Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 803
ХуЛитери: 2
Всичко: 805

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: ivliter

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИнформацията - поява (СИЗИФ)
раздел: Есета, пътеписи
автор: sradev

Сърцето бие човека безсърдечно.
Ст. Й. Лец


Имало било едно време, когато Информацията била мъничка и се събирала в една точица. И в тази точица било или светло или тъмно. Старите хора разказват, че господин Информат, мъжа на Информацията, бил голям мърляк и рядко се къпел. А когато се изкъпел, Информацията просветвала от радост (в същност г-н Информат си е хубавец и като се изкъпе свети). И тогава точката светела, което значело "мит". А когато не светела било тъмно и това означавало "немит". Но това е само един от древните митове.

В същност научната истина е съвсем друга. Информацията от време на време биела мъжа си. И когато светела означавало "бит", а когато била мрачна - "небит". За това и единицата информация в науката се нарича "бит". И древната поговорка гласи "За един бит - двама небити дават."

Но дали от боят се свършил г-н Информат, дали сапуна се свършил, дали Информацията се уморила, ама престанала да примигва тази точка. Някои казват, че г-н Информат се преселил в съседната точка. А може едната Информация да го е напустнала, а друга да е дошла при него. Една такава дето ни го биела ни го миела. Къде ти! Такива Информации дето не примигват хич ги няма. Ако не е бит и не е мит, то ще е сит или пък сърдит. Все за нещо информациите ще си намигват.

Та седи си сама Информацията в точката и се озърта наоколо. Надникнала през ключалката на съседната точка и видяла как друга Информация бие (а може би мие) мъжа си и примигва от удоволствие. И започнала да преразказва на съседките кога онзи Информат е бит и кога не е. И така започнала да се разпространява информацията от точка към точка из Вселената със скоростта на светлината.

И докато всички точки били еднакви информацията се разпространявала надлъж и нашир по Вселената. Но някои точки светели по-често щото ту от една ключалка, ту от друга преразказвали какво се вижда. И взело че пространството към тях се изкривило и информацията взела да се обърква.

А може би това е същата ключалка, но разказвана от друга клюкарка, та едната говори за "сега", а другата пъпли едва, та нейното "сега" си е едно "не знам си кога". А до някои таз новина е пътувала година, а до други - век и половина, и отде да хванеш край, като всяка мига както си знай. А имало и таквиз съседки дето гледат през две клетки и светят по свои правила - я като сума, я като лъжа, та някои светят дори, когато никоя край тях не гори.

И сега, като се огледаш насам-натам, нагоре и надолу, напред и назад, отляво и отдясно, отвътре и отвън... ще видиш, че различно примигват точките. И не само бит или мит, ами и сит, сърдит, скрит, честит... па и зелен, пременен, уморен, уреден... та ще се объркаш на съвсем.

И за да има ред ще ви кажа отнапред - наука има една, Информатика й викат сега, за господин Информат, дали си живее рахат. А понеже са клюкарки - много вяра да им нямаш, а купи си две писалки - всичко да си проверяваш.


Ниво -3
Сладар


Публикувано от BlackCat на 25.08.2005 @ 12:16:11 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   sradev

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 07:07:16 часа

добави твой текст
"Информацията - поява (СИЗИФ)" | Вход | 3 коментара (5 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Информацията - поява (СИЗИФ)
от sradev (sradev@о2.pl) на 25.08.2005 @ 12:22:28
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
ПП Абе нивото си е просто недовършено на много места: 1 хит е ед. информация в културата, за която не стана въпрос, 1 скрит е ед. инф. в стеганографията, 1 пит е в кръчмата, 1 мем е в меметиката.... А пък аритметиката им - хич не сме я засегнали, на пример в меметиката 1 хит се брои за 1 мем, ама само докато ти се върти в главата...


Re: Информацията - поява (СИЗИФ)
от ANG на 25.08.2005 @ 13:14:49
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
я да видим как ще третираш въпроса
че сега се намираме в Епохата на Информационния Потоп


Re: Информацията - поява (СИЗИФ)
от Ray (bdoych@abv.bg) на 25.08.2005 @ 13:16:39
(Профил | Изпрати бележка)
Този текст би трябвало да го включат в лекционния курс по Булева Алгебра и по Психология :))