Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 625
ХуЛитери: 0
Всичко: 625

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВеска (2-ра част)
раздел: Разкази
автор: jeck

Там веднъж имах един инцидент. Най-често и звънях отдолу и тя се показваше на терасата. Веднъж когато и се обадих и говорехме нещо - тя от терасата, аз - долу, от градинката зад мен, където бяха насядали някаква групичка махленски младежи някой извика няколко пъти: "Весе... Весе... ", и то с такъв лигаво-фамилиарен глас, че аз се обърнах и тръгнах натам.
Венци, съквартиранта ми, беше с мен и също ме последва...
"Кой извика от тука?" - попитах като приближих скамейката. Бяха насядали три момчета и две момичета. Отначало се ослушаха, но като запитах втори път се изправи най-едрия от тях и рече: "Аз извиках... Що?"
"Няма да викаш. " - му рекох.
"Що да не викам?"
"Щото ми е приятелка. "
Общо взето нямаше импулс за бой нито от моя, нито от негова страна.
Между тия няколко фрази Венци може да се е опитал да каже нещо успокоително в моя подкрепа, но в никакъв случай агресивно - той е най-миролюбивия човек, когото познавам...
Не знам онзи откъде взе повод, но агресивно, заплашително и някак унизително се обърна срещу Венци. Почти ме загърби и започна съвсем издевателски и арогантно да заплашва нещо Венци. Съвсем неочаквано за мен, без Венци да му е дал някакъв повод, да го е заплашил с нещо... Усетих тази агресия срещу по-слабия от мен като подлост, налагане върху този върху когото гаврата ще мине, нещо кипна в мен.
"Дръж ми очилата!" - подадох ги на Венци и веднага ударих нахалника.
Ударът беше силен, събори го, но аз не посегнах повече.
Той се посъвзе за секунда - две, изправи се на краката си и се хвърли към мен. Не посегна да ме удря, дали защото бях заел отбранителен гард, а се хвърли ниско, успя да ми хване крака или ръката, сборичкахме се, той ме събори. Бях с някаква бяла риза и тъй като беше хванал ризата ми и няколко копчета изхвърчаха, някак смешно извиках: "Ще ми скъсаш ризата, бе!" (По-късно някой ми каза че бил борец, завършил спортното училище - "Ето защо бил такъв стилът му на бой... " - си помислих...).
По едно време дотича Веска и се хвърли между нас - най-вече него да възпира - на мен вече ми се бе разминал гнева...
Тогава чух да му казва за мен: "Той не е добре с нервите... "
За първи път чух такова нещо за себе си и си помислих: "Защо не го е споделила с мен, защо не ми го е казвала, щом като сега пред този човек го казва... ".
Лека-полека работата се поуталожи, попремина и неговия гняв. Поговорихме малко с Веска, която се показа много разочарована от мен, че умният човек не влизал в такива противоборства с глупаците... Всъщност не и казах точно какво ме бе потикнало да избухна - гадното му обръщане да се погаври с Венци, с по-слабия... Може би не и го казах, защото Венци беше там. Най-важното, очилата ми бяха здрави - може би за пръв път след такъв конфликт.

……………………………………….

