Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 806
ХуЛитери: 4
Всичко: 810

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Marisiema
:: pinkmousy
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТелефон на доверието
раздел: Разкази
автор: Svetozar

Телефонът на бюрото иззвъня - тревожно, както звъняха телефоните в тази служба. Димитър посегна неохотно към слушалката.
"Само това ми липсваше! - помисли си той с раздразнение. - Някой сега да ми се заоплаква надълго и нашироко... не ми стига скандала с простака от горния етаж сутринта... че и онази досадница в трамвая... егаси скапания ден!" Все пак се насили да каже с полупрофесионална предразполагаща любезност:
- Телефон на доверието, добър ден!
- Добър ден - чу се притеснен женски глас. - Не знам дали постъпвам правилно, като се обръщам към вас...
- Освен ако не Ви е нужна справка за маршрутките, сте се обадила където трябва - опита да се пошегува Димитър. - Не се притеснявайте, госпожице... ъъъ... или госпожо...
- Разведена съм. И аз не знам към кой контингент да се причисля...
- Значи госпожица! Всички неомъжени и разведени дами под деветдесет години са госпожици. - Димитър продължи с началното предразполагане, което всъщност беше част от терапията.
- Тогава имам още точно шест десетилетия на разположение - влезе в тона му жената отсреща, явно поуспокоена.
"Наборче, значи. Това ще ме улесни, почти сигурен съвпад на Нептун и Северния възел. Добре, да видим какъв й е проблемът..."
- Времето е ваше, госпожице. И така, мога ли да Ви помогна с нещо?
- Амии... днес ми се случи нещо много смущаващо - жената отново звучеше неуверено. - Чувствам се объркана и разстроена... По професия съм филоложка и работя в едно издателство. Но заплатата ми там е малка, затова през свободното си време работя допълнително като контрольорка в градския транспорт. Постоянно изпадам в конфликтни ситуации, навярно и Вие сте бил свидетел на такива, ако не се возите с кола...
Димитър понечи да вметне, че същия ден е бил не само свидетел, но и участник в такава ситуация, обаче събеседничката му заговори пак. След време той често щеше да се удивява как един наглед дребен детайл може да окаже решаващо влияние върху развитието на събитията и всеки път щеше да благодари на съдбата, че не е бил оставен да се изкаже.
- Значи днес проверявах билетите и картите в един трамвай и попаднах на поредния гратисчия. Държа се много грубо... не просташки, а враждебно, нахално... това силно ме засегна...
- И какво точно Ви наприказва?
- Развика се да не съм се заяждала с него, тъй като циганите били негласно толерирани, всички се возели гратис и никой не ги проверявал, така че да не съм се правела на интересна...
- Аха, бил е циганин...
- Не, беше по-бял и от мен, съвсем прилично облечен и изглеждащ.
"Вярно казват, че светът е малък, ама чак пък такова съвпадение! Дано не ме познае по гласа, че тогава я оплескахме! Скандалджия-гратисчия оказва психологическа помощ по телефона на доверието - поредният абсурд в абсурдната ни държавица... Денят става все по-кошмарен... Защо ли не си погледнах сутринта транзитите... Сега трябва да спасявам положението..."
Мисълта на Димитър течеше трескаво. Той се закашля престорено, за да спечели малко време, след което каза с най-благ тон:
- Извинявайте, задавих се с дима от цигарата. А може би не бива да се придава голямо значение на този инцидент?! Може човекът по принцип да не е грубиян, а точно днес някой друг да го е ядосал и да си го е изкарал на Вас... на всички ни се случва понякога, нали?! И при следваща среща ще Ви се извини, ако е джентълмен...
- Да знаете колко ми се иска да сте прав, господине! Защото... срам ме е да си призная, но въпреки обидното му отношение го харесах... като мъж... още щом го видях, сякаш ме удари ток... не знам, може би това е прословутата любов от пръв поглед... каква ирония...
"Наистина, каква върховна ирония! Една жена да ме хареса веднага, а аз да се издъня като роден футболист на европейско..." - помисли тъжно Димитър. - "Нейсе, като ще е гарга, да е рошава! Утре цял ден ще се возя в трамвая, докато я срещна, само да е на работа! Хич не ми пука, че правилникът забранява лични контакти с пациентите!"
- Да, госпожице, понякога съдбата си прави странни шеги с нас. Може просто днес да е имало някакъв труден синастриен аспект между Вас и онзи мъж, а иначе да си подхождате и по-нататък отношенията да се оправят и задълбочат. Бих Ви посъветвал по-често да проверявате по същата линия, вероятно той пътува редовно по нея.
- Благодаря Ви, ще последвам съвета и ако е писано, ще го видя пак. А Вие някакъв астрологичен термин ли употребихте преди малко?
- Да, занимавам се с астрология и тя много ми помага при консултациите по телефона на доверието, и обратно - любопитно е да се изследват астрологично обаждащите се на този телефон според типа на проблема им. Защо, интересувате ли се от звездната наука?
- Да, живо се интересувам, но досега не съм попадала на някой достатъчно компетентен, който да ми направи обстоен и валиден хороскоп... може би Вие ще ми отделите малко време?! Моля Ви, толкова ми е приятно да разговарям с Вас!
Уговориха се да се срещнат още същата вечер, след края на неговата смяна, пред едно удобно и за двамата кино. Тя му обясни как изглежда и как ще бъде облечена - за да я познае, а той благоразумно си замълча относно собствения си външен вид - за да не предизвика у нея нежелани асоциации.
Пет минути преди уреченото време Димитър се приближи към входа на киното с внушителен букет от червени рози в ръка. Тя беше вече там и заинтригувано се вглеждаше в лицата на минаващите мъже. Строгата контрольорка от тазсутрешния трамвай се беше преобразила в елегантна дама. Възползвайки се от навалицата, той се приближи незабелязано и застана на два метра встрани от нея. Нямаше понятие как да подходи към жената, която беше нагрубил и която изглежда го обичаше. След няколко секунди тя обърна глава в неговата посока... и го видя. На лицето й се изписа невъобразима смесица от изненада, разочарование, неловкост, любопитство и надежда.
- Вие?! - възкликна невярващо.
- Да, аз... - Димитър се усмихна виновно и протегна букета към нея.


