Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 691
ХуЛитери: 2
Всичко: 693

Онлайн сега:
:: Elling
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПрераждане
раздел: Фантастика
автор: Anton_Fotev

Две ярки звезди пронизаха атмосферата на безименната планета и затрептяха неподвижни над тъмната, тлееща земя, под изпъстреното с перести облаци синьо небе. Две могъщи присъствия, две непреодолими воли се взряха без очи в безжизнената планета, кротко чакаща свършека на вселената.

В далечината се излежаваха бели планини, огряни от златистото слънце, а пред тях стърчеше артефактът. Бяха го търсили през пулсиращи гравитационни вълни, разнасящи се от избухването на свръхнови, заради него бяха пресичали вибрациите на двойки от черни дупки и бели квазари, танцуващи в синхрон от срещуположните краища на татко Космос и майка Галактика.

Заради него - Олтарът, широка и грапава черна колона от стаена мощ, колос от груб тъмен камък, излъчващ неистово присъствие в една постоянно течаща, относителна вселена. В пръстен около него имаше издигащи се към центъра резени от същата вибрираща, тъмна материя - нещо в нея предупреждаваше, че е познала енергий, недостъпни на простосмъртна скала.

Бяха го намерили - Олтарът.
Вятър докосваше с прашинки обвивките им от сила и живот, и чиста енергия. Слънчеви лъчи пробягваха през пролуките от препускащите над тях облаци.
Бяха го намерили и не знаеха какво да правят от тук нататък.

Едната от звездите понечи да приближи съоръжението, оставено тук от предците им - толкова отдавна, че сега планетата плаваше под чужди съзвездия, толкова отдавна, че местното слънце раздаваше светлина, в която се усещаше червеното на космическата му старост.

" Не " - излъчи предупреждение по-предпазливата звезда. " Може да го задействаш ".

" Най-много да ме въплъти! " - нима може да бъде по-страшно от обикалянето между звездите без посока и цел, в продължение на епохи.

" Нима задоволяването на любопитсвото не е достатъчно?" - отвърна вторият потомък на изчезналите човеци - " Нима Вселената не е достатъчно голяма за твоята душа или пък Слънцата, покрай които летим, да не са достатъчно красиви за твоя гладен ум, може би се оплакваш, че тайните на мирозданието не са достатъчно дълбоки и мамещи... "

" Защо го търсехме толкова упорито тогава " - попита напиращата напред сфера живот и съзнание.

" Защото ни беше интересно - нека сега си вървим "

Двете звезди, двете непреодолими в своята жизненост звезди потрепнаха и се озоваха далеч от гравитационната прегръдка на планетата. Запиляха се във вечното си скитане, пътуване, наздъртане във тайните на космоса, в загадките на танцуващите слънца, във въпросите, които им поставяха тъмните и светли материй на божието творение.

Милиарди цветове, безбройни усещания, невероятни преживявания, велика самота...

Потомците на хората бяха създали и после използвали Олтарите, за да се превърнат в безсмъртни и почти неуязвими сфери чиста енергия. Бяха получили огромна мощ, невъзможна свобода, абослютната сетивност и способности. Можеха да предизвикват колебания в равновесието между обикалящи една около друга двойни звезди, създавайки ефирна музика от завихрена гравитация, да се плъзгат то протежението на космисическите струни, да се гмуркат в сърцата на гневните черни звезди... можеха да пътуват със скоростта на мисълта, къпейки се в синьото отместване на настиганата изотзад звезна светлина или направо да прескачат неизмеримите пространсва от танцуваща сама за себе си материя.

Бяха се разпръснали и прекъснали потока от смърт и раждане, болка и надежда. Бяха познали неограниченото щастие, но също така забравили вкуса на мъката и загубата. Имаха всичко и бяха загубили всичко.

По-предпазливата жива звезда усети настроението на другата и се отдръпна, спря. Излъчи неодобрение от тази податливост на непривични, тягостни мисли и настроение. За миг се взряха със взаимно разочорование.... и вече не бяха заедно...

Имаха цялата Вечност, за да се сдобрят отново .... дори гневът и раздялата нямаха значение, когато ви предстоят още поне десет милиарда години съществуване...

Нищо нямаше значение - освен ако не искаш да намериш такова. Първата звезда продължи да гони своята неудовлетвореност и чувство за неясен вътрешен глад. Продължи да търси онова, което дори не се явяваше като ясен образ пред съзнанието.