(…Загубил съм им броя на очилата чупени по време на ненадейни удари срещу мен - аз друг път май не помня да съм нападал... Поне няколко случая помня, в основното училище когато съм се пазел не да не ме ударят, а съм мислел да не ми счупят очилата... Веднъж във клас не помня как се сбихме със Сашо (лека му пръст, почина 30-годишен от инфаркт... ) Но се бихме пред целия клас, май бяхме в III-ти клас. Той определено си беше много по-як и по-тежък, по-опитен - усещах го по спокойствието и точността с която ме удряше. И сега чувствам унижението от зрелището, което представлявахме за околните. Всъшност за него това май беше възможност за самоизява - определено се биеше с чувство за добре свършена работа... той направо си играеше с мен. В мене нямаше злоба - а и никога не е имало... Но след няколко удара очилата ми хвръкнаха на пода и едното стъкло стана на парченца. Това ми подействува най-гадно. По-нататък, в VI-VII клас, имаше 3-4 момчета дето бяха банда, в някой от дугите класове бяха, мисля в "г"- клас. По едно време нещо се заядоха с мен в училище, без въобще да съм имал нещо общо с тях. Тарторът им, най-хитрият между тях им дърпаше конците. Казваше се Божидар (каква ирония - за това дяволско създание. .) Набелязаха ме нещо: "Ей, ти, какво си говорил за мен...?"... и т. н. - начини да се заяждат... Един ден като се прибирах от библиотеката ли, от къде точно не помня, се срещнахме точно на моста пред нас... Пак : "Ей ти, какво си говорил за мен...?" или нещо подобно... И тоя път още преди да успея да кажа нещо ме удариха едновременно от всички страни - четирима. Очилата ми паднаха на асфалта и станаха на парчета и те побягнаха... Скъпо си беше правенето на очила, смяната на стъкла. Усещах как счупените очила вкарват в разходи родителите ми и ги огорчават - майка ми направо ми го казваше: "Как пак ги счупи...?" и т. н.
Интересното е, че в тези ситуации - когато имаше опасност да ме ударят - най-трудното ми беше да си сваля очилата - усещах го някак унизително: "Как сега пък да си сваля очилата... ". То си е деликатен момент, преди всяко сбиване нещата са на кантар - може да се сбиете, може не - много често това си остава петльовско перчене, игра - и свалиш ли си очилата сякаш можеш да станеш и за смях - че си се вързал на играта на някого, на перченето му… Сякаш си проявил страх. …. А също беше проява на стеснителост от моя страна - стеснителност да зачета себе си, да зачета стойността си, стойността на очилата си. Всъщност при всяко такова противоборство, клонящо към сбиване, този, психологическият момент на вглеждането един в друг и показването на заплашителни физиономии е може би по-важен от самия бой.
Да, наистина, там е центърът на тежестта на противоборствто - на кой първи ще му изневерят нервите. И е лукс в този момент да не си с очила, та да не се безпокоиш дали този отсреща няма да не те удари първи и да ти счупи очилата.
….Та това относно сбиванията…)


………………

Още една подобна ситуация на конфронтация (ето, че и рима стана), като работех в горското, веднъж с колегата ми Диан попаднахме на една група циганета, които бяха отсекли някилко дъба, бяха подкастрили и вързали стволовете с телове и се стягаха да ги теглят надолу по склона в града. Всички бяха под 16-17г., с изключение на един, над 35, много нисък циганин, но колкото нисък, толкова серт. Виждал съм го в града да удря една млада циганка, за която се съмнявах, че проституира, по-точно, че той я кара да проституира…
Там, в гората, като ги изненадахме с Диан, взех една брадва от циганетата за да я конфискуваме. След неизбежните приказки и оплакваници на циганите от тежкия им живот, което не е лъжа, разбира се, как преди е имало достатъчно работа и хляб, а сега са принудени да крадат, възрастният сред тях, все така серт, им рече: "Хайде да тръгваме!" и дръпна да тегли единия ствол надолу все едно нищо не е станало, не са срещнали горски надзиратели, а само са си правили конушмак със случайно срещнати хора. Но едното от циганетата нещо му подвикна, че едната им брадва е в мен. Оня пусна ръкохватката, с която теглеше дънера и притича до мен: "Дай ми брадвата! Не е моя, какво ще кажа на човека?". "Да не си идвал да сечеш незаконно", му рекох, "Тръгвай си без брадвата."
Оня сякаш не можеше да повярва на това, което е чул: "Как тъй ще ми вземеш брадвата, бе…? Дай ми брадвата…!" ,и я хвана и той и задърпа…
"Ще дойдеш утре на пункта на Горското и ще си я вземеш." , му рекох и по здраво я стиснах.
"Брадвата не е моя, трябва да я върна на човека, дай ми брадвата!" - вече се развика той…
"Ще дойдеш утре на пункта и ще си я вземеш.", пак повторих.
" Дай ми брадвата, ей…" , появи се лудешка искрица в очите му и той скоро изпадна в истерия, викайки: "Не ме карай да откачам, ей, дай ми брадвата, ей…"
Повтаряше това непрекъснато и повишаваше тона, като крещеше все по силно.
Аз мълчах и просто се концентрирах върху очите му. В тях имаше някаква лудост, или той беше много добър артист…
Колегата ми Диан се обади: "Стига бе, внимавайте, ще се порежете…", примиренчески, но на мен ми прозвучава пораженчески.
Наистина, с периферното си зрение се опитах да преценя ситуацията, край Диан бяха 5-6 циганета, на възраст от 10 до 17, някои с брадви в ръка. Общо взето те заедно с него просто бяха зрители, но при евентуално сбиване между мен и мангала, не се знаеше на кое колко му е акъла да удари с брадва Диан. Диан е 10г. по-млад от мен, стегнато, мъжко момче, едновременно с това чувствителен по душа.
През това време оня все така вика, като се запенва, изпада в истерия все повече (или все по-добре го играе). Ние с Диан сме едни горски надзиратели, на които все още не са осигурили оръжие, абе почти никакви надзиратели не сме, дето се казва. В джоба имам нервнопаралитичен спрей, мога да го поръся малко, но не ми се струва мъжко подобно действие.
Играе ли оня или не, но аз се притеснявам за дечурлигата с брадви край Диан, а и сякаш нямам злоба да го ударя. Помислям си, че и аз имам близки хора, и че този мангал не струва неприятностите, които бих им навлякъл при сбиване с него.
Тези преценки сигурно траят не повече от минута, но на мен ми се струва, че е изминал четвърт час. На фона на растящо до спукване на тъпанчетата крещене.
Там някъде аз му пускам брадвата. Циганинът се извръща почти самодоволно и след като завлачва дървото надолу по склона, го чувам да казва: "Няма да я даде ли? Ами брадва по главата…"
Чувствам се унизен и го преживявам още 10-ина дни след това…


