Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Anyth1978
Äíåñ: 1
Â÷åðà: 1
Îáùî: 14145

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 555
ÕóËèòåðè: 1
Âñè÷êî: 556

Îíëàéí ñåãà:
:: Albatros

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàfear of the sun /continuing/
ðàçäåë: Ôàíòàñòèêà
àâòîð: alica

Fear of the sun


Äíåñ èìàì ðîæäåí äåí, - êàçà Åñêàíäúð.
Íèìà…
Òîé çàïóøè óñòàòà é ñ ðúêà.
Ðîæäåíèÿò äåí å íàé-âàæíèÿò äåí â æèâîòà…
Íî…
Òîâà å íà÷àëîòî!
Òîé èçáúðçà íàïðåä è íå é äàäå âúçìîæíîñò äà êîìåíòèðà òîâà, êàê ñå ðàæäàò ìúðòâèòå. À òå ñå ðàæäàõà è îùå êàê! Òÿ ãî íàñòèãíà è ãî õâàíà çà ðàìîòî.
È íà êîëêî ñòàâàø, ñêúïè?
Íà 2400, ñêúïà, íå ìå èðîíèçèðàé!
Êàêúâ ïîäàðúê ùå ñè ïîæåëàåø?
Äà óáèÿ îíîâà èç÷àäèå âúòðå. Âå÷å òðÿáâà äà ñè óñåòèëà, ÷å ñè èìàìå íîâ áðàò.
Çíàì… È ñå ñòðàõóâàì îò íåãî. Òîé å ìíîãî-ìíîãî ëîø…
Åñêàíäúð ñå çàñìÿ.
Õà, âñè÷êè ñìå ëîøè, ïî ïðèðîäà! Èìà ñàìî ñåêñ è ñìúðò, äîêúäåòî òè ñòèãà ïîãëåäúò.
Òÿ ìúë÷åøå.
Òè ñè îò äîáðèòå, òàêà ëè?
Îïèòâàì ñå äà âúðâÿ ïî ðúáà…
Àõà, âåùèöà, çíà÷è.
Áÿõ âåùèöà.
Èçâèíÿâàé.
Ïîìúë÷àõà îùå ìàëêî, íî ìîæå áè âðåìåòî, êîåòî èì îñòàâàøå çàåäíî áåøå êúì êðàÿ ñè, çàùîòî ïðèáëèæàâàõà ïîðòèòå. Òîé íå ñå ñòúðïÿ è ïîïèòà:
Ñúæàëÿâàøå ëè?
Íèêîãà íå ñúì ñúæàëÿâàëà.
Òîé õâàíà ðúêàòà é.
Òîãàâà ñå äðúæ çà ìåí.


*****

 ïîëóòúìíàòà çàëà, Âñåâîëîä ñåäåøå íà òðîíà ñè. Ëèöåòî ìó áåøå â ñÿíàêà, íî ñàìèÿò ñèëóåò áåøå ïðîìåíåí. Èçëú÷âàøå îãðîìíà ìîù. Ïðåãúðáåíèÿò ñòàðåö ñè áåøå îòèøúë. Òîé ñå èçïðàâè, èçëåçå îò ñÿíêàòà è òðúãíà êúì ×îðíà. ×åðíèòå ìó êîñè è ÷åðíèòå ìó äðåõè, ñÿêàø ñå ñëèâàõà ñ òúìíèíàòà. Îñòàâàõà ëèöåòî è î÷èòå, êîèòî áÿõà âñåïîãëúùàùè. Ëèöåòî ñåãà áåøå êðàñèâî, êàêòî ïðåäè. Êðàñèâî, íî îò÷óæäåíî. Ëèöåòî íà áîã, êîåòî ìîæå äà áúäå îáîæàâàíî, íî íå è îáè÷àíî. ×îðíà ñå äðúïíà íàçàä. Òîé ñïðÿ.
Íå ñå ñòðàõóâàé, ×îðíà. Îòäàâíà òè ñè ñàìî ìîÿ äúùåðÿ.
Çàùî òîãàâà ìå ïîâèêà òóê, ïî äÿâîëèòå?!
Êîâàðíàòà ìó óñìèâêà áå óæàñÿâàùà.
Çà äà îáÿâÿ íàãðàäàòà îò ñúñòåçàíèåòî.
Ìåí?…
Ìîæå áè, ìîæå áè… Ñêîðî ùå çàãóáÿ ìàòåðèàëíèÿ ñè îáðàç, íèìà íå âèæäàòå?! Òóê ùå èìàì çàìåñòíèê! Íà òàçè òúæíà, òúìíà è ïóñòà çåìÿ. Çàòîâà âè ñúáðàõ. Íàñëåäíèêúò ìîæå è äà ñè òè, ×îðíà. Ìîæå è äà áúäåø íàãðàäàòà.
17.8.2005 ã. 22:19:03


