Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 842
ХуЛитери: 1
Всичко: 843

Онлайн сега:
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗа Либра
раздел: Приказки
автор: bogest

/бърза вечерна приказка за малката Илонка/
Живяла някога в гората на страниците една малка печатна либра (за знаещите, че и разказвачът знае - либра е буква. За незнаещите също). От там произлиза и името на принцът на буквите от страната Операндия, принц Авантаж дьо Интродусин а ла Либрето, син на краля на Операндия - Диригент Сакс Бидермаер IV, самодържец на кралския оркестър.

Либра или както галено я наричали - Илонка, била печатна още щом се родила изпод изкусните пръсти на мосю Гарамонд - създателя на първия печатен шрифт за сериграфиращия слон на Гутенберг.
Нейните любими занимания били, да играе с другарчетата си от предните редове и да подбутва тези от следващите. Хващала се на весело хорце с много други като нея и заедно правели уханни изречения от ранни пролетни мисли, цъфтящи в градината на Буйната Младост, отглеждани с нежност от градинаря Ум. Името му било такова, защото никой не знаел от къде е пристигнал.

Неусетно минали годините и малката Либра пораснала. Заедно с някои от нейните приятелки вече я поставяли все в началото на изречението. Това вече не било толкова забавно, защото да си в началото означавало да не виждаш края. А краят винаги е по-интересен от началото. Либра израсла умна девойка, макар и доста приятна на външност. (Което всъщност както показва животът, си е закономерност. Някои си мислят че умните са непривлекателни и даже нещо грозновати. Ала грозновати остават накрая само хитреците. Но това е друга приказка).
Досетила се малката Голяма Либра, как да накара всичко интересно да се случва все около нея. Заръчала на "либретистите" никога да не я поставят в начало на Абзац-а. Абзац бил един старинен град в областта Новоредово, превзета навремето от ордите на латинските поетични войнства. Много отдавна това поле било пусто и по него не растели никакви либри. Да си в близост до него, означавало да гледаш пустош.
Когато поставяли Либра между две изречения, тя винаги виждала края на предното и така с радост започвала следващото. Животът на Либра минавал във весели закачки и може би никога нямало да се научи да пуши, ако не била толкова влюбчива. Любовта я научила да преодолява гордостта си заради любимия и затова понякога подпалвала крайчеца на страницата, та да изхвърчи малко дим в пространството около нея.

В една ранна есенна вечер, някъде по средата на книгата, Либра видяла, че не е сама в своята закачлива игра и топлият вятър стоплил изящните й линийки. Споделянето станало новата игра в която Малката голяма Либра намерила дружно съучастие.

Ту би кънтинюуд. (за непознавачите означава "следва продължение", за другите - също)
А може и да не следва. Знае ли човек? ;))


Публикувано от BlackCat на 10.09.2005 @ 22:06:58 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   bogest

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 06:26:11 часа

добави твой текст
"За Либра" | Вход | 2 коментара (5 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: За Либра
от libra на 10.09.2005 @ 22:41:24
(Профил | Изпрати бележка)
човек никога не знае..
защото човек не може да знае, той може само да предполага..)
много внимателно я изчетох..
не знам какво да кажа разказвачо на приказки..
благодаря ти
май се трогнах и думите ми ги няма..

лоша работа, ще оставям цигарите, май )


Re: За Либра
от lusi на 11.09.2005 @ 03:59:59
(Профил | Изпрати бележка)
Буквите са хубаво нещо!