Публикувано от BlackCat на 06.09.2005 @ 21:39:16 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Svetozar

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 8


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
386 четения | оценка 5

показвания 26839
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Телефон на доверието" | Вход | 9 коментара (23 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Телефон на доверието
от Usmiv4ica (willy_willy@abv.bg) на 05.10.2005 @ 09:15:47
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/usmiv4ica
Страхотни разкази пишеш :-)))))))))


Re: Телефон на доверието
от Svetozar (astrol@consultant.bg) на 05.10.2005 @ 10:43:41
(Профил | Изпрати бележка) http://vilea22.googlepages.com/index.html
Благодаря! Изглежда и други хора ги харесват - наскоро посетих една електронна библиотека с цел да сваля нещо за четене и открих с изненада между произведенията на мастити литератори и мои разкази.

]


Re: Телефон на доверието
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 09.10.2005 @ 13:49:34
(Профил | Изпрати бележка)
Много ми допадна този разказ, Светозаре!
Покрай него изчетох и почти всичко от сайта ти!
Няма случайни срещи, нали?

Здраве и Любов ти желая!

PLACEBO :-)))))


Re: Телефон на доверието
от Svetozar (astrol@consultant.bg) на 09.10.2005 @ 15:41:58
(Профил | Изпрати бележка) http://vilea22.googlepages.com/index.html
Благодаря, Плацебо! Разбира се, че няма случайни срещи - най-много да се нарекат необясними съвпадения.

]


Re: Телефон на доверието
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 09.10.2005 @ 19:59:45
(Профил | Изпрати бележка)
Мислиш ли, че на този свят съществува нещо необяснимо?

]


Re: Телефон на доверието
от Svetozar (astrol@consultant.bg) на 09.10.2005 @ 21:43:36
(Профил | Изпрати бележка) http://vilea22.googlepages.com/index.html
За някои - не, за други - доста неща, за трети - почти всичко.

]


Re: Телефон на доверието
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 09.10.2005 @ 22:06:35
(Профил | Изпрати бележка)
Да, гледната точка... откъдето и да се преместиш да гледаш, е правилно!

]


Светозар съветва:)
от Melpomeni на 06.09.2005 @ 23:12:21
(Профил | Изпрати бележка)
Лирическият герой е имал транзитна луна в 3- дом в аспект към Уран. Неочаквана и разтърсваща среща в градския транспорт, прераснала в разговор по телефона. Нептун се намесва заради киното:)))
Страхотен разказ! Поздравления! Дали някой ще се познае?