Продължи, а междувременно и наоколо слънца се раждаха и умираха, изригвайки в изблици пресътворена космическа плът. Търсеше, а около него Галактиката пулсираше в ритъма на своийте безрой орбити, гонещи се светлини и предвечен мрак, непознал друго освен себе си.

И в един момент, незнайно далеч или близо, скоро или точно преди свършека на познатата реалност търсещия дух намери онова, което му бе липсвало, но не го бе съзнавал. Спасителна капсула, изстреляна от борда на вече несъществуваш междузвезден кръстосвач. Древната катедрала от стомана и атомна енергия сигурно отдавна беше станала на прах, разнасящ се незнайно къде... но съхранената в стазис спасителна капсула се реше в орбитата около готвещо се да избухне, старо слънце.

Обгърна я със мощта си и я отнесе надалеч, на безопасно разстояние от готвещия се за варварски пищното си погребание червен гигант. Чак тогава спря и надзърна вътре в защитното поле. Там вътре - свит на кълбо, се намираше негов предтеча.

Спомени, древни като вселената, се размърдаха и му припомниха, какво вижда - ето това е глава, това е тяло, това са нозе, това е коса.... това са очи - сега са затворени. Това са устни.... мигли, пъп... Кръглите, видимо меки неща под скръстените тънки горни крайници се наричаха гърди...

Кожата беше по- бяла от светлината на квазарите, струите коса бяха по-тъмни от черни дупки, носещи се далеч от материя за поглъщане, чертите бяха по-финни от най-ефирната гравитационна симфония, която беше създавал... Без замисляне докосна кристалните закопчалки на стазисния саркофаг и изключи защитното поле, заменяйки неговото действие със собстената си жизнена обвивка.

Обгърна в прегръдката на личната си енергия спящото създание и много нежно и внимателно започна да го разбужда. Сякаш минаха еони, преди огромните, тъмни като съдбата очи да се отворят. Сякаш минаха няколко вечностти, в които Вселената угасна и се прероди, преди гърдите й да се повдигнат.

Тя осъзнаваше, че се носи в чистия космос и между нея и светкавичната гибел има красиво, златисто сияние, обгръщащо плътта й. Почувства волята, съзнанието, любопитството на носещото я между звездите създание. Усети грижата, с която то крепеше атомите в тялото й свързани един с друг въпреки колосалната скорост с която се движеха, почувства старанието, с която създаваше глъдките кислород за повдигащите й се гърди... Първите глътки въздух след гибелта на нейния изтребител.

- Кой си ти? - произнесе тя, а за живата звезда, за безмъртния метахом въпросът беше едновременно мисъл и бавна, органна вибрация на излизащия от гърдите й газ. Интуитивно беше осигурил на своя предтеча необходимото, за да оцелее в прегръдката му.... но използването на архаичния отвор за дишане като средство за предаване на въпроси му се стори разстърсващо неразбираемо... докато спомените не нахлуха в съзнанието му... Спомени за нещо отдавна загубено, за преживяване, което си струва усилието да се разделиш наведнъж с целия ... дъх от тялото.... :
" Можеш ли да ми попееш " - неговият въпрос беше ярка светкавица, мълния, пресичаща сънения небосвод на нейното разбуждащо се съзнание. Тя разбра, проумя, че могат да разговарят с умовете си, но непознатото създание иска песен.

Носеха се в чистия космос - тя свита на кълбо, с коса, щръкнала във всички посоки заради статичното електричество, пробягващо по кожата й, обвита в прегръдката на реещия се покрай някаква синя звезда метахом.

" Помня една много стара " - отвърна на ум тя и пое дъх преди да започне:

Бяла тъга пренощува
тази нощ в мойта бяла душа,
бяла буря изви се, бушува
в бели мисли и бяла сълза.

С бели коне прекосявах
лабиринти от бели мечти
и бели лица преброявах
и взирах се с бели очи.
В своето бяло очакване
побеляла бях цялата аз.
Твоето бяло завръщане
ще бъде в най-белия час...