*****

Òåìîí ñå íàäèãíà îò êàëòà íà íÿêàêâî áëàòî. Íåãîâèÿò ïîñòîÿíåí âðàã è êóìèð - Ñëúíöåòî - áåøå çàëÿçúë. Ïîå ñè äúëáîêî âúçäóõ è ñå çàîãëåæäà çà êóëèòå íà çàìúêà íà Âñåâîëîä. Ñúçðÿ ãè â äàëå÷èíàòà, îòíîâî ñå ïðåâúðíà â ïòèöà è ïîëåòÿ íàòàì. Îùå ÷óâñòâàøå âëàãàòà ïî ñåáå ñè. Óñåùàøå, ÷å íÿêîé ãî ñëåäâà, íÿêúäå îòäîëó, ïîä âîäàòà, êîÿòî ïðåêîñÿâàøå.
Çàìúêúò ïðåä íåãî ïðîñâåòâàøå â ñòðàííè îòáëÿñúöè, çâóöè, êîèòî íÿ áÿõà äîëîâèìè çà ÷îâåøêî óõî, ïðîíèçâàõà ïðîñòðàíñòâîòî. Çåìÿòà îêîëî çàìúêà ïîòúìíÿâàøå îùå ïîâå÷å, êàòî êúðâàâî ïåòíî, êîåòî ñå ðàçðàñòâà áàâíî, íî áåç äà ñïèðà äà êúðâè. Ñåíêèòå ñå ðàçäâèæâàõà. Ìíîãî ëè ñúùåñòâà ñå ñúáèðàõà íàòàì, êàòî ï÷åëè êúì êîøåðà ñè èëè åäíî åäèíñòâåíî ñúçíàíèå ñå ðàçãðúùàøå â ñâîÿòà öÿëîñò. Òåìîí íå çíàåøå, íî íÿìàøå èçáîð, íèòî æåëàíèå, äà ñìåíè ïîñîêàòà. Îáñèäèàíîâèòå ìó î÷è ïðîíèêíàõà â òúìíèíàòà íà áëèçêîòî áúäåùå. Î÷åðòàâàõà ñå ãîëåìè íåïðèÿòíîñòè, äîðè è çà âîèí êàòî íåãî. Ñåòè ñå çà Åñêàíäúð è îñúçíà, ÷å òîé å íàé-ìàëêèÿò ìó ïðîáëåì ïðè ñåãàøíèòå îáñòîÿòåëñòâà. Ìîæå áè äîðè, áè ìîãúë äà ìó ñòàíå ñúþçíèê. Ñàìî âðåìåííî, ðàçáèðà ñå.


*****

Ïðîñòðàíñòâîòî ñå îáúðêà ïðåêàëåíî, äîðè è çà òåõíèòå óìîâå. Íåùî ñå òðàíñôîðìèðàøå, íî êîå è â êàêâî ïî-òî÷íî, íå áåøå ÿñíî. Óñåùàõà òåëàòà ñè îìåêíàëè è íàáúáíàëè ñ êðúâ, ñÿêàø êîñòíàòà èì ñèñòåìà ñå òîïåøå. Ñðåáúðíè âåðèãè ñå ñòÿãàõà âñå ïî-ñèëíî îêîëî øèèòå èì. Æàæäàòà èì ñòàâàøå íåïîíîñèìà. Ãîëåìè æåëåçíè áîêàëè õâúð÷àõà èç çàëàòà è ñå òðîøàõà ùîì ñå äîêîñíåõà â ðúöåòå èì. È ìóçèêàòà… Óæàñíà, óíàñÿùà äèñõàðìîíèÿ îò çâóöè. Çâóöèòå íà òëåííîñòòà è ðàçëàãàíåòî, íà èñòèíñêàòà ñìúðò. Òå ïðîòÿãàõà ðúöå åäèí êúì äðóã, íî ñÿêàø áÿõà îòäàëå÷åíè íà êèëîìåòðè ðàçñòîÿíèå. Îêîëî òÿõ îáèêàëÿøå ÷îâåêîïîäîáíà ôèãóðà, îáâèòà â ïóðïóðíè ïëàùîâå, øåïíåøå è õúõðåøå íåðàçáèðàåìî, ðàçäóâàøå ñå è ïàê ñå ñâèâàøå, ïðè÷èíÿâàéêè èì óæàñíà áîëêà. Ôèãóðàòà íå ãè âèæäàøå, çàùîòî áåøå ñëÿïà. Ïðîñòî ñå îïèòâàøå äà ïîãúëíå âñè÷êî â ñåáå ñè. Ìúòåøå ñúçíàíèåòî èì ñ íåÿñíàòà ñèëà, êîÿòî èçëú÷âàøå. Âñè÷êî âèáðèðàøå íà íåïîçíàòè ÷åñòîòè, êîèòî àíèõèëèðàõà ìîçúêà. È âñå ïàê, Åñêàíäúð óñïÿ äà äîëîâè åäèí çàãëúõâàù ñèãíàë â ãëàâàòà ñè, êîéòî ñå ïðåâúðíà â åäèíñòâåíàòà ìó âðúçêà ñúñ çäðàâèÿ ðàçóì. Çâóêúò âíóøàâàøå ìèñëè çà Íà÷àëîòî, Ñèëàòà, Áàùàòà è Ñúòâîðåíèåòî. Ìèñëè çà êðúâòà è òúìíèíàòà, îò êîèòî òîé áåøå ðîäåí. "Òè ñè ñèíúò íà ìðàêà, íå ìîæåø ïðîñòî äà ñå ïðåäàäåø!", òîâà áåøå çàïîâåä. Ñëåä òîâà âñè÷êî èç÷åçíà.
18.8.2005 ã. 03:29:45
*****

