BlackCat на 07.10.2005 @ 20:10:23 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Akhna

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 15:51:56 часа

добави твой текст
"Внимание! Води до пристрастяване" | Вход | 4 коментара (5 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Внимание! Води до пристрастяване
от sradev (sradev@о2.pl) на 07.10.2005 @ 21:28:02
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
ясно - сълзата е на куклата

на един таван намерих papastratos от преди войната останал,
взех я, а само праха от някакво кълбо прежда покашляше многозначително


Re: Внимание! Води до пристрастяване
от 3endaly на 07.10.2005 @ 21:19:02
(Профил | Изпрати бележка)
Никой не е застрахован, а обектите на страстта могат да бъдат толкова много...
Много ми хареса!


Re: Внимание! Води до пристрастяване
от SELENA на 07.10.2005 @ 20:33:27
(Профил | Изпрати бележка)
razko6no e. celuvki


Re: Внимание! Води до пристрастяване
от mariq-desislava на 14.03.2013 @ 09:07:07
(Профил | Изпрати бележка)
Необикновена идея, до този момент не бях срещала такава - пристрастяванията диктуват живота ни и сме едни върли свободни роби. Без вманиачаването бихме се побрали в една сълза.