И в бялото утро, тъй ранно,
черните дрехи обличам,
заставам смирено на прага
и тъжна и черна... те чакам. *

Известно време се носеха край пищната синя зведа без да промълвят. Тя се бе отпуснала изтощена след усилието да пее след толкова хилядолетия стазиз... " Защитното поле не изморявало затворения в него... " - вече знеше че не е така... Нямаше сили дори да се усмихне на вълната от възторг, която я заля от всички страни и нахлу в самата й същност:

" - Прекрасно е това, което ме накара да почувствам " - отвърна в ума й метахомът.
- Познавах човека, който написа тези стихове - отвърна жената и тъгата й разстърси обръгралата я жива звезда, изградена от осъзната енергия.
- " Какво е това, което изпитваш в този миг " - проблясна въпросът в ума й.
- Тъга - отвърна тя - мисълта за човек, който беше още жив, когато изпаднах в стазис .... Тя се казваше Светла.
- Поетът се е казвал Светла?
- ТЯ... - отвърна с усмивка жената - се казваше Светла. По фамилия Стайкова... Не знаеш ли какво е жена?
- Какво е фамилия?
- Нещо съвсем просто - поредица от родители и деца, предтечи и потомство...

- " Деца? Не помня дори родителите си? Не помня дори кога и къде се превърнах в Следчовек, в метахом. В това, в което съм сега.
- Изглеждаш красиво. Сфера от златиста енергия. Това синьото от едната ти страна какво е.
- Светлината от Червения гигант, която настигаме изотзад ... Спирам повечето дължини на лъченията, за да предпазя очите ти.

Тя се засмя:
- Не съм толкова крехка, колкото ме възприемаш. Гените ми са подобрени десетки пъти спрямо тези на оригиналния хомо сапиенс. Може да не ми закриваш гледката.

Този път той отвърна с вибрация, която тя почувства като смях. После изведнъж космосът избухна около нея в цялото си великолепие от цветове, форми, обеми и разстояния. Тя видя розови облаци изпъстрени с пауновите очи на раждащи се в рехавата им плът нови звезди. Съзря приливните ветрове на разнасяща се материя от избухнали преди хилядолетия свръхнови, усети придърпването на чернотатата и твърдата, ужасяваща прегръдка на ултравиолевите лъчи, изригващи от близкия син гигант. Засмя се, наблюдавайки въртенето на неутронна звезва, пръскаща в двойна спирала около себе си масивни електромагнитни струи. Пространството около нея беше пълно с движение, енергия, неизщощима присъственост на всичките тези неподдаващи се на осъзнаване в своя мащаб бясни енрегий, привличане и устрем.
Едновременно лунапарк и потънало в божествена тишина светилище...

- Красиво е - промълви след часове хипнотизирано мълчание жената. Космосът я беше омаял и неговото величие я направи притихнала и неуверена. Дори чудото на личното й избавление избледня и й се струваше, че се носи в прегръдката на непознатото създание от хилядолетия.
" - Отново усещам в теб това чувство... тъга го нарече, нали?" - Въпросът му й помогна да се отърси от съзерцателното вцепенение и да си спомни за присъствието на незнайния й спасител.
- Как се казваш? - попита тя вместо отговор и почувства объркването му. Реши да помогне на внезапно затруднения си събеседник:
- Мен ме наричаха Елена Калокатис. А теб?
" - Как ме наричаха другите. Как ми беше името " - метахомът, живата звезда до такава степен се обърка, че шепата енергия, в която я държеше почти се пропука. Овладя се обаче и отвърна в ума й:
" - Накара ме да си спомня нещо отдавна изтрито от паметта ми. Нещо, което не би трябвало да е там, след като съм го премахнал като ненужно. "
- Кое е то? - полюбопитства тя, надявайки се че нещото ще е свързано все пак с простичкия й въпрос за името му.
" - Фигурата и лицето на съществото, което предало генетичния си материал на другия, по дребен човек, който ме е износил. "
- Това е баща ти - отвърна гневно тя - как си могъл да пожелаеш да забравиш образа му? Как може да наричаш майка си по този начин... " по-дребния човек, който ме е износил " .... тя е била бременна с теб, носела те е под сърцето си, в утробата си... обичала те е, а ти целенасочено и съзнателно си я изтрил от паметта си.... защо? ?
" - Защото тя и той бяха миналото. Онова, което отминаваш и повече не поглеждаш. Ние прекъснахме безкрайния поток от раждане и смърт, отрекохме се от старостта и безпомощното детство, ние метахомите запазихме само зрелостта..."
- Зрялост, която не дава плодове... в безплодни дръвчета сте се превърнали.... - жената затвори огромните си, тъмни очи в знак на неодобрение и отказа да разговаря повече с него.... Продължиха да се носят из нищото без посока и цел, без усет за течащото около тях времепространство. Накрая тя не издържа и попита:
- Защо въобще ме събуди?
" - Нещо неясно ме караше да търся и търся, и търся.... и когато те намерих в капсулата разбрах, че съм търсел друго човешко същество ".
- Самота? Нямаш ли приятели, познати? Ако и другите са като теб нямате проблеми да се свързвате през разстоянията мигновенно, нали?
" - Няма какво да си кажем едни на други.... едни и същи присъствия, едни и същи умове в продължение на трийсет и седем милиона години... толкова си изкарала в своя стазисен ковчег Елена Калокатис. "
- Толкова много?
" - Толкова малко? " - отвърна полунасериозно, полунашега метахомът и смени темата - " спомних се, че съществото, което наричаш баща, ме прегръща и от зрителните му окончания излиза вода. В речта му има особени мудолации. Казва ми: Митко, майка ти е била точно до реактора, когато е избухнал. Няма я вече, синко. "