Ïîêîé. Íàé-ïîñëå ïîêîé… Òèøèíàòà â ãëàâàòà ìó áåøå âåçäåñúùà. Òîâà ëè áèëà òÿ, ñìúðòòà. Åñêàíäúð ñå ðàçäâèæè â òúìíèíàòà, êîÿòî ãî îáãðúùàøå. Îïèïà òÿëîòî ñè, íî âñè÷êî ñè áåøå ïî ìåñòàòà. Òà òè ñè áåçñìúðòåí, ãëóïàêî, êàçà ñè òîé. Çàùî îáà÷å áåøå òàçè òèøèíà, áåçêðàéíî ïðèåìàùèòå è èçëú÷âàùè ñåíçîðè íà âúçïðèÿòèÿòà ìó áÿõà ñïðåëè äà âúðøàò ðàáîòàòà ñè. Òåëåïàòèÿòà áåøå íèùîæíî ÷îâåøêî äîñòèæåíèå, â ñðàâíåíèå ñ íåãîâàòà áåçóñëîâíà îðèåíòàöèÿ â ñâåòà. Âèíàãè äîñåãà òîé áåøå çíàåë ìÿñòîòî ñè, òî÷íîòî ñè ðàçïîëîæåíèå, êàêòî è ðàçïîëîæåíèåòî íà âñè÷êî îñòàíàëî, ñïðÿìî íåãî. Äúðæåøå öÿëàòà ìðåæà íà æèâîòà ïîä îêî. Áåøå ïàçà÷ è ñòðàæ, è õèùíèê, äåáíåù ïëÿ÷êàòà ñè. À ñåãà - íèùî. Íèùî… Òîâà íèùî ìó íàïîìíÿøå çà íåùî, çà íÿêîãî, íÿêàêâà ëè÷íîñò, êîÿòî íîñåøå òîâà ñòðàííî èìå, áåøå ãî äî÷óë â àãîíèÿòà ñè. Åñêàíäúð âíèìàòåëíî ñå îïèòà äà ñå èçïðàâè è óñïÿ. Ïîíå íå áåøå çàòâîðåí â êîâ÷åã, íî êúäå, ïî äÿâîëèòå… Ñåäíà äà ïîìèñëè âúðõó ïîëîæåíèåòî ñè. ×óâñòâàøå ñå òîëêîâà ñàì. Íî íå è óïëàøåí, òîé íå ïîçíàâàøå òîâà ÷óâñòâî. Íå ïîçíàâàøå è ìèëîñòòà. Íå ïîçíàâàøå è ïîðàæåíèåòî. Çàîïèïâà ïîäà, áåøå îò ïðúñò. Ïðîòåãíà ðúöå íàñòðàíè, íî íå ñðåùíà ñòåíà. Èçïðàâè ñå, îëþëÿâàéêè ñå, áåøå èçòîùåí, òðÿáâàøå äà ñè ïðèçíàå. Èìàøå íóæäà îò êðúâ. Çàìèñëè ñå îòíîâî. Òîé áåøå äåòå, ðîäåíî îò ìðàêà è ðàçáèðà ñå, òîé âèæäàøå â òúìíîòî, âèæäàøå è â ìèíàëîòî, è â áúäåùåòî. Ùîì ñåãà íå âèæäàøå íèùî, çíà÷è ïðîñòî íÿìàøå íèùî. Ñàìî àç ëè ñúì îñòàíàë íà òàçè, êàê ãî êàçà ñòàðèÿò ìðúñíèê, à, äà, òúæíà è ïóñòà çåìÿ, ïîìèñëè ñè òîé è íàïðàâè íÿêîëêî êðà÷êè. Òîâà îáà÷å áåøå ñúñòåçàíèå, íàëè, òî÷íî òàêà, çíà÷è âñå íÿêúäå èìàøå îùå íÿêîé. Ïîíå îùå åäèí. À â åäíî ñúñòåçàíèå, àêî èñêàø äà ñïå÷åëèø, íå òðÿáâà äà ñïèðàø äà ñå äâèæèø. Òîé ïðîäúëæè íàïðåä.
Âúðâÿ äúëãî, ìíîãî äúëãî, äîêàòî íàêðàÿ ñòèãíà äî íåùî. Êàêâî îáëåê÷åíèå. Ñòèãíà äî åäíî ãîëî äúðâî. Ñòàðî è èçêðèâåíî, ñúñòîÿùî ñå ñàìî îò íÿêîëêî ÷åïàòè êëîíà.  êëîíèòå íà äúðâîòî áåøå êàöíàë ãàðâàí, êîéòî çàâúðòÿ ãëàâà è î÷èòå èì ñå ñðåùíàõà. Íàé-ïîñëå òåëåïàòèÿòà îòíîâî ïðîðàáîòè.
Êàçâàì ñå Òåìîí Ðóñèÿ. Òè êîé ñè?
Åñêàíäúð Òðåíò Ïúðâè.
Àõ, äà… Ìèñëÿ, ÷å ñìå ñå ñðåùàëè è ïðåäè…
Çàðåæè ñâåòñêèÿ ðàçãîâîð, Òåìîí. Êàæè ìè êàêâî âèæäàø?
Íèùî, Òðåíò, íèùî ïîâå÷å îò òåá. Òè ïîíå èìàø òÿëîòî ñè.
Êàêâî?!
Íåùîòî ìå çàñòèãíà, äîêàòî áÿõ â ïîëåò. Èäâàõ êúì çàìúêà è îòãîðå âèæäàõ êàê òî ñå ðàçðàñòâà âñå ïîâå÷å. Íàêðàÿ ïîãúëíà è ìåí. Íÿìàøå äðóã íà÷èí äà âè äèñòèãíà.
Õà, çíà÷è è òè ñè â èãðàòà!
Êàêâà èãðà?
Ïðîñëîâóòîòî ñúñòåçàíèå íà Âñåâîëîä I, äúðòîòî êîïåëå. Òîé íè çàìåñè âúâ âñè÷êî òîâà!
Íå ìèñëÿ, ÷å îíîâà íåùî, êîåòî íè ïîãúëíà… Äà, íå ìå ãëåäàé òàêà, òî íàèñòèíà íè ïîãúëíà. Òà îíîâà íåùî íå å ðàáîòà íà Âñåâîëîä.
Îíîâà íåùî ñè èìà èìå, Òåìîí, êàêòî ìåí è òåá. Êàçâà ñå Íèõèë è ìàé ñúùî å ñúñòåçàòåë.
Äîñòà ñèëåí ïðîòèâíèê.
Íå çà äúëãî.
Âèíàãè ëè ñè òîëêîâà ñàìîíàäåÿí?
Íå ìè ñå ïðàâè íà ãîñïîæèöà. Òðÿáâà äà ïðîäúëæèì.
×åðíèÿò ãàðâàí ñå ñïóñíà îò êëîíèòå, êàöíà íà ðàìîòî íà Åñêàíäúð è äâàìàòà ïðîäúëæèõà äà ñå ëóòàò èç ïóñòîøòà. Áåçóïðå÷íàòà èì ëîãèêà ïîäñêàçâàøå, ÷å òÿ å íÿêúäå òàì.