Публикувано от BlackCat на 29.09.2005 @ 20:07:15 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   jeck

Рейтинг за текст

Средна оценка: 2
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 00:58:17 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Веска (2-ра част)" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Веска (2-ра част)
от Anton_Fotev на 30.09.2005 @ 00:45:45
(Профил | Изпрати бележка)
Странно.... от почти две, три години ( да чукна на дърво ), не съм удрял човек със всичка сила с гол юмрук. Може и повече да са.... всъщност ме е страх да ударя без омекотяването на боксовата ръкавица.... знам какво ще стане...

А за гнева и яростта, и страха в човека остреща... има съвсем друг подход. Когато някой ме заплашва или се закача с някого, а той реагира с грубост или истерично перчене - аз се усмихвам. Истински се умсихвам, с радост и отровенно щастие.

Давам пример - бегъл познат, магазинер ми казва, по повод негледането на мочове, че не съм никакъв спортист. На майтап му казвам да излезем отвън да му покажа малко бокс. Смея се когато го казвам, но той реагира с фучене, повишаване на глас, припомняне на минали победи срещу някакви трима наведнъж... и тримата били боксьори... ХРхрхрхр... а аз срамежливо му се усмихвам и му казвам, че ще ми е много приятно да поиграем... Той е умно момче и в един момент вижда, че просто не реагира на заплахите... Спира.... Аз го питам къде е тренирал ( познавам всъщност всички треньори по бокс в града - дори тези, при които е тренирал едно време баща ми ).
А събеседника отвръща - никъде не съм тренирал, ама знайш ли кво мога на улицата... в отговор продължавам да му се усмихвам... Накрая си пляскаме ръцете и аз му казвам, че от три години не ми се е налагало да се бия на улицата, при което той пита:
- А иначе дърмон правиш ли - вдигайки ръцете в подобие на боксова стойка. Отново му се усмихвам срамежливо:
- То ( дърмоненето, биенето ) е красиво.... готино е.
Той:
- Ама кикбокс или бокс
- Чист бокс - отвръщам и виждам как се " разочарова ". Отвръща:
- Така е кофти. В отговор се смея. Боксът е пълен с кикбоксьори, които идват да се шлифоват в боя с ръце от средна и близка дистанция... Съседът ми явно не знае това.... наистина се смея и му се радвам. В един момент и той започва да се усмихва... Но следващия път няма да ме закача.... и двамата го знаем в момента, в който обръщам гръб и излизам от магазинчето.

Толкова е просто...