Тя не усеща в обгръщащото я присъствие дори намек за емоция. Споменът е бил старателно изтрит, а възкръсналата останка от него само беше изумила притежателя си с това, че още съществува.... нищо повече. Тя не знае какво да каже - обикновенно в такива мигове изпитваш съчувствие, неудобство, изричаш думи на състрадание... но съществото, което я носеше през космоса, не изпитваше нищо, освен силно очудване, че помни нещо, случило се преди десетки милиони години.

- Димитър - сигурно цялото ти име е било Димитър! - отвърна тя и привлече вниманието му:
" - Усещам тревога в теб, Елена, защо? "
- Защото усещам намерение в теб, Димитре! Къде ме водиш?
" Ще видиш! "

Една звезда се гмурна към повърхността на планетата и затрептя над тъмната, тлееща повърхност, под синьото небе, изпъстрено с пробягващи перести облаци. Безтегловна топка живот, вибрираща от сила и осъзнала се ененергия, увисна точно до Олтара, все така невъзмутимо извисяващ се над безжизнената, гладка равнина.

- Какви са онези планини?
" Там има подземен град. Строителите на тукашния Олтар са използвали базата, докато ГО построят. "
- Това ли е..... - жената, свита на кълбо във вътрешността на звездата, любитно се вторачи във мрачното и в същото време красиво съоръжение. Трябваше й миг, докато проумее защо метахомът я е довел тук. Гневът й отново лумна:
- Ти си забравил не само какво е обич, но и какво е чест... нима ще ме качиш на върха на тази колона без мое съгласие?
" - Не мога непрекъснато да те нося със себе си. Трябва сама да се научиш да пътуваш и летиш.... Ще обикаляме заедно Космоса, ще те уча, ще те слушам, когато ми разказваш за миналото.... вече няма да съм самотен... "
- Не... пусни ме... пусни ме още сега... Ако ме превърнеш в метахом като самия себе си, ще си тръгна веднага... не ми давай нещо, което не искам...
" - Защо? Не искаш ли безсмъртието, свободата, лекотата, тайните на материята и времето, не искаш ли да живееш както никога не си могла. "
- Аз загубих моя изтребител в битка, от която зависеше оцеляването планета, пълна с живот. Воювах срещу Машините. Живях и се жертвах заради останалите човеци, заради нещо смислено... Единственото, за което съжалявам е, че не успях да стана майка... твоят белзплоден, вечен живот не ме блазни....
" Жертвата ти е била безсмислена. Ние - метахомите - размазахме Машините като на шега. Цели армади от тях загиваха безпомощни, без да могат да уцелят дори една единствена жива звезда. Даже станаха досадни, когато започнаха да се крият и трябваше да ги преследваме из най-скришните ъгълчета на космоса. "
- Мощ? Примамваш ме чрез алчостта за сила? Наистина ли не разбираш какво ме е движело? За какво съм се борела... Битките, които вие сте спечелили с такава лекота, не са войната, която ние губехме и изстрадвахме планета по планета...