*****

Àìè àêî íå å òàì, ñåïíà ñå Åñêàíäúð îò õîäåùèÿ ñè óíåñ è íåïîçíàòà áîëêà ãî áîäíà â ñúðöåòî. Êàêâà èðîíèÿ, óñìèõíà ñå çëîâåùî òîé, òúðñÿ ëþáèìàòà ñè â íèùîòî, äîêàòî â ñúùîòî âðåìå íîñÿ ñúïåðíèêà ñè íà ãúðáà ñè. À ñàìèÿò àç ñúì íèùî ïîâå÷å îò åäèí äâèæåù ñå òðóï…
Òîé ïàäíà íà êîëåíå è ïòèöàòà ñòðåñíàòî èçïúðõà ñ êðèëå, çà äà ñå çàäúðæè âúâ âúçäóõà. Ïîñëå ñå èçäèãíà ìíîãî âèñîêî è çàïî÷íà äà ñå ðåå â íåâèäèìè êðúãîâå. Ñÿêàø ìèíà öÿëà âå÷íîñò, äîêàòî íîêòèòå êàòî îñòðèåòà íå çàäðàùèõà ïî âðàòà íà Åñêàíäúð, çàáèõà ñå â ÿêàòà íà ðèçàòà ìó è ãî çàäúðïàõà íàãîðå. Òîé ñå èçïðàâè, âñëóøà ñå çà ìèã è ïðîäúëæè îáíàäåæäåí. Áåøå æàäåí.
 ñóìðàêà ñå îòêðîè êîëèáà. Óñêîðèõà õîä. È äâàìàòà óñåùàõà æèâîòî ñúùåñòâî, êîåòî ñòîåøå çàä ÷åòèðèòå ñòåíè. ×óâàõà êàê êðúâòà ïóëñèðà âúâ âåíèòå ìó. Ùîì ñòèãíàõà, Åñêàíäúð îòâîðè âðàòàòà ñ øóò è ñïðÿ.  ñðåäàòà íà ñòàÿòà ãîðåøå îãíèùå, à íàä íåãî ñå áå ïðåãúðáèëà çàêà÷óëåíà ôèãóðà.
Òè…, - êàçà òîé.
Äà…, - êàçà òÿ.
Òÿ - íàé-êðåõêîòî îò âñè÷êè æèâè ñúùåñòâà. Òîé êîëåíè÷è ïðåä íåÿ è îáãúðíà êðàêàòà é. Ñòîåøå íà ïîäà è íå áåøå ñïîñîáåí äà ÿ ïîãëåäíå. Ïðîøåïíà äðåçãàâî:
Ïîãðåáè ìå, âåùèöå! Òàêà è òàêà ñúì ñâúðøåí, íÿìà äà òè ïðè÷èíÿ çà âòîðè ïúò òîâà.
Òÿ îòõâúðëè íàìåòàëîòî ñè è ñå íàâåäå êúì íåãî. Ãëàñúò é áåøå ëåäåí, òÿ çàïîâÿäâàøå.
Ñòàíè è ìå ïîãëåäíè. Íå òè îòèâà äà ñå ðàçìåêâàø òàêà. Òè ñè ïðèíö, ïî äÿâîëèòå! Ïðèçîâàâàì òå, â èìåòî íà âñè÷êè äåìîíè! - èçâèêà òÿ è ïëàìúöèòå èçáóõíàõà è çàêðúæèõà èç ñòàÿòà.
Ïòèöàòà êàöíà íà ðàìîòî é. Ëåêî ÿ îäðà ñ ÷îâêàòà ñè ïî øèÿòà. Êúðâàâè êàïêè ïàäíàõà íà ïîäà. Íî Åñêàíäúð íå ïîìðúäâàøå. Ëèöåòî ìó áåøå ñèíêàâî-áÿëî. Îò óñòíèòå è î÷èòå ìó ñå ñòè÷àøå ÷åðíà êðúâ. Òÿ îòíîâî êîëåíè÷è äî íåãî, ðàçäðóñà ãî çà ðàìåíåòå è çàêðåùÿ èìåòî ìó. Òÿ ïëà÷åøå è íàðåæäàøå, óìîëÿâàøå ãî äà ñå âúðíå, ïðèêàíâàøå ãî, ìàìåøå ãî, ìúðìîðåøå íåÿñíè çàêëèíàíèÿ, íî òîé ñÿêàø ñå áå ïðåâúðíàë â êàìúê. ×îðíà èçâàäè òúíúê è áëÿñêàâ íîæ îò êîëàíà ñè è ðàçðÿçà âåíèòå íà åäíàòà ñè ðúêà. Ñòèñíà ðúêàòà ñè â þìðóê è ÿ èçäèãíà íàä ãëàâàòà ìó. Êðúâòà ìèåøå ëèöåòå ìó, îáàãðÿøå êîñèòå ìó, ïëàìúöèòå ãè îáãðúùàõà, êîëèáàòà ãîðåøå.
05.9.2005 ã. 21:11:22