Re: Светозар съветва:)
от Svetozar (astrol@consultant.bg) на 07.09.2005 @ 09:02:34
(Профил | Изпрати бележка) http://vilea22.googlepages.com/index.html
Благодаря!
Твърде вероятно героят да е имал такива аспекти, като го видя, ще го питам. (Последното беше шега, хи-хи-хи...) А ако някой се познае, ще бъде върхът - виж отговора на отзива на Люси.

]


Re: Телефон на доверието
от lusi на 07.09.2005 @ 05:15:17
(Профил | Изпрати бележка)
Имаш чудесна опитност!


Re: Телефон на доверието
от Svetozar (astrol@consultant.bg) на 07.09.2005 @ 09:10:03
(Профил | Изпрати бележка) http://vilea22.googlepages.com/index.html
Сори, ще те разочаровам (както една литераторка по повод на друг мой разказ) - всичко е измислица, изградена върху чутия факт, че някакъв консултант от телефона на доверието веднъж се държал грубо с един контрольор, когато онзи го хванал да се вози гратис.

]


Re: Телефон на доверието
от usmivka (barborana74@abv.bg) на 16.09.2005 @ 19:03:19
(Профил | Изпрати бележка)
Не съм чела от доста време толкова приятно разказана история!
Леко ти върви четенето, усмихваш се пред монитора...
На всичкото отгоре сърцето ти се разпалва от звездната карта на героите...
Размечта ме за миг дори... Очарователно е! Благодаря ти!


Re: Телефон на доверието
от Svetozar (astrol@consultant.bg) на 16.09.2005 @ 19:58:13
(Профил | Изпрати бележка) http://vilea22.googlepages.com/index.html
И аз ти благодаря!

]


Re: Телефон на доверието
от Selianin на 21.09.2005 @ 20:47:02
(Профил | Изпрати бележка)
Хареса ми. Много.


Re: Телефон на доверието
от Svetozar (astrol@consultant.bg) на 21.09.2005 @ 21:13:18
(Профил | Изпрати бележка) http://vilea22.googlepages.com/index.html
Радвам се!

]


Re: Телефон на доверието
от estela41 (estela_41@yahoo.com) на 24.09.2005 @ 18:45:56
(Профил | Изпрати бележка)
Много пластично пресъздадени преживявания.

Повярвах на всяка дума.

Браво!


Re: Телефон на доверието
от Svetozar (astrol@consultant.bg) на 05.10.2005 @ 10:50:06
(Профил | Изпрати бележка) http://vilea22.googlepages.com/index.html
Благодаря! Понякога вярването на измислици наистина е благотворно. Но в други случаи е пагубно.

]


Re: Телефон на доверието
от estela41 (estela_41@yahoo.com) на 10.10.2005 @ 09:32:59
(Профил | Изпрати бележка)
Всяка монета има две страни.
Добре е, че при теб словото звъни пълноценно.

Всичко ни погубва. И въздухът - също.

]


Re: Телефон на доверието
от Luna на 05.11.2005 @ 20:31:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.gzandeva.com, www.poetiskitara.com
Според мойта нумерология, тя е имала личен ден 7. Дано разказът ти донесе след време една съдбовна среща с щастливо продължение... Пишеш страхотно! Дерзай!


Re: Телефон на доверието
от Svetozar (astrol@consultant.bg) на 06.11.2005 @ 07:25:45
(Профил | Изпрати бележка) http://vilea22.googlepages.com/index.html
Благодаря, Луна!
Обаче за седмицата може да се дискутира - защо не единица?

]


Re: Телефон на доверието
от Luna на 09.11.2005 @ 19:36:52
(Профил | Изпрати бележка) http://www.gzandeva.com, www.poetiskitara.com
Според мен Аз-ът няма нужда от телефон на доверието....

]


Re: Телефон на доверието
от Azuchena на 01.12.2005 @ 07:09:20
(Профил | Изпрати бележка)
Браво, Светозаре. Идеално пишеш!
но Случайност не е ли другото име на господ, когато не му се подписва лично?:):)


Re: Телефон на доверието
от Svetozar (astrol@consultant.bg) на 01.12.2005 @ 09:41:28
(Профил | Изпрати бележка) http://vilea22.googlepages.com/index.html
Благодаря, героиньо трубадурова!
Напълно съм съгласен, че случайност е никнейм на Всевишния, използван от Него в някои случаи.

]