Могъщият й спътник може би наистина не я разбираше, защото я обгърна в объркано мълчание. Чак след няколко нейни дихания опита отново:
" - Нима любопитството не те възпламенява, нима не искаш да знаеш какво е да си чиста енергия, рееща се отвъд ограниченията на простосмъртната материя. Не искаш ли да усетиш силата, усещането да си направен от мощ, от вибриращ живот, от неистовост и воля? "
- Ако е така, защо имаш от мен по голяма нужда, отколкото аз от теб? Защо не знаеш какво означава думата щастие, защо ти и останалите следчовеци сте толкова самотни, че ако имахте плът, щяхте да си прережете вените? - последните думи ги извика, трепереща от гняв, защото метахомът безцеремонно я пусна върху площадката и се отдръпна, обикаляйки над главата й, в кръг около проклетата черна колона:
" Разбирам, че не си съгласна! Но приемам това като реакция на жлезите в тялото ти от мисълта за неизвестното, от очакването за това, което ти предстои. Страхуваш се какво ще стане с теб, когато те поставя.... тук.... на площадката, на върха на олтара "
- Постъпваш егоистично, копнееш за компания и ще ме превърнеш насила в свое подобие.
" - После ще ми благодариш, Елена Калокатис, след малко. Ще видиш, че съм прав "

Той я остави сама и насочи вниманието си към стаеното полусъзнание на титаничното съоръжение, разбуди го, съживи го , примомни му усещането за колосални енергий, минаващи през вечната му скална плът. Отдатесе на творческия си екстаз, на сладостта да си едно с това съвършенно творение на своите предтечи, вложили в него неустоимия дух за непостижимото, който след трийсет и седем милиона години усещаше в самия себе си.

В този миг Елена Калокатис усети събуждането на енергиите в сакалата под себе си, осъзна съдбата, която й се готвеше и направи единственото, което, към което я подтикваше сърцето. Засили се и скочи. За миг зависна във въздуха, бездната се простря под разперените и в полет нозе и ръце, за миг усети, че ще умре, че ще полети, че ще затвори очи в безпомощен ужас, че ще изкрещи от болката в гърдите и, където дъхът за миг замря, изтласкат от порива да достигне отсрещния, черния, смъртоносен
ръб на възвисяващия се срещу нея резен скала.

Метахомът усети, че тя се засилва, видя как скача и полита над бездната, наблюваваше я цяла вечност според своето по-бързо лично време. Не можеше да я спре, докато почти се е слял с Олатара и контролира събуждащите се в него енергий. За миг замря, когато нозете и докоснаха отрсещния ръб от горната му страна и тя се преметна надолу по гладкия, коварен ръб на единия от седемте резена, обкръжаващи централната колона... В този момент не можеше да я спре.... но точно това искаше.

Отдели се от съоръжението, внимателно и нежно приспивайки полусъзнанието му до предишната вечна дрямка. Освободи жизнените си нишки енергия и за миг я настигна и пресрещна.

Застана на пътя й и съзерцаваше как спокойно и ведро крачи към планините, вятърът развява черния шлейф на косите й и огромните й тъмни очи се взират със състрадание и добродушно презрение към него - вечния, безсмъртния, летящия между звездите.

" - Мога да те принудя "
- Някой неща - ако не са споделени - нищо не са! Дори вие, следчовеците трябва да осъзнавате това... Пусни ме да мина - аз отново направих своя избор.
" И какъв е той? "
- Да бъда човек. Тя го подмина и продължи с ведрата си крачка към белите плинини, излегнали се на ръба на хоризонта.
" В онази подземна база ще полудееш от самота... Нека ти подаря зведзите "
- Немо дат плус хабет - поклати тъжно глава жената и този път дори не се обърна да го погледне. Видя смисъла, значението на древните слова в ума й и откритото го опари, сякаш се беше гмурнал в някоя звездна корона. Обидата и гнева го изстреляха право нагоре към космоса, далеч от крачещата по тъмната равнина жена, далеч от това синьо небе с неговите разстилащи се перести облаци и златисто-червено слънце.

Издигна се в орбита оклоло местната звезда, но нямаше сили и желание да скита накъдето и да е. Нямаше къде да отиде, не усещаше вече порив да се къпе в привличащите прегръдки на звездите, да танцува с претуберансите им от плазма, разхвърчащи се в оргаистичен екстаз от енергия и ярост из необятното простнаство, не чувстваше тръпката да търси и намира неща, за които дори не подозира, че съществуват. Тайните бяха загубили своята примамлива загадъчност, тихото бълбукане на водорода и органната музика, издавана от милион милиардите орбити около него не го вълнуваха.