*****
Åñêàíäúð ñå èçïðàâè ñðåä ïåïåëòà. Ïúðâî âèäÿ ãàðâàíà, êîéòî êúëâåøå íåùî èç ðóèíèòå, ñëåä òîâà è íåÿ, ñïÿùà äî íåãî, ñ ïðåâúðçàíà ðúêà. Êàêâà òðîèöà ñàìî, ïîìèñëè ñè òîé, âåùèöà, âàìïèð è ãàðâàí íà ïîõîä ñðåùó íåâèäèìà çëà ñèëà, ïî-ëîøà îò ñàìèòå òÿõ, õà-õà. Òóê äîðè íÿìà ìÿñòî çà õóìîð. Íèå ñìå â íèùîòî, ïî ñðåäàòà íà ñêàïàíîòî íèùî. Ïîãúëíàòè, ñäúâêàíè è èçïëþòè â áåëåçíèêàâàòà êàë. Íî êúäå å ïúðâîîáðàçúò íà ïóñòîòàòà. Êúäå å òîâà ïåðâåðçíî, ìàëêî êîïåëå! Çà êðàòêî, â çàìúêà, óñïÿõ äà âèäÿ ëèöåòî ìó. Èñêàì äà ãî íàìåðÿ è óíèùîæà âåäíúæ çàâèíàãè…
Ãàðâàíúò ìó êèìíà â ñúãëàñèå. Çàïî÷íàõà ìèñëåí ðàçãîâîð.
Êàê å òÿ?
Âñè÷êî å íàðåä.
…?
Å, ñàìî ëåêà àíåìèÿ. Ìîæå äà ñå íàëîæè äà ïîíîñèø è íåÿ.
Ùå ñå íàëîæè äà ÿ ïîðàçïèòàì íåÿ. Âåùèöèòå ïðèòåæàâàò èçêëþ÷èòåëíè ïîçíàíèÿ.
Íå ìèñëèø ëè äà ÿ…
Íå, íå ìèñëÿ. Àç íå ñúì æèâîòíî, ìîãà äà ñå êîíòðîëèðàì. Ïî-ñêîðî áèõ ÿ…
Ðàçáèðàì òå íàïúëíî, - ãàðâàíúò íÿêàê óñïÿ äà ñå óñìèõíå.
Ãàäíà òâàð! Àêî ñå èçìúêíåì îòòóê, ùå òè ðàçêàæà èãðàòà è íà òåá.
Òÿ ñå ñúáóäè.
Òóê èìà îùå íÿêîé, - êàçà òÿ.
Æèâ ëè å?



*****

Íèõèë ñòîåøå íåïîäâèæåí íà òðîíà â ñâîÿ íîâ çàìúê. Áåøå ãî ïðåóñòðîèë èçöÿëî - ñòàðèòå ãîòè÷åñêè îðíàìåíòè, ñòðàííèòå êîðèäîðè, çàëè, ñòúëáèùà, âåêîâíèòå íàòðóïâàíèÿ íà ñïîìåíè, ïå÷àë è óæàñ - âñè÷êî áå èç÷åçíàëî. Ñåãà èìàøå ñàìî ïðàâèëíè ôîðìè, ãîëè ñèâè ñòåíè è ãîë ñèâ ïîä. Áåç ñëåäà îò ñåíêè è îò òúìíèíà. Ïðîñòî åäíî ÿñíî î÷åðòàíî, ïðàâîúãúëíî, ïðàçíî ïðîñòðàíñòâî. È â äúíîòî ìó - êàìåíåí, àñêåòè÷åí ñòîë. Íèõèë ñåäåøå íà íåãî è ãëåäàøå íàâúòðå â ñåáå ñè. Òîé áåøå îñòàíàë ïîñëåäåí è åäèíñòâåí ïî ðîäà ñè. Áåøå ïîä÷èíèë è èçÿë âñÿêî âúçìîæíî ðàçëè÷èå. Âñè÷êè ñúçäàíèÿ íà ìðàêà áÿõà âúòðå â íåãî.  åäíî åäèíñòâåíî ñúçíàíèå. Òîé áåøå âçåë ñèëèòå è ïîçíàíèÿòà èì. Òå íàïèðàõà â íåãî, íî òîé íå çíàåøå êàê äà ãè èçïîëçâà. Òîé íå æåëàåøå äà ãè èçïîëçâà, çàùîòî ïóñòîòàòà áå ïî-íåïðåîäîëèìà îò ìðàêà. Òîé áå ïîëó÷èë öàðñòâîòî ñè, íî ïî íÿêàêúâ ñè ñâîé íà÷èí áå àáäèêèðàë. Íåùî íå ñå áåøå ïîëó÷èëî. Èçãëåæäàøå íåñïîëó÷ëèâî. Òîé áåøå çàêëþ÷åíà âðàòà, êúùà áåç ïðîçîðöè, ñúùåñòâî áåç ñïîìåíè. Íî â òàçè ÷åðíà êóòèÿ âñå îùå íÿêîé ñå áîðåøå äà îñòàíå ëè÷íîñò. Åäíî áëåäî, ñëàáî è äúëãóíåñòî ìîì÷å, êîåòî òè÷àøå ïðåç îãðÿíî îò ÿðêî ñëúíöå ïîëå. Íèõèë ñúíóâàøå. Èìàøå öÿëîòî âðåìå íà ñâåòà, çà äà èçñúíóâà ñâîÿòà ïðèêàçêà. Ìîæåøå äà ñè ãî ïîçâîëè.
… òîé íå ñïèðàøå äà òè÷à. Ñóõèòå ñëàìêè èçäðàñêâàõà êðàêàòà ìó. Ãîíåõà ëè ãî èëè ïðîñòî áÿãàøå. Íå ìîæåøå äà ñè ñïîìíè. Íèõèë òè÷àøå ïðåç ïîëÿíàòà, êîÿòî ñÿêàø áåøå áåçêðàéíà.  äàëå÷èíàòà îáà÷å âèæäàøå êàê ñå èçäèãà ãðàíèöà, ÷åðåí õîðèçîíò, êîéòî ãî ïîäêàíâàøå äà ñå äîáëèæè. Òîé òðÿáâàøå äà ãî äîñòèãíå, çàùîòî èçâúí íåãî ñå ÷óâñòâàøå íåðåàëåí è íåñúâúðøåí. Ìðàêúò òðÿáâàøå äà áúäå ïðèåò äîáðîâîëíî. Òîé íàøåïâàøå - äà, òè ñè ñâîáîäåí äà ïðàâèø êàêâîòî ïîæåëàåø, àç íå òå ñïèðàì, îñòàíè ñè íà ïîëÿíàòà è ñè èãðàé òàì êàòî ìàëêî äåòå äî êðàÿ íà âðåìåòî, àç íå òå ñïèðàì. Íî èìà è äðóãè âúçìîæíîñòè, äðóãè ïúòèùà. Íå èñêàø ëè äà áúäåø ìúæ, íå èñêàø ëè äà ñå áîðèø, íå èñêàø ëè äà óáèâàø îíåçè, êîèòî ìðàçèø è äà ïðèòåæàâàø îíåçè, êîèòî îáè÷àø. Äà, çíàì, ÷å ãî èñêàø, ìèíè ïîä ÷åðíàòà äúãà.
Âñúùíîñò Íèõèë íå èñêàøå òî÷íî òîâà. Ïðîñòî áåøå èçïëàøåí è íàé-âå÷å ñàìîòåí, óæàñíî ñàìîòåí. Èñêàøå äà ñè èãðàå ñ íÿêîãî, íå ìîæåøå äà óñòîè íà óñåùàíåòî, ÷å òàì îòâúä, íÿêîé ãî ÷àêàøå è áåøå ãîòîâ äà ìó ãîâîðè, äà èãðàå ñ íåãî, äà ãî ïðåãðúùà è óòåøàâà è äà êàçâà íåæíî èìåòî ìó. Íóæäàåøå ñå ñïåøíî íÿêîé äà ìó îáúðíå âíèìàíèå. Ðàçïëàêà ñå è çàòè÷à îùå ïî-áúðçî è ïî-áúðçî. Ãìóðíà ñå â ñíÿêàòà, óñåòè ïîëúõ íà áðèç è ìèðèñ íà ñîëåíà âîäà. Ñïúíà ñå â èçãíèëî äúðâî è ñå ïðåòúðêóëè ÷àê äî ðúáà íà ìúòíî åçåðî. Çàïëàêà îùå ïî-íåóòåøèìî. Áåøå ñå óäàðèë, à çà ïîðåäåí ïúò íÿìàøå êîé äà ìó êàæå åäíà ìèëà äóìà. Áåøå ñòèãíàë òîëêîâà äàëå÷, ïîñòèãíàë áåøå íåùî âñå ïàê, íî îòíîâî íÿìàøå íèêîé, íèêîé, êîéòî äà îäîáðè èëè ïîðèöàå ïîñòúïêàòà ìó, íèêîé, êîéòî äà ãî ïîïèòà êàê ñå ÷óâñòâà ñåãà.
Áåøå ñå ïðåâèë íà äâå, ñ ãðúá êúì åçåðîòî è íå âèäÿ êàê åäíà æåíñêà ôèãóðà ñå èçïðàâè îò âîäàòà è ïðèñòúïè êúì íåãî. Òÿ ãî îáâè ñ ðúöå è ãî öåëóíà ïî âðàòà. Ñêóòúò é áåøå ñòóäåí è ìîêúð, íî çà íåãî òîâà áåøå íàé-ñòîïëÿùàòà ïðåãðúäêà â æèâîòà ìó.