Искаше да знае какво беше накарало онова древно създание, да държи на своята плътна форма. Какво беше това, което е толкова ценно, защо лесните победи на метахомите над древния враг, създаден от самите хора, за тази Елена Калокатис не струваха, колкото едно единствено поражение на нейните съвременници. Какво беше усещането да стъпиш с нозе върху твърдата повърхност, да вдишваш кислорода от онази обезлюдяла планета, да докосваш не със нишки енергия, а с тези крехки, къси горни крайници, какво е вятърът да докосва кожата ти.... да излиза солена вода от очните ти отвори, да ... си част от разждането и умирането.... да знаеш, че няма да живееш вечно.

Какво е да знаеш, че няма да живееш вечно.... дали тогава енергията, която поглъщаш придобива друг вкус, дали нещата които гледаш, имат за теб друга красота... дали въздухът, нахлуваш в архаичните ти дробове не носи непостижима сладост... какво изпитваше самата тя, докато пееше онази дошла от мрака на миналото песен?

Знаеше, че е нещо повече от любопитство. Беше копнеж по забравеното и неразбираемото. Решеше и наблюдаваше как наблюдаваната от него част от планетата потъва в мрака на собствената си сянка, в нещото, наречено нощ.
И когато дойде утрото се спусна и докосна върха на олтара. Събуди силата му, вложи своята собсвена и насочи концентрираната енергия към самия себе си.

Небето се разтвори над него и спусна своята бяла светлина върху площадката, върху която стоеше. Скалата под него се разтърси и затрепери. Непоносима болка, неистова болка, страховита болка, болка каквато не помнеше да е възможна мина през всяка частица и квант от енергийната му същност. Изкрещя.
Изкрещя.
Изкрещя.
Не беше възможно така да изгаря, не можеше така да го разстърсва, не бше възможно, във Вселената нямаше толкова страдание, като това, което се спусна върху него.

Бяла колона от ослепителна смърт.
Бяла колона от изгаряща смърт
Бяла колона от разкъсващ същостта му порив.

За миг, само за миг, целия свят изчезна, концентриран в една точка, някъде дълбоко в него, където изригваше волята му да устои на космическата мощ, срутваща се върху него.

Стълб белота, размазващ го върху черната длан на скалата под него.
Колона събудена космическа мощ, връщаща го там, откъдето беше тръгнал - В самото начало на всичко.
Там от където беше тръгнал - в плътта на тялото, което неговата майка и баща бяха създали.

Имаше колене и беше паднал върху тях, имаше ръце и ги беше разперил към изгарящото го небе в приемаща прегръдка. Имаше дробове и те крещяха.

Беше отново човек.


. ------------------------------------- .
* " Бяло " от Светла Стайкова, Публикувано в Словото


Публикувано от BlackCat на 18.09.2005 @ 13:11:57 



Сродни връзки

» Повече за
   Фантастика

» Материали от
   Anton_Fotev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
543 четения | оценка 5

показвания 36111
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Прераждане" | Вход | 3 коментара (8 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Прераждане
от BlackCat (blackcat@hulite.net) на 18.09.2005 @ 13:15:33
(Профил | Изпрати бележка)
Тъкмо бях пред заспиване, когато ме разбуди с това :) Всичко очаквах да срещна, ама себе си - не. А "изравянето" на това архаично стихче ме изненада още повече :)))
Разказът е много интересен и без тях, но ме погъделичка :)))


Re: Прераждане
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 18.09.2005 @ 14:49:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
Фантастиката е "първата ми любов" в литературата
и с твоя разказ изпитах отново тръпката
сякаш в собствено "прераждане"

наслаждавах се на диалога между следчовека и човека
така е - смъртта прави живота, галактиките, космоса, не-зримото - по-видими, цветовете по-контрастни, звуците по-сладкопойни, ароматите по-проникващи, допира ... най-вече докосването ... несравнимо с цялата необозримост на необятността и безсмъртието ...

вярвам, че духът се въплъщава, за да познае по-добре себе си и вселената

а смъртните все са издигали, издигат и ще издигат олтари за и в името на вечността

попадение е вплитането на стиха на Светла, съвсем на място, сякаш ... българската песен в космическата сонда зазвуча ...

Фантазията ти топли и зарежда с енергия, Черно Слънце!

;~)


Re: Прераждане
от KBoianov (MartyBoianov@abv.bg) на 22.09.2005 @ 10:53:37
(Профил | Изпрати бележка)
Наистина, хубав и съдържателен разказ.
Но се чудя не е ли по-скоро не прераждане точната дума, а - превъплащение. Поздрави!