*****

Ïîñòåïåííî òå çàïî÷âàõà äà ñè îáÿñíÿâàò êàêâî ñå áåøå ñëó÷èëî ñ òÿõ. Ïî ïîãðåøêà Âñåâîëîä áåøå ñúçäàë íîâî õèùíî è âñåÿäíî ñúçäàíèå. Òî íå ïðèçíàâàøå ãðàíèöèòå íà áèòèåòî è ñå ðàçïðîñòèðàøå êàòî ãúáà, ïîãëúùàéêè âñè÷êî ïî ïúòÿ ñè. Òî áåøå àíèõèëàòîð íà ñúçíàíèÿ, îáåçëè÷àâàùà ìàøèíà, óíèùîæèòåë íà ñúòâîðåíèåòî, ñëåä íåãî îñòàâàøå ñàìî ïðàçíîòà. Ñàìî ïî íÿêàêâî ÷óäî, îò èíàò èëè áëàãîäàðåíèå íà íÿêàêâà òâúðäà âÿðà â ñåáå ñè, òå ñå áÿõà çàïàçèëè êàòî îòäåëíè ñúçíàíèÿ, êîèòî îáà÷å ñå íàìèðàõà âúòðå, â çàòâîðà íà íèùîòî. Áÿõà èçãóáèëè ïîâå÷åòî ñè ñïîñîáíîñòè, áÿõà ñå ïðåâúðíàëè â îãîëåíè çíàöè íà ñúùíîñòòà ñè. Ñìúðòíè ëè áÿõà òå èëè íå - âå÷å íÿìàøå çíà÷åíèå, òå áÿõà îíåçè, êîèòî òðÿáâàøå äà ïîñòàâÿò íà÷ëîòî, òîâà áåøå åäèíñòâåíèÿò èì èçõîä. Âñåêè îò òÿõ òðÿáâàøå äà ïðèåìå ñúäáàòà ñè, òàêàâà êàêâàòî ìó áå îòðåäåíà, îñúçíàâàõà, ÷å çàïî÷âàò íîâ æèâîò, îò ðúáà íà òàçè íóëåâà ãðàíèöà. Âñè÷êî îò ìèíàëîòî áåøå çàãóáèëî ñòîéíîñòòà ñè. Òå íå òúðñåõà ñïàñåíèå, òå ïðîñòî èçæèâÿâàõà ïðåäîïðåäåëåíèåòî ñè. Ñìúðò, áåçñìúðòèå è æåðòâà, ìðàê è ñâåòëèíà - âñè÷êî â åäíî. Íÿìàøå îáðàòåí ïúò íàçàä.
Òå âúðâÿõà ïðåç íèùîòî. Èìàõà ñàìî çåìÿòà ïîä êðàêàòà ñè. ×îðíà è Åñêàíäúð - åäèí äî äðóã, à Òåìîí - êðúæåéêè îêîëî ãëàâèòå èì. Íå áÿõà ùàñòëèâè, êàêòî è íèêîãà íå áÿõà áèëè, íî óñåùàõà ïîêîé. Íÿêúäå ìíîãî äàëå÷å òå âèæäàõà ìúæäèâà ñâåòëèíà, íàðè÷àõà ÿ ãðàíè÷íàòà çîíà. Âúðâÿõà êúì íåÿ, êàòî åäèíñòâåí îðèåíòèð. Ïîðåäíàòà èðîíèÿ, ìèñëåøå ñè Åñêàíäúð. ×îðíà áåøå âëþáåíà. À Òåìîí òàéíî ñå íàäÿâàøå íà âúçìîæíîñòòà îòíîâî äà ïðîÿâè ãåðîèçúì, àêî ùå è çà ïîñëåäåí ïúò â ñâîÿ äúëúã æèâîò. Èìàõà ñàìî åäèí ïðîáëåì - Òåìîí è Åñêàíäúð íå ìîæåõà äà èçáÿãàò îò ïðèðîäàòà ñè è ñå íóæäàåõà ïåðèîäè÷íî îò êðúâ. ×îðíà ãè äàðÿâàøå ñúñ ñâîÿòà, íî àêî íå íàìåðåõà ïëÿ÷êà, ðàíî èëè êúñíî òå íåâîëíî ùÿõà äà ÿ óáèÿò, ÿ òîâà, ðàçáèðà ñå, áåøå íåäîïóñòèìî. Çàùî ×îðíà ñå áå ïðåâúðíàëà îòíîâî â ÷îâåê îñòàâàøå òàéíà íà áèòèåòî, êîÿòî èìàøå ñâîÿ ñêðèò ñìèñúë, íî çàñåãà áåøå ïðîñòî èçòî÷íèê íà æèâîò çà äâàìà ïðîêúëíàòè. Âåùèöèòå âèíàãè îáèòàâàõà ãðàíèöèòå íà ñâåòîâåòå, òàêà ÷å ×îðíà ñå ÷óâñòâàøå íà ìÿñòîòî ñè. Ïðàçíîòàòà íå ÿ ïðèòåñíÿâàøå, çàùîòî òÿ ÿ èçïúëâàøå ñúñ ñâîÿòà ëþáîâ êúì ñúùåñòâîòî, êîåòî áåøå ïðåâúðíàëà â ñâîÿ ãðåøåí áîã. Áåøå âèäÿëà êðàñîòàòà è èñòèíàòà â íåãîâàòà ÷åðíà è ïîðî÷íà äóøà è äîðè è òîâà äà áåøå ñàìî èëþçèÿ, òÿ ùåøå äà ãî èçìúêíå îòòóê.
Òàêà íàâëÿçîõà â áëàòàòà. Òåìîí ëåòåøå íàïðåä è èì ïîêàçâàøå ìåñòàòà, êúäåòî èìàøå ïî-çäðàâà ïî÷âà. Âúïðåêè òîâà òå çàòúâàõà âñå ïîâå÷å â êàëòà.
Íàâëèçàìå â ÷óæäî âëàäåíèå, - êàçà Åñêàíäúð. - Íÿêîé ñå îïèòâà äà íè ñïðå, íî íå å ïîçíàë.
Íèõèë ëè å? - îòïàäíàëî ïðîãîâîðè ×îðíà.
Ãàðâàíúò ñå ñïóñíà êúì òÿõ è èì êàçà êîé å òîçè íÿêîé. Åñêàíäúð ñè ñïîìíè çà æåíñêîòî ëèöå, êîåòî âèäÿ ïîä âîäèòå îêîëî êîðàáà, â ìèãà êîãàòî çà ïúðâè ïúò óñåòè, ÷å ãóáè ñèëèòå ñè. Òîãàâà âñå îùå èìàøå âñè÷êî è òàçè ïðåêðàñíà æåíà áåøå äî íåãî, à ñåãà íÿìàøå íèùî è òàçè æåíà, êîÿòî âëà÷åøå â êàëòà, áàâíî óìèðàøå. Íàìðàçè îíîâà ëèöå, ÷èÿòî ïîÿâà ñòàíà ñèìâîë íà íåãîâàòà çàãóáà. Ñïîìíè ñè, ÷å òÿ âñúùíîñò ãî ïðåäóïðåäè çà îïàñíîñòòà, íî êàêâî äðóãî ìîæåøå äà íàïðàâè òîé, îñâåí äà îòèäå òàì, êúäåòî áåøå ïðèçîâàí. Êîÿ ñè òè è çàùî âñå ñòîèø ïîä âîäàòà, ðàçìèøëÿâàøå òîé, êîãàòî äî÷óõà ïèñúöèòå. Òå ðàçäèðàõà ïëúòíàòà òèøèíà íà òîâà ìÿñòî, áÿõà ïðîòÿæíè è æàëíè.
×îðíà è Åñêàíäúð ñå ïîêàòåðèõà íà îñòðîâ÷å òâúðäà çåìÿ. Îñëóøàõà ñå, çà äà ðàçáåðàò îò êúäå òî÷íî èäâà çâóêúò. Ñëåä ìàëêî ×îðíà çàêëþ÷è:
Òîâà å ïëà÷ íà äåòå.
Ñèãóðíà ëè ñè?
Íàïúëíî. Àç ñúì âåùèöà.
Àç ïúê ñúì ñèãóðåí, ÷å èäâà îòòàì, - Åñêàíäúð ïîñî÷è êúì ìÿñòî, êîåòî ÷åðíååøå ìàëêî ïîâå÷å ñðåä îáùàòà ìúãëà. Òîé ÿ ìåòíà íà ãúðáà ñè è ñè çàïðîïðàâÿ ïúò ïðåç òèíÿòà.
Áúðçî! - èçêðåùÿ òîé íà ãàðâàíà, êîéòî ñúùî ñòàâàøå íåñïîêîåí. - Ëåòè íàòàì! Èçêúëâè ìó î÷èòå!
È òå áúðçàõà. Ñ ìàëêîòî ñâðúõåñòåñòâåíè ñïîñîáíîñòè, êîèòî èì áÿõà îñòàíàëè, çíàåõà ÷å òðÿáâà íà âñÿêà öåíà äà ñïðàò òîâà, êîåòî áåøå çàïî÷íàëî äà ñòàâà.  ïðîòèâåí ñëó÷àé, âðàòàòà êúì èñòèíñêèÿ ñâÿò ùåøå äà ñå çàòâîðè çàâèíàãè. Íèõèë ùåøå äà ïðèåìå çà âòîðè ïúò ìðàêà, íî òîçè ïúò ñ î÷èòå è ñúðöåòî ñè. Êàòî èñòèíñêè õèùíèê, Âèëìîíà áåøå çàâëÿêëà æåðòâàòà ñè íàâúòðå â ñâîèòå âëàäåíèÿ íà âëàãà è ãîðåùèíà. Íÿìàøå äà áúäå òîëêîâà ëåñíî äà ãè îòêðèÿò.
Îòíîâî áåøå íàñòúïèëà çëîâåùà òèøèíà. Âå÷å ñòúïâàõà ïî òâúðäà çåìÿ, îêîëî òÿõ ñå èçäèãàõà äúðâåòà. Âúçäóõúò áåøå òåæúê, çàäóøàâàõà ñå îò âëàãàòà. Ïðèñòúïâàõà òèõî. Åñêàíäúð áåøå ñúáóäèë âñè÷êè èíñòèíêòè íà æèâîòíîòî â ñåáå ñè. Îñòàâè ×îðíà, êîÿòî íå ìîæåøå äà èçäúðæè äà õîäè ïîâå÷å, äî åäíî äúðâî è ïðîäúëæè äà ñå ïðîìúêâà íàâúòðå â òàçè äæóíãëà. Òåìîí ãî ñëåäâàøå íèñêî âúâ âúçäóõà. ßâíî òÿ íå ãè áåøå óñåòèëà, íî è òå íå ìîæåõà äà ïðåäâèäÿò òî÷íîòî é ìåñòîïîëîæåíèå. Ñàìî íàäóøâàõà ñëåäèòå é.
Íàêðàÿ îòêðèõà ìÿñòîòî. Êðåïîñòòà íà Âèëìîíà áåøå åäèí ÷åðåí êëàäåíåö. Åñêàíäúð ñå çàñïóñêà íàäîëó ïî õëúçãàâèòå è çåëåíÿñàëè êàìúíè. Ãàðâàíúò ñå ïðèëåïè çà ãúðáà ìó, êðèëåòå ìó áÿõà ïðåêàëåíî íàòåæàëè îò âëàãàòà è òå ïðîäúëæèõà â ïúëíà òèøèíà â ñãúñòÿâàùèÿ ñå ìðàê. Íà îãðîìíà äúëáî÷èíà, ìàëêî ïðåäè äà ñå äîñòèãíå âîäíîòî ðàâíèùå, òå îòêðèõà ïðîõîä è ïðîäúëæèõà ïî íåãî. Òå èäâàõà äà ÿ ñïàñÿò. Òîé íå áèâà äà ñå äîìîãâà äî íèêîãî îò íàñ, êàçàõà ñè è äâàìàòà. Íî íå ìîæåì è äà ãî óáèåì? Íå, íå ìîæåì.






Ïóáëèêóâàíî îò hixxtam íà 15.09.2005 @ 15:25:01 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ôàíòàñòèêà

» Ìàòåðèàëè îò
   alica

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 1
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

24.04.2024 ãîä. / 05:31:32 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"fear of the sun /continuing/" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: fear of the sun /continuing/
îò alica íà 12.08.2006 @ 15:07:34
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.myspace.com/chorna
íÿêîé ðåøè äà îöåíè áúðçî è ïî äîñòîéíñòâî âñè÷êèòå ìè ïðîèçâåäåíèÿ, ìíîãî-ìíîãî thanx